پيام مديرعامل بيمۀ آرمان به مناسبت سالروز تأسيس اين شرکت
عليرضا بيانيان مديرعامل بيمه آرمان در پياميسالروز تأسيس اين شرکت را به کارکنان، سهامداران و ذي نفعان شرکت تبريک گفت.
متن پيام به اين شرح است: فرارسيدن هيجدهم بهمن، ششمين سالروز تأسيس بيمۀ آرمان را که متقارن با ايام مبارک دهۀ فجر و جشنهاي سالگرد پيروزي انقلاب اسلامياست، به همه مديران و کارکنان عزيز، نمايندگان سختکوش، سهامداران و بيمه گذاران گرانقدر اين شرکت تبريک و تهنيت عرض مي نمايم.
قطعاً اقدامات و دستاوردهاي شايسته بيمۀ آرمان در خدمت رساني به مشتريان و بيمه گذاران، نتيجه تلاش، همدلي، همفکري و هم افزايي مديران و کارکنان متعهد و متخصص اين شرکت است و سالروز تأسيس بيمۀ آرمان بهانهاي است تا از تلاش ها و مساعي تماميهمکاران عزيزم که براي رشد و توسعۀ اين شرکت از هيچ تلاشي فروگذار نميکنند، تشکر و قدرداني نمايم.
اينجانب از داشتن همکاراني که در کمال صداقت و با تکيه بر پشتکار و دانش فني و حرفهاي خود در مسير رشد و شکوفايي و تحقق اهداف شرکت و رضايتمندي مشتريان، سهامداران و ذينفعان حرکت ميکنند، بر خود ميبالم و ثمرۀ زحمات آنها را پاس مي دارم.
احساس امنيت، اصليترين و بنياديترين نياز بشر است و يکي از مطمئنترين روشهاي احساس امنيت، بيمه است و اميدوارم بيمه آرمان با ايجاد خلاقيت و نوآوري و ارائه محصولات و پوششهاي بيمهاي مورد نياز مردم، مسير رشد و تعالي کشور را بيش از پيش هموار سازد. عليرضا بيانيان
تجليل و تکريم دکتر صادق از خانواده معظم شهداي بيمه دانا
نايب رئيس هيات مديره و مدير عامل شرکت بيمه دانا در مراسم تجليل و تکريم خانواده معظم شهداي بيمه دانا، ظرفيتها و تواناييهاي اين شرکت بزرگ بيمهاي را عاملي براي ادامه رشد و موفقيت آن در عرصه صنعت بيمه دانست.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عموميبيمه دانا، دکتر بيژن صادق روز 16 بهمن ماه جاري در مراسم تجليل از خانواده معظم شهداي اين شرکت که در محل ساختمان سعدي برگزار شد، با گراميداشت ايام خجسته و فرخنده دهه مبارک فجر و تکريم از مقام شامخ شهداي انقلاب اسلامياظهار داشت: کليه دستاوردهاي سالهاي گذشته حاصل فداکاريها، ايثار و از خود گذشتگيهاي افرادي است که براي پيروزي انقلاب اسلامياز خود مجاهدتهاي فراواني نشان دادند.
وي با اشاره به حفظ دستاوردهاي انقلاب اسلاميتأکيد کرد که بايد در انتقال ارزشها و دستاوردهاي انقلاب به نسل بعدي بيش از پيش عمل کنيم.
صادق در ادامه اضافه کرد: در اين سالها اقدامات زيادي انجام شده كه اميدواريم با توجه به ظرفيتها و منابع مادي و معنوي فراواني که در جامعه داريم، بتوانيم به نحو مطلوب پاسخگوي نيازها و مطالبات عموميمردم به ويژه خانواده معظم شهدا باشيم.
دکتر صادق با اشاره به خونهاي ريخته شده فراوان براي آبياري نهال انقلاب اسلاميو ديني که مسوولان بر گردن خانواده معظم شهدا دارند، تاکيد کرد: در اين ايام خجسته که به سالگرد پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامينزديک ميشويم، اميدواريم با تلاش همگاني، صداقت و وجدان کاري بتوانيم بيش از پيش به مطالبات و نيازهاي خانواده معظم شهدا پاسخ درخور توجهي بدهيم.
مدير عامل بيمه دانا در بخش پاياني صحبتهاي خود، به ظرفيتها و پتانسيلهاي موجود در اين شرکت اشاره و ابراز اميدواري کرد: با افزايش نعمات و امکانات موجود، بهره مندي همکاران شرکت به ويژه خانواده معظم شهدا از اين امکانات بيشتر شود.
پيش از سخنان دکتر صادق، عليرضا عاطفي معاون اداري و مالي بيمه دانا که خود از خانواده معظم شهداست، طي سخناني ضمن خوشامدگويي به همکاران ايام ا... دهه مبارک فجر را تبريک گفت، ابراز اميدواري کرد: ميراث گرانبهاي رسيده به اين خانوادههاي بزرگ به خوبي توسط آنها حفظ و به نسل بعدي منتقل شود.
در پايان مراسم از طرف دکتر صادق نايب رئيس هيات مديره و مديرعامل بيمه دانا به اعضاي خانواده معظم شهداي اين شرکت لوحهاي تقدير و هدايايي اعطا شد.
بيمه مرکزي تدابير لازم را به شرکت بيمه توسعه ابلاغ کرد
بيمه مرکزي به منظور حل مشکلات تعدادي از نمايندگان شرکت بيمه توسعه که به دليل مباحث و مسائل مربوط به طلب و بدهي موفق به دريافت تسويه حساب از شرکت بيمه توسعه نشدهاند تدابير لازم را اتخاذ نمود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل روابط عموميو امور بين الملل بيمه مرکزي پيرو حل مشکلات نمايندگان شرکت بيمه توسعه، جلسات و مکاتبات متعددي با اين شرکت انجام و با دعوت از دو نفر نمايندگان بيمه توسعه (به نمايندگي از ساير نمايندگان) و مديران بيمه توسعه مسائل و مشکلات نمايندگان مطرح و بررسي گرديد و تصميمهاي زير اتخاذ و به شرح زير به شرکت بيمه توسعه براي اجرا ابلاغ گرديد.
۱- بيمه توسعه موظف است تسويه حساب لازم براي نمايندگان فاقد بدهي صادر و وثايق و تضامين نمايندگان را با توجه به انقضاي پروانه فعاليت در اسرع وقت عودت نمايد.
۲- بيمه توسعه حداکثر ظرف مدت ۱۵روز با اخذ موافقت هيات مديره راهکار اعمال حداکثر مساعدت را براي اغماض از بدهي نمايندگان بدهکار و راهکار تفاهم با نمايندگان بستانکار را بررسي و تعيين نمايد و گزارش آن را براي بيمه مرکزي ارسال کند.
۳- در صورت درخواست نمايندگان، شرکت بيمه توسعه موافقت خود را با انتقال پرتفوي وي به ساير شرکتهاي بيمه بلامانع اعلام نمايد.
۴- با توجه به مراجعه بيمه گذاران بيمه عمر به برخي نمايندگان شرکت بيمه توسعه مقرر شد اطلاعات بيمهگذاران بيمه عمر که تمايل به انتقال به بيمه نامه عمر خود به بيمه ايران دارند توسط بيمه توسعه از بيمه ايران اخذ و در سايت بيمه توسعه براي بيمهگذاران اطلاعرساني گردد.
۵- موضوع مشکلات مالياتي نمايندگان مطرح و توضيحات مفصلي شامل دلايل و عوامل مشکلات مالياتي نمايندگان، از جمله ماليات بر ارزش افزوده و نيز ماليات بر عملکرد مطرح و مشخص شد بخش عمدهاي از مشکلات مالياتي نمايندگان به عدم ايفاي تعهدات مالياتي آنها در سالهاي گذشته بر ميگردد که مقرر شد شرکت بيمه توسعه ضمن ارائه راهنماييهاي لازم به نمايندگان، حداکثر مساعدت لازم را براي حل مشکلات آنها در حوزه مالياتي انجام دهد.
بيمه زندگي خاورميانه يکساله شد
بيمه زندگي خاورميانه که ايده تأسيس آن در سال 1389 از سوي دکتر پرويز عقيلي کرماني مطرح شد، با تلاشهاي بسيار سرانجام در هفدهم بهمن 1395 پروانه فعاليت بيمهگري خود را از بيمه مرکزي جمهوري اسلاميايران دريافت کرد.
رويداد اولين سالگرد تأسيس بيمه زندگي خاورميانه شانزدهم بهمن ماه، در سالن همايشهاي هتل بزرگ ارم تهران برگزار شد.
اين رويداد با حضور مديران و همکاران و تعداد قابل توجهي از شبکه فروش نوپاي شرکت ساعت 14:15 دقيقه آغاز شد. پس از پخش قرآن و سرود ملي و اعلام برنامه از طرف مجري، آقاي حسنزاده مديرعامل شرکت بيمه زندگي خاورميانه گفت: در سالي که پشت سر گذاشتيم بايد زيرساختهاي شرکت را آماده ميکرديم. در روز افتتاح شرکت تعداد پرسنل شرکت حتي به تعداد انگشتان دو دست نبود و هيچ سازماني شکل نگرفته بود. نرم افزار بيمهگري شرکت به همت و تلاش عزيزان و همکاران بنده خريداري شده و کار آن شروع شده بود اما هنوز خروجي ملموسي نداشت.
در سال گذشته با راهنمايي و حمايت هيأت محترم مديره و به ويژه رئيس محترم هيأت مديره جناب آقاي دکتر امين، بدون ايجاد هياهو و با آرامش کار خود را شروع کرديم. شبکه فروش و سازمان فروش شرکت شکل گرفت و در حال تکامل است. امروز ما 10 مدير ارشد فروش و بالغ بر 120 نمايندگي زيرمجموعه در حال گسترش فعاليت شرکت در نقاط مختلف کشور به ويژه در استانهاي هدف هستيم.
ما در شرکت بيمه زندگي خاورميانه اولين اصلي که تعريف کرديم، اصل صداقت است.
دومين اصل تعريف شده در شرکت اصل تمايز است. البته ما ادعا نداريم بلکه همين الان ما متمايز از ساير شرکتها عمل ميکنيم. تمايز نياز به زيرساختهايي دارد که بايد فراهم شود. اولين و بزرگترين زيرساخت تمايز بيمه زندگي خاورميانه سيستم نرمافزاري بيمهگري آن خواهد بود.
پس از وي آقاي دکتر محمدابراهيم امين رئيس هيأت مديره شرکت بيمه زندگي خاورميانه در سخناني با بيان مطالبي در مورد بازار بيمههاي زندگي، مؤلفههاي يک شرکت بيمه قابل اعتماد را برشمرد. وي گفت: مردم قبل از خريد هر بيمهنامهاي خصوصاً بيمهنامههاي عمر و زندگي، به نسبت توانگري شرکتها توجه کنند. شرکتي که نسبت توانگرياش بالاي ۱۵۰ باشد قابليت اعتماد بيشتري دارد. شرکتي که نسبت توانگرياش 100 است يعني در نقطه سر به سر قرار دارد و البته شايد براي يک شرکت جنرال در رشتههاي اتوموبيل و ... نسبت بدي نباشد ولي در قسمت بيمههاي عمر و زندگي نسبت قابل اعتمادي نخواهد بود.
در ادامه نيز آقاي احمد سازگار، سرپرست معاونت فني و آقاي هومن صبوحي سرپرست معاونت فناوري اطلاعات و توسعه بازار مطالبي را در حوزههاي فني و نرمافزاري بيان کردند و در انتهاي رويداد نيز از سه نفر از نمايندگان برتر فروش در يک سال اخير تقدير شد.
گزارش مشروح اين رويداد به زودي در وبسايت شرکت منتشر خواهد شد.
کسب 882 ميليارد تومان حقبيمه توليدي در 10ماهه سال96
حقبيمه توليدي شرکت بيمهکوثر در 10ماهه سال96 با بهبود ترکيب پرتفو به 882 ميليارد تومان رسيد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابطعموميو اعلام رييس اداره برنامهريزي شرکت بيمهکوثر؛ اجراي سياست اصلاح ترکيب پرتفو در 10ماهه سال96 موجب شد سهم رشته شخص ثالث و سرنشين از 61درصد به 46درصد کاهش و سهم بيمههاي زندگي از 13درصد به 19درصد افزايش يابد.
محسن آصفي گفت: در اين دوره رشتههاي مهندسي، مسئوليت، آتشسوزي و زندگي شرکت هر کدام بهترتيب با رشد 182، 59، 58 و 58 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بيشترين درصد رشد فروش را ميان ساير رشتهها داشته است.
وي با بيان اينکه در مدت يادشده، شرکت 595ميليارد تومان خسارت به بيمهگذاران پرداخت کردهاست، خاطرنشانکرد: از کل خسارتهاي پرداختي، سهم رشته شخصثالث و سرنشين 51درصد، سهم بيمه درمان 18درصد و سهم بيمههاي زندگي 12درصد و نسبت خسارت بيمهکوثر در اين مدت 67درصد بوده است.
رييس اداره برنامهريزي شرکت با اشاره به اينکه ارتقاي جايگاه شرکت در صنعت بيمه و حفظ سطح يک توانگري مالي براي دومين سال متوالي، حاصل تلاش تماميحوزههاي عملکردي ستادي و استاني بوده است، افزود: وصول مطالبات، سرمايهگذاريهاي مناسب در بازارهاي زود بازده، مديريت ريسک و حرکت در راستاي برنامههاي تدويني موجب تحقق اهداف و بودجه مصوب شده است.
استقبال گسترده از بيمه بدنه خودروهاي بالاي 140 ميليون تومان
با امير کهن، مدير بيمههاي اتومبيل بيمه "ما" و عضو سنديکاي بيمه گران ايران گفت: از زمان ابلاغ قانون جديد بيمه شخص ثالث، يعني از 29 حرداد ماه 95 ، بيمه بدنه خودروهاي نامتعارف، موضوعيت يافت و آيين نامه آن در 19 مهر ماه امسال توسط بيمه مرکزي به شرکتهاي بيمه براي اجرا ابلاغ شده است.آقاي کهن مدير بيمههاي اتومبيل بيمه "ما" در گفت و گو با دنياي خودرو به اين نکته اشاره کرد که دارندگان خودروهاي نامتعارف اين نکته را بدانند که تمام خسارت وارده را از محل بيمه نامه شخص ثالث مقصر حادثه نميتوانند دريافت کنند و بهتر است نسبت به بيمه بدنه خودرو خود اقدام کنند.
نقل قولهايي از طرف بيمه مرکزي درباره اجباري بودن بيمه بدنه خودرهاي نامتعارف -همان خودرهايي که بر پايه نصف قيمت ديه بالاي 140 ميليون تومان قيمت دارند- امري الزامياست. آيا واقعا اينطور است؟
قبل از هرچيز بايد بگويم اگر قرار باشد که بيمه بدنه خودروهاي نامتعارف الزاميباشد، بايد براي آن مصوبه قانوني وجود داشته باشد. در واقع بيمه بدنه ذاتا از خانواده بيمههاي اختياري است و توصيه بيمه مرکزي اين است که دارندگان خودروهاي نامتعارف اين کار را انجام دهند. موضوع بيمه بدنه در خودروهاي نامتعارف از زمان ابلاغ قانون جديد بيمه شخص ثالث، يعني از 29 خرداد ماه 95 موضوعيت يافت و براي تشريح اين موضوع قانونگذار بايد آيين نامه آن را آماده ميکرد و آيين نامه هم در 19 مهرماه امسال توسط بيمه مرکزي به شرکتهاي بيمه براي اجرا ابلاغ شد. طبق اين آيين نامه بيمه بدنه خودروهاي خاص و نامتعارف اجباري نيست و الزاميبراي آن وجود ندارد، اما نهاد ناظر توصيه ميکند که افرادي که خودروهاي نامتعارف دارند بيمه بدنه خودرو را انجام دهند. ضمن اينکه در قانون جديد بيمه شخص ثالث، موضوع بحث بيمه مسئوليت افراد نسبت به خودروهاي نامتعارف نسبت به اتومبيلهاي متعارف حل شده است. اتومبيل نامتعارف اتومبيلي است که قيمت آن نصف ديه سال باشد و با توجه به نرخ ديه 280 ميليون توماني امسال، قيمت متعارف يک اتومبيل140ميليون تومان است و بالاتر از آن خودروي نامتعارف است. در واقع اگر به خودرويي که ارزش آن بيش از 140 ميليون تومان باشد خسارت ببيند، به نسبت آن خسارت مسئوليت است و دارندگان اين خودورها بايد براي جبران خسارت بيمه بدنه خريداري کنند و در غيراين صورت مسئوليت خسارت به عهده خودشان است.
با وجود اختياري بودن اين بيمه، اما توصيه شما به دارندگان خودروهاي نامتعارف چيست؟
توصيه من اين است افرادي که داراي خودروهاي نامتعارف هستند براي اينکه در حوادث رانندگي که زيان ديده واقع ميشوند، بتوانند حق و حقوق خود را بگيرند حتما بيمه بدنه را تهيه کنند. طبق بخشنامه دستورالعمل نحوه تعيين خسارت و ماده 8 قانون بيمه اجباري خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشي از وسايل نقليه ابلاغ شده، خسارت خود را دريافت کنند. در واقع خسارت بدنه خودروي نامتعارف تا مبلغ 140 ميليون تومان محاسبه ميشود و بيشتر از آن بر عهده دارندگان اين خودروها است. بنابراين دارندگان خودروهاي نامتعارف اين نکته را بايد بدانند که تمام خسارت وارده را از محل بيمه نامه شخص ثالث مقصر حادثه نميتوانند دريافت کنند و به اين نتيجه خواهند رسيد که نسبت به بيمه بدنه خودرو خود اقدام ميکنند.
آيا با اجراي اين آيين نامه ميزان مراجعه دارندگان اين خودروها به شرکت بيمه شما افزايش يافته است؟
بله. در همين چند ماه از ابلاغ اين آيين نامه گذشته است بيش از 30 درصد بيمه بدنه اين خودروها افزايش يافته است. به دليل اينکه مردم آگاه شدند که اگر خودروي نامتعارف انها آسيب ببيند ، نميتواننند خسارات خود را کامل از بيمه شخص ثالث دريافت کنند براي همين با تهيه بيمه بدنه به راحتي ميتوانند مازاد خسارت خود را دريافت کنند.
آقاي کهن چه عواملي در تعين نرخ بيمه بدنه توسط شرکت تاثيرگذار است؟
نرخ و تعرفه پايه بيمه بدنه در شرکتهاي مختلف متفاوت است. علاوه بر آن نحوه رانندگي مالک خودرو، سوابق عدم خسارت و حتي سوابق عدم خسارت بيمه شخص ثالث هم براي محاسبه بيمه بدنه در نظر گرفته ميشود. در واقع شرکتهاي بيمه به نوعي مالک خودرو را هويت سنجي ميکنند. اما ميانگين آنچه در صنعت بيمه در حال حاضر وجود دارد، حدود 3/1 درصد سرمايه خودروهاي غير متعارف، حق بيمه بدنه محسوب ميشود.
بيمه بدنه علاوه بر خسارت تصادف، شامل چه چيزهاي ديگري ميشود؟
بيمه بدنه تنها شامل تصادف نيست بلکه شکستن شيشه، پاشيده شدن مواد اسيدي، سيل، زلزله، آتش سوزي هم شامل بيمه بدنه ميشود. بيمه اين موارد جزء دغدغههاي امروزي مردم است و مردم با پرداخت درصدي ميتوانند در کنار بيمه بدنه خودرو همه اين دغدغههاي خود را برطرف کنند و شرکتهاي بيمه با دريافت حق بيمه بدنه اين موارد آنها را تحت پوشش بيمه بدنه قرار دهند. به عنوان مثال اگر در زلزله خودرويي زيرآوار بماند و بيمه بدنه داشته باشد، مالک خودرو ميتواند خسارت خود را دريافت کند.
به عنوان آخرين پرسش؛ چند درصد پرداخت بيمه بدنه توسط شرکت شما براي تصادف خودروهاي نامتعارف است؟
اين دسته از خودروهاي سيستمهاي ايمني و هشداردهنده بسيار پيشرفتهاي دارند تا حدي که يک راننده حين رانندگي ايمني نسبتا خوبي دارد. به همين دليل هم زماني که اين خودروها تصادف ميکنند يا زيان ميبينند، به ندرت در بروز حادثه نقش دارند. بنابراين خروجي خسارت اين دسته از خودروها براي شرکتهاي بيمه منطقي است و اگر اين خودروها در تعداد بالايي بيمه شوند براي شرکتها سود آور است. ضمن اينکه کاهش نرخ پايه و افزايش تعداد و ايمني بودن اين خودروها باعث ميشود تا شرکتهاي بيمه به طور معمول پرداخت زير 50 درصد خسارت بيمه اين گروه از خودروها را تجربه کنند.