ثبات قيمت در بازار گوشت گوسفندي
رئيس اتحاديه تهيه و توزيع گوشت گوسفندي گفت: در برخي مناطق گوشت بدون کيفيت را با قيمت بالا مي‌فروختند که با آنها برخورد کرديم اما در اين چند هفته قيمت گوشت ثابت بوده است.علي اصغر ملکي در گفت‌و‌گو با ايلنا، در خصوص قيمت گوشت گوسفندي در بازار اظهار کرد: شقه گوسفندي بدون دنبه در بازار ۳۳ هزار تومان، ماهيچه ۴۲ هزار تومان و لاشه گوشت وارداتي استراليايي هم با قيمت ۳۳ هزار تومان به فروش مي‌رسد.وي افزود: قيمت راسته با استخوان ۳۵ هزار تومان و راسته بدون استخوان ۶۱ هزار تومان است. شقه ران وارداتي هم با قيمت ۳۴ هزار تومان به فروش مي‌رسد.ملکي در رابطه با افزايش و کاهش قيمت گوشت خاطر نشان کرد: قيمت گوشت گوسفندي در اين چند هفته هيچ تغييري نداشته و ما با يک ثبات قيمت روبه رو بوده‌ايم. گاهي برخي از مناطق گوشت‌هاي بي‌کيفيت را با قيمت بالا‌تر به فروش رسانده‌اند که با آن‌ها برخورد کرده‌ايم اما قيمت‌ها در سطح بازار به همين منوال است.

آهن ۸۰ تا ۱۰۰ تومان گران شد
رئيس اتحاديه فروشندگان آهن با اشاره به اينکه در حال حاضر نوسانات قيمت دلار باعث افزايش 80 تا 100 توماني قيمت در انواع آهن در سطح بازار شده است، اظهارداشت: همچنان رونق خريد و فروش در بازار آهن و فولاد نيست و فقط تعدادي از مردم در استان‌هاي کشور به دليل نگراني از زلزله اقدام به بازسازي منازل مسکوني مي‌کنند. محمد آزاد در گفت‌وگو با تسنيم،با بيان اينکه رکود ساخت و ساز باعث شده تا واحدهاي توليدي به صادرات محصولات خود متمرکز شوند، افزود: امروز واحدهاي توليد با تمرکز بر صادارت امکان فعاليت دارند در غير اين صورت بازار داخلي راکد بوده و همين امر آنها را با کمبود نقدينگي روبه رو مي‌کند.رئيس اتحاديه فروشندگان آهن با اشاره به اينکه در 10 ماهه امسال حدود 6 ميليون تن مقاطع فولادي صادر شده است، گفت: در حال حاضر هر کيلو ميلگرد 2250 تا 2300 هزار تومان و تيرآهن 2750 تا 3000 تومان مورد معامله قرار مي‌گيرد.

واردات جوجه يکروزه در راه است
مديرعامل اتحاديه مرغداران گوشتي گفت: با توجه به نوسان قيمت جوجه يکروزه در روزهاي اخير، موافقت‌هاي اوليه براي واردات به منظور جلوگيري از افزايش حبابي قيمت از وزارت جهاد اخذ شده است.محمد علي کمالي سروستاني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران ، با انتقاد از نوسان قيمت نهاده‌ها در بازار اظهار کرد: امروز نرخ هر کيلو ذرت 985 و کنجاله سويا 1760 تومان است که در روزهاي اخير پس از روند کاهشي، مجدد در بازار افزايش يافت.وي افزود: با توجه به آنکه مرغداران براي تامين مرغ شب عيد اقدام به جوجه‌ريزي سالن‌هاي خود کردند، اتحاديه به منظور توقف زيان توليدکنندگان خواستار جلوگيري از افزايش قيمت نهاده‌هاست .کمالي سروستاني ادامه داد: علي رغم واردات نهاده‌هاي دامي‌با استفاده از ارز مبادله‌اي، قيمت محصولات با نوساناتي در بازار روبرو است که از شرکت پشتيباني امور دام و جاهد تقاضا داريم با عرضه مناسب محصول ، بازار نهاده‌ها را کنترل کنند.

در همايش مشترک شهرداري با اتاق اصناف مطرح شد؛
همايش اصناف ايران با مديران شهري و شهردار پايتخت درباره برگزاري نمايشگاه‌هاي بهاره و فصلي برگزار شد. در اين همايش شهردار تهران گفت: نمايشگاه‌ها نبايد به شکل فروشگاه و خارج از نظام صنفي و بدون کنترل بر قيمت و کيفيت کالاها باشد. محمدعلي نجفي گفت: بايد خود اصناف در برگزاري حراج‌هاي واقعي پيشقدم شود و امکان خريد بيشتر مردم را ايجاد کند ، ما هم قول مي‌دهيم هماهنگ با اصناف کار کنيم. وي ادامه داد : اصناف از نظر تاريخي در ايفاي مسئوليت‌‌هاي اجتماعي در کشور ما نقش بسزايي داشتند و اگر بخواهيم شهر متعادلي داشته باشيم بايد اصناف نقش خود را در ارتباط با اقتصاد شهري ، شهر و شهروندان به خوبي ايفا کنند. نجفي افزود : قطعا شهرداري تهران براي تسهيل گري در کار اصناف اقدامات لازم را انجام خواهد داد و اصناف نيز بايد به مسئوليت اجتماعي خود در قبال مردم ، شهر و اقتصاد پايبند باشند. شهردار تهران با اشاره به تشکيل کارگروهي مشترک ميان شهرداري تهران و اتاق اصناف گفت : با اين روند مي‌توان درباره حل و فصل مشکلات گام‌هاي موثري برداشت. نجفي با اشاره به تثبيت برخي کاربري‌هاي تجاري در سطح شهر تهران گفت : برخي اماکن در سطح شهر تهران سال‌ها براي کاربري‌هاي خاص مورد استفاده قرار گرفته است اما کاربري مشخصي براي آنها تعريف نشده، از قبل نيز براي تثبيت املاک مختلف در شهرداري تهران کميته‌اي تشکيل و دستورالعمل‌هايي در حال تهيه است که شايد ممکن باشد براي اجراي اين دستورالعمل‌ها نيازمند تصويب شوراي اسلامي‌شهر تهران باشيم. شهردار تهران درباره مقابله با سد معبر وانتي‌ها گفت: بيش از دو ماه است که روي موضوع سد معبر وانتي‌ها کار کرده‌ايم قطعا برخورد با اين سد معبر بايد با توجه به جوانب اجتماعي و اقتصادي و سياسي انجام شود. ساماندهي معبر حق مردم است و بايد حل و فصل شود. وي درباره شناسايي ساختمان‌هايي که ايمني لازم را ندارند نيز گفت: اين ساختمان‌ها شناسايي و به مالکان آنها تذکر لازم داده شده است اما ايمن سازي برخي از اين ساختمان‌ها بسيار مشکل است اما شهرداري تهران کار خود را انجام داده و بايد مالکين اين ساختمان‌ها که برخي از آنها مالکين خصوصي هستند براي ايمن سازي ساختمان‌هاي خود اقدام کنند. نجفي بااشاره به ايمني ساختمان آلومينيوم و مالک آن گفت: به همه ساختمان‌هايي که به لحاظ ايمني شرايط وخيمي‌دارد تذکر داده‌ايم و از نظر شهرداري تهران برخورد با ساختمان‌هايي که ايمني لازم را ندارد فارغ از مالک خصوصي يا دولتي ، انجام خواهد شد و مسئوليت نيز با خودشان خواهد بود. هرگونه تصميم گبري درباره ساختمان پالاديوم طبق قانون خواهد بود شهردار تهران گفت: هرگونه تصميمي‌درباره ساختمان پالاديوم برابر قانون گرفته مي‌شود. 
۲۵۰ هزار واحد صنفي بدون پروانه کسب 
همچنين رئيس اتاق اصناف ايران در اين همايش گفت: در شهر تهران ۲۵۰ هزار واحد صنفي بدون پروانه کسب ، فعال است که ما اعتراض داريم. علي فاضلي گفت: اتاق اصناف در بزنگاه‌هاي تاريخ هميشه نقش موثري داشته از جنبش تنباکو تا دفاع مقدس و در واقع اتاق اصناف در بحث آموزش و پرورش نيروهاي خلاق نيز تاکنون توانسته است خوب بدرخشد. رئيس اتاق اصناف تهران در اين همايش از تشکيل کارگروه مشترک با شهرداري با هدف حل مشکلات کسب و کارهاي شهري خبر داد. وي ادامه داد: در حال حاضر ۶۵۰ هزار بنگاه صنفي توليدي در کشور مشغول به فعاليت است و ۵۵۰ هزار بنگاه­ خدمات فني نيز در عرصه فني و عملياتي در کشور خدمات رساني مي‌کند. رئيس اتاق اصناف ادامه داد: در اجراي بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون اصناف از اوايل انقلاب و در سالهاي ۶۹ و ۷۰ ، اعتراض کرديم که تاکنون هيچ اقدامي‌نشده و مديريت منسجم نداريم و اگر قرار است اشتغال در کشور به درستي صورت گيرد بايد شهرک‌هاي صنفي و توليدي ايجاد شود که طبق همين بند ۲۰­ ماده ۵۵ هيچ تسهيلاتي در خصوص ايجاد شهرک‌هاي صنفي و توليد براي اشتغالزايي در نظر گرفته نشده است. وي با اشاره به نصب تابلوهاي تبليغاتي در سطح شهرها گفت: هيچ مخالفتي در باره دريافت عوارض تابلوهاي تبليغاتي در شهرها نداريم اما درباره تعرض به تابلوهاي تبليغاتي اصناف و خدمات توليدي اعتراض داريم و بي مهري مي‌شود. فاضلي با اشاره به ايجاد مجتمع‌هاي تجاري بي­ رويه در پايتخت گفت: متاسفانه شاهد ساخت و ايجاد مجتمع‌هاي تجاري بي رويه در پايتخت هستيم که هيچ کارايي ندارد و قارچ گونه رشد فزاينده‌اي دارد و اگر ارزيابي بهنگام صورت مي‌گرفت به ساختار شهر نيز تعرض نمي‌شد. رئيس اتاق اصناف با اشاره به اينکه برخي اتحاديه‌هاي صنفي را شهرداري‌ها به عنوان يک مرکز تجاري نگاه مي‌کند ،گفت: دکه داران، انبارداران و اتحاديه‌هاي صنفي که در قانون به عنوان نهاد عمومي‌ديده مي‌شود در برخي از مناطق شهرداري تهران به عنوان يک مجموعه اداري ديده مي‌شود در صورتي که هيچ گونه موضوع تجاري و سودآوري ندارد و عملکرد­شهرداري‌ها باعث شده است به آنها به عنوان يک مجموعه تجاري و درآمدزايي نگاه شود که هزينه‌هاي بسياري تحميل مي‌کند.


رئيس انجمن صنفي گاوداران گفت: تاخير سازمان حمايت در بررسي اسناد و مدارک قيمت تمام شده شيرخام به قيمت نابودي صنعت تمام مي‌شود. احمد مقدسي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران ، با اشاره به شرايط نامساعد دامداران اظهار کرد: اکنون قيمت تمام شده هر کيلو شيرخام هزار و 457 تومان است که با احتساب 10 درصد سود بايد 1600 تومان از دامداران خريداري شود. وي متوسط نرخ خريد هر کيلو شيرخام از دامدار را هزار و 320 تا هزار و 350 تومان اعلام کرد. مقدسي ادامه داد: با توجه به درخواست دامداران مبني بر افزايش قيمت، اسناد و مدارک لازم به سازمان حمايت جهت بررسي قيمت تمام شده ارسال شده است، اما تا کنون نتيجه بررسي‌ها اعلام نشده است که تاخير در بررسي‌ها به قيمت نابودي صنعت تمام مي‌شود.   به گفته وي؛ با توجه به شرايط کنوني دامداران، دولت بايد مابه التفاوت قيمت تمام شده و خريد شيرخام از دامداران را بپردازد و يا مجوز افزايش قيمت شيرخام را صادر کند.  رئيس انجمن صنفي گاوداران با اشاره به اينکه برخي افراد به دنبال واردات محصولات لبني هستند، بيان کرد: خودکفايي محصولات لبني و تامين امنيت غذايي به زيان مافياي کشور است که به بهانه‌هاي مختلف چوب لاي چرخ توليد مي‌گذارند تا به اهداف شوم خود دست يافته و برنامه توليد را از بين ببرند.  مقدسي با بيان اينکه شعار اقتصاد مقاومتي تکيه بر توليد داخل است، افزود: اقتصاد مقاومتي همواره بر توانمندي صادراتي و کسب درآمدهاي ارزي تاکيد دارد که نبود حمايت‌هاي لازم از توليدکنندگان با اين سياست مغايرت دارد.
رئيس سازمان چاي از پرداخت 82 درصد مطالبات چايکاران خبر داد و گفت: امسال 108 هزارتن برگ سبز چاي با ارزش بالغ بر 203 ميليارد تومان خريداري شد که تا کنون 167 ميليارد تومان ازمطالبات چايکاران پرداخت شده است.محمدولي روزبهان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينکه باقي مانده مطالبات چايکاران پس از پرداخت قدرالسهم دولت و کارخانه‌ها به مرور به حساب چايکاران واريز خواهد شد، افزود: از مجموع 36 ميليارد تومان باقي مانده مطالبات چايکاران ، حدود 30 ميليارد تومان به قدرالسهم کارخانه‌ها و 6 ميليارد تومان به دولت اختصاص دارد. روزبهان با اشاره به اينکه صندوق توسعه چاي از اواخر سال 93 به منظور توسعه صنعت چاي با حمايت دولت در کشور خبر داد و گفت: اين صندوق در آغاز تشکيل با تامين نقدينگي 8 ميليارد و 600 ميليون تومان و عضويت 25 هزار خانوار و 13 کارخانه چاي شروع به فعاليت کرد. به گفته اين مقام مسئول 51 درصد سهام صندوق توسعه، مربوط به چايکاران و مديران کارخانه چاي است که با افزايش سرمايه و حمايت مالي دولت ، پرداخت تسهيلات باکارمزد 4 درصد آغاز شده است.
 روزبهان درباره آخرين وضعيت تسهيلات صندوق توسعه چاي بيان کرد: تا کنون بيش از 11 هزار ميليارد تومان تسهيلات به 9 هزار و 95 چايکار سهامدار صندوق به منظور خريد نهاده‌هاي کشاورزي با بهره 4 درصد پرداخت شد که بازپرداخت تسهيلات از قدرالسهم برگ سبز سال آينده چايکاران کسر خواهد شد.

بيمه آرمان به تعهداتش در زلزله کرمانشاه عمل کرده است
بيمه آرمان با هدف تسريع در روند عمليات بازسازي واحدهاي تخريب شده مسکن مهر در زلزله کرمانشاه، علي الحساب 120 ميليارد ريال بابت خسارت اين واحدها به بانک مسکن پرداخت کرده است. به گزارش روابط عمومي‌بيمه آرمان، اين شرکت بر اساس تعهداتي که در پوشش بيمۀ مسکن مهر کرمانشاه بر عهده دارد، با توجه به شرايط ويژه منطقه و تأکيد مسئولان از جمله نهاد ناظر مبني بر بررسي و پرداخت سريع خسارت آسيب ديدگان حادثه، از تشريفات قانوني معمول صرف نظر کرده و اين مبلغ را به صورت علي الحساب در اختيار بانک مسکن که بيمه¬گذار اصلي بيمه آرمان است قرار داده است. پوشش بيمه‌اي قراردادهاي اين شرکت با بانک مسکن از نوع مرهونات بانکي است و حدود هشت هزار واحد مسکوني مسکن مهر کرمانشاه از بدهکاران بانک مسکن تحت پوشش بيمه مرهونات بانکي بيمه آرمان قرار دارند که طبق کارشناسي‌هاي انجام شده خسارت وارده حدود 300 ميليارد ريال برآورد ‌شده و بديهي است که بيمه آرمان حسب گزارش و مستندات ارسالي از سوي بانک مسکن، نسبت به پرداخت خسارت اقدام مي‌کند. همچنين علي رغم اينکه در قرارداد بانک مسکن و بيمه آرمان اعلام خسارت 30 روز قيد شده اما بانک مسکن همچنان به اعلام خسارت ادامه مي‌دهد و بيمه آرمان هم همکاري¬هاي لازم را در اين زمينه به عمل آورده است. گفتني است کارشناسان فني بيمه آرمان همچنين در هفته‌هاي اول پس از وقوع زلزله بيش از چهار هزار واحد تخريب شده را در شهر‌هاي سر پل ذهاب، اسلام آباد غرب، روانسر و... مورد بازديد و ارزيابي قرار دادند و اين فرايند همچنان براي تعيين تکليف و پرداخت خسارات نهائي و تسويه آن ادامه دارد.

حضور بيمه آسيا در نمايشگاه بين المللي نفت و انرژي
بيمه آسيا در چهاردهمين نمايشگاه بين المللي نفت و انژي حضوري فعال دارد. به گزارش روابط عمومي‌بيمه آسيا ، مديران و کارشناسان فني بيمه آسيا به ويژه در حوزه بيمه‌هاي مهندسي و انرژي در غرفه اختصاصي اين شرکت و در طول برگزاري چهاردهمين نمايشگاه بين المللي نفت و انرژي که از دوم تا پنجم بهمن ماه سال جاري در مرکز نمايشگاه‌هاي بين المللي جزيره کيش برگزار مي‌شود،آماده ارايه خدمات و مشاوره بيمه‌اي هستند. بنابر اين گزارش، حضور بيمه آسيا به عنوان بزرگترين بيمه خصوصي کشور و حائز رتبه اول براي سه سال متوالي در گروه موسسات بيمه‌اي يکصد شرکت برتر کشور در نمايشگاه با دارا بودن 100 شعبه و بيش از 3000نمايندگي در سراسر کشور ، فرصت مغتنمي‌براي تعامل دست اندرکاران صنعت نفت وانرژي و مديران و کارشناسان فني حوزه انرژي بيمه آسيا براي توسعه و بهر مندي ازمزاياي صنعت بيمه است.

مجمع عمومي‌فوق‌العاده شرکت بيمه "سامان ” برگزار شد
جلسه مجمع عمومي‌فوق‌العاده شرکت بيمه سامان با حضور بيش از 88 درصد سهامداران، تشکيل شد. به گزارش روابط عمومي‌بيمه سامان، جلسه مجمع عمومي‌فوق العاده اين شرکت 27 ديماه، در محل هتل سيمرغ تهران با حضور سهامداران، نماينده بيمه مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران و نماينده سازمان بورس و اعضاي هيات ‌مديره اين شرکت برگزار شد. اين گزارش مي‌افزايد، در مجمع عمومي‌فوق‌العاده اين شرکت که بر اساس مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار و بيمه مرکزي ج.ا.ا تشکيل شده است، مقرر شد سرمايه شرکت از مبلغ 803/4 ميليارد ريال به مبلغ 1.500 ميليارد ريال، به ميزان 86/7 درصد، از محل سود انباشته،آورده نقدي و مطالبات حال شده سهامداران و اندوخته سرمايه‌اي از طريق صدور سهام منقسم به 1500 ميليون سهم يک هزار ريالي مصوب گردد.

خريد بيمه نامه عمر و سرمايه‌گذاري بيمه سرمد به جاي دريافت خسارت
در سال‌هاي اخير، يکپارچه‌سازي عمليات فرهنگ‌سازي در حوزه بيمه با نظارت دقيق بيمه مرکزي ج.ا.ا و هم‌افزايي در زمينه‌هاي همگاني‌سازي فرهنگ بيمه به ويژه بيمه‌هاي عمر و سرمايه‌گذاري از طرق مختلفي چون تبليغ، آموزش، پژوهش و تکنيک‌هاي رسانه‌اي در کشور صورت پذيرفته است. 
به گزارش روابط عمومي‌بيمه سرمد، انتشار عناوين متعدد کتاب کودک و نوجوان با هدف فرهنگ‌سازي و آموزش مفاهيم بيمه‌اي به زبان ساده و از سنين پايين توسط شرکت‌هاي بيمه، مشارکت‌پذيري و انسجام همه شرکت‌ها در رواج بيمه‌هاي زندگي در ميان تمام اقشار جامعه، اتفاقات مثبتي را در صنعت بيمه کشور رقم زده است. در پي فوت يکي از بيمه‌شدگان بيمه‌هاي زندگي بيمه سرمد، پدر متوفي (ولي قهري ذينفعان فوت بيمه‌شده) در اقدامي‌هوشمندانه و دورانديشانه به جاي دريافت مبلغ خسارت به مبلغ 3/8 ميليارد ريال، کل مبلغ را براي خريد بيمه‌نامه عمر و سرمايه‌گذاري براي ذينفعان متوفي اختصاص داد. پدر آن مرحوم، تمام مبلغ خسارت مذکور را که به عنوان بزرگترين خسارت بيمه‌هاي زندگي اين شرکت در اين رشته از بدو تاسيس تاکنون به وقوع پيوسته بود، براي خريد بيمه‌نامه عمر و سرمايه‌گذاري براي ذينفعان متوفي هزينه نمود و مابقي را به عنوان اندوخته بيمه‌نامه آنان، نزد شرکت پس‌انداز کرد.