حسين زاده اعلام کرد: آغاز فصل تازه بانکداري ديجيتال در بانک ملي
مديرعامل بانک ملي ايران تاکيد کرد که اين بانک با معرفي دو سامانه «بام» و «بله» عملا به دنياي بانکداري نوين ورود کرد و امروز با معرفي چندين محصول جديد در اين حوزه، فصل تازهاي در بانکداري ديجيتال را آغاز کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عموميبانک ملي ايران، دکتر محمد رضا حسين زاده در «ملي شو» که براي رونمايي از محصولات و خدمات نوين اين بانک برگزار شد با بيان اين که به اذعان نهادهاي معتبر بين المللي، ورود بانک ملي ايران به شبکههاي اجتماعي و ارائه خدمات مالي در اين بستر، يکي از پيشرفتهترين روشهاي بانکداري ديجيتال در دنياست، اظهار کرد: بانک ملي ايران به دنياي استارت آپها و فين تکها به صورت جدي وارد شده و محصولات منحصر به فردي را در اين حوزهها طراحي و اجرا کرده است. وي با تاکيد بر اين که پشتوانه عظيم بانک ملي ايران، ضامن موفقيت همه اين طرحهاست، ادامه داد: نخبگان دانشگاهي و توانمند در عرصه فناوريهاي نو را جذب کردهايم تا از توانايي آنها براي ارائه محصولات خلاقانه استفاده کنيم و آنچه امروز در «ملي شو» رونمايي خواهد شد، تنها بخشي از آنهاست. حسين زاده با بيان اين که «بانک آفيسر» يک خدمت بسيار پيشرفته همپاي بانکهاي بزرگ و معتبر جهان است که بسياري از مشتريان را از مراجعه به شعبه بي نياز ميکند، گفت: اين خدمت بر بستر سامانه «بله» ارائه ميشود و تحولي جدي در عرصه بانکداري کشور است.
وي در ادامه به کارت سکه، ملي فاند، ملي بازار، VTM، CRS، توريست کارت، شعبه سيار، باجه جوانهها و رمز يک بار مصرف ملي کارت به عنوان تازهترين محصولات ارائه شده توسط بانک ملي ايران اشاره کرد و گفت: خدمت توريست کارت پايان امسال به مناسبت رخداد «تبريز 2018» در اين شهر و چند شهر بزرگ ديگر کشور عملياتي خواهد شد.
مديرعامل بانک ملي گفت: جام زرين مارليک از حوزه فرهنگي درياي کاسپين، جام زرين حسنلو از حوزه فرهنگي درياچه اورميه و تکوک زرين مادها از حوزه فرهنگي قافلانکوه با همکاري سازمان ميراث فرهنگي در اين مدت مهمان موزه بانک خواهند بود. حسين زاده همچنين اعلام کرد که بانک ملي ايران از اين پس دست کم سالانه يک بار، «ملي شو» خواهد داشت و در آن از محصولات و خدمات تازهاش رونمايي خواهد کرد. همچنين معاون فناوري اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملي ايران نيز در اين مراسم با تاکيد بر اينکه لحظهاي چشم پوشي از پيشرفت فناوري و اطلاعات ميتواند خسارتهاي جبران ناپذيري را به همراه داشته باشد، گفت: بانکها بايد به عنوان موسسات مالي نسبت به هر تغييري در محيط تکنولوژي واکنش سريع داشته باشند. مسعود خاتوني با تاکيد بر اينکه بانکداري الکترونيک امکان ارايه سريع و دقيق خدمات را به بانکها ميدهد، افزود: توسعه بانکداري الکترونيک موجب کاهش هزينههاي بانکها ميشود و از ديگر مزاياي آن ايجاد حس رضايتمندي در مشتريان و افزايش رقابت پذيري در سيستم بانکي است.
خاتوني خاطر نشان کرد: بانک ملي ايران با فهم پديده ديجيتال طي چند سال گذشته پروژههاي متعددي را کليد زده و در نيمه نخست سال آينده شاهد پروژههاي منحصر به فردي در شبکه بانکي خواهيم بود.
چقازردي خبر داد: توجه بانک سپه به رفع نيازهاي مردم
مديرعامل بانک سپه از توجه ويژه اين بانک به رفع نيازهاي مردم در کنار حضوري اثرگذار در عرصه کلان اقتصادي و پرداخت تسهيلات به 271 هزار خانواده متوسط و کم برخوردار طي ده ماهه سال جاري خبر داد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانک سپه، محمدکاظم چقازردي ضمن تبريک ايام مبارک دهه فجر و سالروز پيروزي انقلاب اسلامي، افزود: بانک سپه به عنوان يکي از بانکهاي مهم و تأثيرگذار در حمايت از طرحهاي کلان و ملي کشور، کمک به رفع مشکلات اقشار مختلف مردم به ويژه افراد کم برخوردار را همواره مدنظر داشته و در اين راستا طي ده ماهه سال جاري بابت تسهيلات پرداختي به خانوادههاي متوسط و کم برخوردار جامعه بيش از 36 هزار ميليارد ريال منابع خود را اختصاص داده است. رئيس هيئت مديره بانک سپه اظهار داشت: براساس اعلام مسئولان کميته امداد امام خميني (ره) بانک سپه با پرداخت حدود 22 هزار ميليارد ريال تسهيلات به توانمندسازي و خوداتکايي 18 هزار و 243 خانواده تحت پوشش اين کميته طي پنج سال 1390 تا 1395 کمک کرده است. وي ضمن تأکيد برادامه حمايت بانک سپه از خوداتکايي خانوادههاي تحت پوشش کميته امداد امام خميني (ره) تصريح کرد: اين بانک در قالب اجراي تبصره 26 قانون بودجه سال 1395، با پرداخت 277 ميليارد ريال تسهيلات به 2 هزار طرح اشتغالزا به عنوان دومين بانک کشور در اعطاي تسهيلات به خانوادههاي محروم کشور شناخته شد. چقازردي ادامه داد: بانک سپه در ده ماهه سال جاري 5432 فقره تسهيلات به مبلغ 916 ميليارد ريال به خانوادههاي تحت پوشش کميته امداد امام خميني (ره) و سازمان بهزيستي کشور پرداخت کرده است. مديرعامل بانک سپه گفت: پس از زلزله دلخراش غرب کشور، بانک سپه به عنوان اولين بانک 1000 ميليارد ريال اعتبار براي بازسازي واحدهاي مسکوني آسيب ديده از زلزله استانهاي غربي کشور اختصاص داد. وي کمک بانک سپه به هموطنان در هنگام وقوع حوادث طبيعي را مورد اشاره قرار داد و افزود: بانک سپه در نه ماه سال جاري به 4700 خانواده آسيب ديده ناشي از حوادث طبيعي بيش از 228 ميليارد ريال تسهيلات پرداخت کرده است. رئيس هيئت مديره بانک سپه ضمن اشاره به عملکرد مطلوب اين بانک در پرداخت تسهيلات ازدواج، خاطر نشان کرد: در ده ماهه سال جاري 80 هزار و 471 زوج جوان با تسهيلات قرض الحسنه ازدواج بانک سپه زندگي مشترک خود را آغاز کردند. وي افزود: بانک با اختصاص 6 هزار ميليارد ريال از منابع خود گام مؤثري در اجراي طرح ضربتي وام ازدواج مورد تأکيد بانک مرکزي برداشت. چقازردي اضافه کرد: بانک سپه بابت پرداخت تسهيلات ازدواج به زوجهاي جوان در ده ماهه سال جاري 8 هزار و 407 ميليارد ريال از منابع خود را اختصاص داد. رئيس هيئت مديره بانک سپه گفت: اين بانک در ده ماهه سال جاري 3731 فقره تسهيلات به مبلغ 395 ميليارد ريال در قالب طرح مشاغل خانگي در استانهاي مختلف کشور پرداخت کرده است. چقازردي اظهار داشت: بانک سپه براي نوسازي و بهسازي مسکن شهري و روستايي در نه ماهه سال جاري هزار و 320 ميليارد ريال تسهيلات پرداخت کرد. چقازردي گفت: بانک سپه براي کمک به رونق توليد و اشتغال در نه ماهه سال جاري 6 هزار و 500 ميليارد ريال تسهيلات به 1300 واحد توليدي کوچک و متوسط پرداخت کرده است.
تاکيد مديرعامل بانک اقتصادنوين بر نياز مشتريان بانکداري شرکتي
مديرعامل بانک اقتصادنوين ضمن تاکيد بر نقش موثر مديران حساب در ارايه خدمات به مشتريان بانکداري شرکتي اين بانک گفت: در فضاي کنوني لازم است مديران حساب علاوه بر تقويت توانايي تحليل وضعيت مشتريان تحت پوشش، نسبت به طراحي روابط برد - برد با مشتريان اقدام کنند. به گزارش روابط عموميبانک اقتصادنوين، عليرضا بلگوري در جمع روسا و کارکنان دفاتر بانکداري شرکتي ميرداماد، گلشهر و نفت شناخت مشتري را لازمه ايجاد چنين روابطي توصيف کرد و گفت: براي شناخت دقيق مشتري بهترين روش طبقهبندي آنها در گروههاي مشخص است؛ چرا که در چنين وضعيتي ميتوان نسبت به ويژهسازي و معرفي خدمات بر اساس نياز مشتريان هر گروه اقدام کرد. وي اظهار داشت: رضايت مشتري اصل خلل ناپذير بانک اقتصادنوين در ارايه خدمات است که اين مهم شامل مشتريان بانکداري شرکتي نيز ميگردد، در اين راه لازم است دفاتر بانکداري شرکتي با افزايش سرعت و تسهيل شرايط ارايه خدمات به مشتريان زمينه افزايش رضايتمندي مشتريان شرکتي را بيش از پيش فراهم کنند. بلگوري خاطر نشان کرد: خوشبختانه پرتفوي بانکداري شرکتي بانک اقتصادنوين نشان دهنده اقبال مشتريان به اين خدمات است، که البته اين موضوع سطح انتظارات از دفاتر بانکداري شرکتي را افزايش داده است. وي ويژگي اصلي بانکداري شرکتي را سفارشي سازي محصولات و خدمات بانک متناسب با نياز مشتريان شرکتي دانست و گفت: مشتريان بانکداري شرکتي با توجه به ساختار و نوع فعاليتشان هر کدام به فراخور نيازشان به خدمتي خاص نياز دارند؛ در چنين شرايط نبايد براي اين مشتريان الگوي ثابتي از خدمات و محصولات تعريف شود. مديرعامل بانک اقتصادنوين در ادامه به لزوم نهادينه شدن رويکرد جامع نگري در تماميارکان بانک اشاره کرد و گفت: بر اساس سند چشمانداز دستيابي به سودآوري پايدار هدف اصلي بانک است که لازمه تحقق اين هدف پيادهسازي تفکر سيستميو پرهيز از بخشينگري است.
بازديد مديرعامل بانک ملت از مجموعه شرکتهاي گلرنگ
مديرعامل بانک ملت از چند شرکت زيرمجموعه گروه صنعتي گلرنگ بازديد کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عموميبانک ملت، دکتر محمد بيگدلي در سفر به استان قزوين که بهمن اسکندري معاون مديرعامل، مسعود نصر اصفهاني مدير امور بانکداري شرکتي، مجيد ابراهيميمدير امور اعتباري و محمدرضا جنگجو مديرکل بانکداري شرکتي، وي را همراهي ميکردند، از بخشهاي مختلف چند شرکت زيرمجموعه گروه صنعتي گلرنگ ديدن کرد و از نزديک در جريان توليد محصولات اين شرکت قرار گرفت. مديرعامل بانک ملت همچنين در ديدار با دکتر فضلي مديرعامل گروه صنعتي گلرنگ، راههاي تقويت همکاري في ما بين را مورد بررسي قرار داد. وي مجموعه گلرنگ را از افتخارات ملي کشور خواند و گفت: بانک ملت براي کمک به اجراي طرحهاي توسعهاي اين گروه، آمادگي کامل را دارد تا بدين ترتيب بتواند نقشي در اشتغال آفريني بيشتر اين مجموعه ايفا کند. دکتر بيگدلي با تاکيد بر اين نکته که بانکها و مجموعههاي توليدي و صنعتي کشور بايد دست به دست هم بدهند تا اقتصاد کشور شکوفا شود، ادامه داد: دولت هم بايد از شرکتهايي که داراي اعتبار و خوشناميدر توليد و اشتغالزايي دارند، بيشتر حمايت کند. به گفته وي، استفاده صحيح از سرمايه، اشتغالزايي و توليد محصول مبتني بر نياز کشور، از ويژگيهاي گروه صنعتي گلرنگ است که خود به معناي تحقق اقتصاد مقاومتي است و بانک ملت هم وظيفه خود ميداند تا تمام تلاش خود را براي به ثمرنشستن طرحهاي چنين شرکتهايي به کار بگيرد.
دکتر فضلي، مديرعامل گروه صنعتي گلرنگ نيز با قدرداني از حمايتهاي بانک ملت به ويژه در سالهاي اخير، اظهار داشت: بي ترديد بخشي از موفقيتهاي اين گروه، مرهون حمايتها و تلاشهاي بانک بزرگ ملت است.
پيام تبريک دبير کل اتحاديه آپراکا به مديرعامل بانک کشاورزي
پراسون کومارداس دبير کل اتحاديه اعتبارات کشاورزي و روستايي آسيا و اقيانوسيه (APRACA) با ارسال نامهاي انتصاب شايسته روح اله خدارحميبه سمت رئيس هيأت مديره و مديرعامل بانک کشاورزي را تبريک گفت. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عموميبانک کشاورزي، در ذيل، متن نامه تبريک دبير کل اتحاديه آپراکا را مشاهده ميفرماييد. جناب آقاي روح اله خدارحميرئيس هيأت مديره و مديرعامل محترم بانک کشاورزي با سلام و احترام؛ بدينوسيله انتصاب حضرتعالي به عنوان رئيس هيأت مديره و مديرعامل بانک کشاورزي را صميمانه تبريک عرض مينمايم. از طرف خود به نمايندگي از بانکهاي 42 کشور عضو اتحاديه آپراکا براي شما توفيق روزافزون در تحقق رسالت بسيار مهم خود در حوزه تأمين مالي توسعه بخش کشاورزي و تداوم سلامت و حکمت آرزومندم. جناب آقاي خدارحمي! استحضار داريد که از ديرباز رابطهاي مستحکم ميان بانک کشاورزي و اتحاديه آپراکا برقرار بوده و بانک شما نقش برجسته ا در رشد و توسعه آپراکا ايفا کرده است. بانک کشاورزي در دورهاي ، رياست کارگروه مديريتي آپراکا را نيز بر عهده داشته است و به طور مستمر از راهنماييها و حمايتهاي بانک کشاورزي ، به عنوان يکي از اعضاي فعال کارگروه مديريتي، در تحقق اهداف راهبردي آپراکا بهره مند بوده ايم. اطمينان داريم که تحت مديريت حضرتعالي، همچنان از حمايتهاي بانک کشاورزي در ايفاي وظايف محوله از سوي کشورهاي عضو مستفيذ خواهيم بود. بار ديگر از طرف کليه همکارانم در دفتر مرکزي اتحاديه آپراکا، اين انتصاب شايسته را تبريک عرض مينمايم. حضور حضرتعالي به عنوان رئيس هيأت مديره و مديرعامل در يکي از مهمترين مؤسسات مالي قار ه آسيا ، مايه مباهات و افتخار همه ما خواهد بود. با آرزوي عزت و توفيق براي حضرتعالي پراسون کومارداس دبير کل اتحاديه آپراکا
تجليل خسرو فرحي از خانوادههاي شهداء پست بانک ايران
خسرو فرحي مديرعامل پست بانک ايران بهمناسبت گراميداشت دهه مبارک فجر از تلاشها و رشادتهاي خانواده شهيدان؛ محتشمينيا، عسگري، سيدي، شيرآشتياني، اصغري،هاشمي، عاشوري، رزاقي، يوسفي، نعيمي، قاسميان، ناصري، خديور و ذوالفقاري به عنوان خانواده شهداي بانک تجليل کرد.
در بخشي از اين تجليل آمده است؛ "شهيدان و ايثارگران؛ انسانهاي والائي هستند که طي هشت سال دفاع مقدس و حضور در عرصههاي جهاد، ايثار و ازخودگذشتگي و فداکاري، هرگز رنجور نشده و با متانت و شجاعت از انقلاب و ارزشهاي آن دفاع کرده و پرچم ايران اسلاميرا به اهتزاز درآورند. همانا صبر و شکيبائي شما، خانوادههاي صبور و گرانقدر شهداء در تاريخ جاودانه خواهد ماند. از اينرو ضمن تبريک ايام ا... دهه فجر و سي و نهمين سالگرد پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي, از رشادتها و ايثارگريهايتان تجليل نموده و از خداوند متعال آرزوي توفيق و سلامتي روزافزون مسئلت دارم. اميدوارم همواره موفق و مؤيد باشيد".
پرداخت روزانه هزار و صد فقره تسهيلات قرض الحسنه
مديرعامل بانک قرض الحسـنه رسـالت از پرداخت بيـش از 230هزار تسهيلات قرض الحسنه در هفت ماه سال جاري خبر داد . محمدحسين حسين زاده افزود: از نظر مبلغ نيز ميانگين هر فقره وام در سـال جاري حدود 12 ميليون تومان بوده و با توجه به اسـتقبال خوب مردم اين بانک بعنوان يک بانک حرفهاي اقدامات خوبي براي توسعه و ترويج قرض الحسنه انجام شده است. مديرعامـل بانک قرض الحسـنه رسـالت دربـاره پرداخـت وام ازدواج نيز گفت: امسـال تاکنون 7500 فقره تسـهيلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت کردهايم و صف وام ازدواج در بانک تقريبا تمام شده است. حسـين زاده با بيان اينکه منابع اين بانک نسـبت به سـالهاي گذشته بـه ميـزان قابـل توجهي افزايش داشـته اسـت، گفت: مردم اسـتقبال خوبـي از ايـن بانـک کردنـد به طوريکه در سـه سـال گذشـته منابع بانک قرض الحسنه رسالت پنج برابر شده است. مردم بيش از آنچه فکر ميکنيم از قرض الحسنه استقبال ميکنند. به طوري که ظرف چهار سال گذشته شمار مشتريان به پنج ميليون نزديک شده است.
صورتهاي مالي سال 1395 بانک پارسيان به تصويب رسيد
مجمع عموميعادي سالانه نوبت دوم بانک پارسيان، دوشنبه 16 بهمن ماه 96، براي بررسي عملکرد سال مالي منتهي به30 اسفند ماه سال 1395 با حضور اکثريت بيش از 80 درصدي سهامداران اين بانک برگزار شد . پس از تعيين هيات رئيسه و قرائت پيام هيات مديره دکتر پرويزيان مدير عامل بانک گزارش فعاليتهاي بانک در سال 1395 را براي سهامداران ارائه نمود. سپس گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانوني بانک قرائت گرديد و مديران بانک ضمن ارائه توضيحات در خصوص موارد ذکر شده در آن به سوالات سهامداران پاسخ گفتند و در انتها صورتهاي مالي با اکثريت آرا مورد تصويب قرار گرفت. از ديگر مصوبات مجمع عموميعادي سالانه بانک پارسيان، انتخاب روزنامههاي دنياي اقتصاد و اطلاعات به عنوان روزنامه رسمياين بانک و همچنين انتخاب موسسه حسابرسي دايا رهيافت و شرکت دش وهمکاران به ترتيب به عنوان حسابرس مستقل وبازرس قانوني اصلي و بازرس عليالبدل و تعيين حقالزحمه اعضاي هيات مديره غير موظف و حق الزحمه حسابرس و بازرس بود. شايان ذکر است ، دراين مجمع، پاداشي براي اعضاي هيات مديره در نظر گرفته نشده است. بانک پارسيان در پايان سال 1395، 13 درصد از منابع شبکه بانکهاي خصوصي عضوکانون بانکها و مو سسات اعتباري خصوصي را در اختيار داشته است.
تائيد گواهينامه ISMS بانک تجارت در ارزيابي مجدد
جلسه اختتاميه مميزي مراقبتي سال اول سيستم مديريت امنيت اطلاعات بانک تجارت(ISMS) برگزار شد. به گزارش روابط عموميبانک تجارت،در مراسم اختتاميه اين مميزي که روز يکشنبه، پانزدهم بهمن ماه با شعار « ارتقاء امنيت بانک، در گرو بهبود مستمر» برگزار شد.حق وردي قائم مقام مدير عامل اين بانک در اين مراسم با اشاره به اينکه رشد بانک مستلزم پيوستگي کاري همراه با حفظ امنيت بين تمام مديريتها است، گفت: اين امنيت بايد همواره و به طور مستمر با مميزيهاي جديد در تمام نقاط بانک پياده سازي شود و برنامههاي تعريف شده بايد به نحو شايسته و در راستاي استانداردهاي تعيين شده انجام پذيرد. وي گفت: مطمئنا انجام اين بازرسيها راهکار مناسبي براي پيشرفت و پيشبرد اهداف بانک خواهد بود و اميدواريم با اجراي دستور العملهاي ارائه شده، تعالي سازمان را در تمام مديريتها مشاهده نمائيم. حق وردي در پايان امنيت را يکي از ابزارهاي حفظ منافع بانک و مشتريان برشمرد و مميزيهاي مستمر را ابزاري مناسب براي حفظ اين امنيت ناميد.