کد خبر: ۸۳۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱
رئیس پانزدهیمن کنگره اورژانس ها و بیماری های شایع طب کودکان، با عنوان این مطلب که ۲۰۰ ویروس باعث سرماخوردگی می شود، گفت: در دنیا برای ۴ ویروس عامل آنفلوانزا، واکسن ساخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از دبیرخانه پانزدهمین کنگره اورژانس ها و بیماریهای شایع طب کودکان، علی اکبر سیاری در آستانه برگزاری پانزدهیمن کنگره اورژانس ها و بیماری های شایع طب کودکان که در روزهای ۱۶ تا ۱۹ مهر ۹۸ در بیمارستان فوق تخصصی کودکان مفید برگزار می¬شود، اظهار داشت: پیشرفته ترین واکسن ساخته شده در دنیا، واکسن چهار ظرفیتی است که در ایران نیز وجود دارد.
وی در ارتباط با اهمیت تزریق واکسن آنفلوانزا، گفت: کودکان، بیماران پیوندی، افرادی که آسم دارند، بیماران CF، کودکان دچار سوءتغذیه، سالمندانی که بیماری زمینه ای دارند و مادران باردار، از جمله افرادی هستند که لازم است این واکسن را بزنند و برای سایر افراد واجب نیست، اما منعی هم ندارد که واکسن را بزنند.
سیاری با عنوان این مطلب که در حال حاضر دو نوع واکسن آنفلوانزا از کشورهای هلند و فرانسه در کشور موجود است، افزود: این دو واکسن، استانداردهای لازم را دارند.
وی با انتقاد از تبلیغاتی که علیه داروهای ایرانی صورت می گیرد، تاکید کرد: در زمینه مصرف مکمل ها برای کودکان، اعتقاد ما این است که مکمل های ایرانی، استاندارد بهتری نسبت به نوع خارجی دارند و ما این موضوع را بر اساس مطالعه ای که صورت گرفته است، عنوان می کنیم.
سیاری در ارتباط با مصرف مکمل و ویتامین ها در کودکان، گفت: در حال حاضر با توجه به افزایش کمبود ویتامین D در افراد، ما این ویتامین را از ۳ تا ۵ روزگی برای نوزاد شروع می کنیم که می بایست ۴۰۰ قطره ویتامین بخورند.
وی ادامه داد: اکثر مکمل های ایرانی، استاندارد هستند و قطره آهن ایرانی که قبلا باعث سیاه شدن دندان های کودکان می شد، با استفاده از تکنولوژی داخلی، این مشکل نیز حل شد و دیگر، قطره آهن ایرانی، دندان ها را سیاه نمی کند.
سیاری با اشاره به تجویز ۱۵۰۰ واحد ویتامین A و ۴۰۰ واحد ویتامین D برای نوزادان تا دو سالگی که هر روز باید مصرف شود، گفت: بعد از دو سالگی تا ۱۲ سالگی، روزانه فقط ۸۰۰ واحد ویتامین D نیاز است که مصرف شود و از ۱۲ سالگی تا ۶۵ سالگی نیز، هر فرد ایرانی می بایست هر ماه ویتامین D استفاده کند.

از هر ۱۰ کودک ایرانی ۸ کودک دچار کجی پا هستند / عدم توجه برخی از پزشکان به ساختار مکمل ها و تجویز آن
دبیر علمی پانزدهمین کنگره اورژانس¬ها و بیماری‌های شایع طب کودکان با بیان اینکه این کنگره از ۱۶تا ۱۹مهر برگزار می شود، گفت: از هر ۱۰ کودک ایرانی ۸ کودک به دلیل کمبود ویتامین D دچار کجی پا هستند.
به گزارش دبیرخانه پانزدهمین کنگره اورژانس ها و بیماریهای شایع طب کودکان، فرید ایمان زاده دبیر علمی پانزدهمین کنگره اورژانس ها و بیماری‌های شایع طب کودکان اظهار داشت: میزان ویتامین D برخی مکمل ها و مولتی ویتامین ها کم است؛ضمن اینکه بسیاری از کودکان زیر ۲سال به آهن‌، ویتامین D، روی و زینک نیاز دارند؛البته برخی کودکان نیاز ندارند اما برای آنها تجویز می شود.
وی با تاکید بر اینکه مصرف ویتامین‌ها و مکمل‌ها در کشور زیاد است‌، افزود: حتی برخی پزشکان به اجزای ساختاری مکمل ها توجه نمی کنند اما آن را تجویز می کنند.
ایمان زاده با اشاره به اینکه استاندارد مصرف ویتامین ها در ایران ویتامین های AوD است، بیان داشت: از هر ۱۰کودک ایرانی ۸کودک دچار کجی پا هستند.
رئیس بیمارستان کودکان مفید گفت: بیش از ۱۷ درصد کودکان در سیستان و بلوچستان دچار کمبود آهن هستند.
ایمان زاده با اشاره به بیماری‌های شایع در کودکان‌، خاطرنشان کرد: اسهال ،یبوست‌، استفراغ، درد شکم شایع‌ترین بیماری‌های گوارشی کودکان است.
وی با بیان اینکه بیماری‌های ویروسی مانند سرماخوردگی در مدارس شایع‌تر است، گفت: یک سرماخوردگی شایع ممکن است به قلب آسیب زده و حتی باعث مرگ شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: