مدافع جوان کلمبيايي به ليورپول پيوست

باشگاه ليورپول امروز اعلام کرد که اندرسون آرويو، مدافع کلمبيايي 18 ساله را به خدمت گرفته است.
آرويو متعلق به باشگاه فورتالزاي کلمبياست که ماه دسامبر پس از حضور آزمايشي در تيم مايورکا توانست مربي اين تيم را به خود متقاعد کند با اين حال فورتالزا با ليورپول در ماه ژانويه به توافق رسيده بود و انتقال آرويو به باشگاه انگليسي امروز رسمي‌شد.
طبق گزارش وبسايت گل، ارويو تا سال 2019 به صورت قرضي و به مدت 18 ماه در مايورکا توپ خواهد زد تا بتواند اجازه کار در فوتبال انگليس را به دست بياورد. او علاوه بر دفاع، قابليت بازي در پست‌هافبک دفاعي را نيز دارد. آرويو همچنين عضور تيم زير 20 ساله‌هاي کلمبياست.

غيبت احتمالي بازيکن مراکش در جام جهاني 
ستاره تيم ملي مراکش در جام ملت‌ها کار سختي براي حضور در جام جهاني دارد. ايوب الکعبي به عنوان بهترين بازيکن جام ملت‌هاي آفريقا انتخاب شد.
اين مهاجم تيم ملي مراکش با ثبت 9 گل زده در اين مسابقات نقش پر رنگي در قهرماني اين تيم در جام ملت‌هاي آفريقا داشت و کمک کرد تا اين تيم به عنوان قهرماني دست پيدا کند. جام ملت‌هاي آفريقا که با قهرماني مراکش به پايان رسيد، البته بدون حضور بازيکنان لژيونر و اصلي اکثر کشورها برگزار مي‌شد و به همين دليل به نظر مي‌رسد ايوب الکعبي شانس کمي‌براي حضور در جام جهاني داشته باشد. او از جمله بازيکنان خوب مراکش است.

يک گزينه جديد براي جانشيني کونته 
شواهد از اين قرار است که آنتونيو کونته روزهاي پاياني حضورش در چلسي را پشت سر مي‌گذارد.مربي ايتاليايي که فصل گذشته توانست چلسي را قهرمان ليگ برتر کند، حالا در مرز اخراج قرار گرفته است. باخت عجيب برابر واتفورد، احتمالا باعث خواهد شد تا آبراموويچ حکم به برکناري کونته دهد.منابع انگليسي از حالا شروع به گمانه زني کرده‌اند و از لوئيس انريکه، سرمربي سابق بارسا به عنوان جدي‌ترين گزينه جايگزيني کونته نام برده اند. در همين رابطه ميرر هم ادعا کرد که کارلو آنچلوتي، سرمربي ايتاليايي مشهور که سابقه قهرمان کردن چلسي در ليگ جزيره را دارد نيز ممکن است جانشين کونته شود.بايد ديد در نهايت سرنوشت نيمکت چلسي به کجا ميرسد.


تلاش‌هاي پنهان باشگاه چيني براي جذب مسي!
هرچند ليونل مسي اخيرا قراردادش با بارسا را تا 2021 تمديد کرده ولي هنوز هستند تيم‌هايي که به جذب او اميدوارند.
فوتبال چين چند سالي است که با سرمايه گذاري‌هاي کلان خود توانسته بر سر زبان‌ها بيفتد. کوچ تعدادي از ستاره‌هاي فوتبال به تيم‌هاي چيني توانسته در 5 سال گذشته موفقيت‌هاي قاره‌اي براي باشگاه‌هاي اين کشور به همراه داشته باشد و اين مهاجرت از اروپا همچنان ادامه دارد. آخرين نمونه مي‌توان پيوستن ماسکرانو به هبي فورچون را اشاره کرد. لاوتزي نيز در اين تيم چيني توپ مي‌زند.
موندودپورتيوو فاش ساخت که هبي فورچون در تلاش است تا بتواند زمينه لازم براي جذب مسي را نيز فراهم کند. آنها تابستان امسال با پيشنهاد دستمزد 100 ميليون يورو خالص سالانه به مسي همه را شگفت زده کردند؛ ولي فوق ستاره آرژانتيني هدفي جز تمديد قرارداد با بارسلونا نداشت. رقم فسخ قرارداد جديد او 700 ميليون يورو است.
موندو دپورتيوو به نقل از خبرگزاري چيني تنچنت گزارش داده است که هبي فورچون از جذب لاوتزي و ماسکرانو هدفي درازمدت داشته و به نوعي براي آينده سرمايه گزاري کرده است. اين باشگاه از لحاظ اقتصادي به قدري قدرتمند است که مي‌تواند 700 ميليون يورو رقم فسخ مسي را پرداخت کرده و او را از بارسا جدا کند. جذب دوستان آرژانتيني نزديک به مسي نيز نوعي تلاش پنهان اين باشگاه براي جلب رضايت مسي در آينده‌اي نه چندان دور تعبير شده است.

شايد کين تاتنهام را به زودي ترک کند
وين روني، کاپيتان سابق منچستريونايتد و تيم ملي انگليس مدعي شد که در صورتي که تاتنهام نتواند جامي‌کسب کند، هري کين اين تيم را ترک خواهد کرد.
کين مورد توجه رئال مادريد قرار دارد و حالا وين روني مدعي شد که در صورت ناکامي‌تاتنهام در کسب قهرماني، کين اين تيم را ترک خواهد کرد.
او گفت: او مي‌تواند به هر تيمي‌که مي‌خواهد برود. همه مدل گلي به ثمر مي‌رساند. مشکل تاتنهام اين است که بايد انگيزه‌اي براي اهداف وجود داشته باشد ولي انگيزه کين به زودي از گلزني به کسب جام تغيير مي‌کند. اگر تاتنهام جام نبرد، شايد تا دو سال آينده، او براي کسب جام تيمش را عوض خواهد کرد. 


مسئول برگزاري رقابت‌هاي ليگ برتر عنوان کرد:
مسئول برگزاري رقابت‌هاي ليگ برتر در خصوص حضور علي کريمي‌در نشست خبري بازي با استقلال توضيحاتي ارائه داد.
به نقل از سازمان ليگ و سعيد فتاحي خبري مبني بر ممنوعيت حضور علي کريمي، مربي تيم سپيدرود رشت در نشست خبري بازي با استقلال منتشر شد و واکنش تند کريمي‌را هم به دنبال داشت. سعيد فتاحي، مسئول برگزاري مسابقات ليگ برتر در اين خصوص به "ورزش سه" گفت: سرمربيان تيم‌هاي ليگ برتري موظف اند در نشست خبري قبل و بعد بازي شرکت کنند و در صورت عدم حضور، 3 ميليون تومان دفعه اول و 5 ميليون در دفعات بعدي جريمه مي‌شوند. اين قانون فيفا، AFC و کل دنياست. البته در دنيا فقط سرمربي را به رسميت مي‌شناسند؛ اما ما به دلايل مختلف مثل ساعت پرواز تيم‌ها، يا مساعد نبودن حال سرمربيان، اجازه داديم دستيارها نيز در نشست حاضر شوند؛ اما نبايد اين اتفاق هميشگي شود. درباره آقاي کريمي‌اين نکته مهم است که من هفته اولي که او به سپيدرود آمده بود، شخصا به او تلفني گفتم که شما مربي تيم هستي و سرمربي عليرضا امامي‌فر است و طبق قانون او بايد در نشست حاضر شود. اگر مشکلي پيش آمد، شما هم مي‌تواني بروي؛ اما نبايد اساس کار بر حضور مربي در کنفرانس‌ها باشد.
او افزود: نکته مهم بعدي اين است که سرمربيان تيم‌ها بايد در خصوص مسائل فني در نشست‌ها صحبت کنند. ما موارد مشابهي را در سال‌هاي گذشته داشتيم و حتي به مربياني مثل علي دايي، منصوريان يا برانکو هم تذکر داده‌ايم که بايد درباره مسائل فني مسابقه حرف بزنند و نه موضوعات ديگر. آقاي کريمي‌مي‌تواند در هر جايي که خواست کنفرانس بگذارد و درباره هر مسئله‌اي صحبت کند اما کنفرانس قبل و بعد بازي فقط براي مطرح شدن مسائل فني است.
فتاحي در ادامه خاطرنشان کرد: اين آيين نامه فدارسيون است. بحث ما شخص علي کريمي‌نيست و ما امروز نگفتيم که علي کريمي‌مي‌تواند به نشست بيايد يا نمي‌تواند. ما گفتيم که بر اساس قانون سرمربي بايد در نشست خبري حاضر شود و علي کريمي‌سرمربي تيمش نيست. کارت صادر شده براي علي کريمي‌به نام مربي است و اسم امامي‌فر به عنوان سرمربي سپيدرود ثبت شده است. درباره رضا عنايتي هم شرايط همين است و به دليل اينکه عنايتي سرمربي تيم سياه جامگان نيست، نمي‌تواند در هر شرايطي در نشست به جاي سرمربي شرکت کند. در آسيا و فيفا هم ماجرا همين است و اصلا اتفاق عجيبي نيست. مسئول برگزاري رقابت‌هاي ليگ برتر درباره اينکه قبل از بازي با استقلال اين موضوع مطرح شده، گفت: اصلا براي ما فرقي نمي‌کند چه تيم‌هايي با هم بازي دارند و اين مسئله‌اي که عنوان کرديم عين قانون است. تمام 16 تيم براي ما يکسان هستند. همين استقلال براي بازي نيمه نهايي جام حذفي گفت به دليل اينکه تمرين نکرديم بازي لغو شود. مگر ما درخواست آنها را قبول کرديم؟ برنامه ما اين است که با تيم‌ها همکاري و تعامل داشته باشيم و صحبت امروز ما کاملا قانوني بود.
بدين ترتيب به نظر مي‌رسد در شرايطي که سرمربيان سپيدرود و سياه جامگان بتوانند در کنفرانس‌ها حاضر شوند، حضور علي کريمي‌و رضا عنايتي در اين نشست‌ها باعث جريمه مالي باشگاه‌هايشان خواهد شد.


اينفانتينو به ايران مي‌آيد؛
جياني اينفانتينو رئيس فيفا دهم اسفندماه به تهران سفر مي‌کند. به نقل از ورزش سه، جياني اينفانتينو رئيس فدراسيون جهاني فوتبال فيفا با دعوت فدراسيون فوتبال ايران به تهران سفر مي‌کند. اينفانتينو که پيش از اين و قبل از انتخاب به عنوان رئيس فدراسيون جهاني فوتبال به تهران سفر کرده بود، اين بار اولين سفر خود به ايران به عنوان رئيس فيفا را تجربه مي‌کند. اين سفر در روزهاي 9 يا 10 اسفند ماه برگزار مي‌شود و اينفانتينو در سال منتهي به جام جهاني در تهران حاضر خواهد شد.
اين خبر از سوي فدراسيون فوتبال تاييد شده و به نظر مي‌رسد سفر اينفانتينو به تهران مي‌تواند کمک زيادي به حل مشکلات بين المللي ايران در مواجهه با عربستان و در AFC داشته باشد.
فدراسيون فوتبال ايران در ماه‌هاي گذشته در پرونده ميزباني از نمايندگان عربستان با مشکلات زيادي رو به رو بود و در نهايت AFC نيز نتوانست اين معضل را حل کند تا همچنان معضل سال‌هاي گذشته براي باشگاه‌هاي ايراني وجود داشته باشد و اين سفر مي‌تواند کمک زيادي به فوتبال ايران در اين مسير داشته باشد.


دکتر شهدي نژاد بيان داشت:
تجارت-استان گيلان_فرحي: همزمان با دهه مبارک فجر دکتر شهدي نژاد مدير درمان تامين اجتماعي استان در نشست خبري مشترک با مديرکل تامين اجتماعي و سرپرست بانک رفاه کارگران با ارباب جرايد استان ، بيمارستان حضرت رسول اکرم(ص) رشت را بهترين الگوي خدمات رايگان با کيفيت در سطح استان معرفي نمود. مدير درمان تامين اجتماعي استان گيلان با اشاره به اجراي طرح ارتقاء هتلينگ بيمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت اظهار داشت: اين طرح با اعتباري بالغ بر٣٩ ميليارد ريال اجرايي شده است اجراي اين طرح فضاهاي عمومي‌و اختصاصي بيمارستان حضرت رسول اکرم(ص) رشت را متناسب با شان بيمه شدگان تامين اجتماعي همانند بيمارستانهاي درجه عالي و مطلوب تغيير شکل و کاربري داده است . دکتر شهدي نژاد به تعداد مراجعين مراکز درماني در نه ماهه نخست سالجاري اشاره نمود و افزود:در نه ماهه نخست سالجاري با مراجعه بيش از يک ميليون و ٣٣٢هزار نفر به ٩مرکز ملکي درماني تامين اجتماعي به همراه يک بيمارستان رسول اکرم (ص) در سطح استان گيلان به رشد٥/٥ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل آن رسيده است. ايشان اظهار داشت:در همين مدت تعداد مراجعين به پزشکان عمومي‌بالغ بر يک ميليون و ٢٢هزار نفر و مراجعين به پزشکان متخصص بالغ بر٢٢٠هزار نفر بوده است. مديردرمان تامين اجتماعي استان گيلان مراجعين به دندانپزشکان در مراکز ملکي تامين اجتماعي را بالغ بر ٩٠هزار نفر بيان نمود و افزود که نسبت به مدت مشابه سال قبل در اين خدمت ١٢درصد رشد داشته ايم. دکتر شهدي نژاد به رشد ٨/١٨ درصدي مراجعين پلي کلينيک تخصصي لاهيجان در همين مدت اشاره داشت و گفت :بيش‌ترين رشد مراجعين به مراکز ملکي در درمان استان را پلي کلينيک تخصصي لاهيجان با مراجعه بيش از ١٠٧ هزار نفر داشت و بعد از لاهيجان کلينيک مستقل دندانپزشکي رشت با رشد بالاي ١٧ درصد ومراجعه بيش از ٤٤ هزار نفر بيشترين رشد را داشته است. ايشان همچنين خاطر نشان شد که مراجعين به بيمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت به عنوان تنها بيمارستان ملکي استان با مراجعه بيش از ١٧٧ هزار نفر رشد ١٥ در صدي داشته است.  مدير درمان تامين اجتماعي استان گيلان تعداد بيماران بستري شده در بيمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت را در نه ماه نخست سالجاري بيش از ١٣ هزار بيمار بيان نمود و خاطر نشان شد در همين مدت بيش از ٦٥٠٠ عمل جراحي در اين بيمارستان انجام گرفته است. دکتر شهدي نژاد پروژه‌هاي در حال ساخت و توسعه مراکز ملکي را ساخت بيمارستان ٦٤ تختخوابي لنگرود با اعتباري بالغ بر ٦٠٠ ميليارد ريال ،پروژه مرکز درماني و ساختمان شعبه آستانه اشرفيه به طور مشترک با اداره کل تامين اجتماعي با زير بناي ٣٧٨١ متر مربع وساختمان جديد پلي کلينيک تخصصي انزلي که عمليات اجرايي آن در هفته دولت امسال آغاز شده در دو طبقه روي همکف با زير بناي ٢٦٩٢مترمربع با اعتباري نزديک به ٩ميليارد تومان ساخته خواهد شد نام برد و افزود که در سالجاري طرح ارتقاي هتلينگ بيمارستان بيمارستان حضرت رسول اکرم(ص) با اعتباري بالغ بر٣٩ ميليارد ريال در همين راستا اجرايي شده است . ايشان ياد آور شد که به منظور افزايش رضايتمندي بيمه شدگان عزيز بيش از ١٧٠هزار مورد نسخ دارويي طرف‌هاي قرار داد وبيش از يک ميليون از خدمات پاراکلينيک ارائه شده بدون حضور بيمار يا طرف‌هاي قرار داد در بستر سيستم الکترونيکي تاييد شدند. دکتر شهدي نژاد مدير درمان تامين اجتماعي استان گيلان از روند اجراي طرح حذف نسخه در مراکز طرف قرار داد استان گيلان نيز گفت: در راستاي مکانيزه کردن خدمات و حرکت به سمت دولت الکترونيک در برنامه ششم توسعه سازمان تامين اجتماعي سامانه نسخه الکترونيک و حدف نسخ درمراکز درماني طرف قرار اجرايي شد که استان گيلان نيز دراين طرح پايلوت مي‌باشد. از مزاياي مهم اين طرح تشکيل پرونده الکترونيک براي بيماران مي‌باشد. برخي از مزاياي مهم ديگر طرح اجراي سامانه نسخه الکترونيک به شرح ذيل مي‌باشد. حذف دفترچه و نسخه کاغذي_اصلاح مشکلات ناشي از ناخوانا بودن نسخه_امکان صدور دستور بستري يا ارجاع،صدور گواهي استعلاجي ويا صورتحساب بيمه‌هاي تکميلي- امکان پرداخت به پزشکان به صورت به روز- قابليت دريافت بخشي از نسخه از يک داروخانه و مابقي از داروخانه ديگر بدون تمديد يا تجويز نسخه مجدد- کاهش مراجعات بيمار و بيمه شده به دواير بيمه‌اي و دولتي- ارتقاء سطح کيفي و کمي‌خدمات درماني.