روحاني تاکيد کرد: انقلاب ما وقتي پيروز شد که همه با هم بوديم
رييس‌جمهور با تاکيد بر حفظ وحدت و اتحاد ملي در آستانه ورود به چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب، گفت: برخي را از قطار انقلاب پياده کرديم که مي‌توانستيم پياده نکنيم و اکنون بايد همه را به اين قطار دعوت کرد.
حجت‌الاسلام حسن روحاني در مراسم بزرگداشت سي و نهمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي‌در جمع مردم، گفت: دولت، بخش خصوصي و نهادهاي عمومي‌بايد تلاش مضاعفي انجام دهند و دهه فجر سال آينده دهه هزاران افتتاح طرح و پروژه مهم در سراسر کشور باشد.
وي تاکيد کرد: اينکه در همين روزها شاهد بوديم که در يک استان و در يک روز 10 هزار ميليارد تومان طرح و پروژه توسط بخش خصوصي افتتاح شد به معناي آن است که ملت ما بيش از گذشته براي آباداني و عظمت کشور اميد دارد.
رييس‌جمهور يادآور شد: انقلاب ما وقتي پيروز شد که همه با هم بوديم و در قطار انقلاب مسافران فراواني بودند البته برخي زودتر از قطار پياده شدند و برخي را هم از قطار انقلاب پياده کرديم که مي‌توانستيم پياده نکنيم و اکنون بايد همه را به قطار انقلاب دعوت کنيم.
وي تصريح کرد: امروز در مسيرمان نياز به همه اصولگرايان، همه اصلاح‌طلبان و همه اعتداليون داريم که اعتقاد به قانون اساسي دارند.
روحاني با تاکيد بر اينکه هر کس به قانون اساسي عقيده دارد، انقلابي است خاطر نشان کرد: همه اقوام و تمام مذاهب ايراني و شيعه و سني و تمام اديان از جمله اسلام و مسيحيت و يهودي و زرتشتي هرکس که اين قانون اساسي را قبول دارد، او انقلابي به حساب مي‌آيد و بايد به او احترام بگذاريم.
رئيس‌جمهور بزرگترين ثمره انقلاب اسلامي‌ و ميراث امام را قانون اساسي دانست و افزود: اين معيار را همواره به عنوان معيار اساسي براي وحدت و اتحاد بايد بدانيم.
رئيس دولت تدبير و اميد تصريح کرد: در سالي که گذشت در کنار مشکلات و کاستي‌ها، موفقيت‌ها و پيروزي‌هاي بسيار بزرگي را ملت ما به دست آورد که اولينش برگزاري شکوهمند انتخابات 29 ارديبهشت بود.
وي با اشاره به اينکه همه مردم پاي صندوق آرا آمدند و به دنيا نشان دادند که به کشور، انقلاب و نظامشان عشق مي‌ورزند اظهار کرد: 73 درصد از واجدين شرايط در انتخابات شرکت کردند و حماسه بزرگي به وجود آمدند و اين انتخابات و حماسه حضور مردم به عنوان پيروزي بزرگب راي ملت ايران بود.
روحاني با بيان اينکه در سالي که گذشت ما بر تروريسم پيروز شديم و موفقيتهاي فراواني براي نابودي تروريستها و داعش داشتيم، اظهار کرد: کمک ما به مردم عراق و سوريه به ثمر نشست و ملتهاي اين منطقه از شر تروريست‌ها نجات يافتند.
وي اضافه کرد: ما نگذاشتيم توطئه گران در منطقه ما دنبال تجزيه کشورهاي دوستمان باشند. در حالي‌که آنها مي‌خواستند عراق را دو شقه کنند و وحدت کشور عراق را از بين ببرند. اما با هوشياري ملت عراق و کمک کشورهاي منطقه توطئه آنها خنثي شد.
رئيس‌جمهور با اشاره به اينکه مي‌خواستند در لبنان ناآرامي‌هاي طولاني ايجاد کنند و لبنان را به ميدان جنگ و مبارزه و اخ تلاف تبديل کنند افزود: هوشياري مردم لبنان و حمايت کشورهاي دوست توطئه آمريکا و صهيونيست‌ها در منطقه خنثي کرد.
رئيس‌جمهور با اشاره به اينکه در مذاکرات چند جانبه‌مان براي صلح و ثبات منطقه موفقيت‌هاي فراواني داشتيم اظهار کرد: ما مي‌دانيم راه‌حل منطقه، راه‌حل سياسي است و بايد با همکاري و تعامل کشورهاي ديگر بتوانيم ثبات و امنيت را در سراسر کشور مستقر کنيم.
روحاني با اشاره به اينکه در يک سال گذشته شاهد شکست آمريکا بوديم، گفت: آمريکايي‌ها ميخواستند در امور داخلي کشور ما مداخله کنند. اما مردم ما به آنها جواب رد دادند و با وحدت، اتحاد و ايستادگي‌شان طرح آمريکايي‌ها و توطئه‌شان را خنثي کردند.
وي افزود: به شوراي امنيت سازمان ملل رفتند و مي‌خواستند عليه ملت ايران توطئه کنند اما خوشبختانه پاسخ منفي گرفتند.
روحاني تصريح کرد: در موضوع برجام آمريکايي‌ها در چند نوبت براي لغو آن تلاش کردند اما تا به امروز آمريکا ناموفق بوده و من تاکيد مي‌کنم که ملت ما تا روزي به عهدش پايبند است که طرف مقابل هم به عهدش پايبند باشد و اگر بخواهند از پيماني خارج شوند ضرر آن را خواهند ديد.
رييس‌جمهور کشورمان خاطرنشان کرد: ملت ما راه موفقيت و پيروزي خود را ادامه مي‌دهد. آمريکايي‌ها مي‌خواستند عليه قدس و فلسطين و مردم منطقه توطئه کنند و بيت‌المقدس را پايتخت رژيم صهيونيستي معرفي کردند اما جهان در برابر اين توطئه ايستاد، نه فقط کشورهاي اسلامي، بلکه به جز چند کشور همگي در مجمع عمومي‌سازمان ملل با اين موضوع مخالفت کردند.
وي افزود: ما شاهد ثبات بيشتر منطقه و تضعيف بيشتر آمريکا و اسرائيل و پيشرفت روزافزون ايران هستيم و در يک سال گذشته پيشرفت‌هاي مهمي‌در زمينه‌هاي مختلف داشتيم.
روحاني ادامه داد: در سال جاري نيز به حول و قوه الهي داراي رشد اقتصادي بيش از رشد جهاني خواهيم بود. در يک سال گذشته بيش از سال‌هاي ديگر سرمايه خارجي وارد کشور شد.
وي تاکيد کرد: 32 ميليارد سرمايه خارجي به صورت سرمايه‌گذاري مستقيم يا فاينانس جذب کرديم که اين به معناي رشد ايران است. از سويي پنج ميليارد نيز در اجراي پروژه‌ها جذب کرديم که اين به معناي توانمندي اقتصادي ماست.
رييس‌جمهور کشورمان به پيشرفت‌هاي صورت گرفته در عرصه نفت و گاز اشاره کرد و افزود: امسال براي اولين بار در توليد و استخراج گاز در پارس جنوبي از همسايه‌مان قطر پيشي گرفتيم. در عين حال در حوزه نفت در ابتداي دولت يازدهم 70 هزار بشکه نفت استخراج مي‌کرديم و امروز 305 هزار بشکه در روز استخراج مي‌کنيم که اين به معناي حراست از سرمايه کشور است.
روحاني خاطرنشان کرد: همان‌طور که در علم و فرهنگ و بهداشت و درمان در بهترين شرايط منطقه خود هستيم به طوريکه هزينه‌هاي درماني براي مردم از 36 درصد به شش درصد کاهش يافته است.
وي افزود: چند روز پيش پروژه فولادي را افتتاح و اعلام کردم که ايران اکنون در توليد آهن اسفنجي مقام اول در دنيا را دارد و ظرفيت توليد ما در فولاد 32 ميليون تن است.
رييس‌جمهور کشورمان همچنين گفت: ما در بسياري از محصولات به سمت خودکفايي حرکت مي‌کنيم و در گندم و گازوئيل به خودکفايي رسيديم و حتي آن را صادر هم مي‌کنيم. سال آينده نيز در بنزين به خودکفايي مي‌رسيم.
روحاني خاطرنشان کرد: ما در فضاي مجازي و زيربناهاي اينترنت جزو پيشرفته‌ترين کشورهاي منطقه هستيم و در سال گذشته 200 هزار شغل در سايه اينترنت و پهناي باند و موبايل‌هاي نسل سه و چهار ايجاد کرديم و در سال آينده نيز اين مسير پيشرفت را ادامه خواهيم داد.
وي اظهار کرد: دو هزار شرکت دانش بنيان نيز توانستند به جايگاه توليد برسند و اين روند در سال آينده نيز طي مي‌شود.
روحاني با بيان اينکه از لحاظ رشد و توسعه انساني از کشورهاي سرآمد جهان هستيم، گفت: در بسياري از زمينه‌ها در 39 سال گذشته پيشرفت‌هاي قابل ملاحظه‌اي داشتيم و در 39 سال گذشته توانستيم در استقلال و طرد قدرتهاي بيگانه موفق باشيم.
رئيس‌جمهور به بيان اينکه امروز هيچ قدرت خارجي نمي‌تواند در سرنوشت ايران تاثيرگذار باشد، خاطر نشان کرد: امروز نه در بخش سياسي، نه فرهنگي و نه اقتصادي ديگران در برنامه‌ريزي کشور مداخله ندارند و ما با استقلال ملتمان روي پاي خود ايستاده‌ايم.
وي با تاکيد بر اينکه در حاکميت ملي، مردم در تمام زمينه‌ها پاي صندوق آرا هستند، توضيح داد: مردم 12 بار در رياست جمهوري، 10 بار در مجلس، 5 بار خبرگان، 5 بار در شوراها وهمچنين براي همه پرسي‌ها از جمله در قانون اساسي پاي صندوق راي آمدند. يعني مردم با انتخابات و صندوق راي و حاکميت ملي مسير خود را پيموده‌اند و خواهند پيمود.
روحاني اظهار کرد: در طول 39 سال از کشورمان به خوبي دفاع کرده‌ايم و در يک روز 19 هزار متجاوز را در خرمشهر اسير گرفتيم.
وي با اشاره به اينکه در يک روز در والفجر 8 توانستيم موفقيت‌هاي بزرگ به دست آوريم و از کارون عبور کنيم افزود: در يک روز توانستيم با 140 فروند هواپيما مراکز دشمن درعراق را بمباران کنيم. همچنين ظرف کمتر از دو ماه 73 فروند هواپيماي عراقي راسرنگون کرديم پس ما ملت بزرگ و مقاومي‌هسيتم که ارتش، سپاه، بسيج، مردم، نيروي انتظامي‌و امنيتي ما همانهايي هستنند که امروز هم از مرز و سرزمينمان دفاع مي‌کنند.
رئيس‌جمهور با اشاره به اينکه در اطراف ما هرکجا تروريستها خواستند وارد شدند و کشتار کردند، تصريح کرد: اما در قدمهاي اوليه مرزي ايران با نيروهاي امنيتي وزارت اطلاعات و سپاه مواجه شده و اسير يا کشته شدند و اينها به معناي پيشرفت دفاعي کشور است.
وي خاطر نشان کرد: امروز ناوچه، هليکوپتر، هواپيما، تانک، موشک، رادار، ماهواره و ماهواره‌بر و موشک ضدهوايي را خودمان مي‌سازيم و در سطح جهان اعلام کرديم که توانمند و قدرتمنديم و روي پاي خود ايستاده‌ايم و در مسير درست حرکت مي‌کنيم.
روحاني با بيان اينکه در 39 سال در بسياري از زمينه‌ها پيشرفت کرديم و پيروز شديم اما در زمينه‌هايي هم کاستي و تاخير داشتيم، خاطر نشان کرد: شايد گاهي در تصميم‌گيري‌ها تاخير کرديم و شايد در بيان واقعيت با مردم با شفافيت سخن نگفتيم. وي با بيان اينکه در زمينه بانک، ماليات و بودجه‌ريزي عقب ماندگي‌هايي داريم که بايد جبران کنيم، توضيح داد: از اهداف بلند دولت دوازدهم ايستادگي در برابر فشارهاي مختلف داخلي و خارجي براي اصلاح ساختاري اقتصاد کشور است و در بودجه 97 قدم‌هايي در اين زمينه برداشته‌ايم. رئيس‌جمهور خاطر نشان کرد: به حضور ملت ايران اعلام مي‌کنيم در زمينه محيط زيست کاستي‌هايي داريم و کلانشهرهايمان دچار آلودگي هوا هستند و مصرف انرژي مان قابل قبول نيست. روحاني با بيان اينکه مصرف 5.5 ميليون بشکه نفت يا گاز در روز قابل قبول نيست، تصريح کرد: ما به راحتي مي‌توانيم با برنامه‌ريزي، ظرف چند سال يک ميليون بشکه در روز در مصرف صرفه‌جويي کنيم که به معناي صرفه ‌جويي 22 ميليارد دلار در سال خواهد بود. وي با بيان اينکه يک قدم مهم صرفه‌جويي در زمينه مصرف انرژي است که بايد آن را دنبال کنيم، گفت: بايد خودروهاي فرسوده را از رده خارج و نوع بنزين و گازوئيل را استاندارد کنيم. رئيس‌جمهور خاطر نشان کرد: تصميم دولت اين است که تمام خودروهاي فرسوده را در دولت دوازدهم از رده خارج کند در صورتي که توليد داخلي بتواند همپاي دولت بيايد ما مصمم هستيم و بودجه را تامين مي‌کنيم.
وي توضيح داد: هر کس اتوبوس، کاميون فرسوده سنگين و نيمه سنگين داشته باشد، مي‌تواند با کاميون نو به نصف قيمت معاوضه کند و نصف قيمت آن را دولت برعهده مي‌گيرد. روحاني با بيان اينکه حاضريم ساليانه 70 هزار خودروي فرسوده سنگين و نيمه سنگين را از رده خارج کنيم توضيح داد: در حال حاضر 202 هزار کاميون سنگين و نيمه سنگين فرسوده داريم که در طول 3 سال مي‌توانيم آنها را از رده خارج کنيم به شرطي که توليد داخلي‌مان توان اين کار را داشته باشد و ما به توليد داخلي کمک مي‌کنيم که در اين راه همپاي دولت حرکت کند. وي تاکيد کرد: نوسازي ناوگان يکي از تصميمات مهم اين دولت است. رئيس‌جمهور با اشاره به اينکه مي‌پرسند دولت براي ريزگردها چه کار کرده است؟ گفت: به ملت ايران و مردم خوزستان اعلام مي‌کنم در سال گذشته 12 هزار هکتار بخش‌هاي شن‌زار را مالچ‌پالشي کرديم و در سال آينده نيز در سطحي وسيعتر اين کار را ادامه مي‌دهيم. وي افزود: در سال گذشته کانال 47 کيلومتري از کارون به دشتي در جنوب شرق اهواز رسانديم که منشا گردوخاک است. پس راهمان را براي محيط زيست همه بايد ادامه دهيم و بايد با آلودگي و ريزگرد مقابله کنيم. در مورد ريزگردهايي که منشا خارجي دارند نيز از راه سياست خارجي بايد اقدام کنيم.روحاني با تاکيد بر اينکه ما مردم در برابر آلودگي و ريزگرد تسليم نمي‌شويم اظهار کرد: با کمک هم دولت، ملت، قواي سه‌گانه،نيروهاي مسلح با اين بلايا مقابله مي‌کنيم، مي‌ايستيم، هوا را سالم مي‌کنيم، سلامت را به کشور برمي‌گردانيم و مردم را در رفاه قرار مي‌دهيم. روحاني در ادامه گفت: ما کشوري زلزله‌ خيز هستيم و چه بخواهيم يا نخواهيم روزهايي زير پاي ما خواهد لرزيد. ما نبايد در برابر زلزله‌ تسليم شويم بلکه بايد مقاوم‌سازي و نوسازي بافت‌هاي فرسوده را آغاز کنيم. وي تصريح کرد: من اعلام مي‌کنم ما در زمينه مسکن و به ويژه بافت‌هاي فرسوده قدم‌هاي محکمي‌برخواهيم داشت و ما در محله‌هايي که بافت فرسوده دارند، با 20 درصد اضافه خانه مي‌سازيم. يعني اگر 80 متر خانه است، ما 100 متر مي‌دهيم و پولي هم نبايد پرداخت شود. در عين حال براي خانه اولي‌ها نيز با سود بانکي 6 درصد خانه مي‌سازيم. چون بزرگترين هدف ما مسئله سلامت مردم در برابر زلزله‌ است. رئيس‌جمهور کشورمان همچنين با اشاره به بحران کم آبي در کشور گفت: ما در سال خشکسالي شديدي قرار گرفتيم که از سال گذشته و حتي 50 سال اخير بدتر است که بايد خود را در برابر اين خشکسالي آماده کنيم. وي تاکيد کرد: سامانه‌هاي نوين آبياري را بايد در کشور تحريک ببخشيم که در اين راستا ما در سال 96، 140 هزار هکتار زمين کشاورزي را به آبياري قطره‌اي مجهز کرديم. براي سال آينده نيز برنامه داريم تا 250 هزار هکتار مجهز شوند. انها که مي‌گويند براي کمبود آب چه کرديد، اين يکي از کارها است.
روحاني در ادامه گفت: ما در خوزستان و ايلام براي احياي 550 هزار هکتار زمين برنامه داريم که تاکنون 295 هزار هکتار را احيا کرديم و اين راه را ادامه خواهيم داد.
وي خاطر نشان کرد: از صداوسيما روزنامه‌ها، فضاي مجازي و جوانان مي‌خواهم که واقعيت‌هاي کشور را به خوبي منعکس کنند. رئيس‌جمهورکشورمان تاکيد کرد: صداوسيما به جاي اينکه بگويد 25 ميليون قطعه مرغ را براي سلامت مردم از بين برديم چون سلامت مردم براي ما مهم بود وبه جاي تشکر از دولت نيايد بگويد که تخم مرغ، طلايي شده است. روحاني تصريح کرد: رسانه‌هاي ما اخلاق خوش اسلامي‌را پيش بگگيرند و به ملت اميد و نشاط دهند. سال آينده نيز سال نشاط و اميد براي ملت ايران است و بايد دشمن را مايوس کنيم. اصلاح‌طلب، اصولگرا، معتدل ،همه تشکلها و احزاب بيايند تا با هم باشيم. چون هزار دوست کم و يک دشمن زياد است. وي افزود: 40 سال بس است کينه را رها کنيد. چند سال کينه وسخن ناروا گفتن؟ متحد شويم و کنار هم قرار بگيريم. من به مردم عزيز ايران اعلام مي‌کنم که در بحث اشتغال که همواره خواست شما مردم بوده، در سال قبل 700 هزار شغل درست کرديم وا ميد دارم سال بعد بيشتر از ا ين باشد اما بازهم عقب هستيم. رئيس‌جمهور کشورمان در ادامه گفت: ما طرحهاي زيايد براي اشتغال داريم و از وزير کار خواهش مي‌کنم بيايد وهمه طرحها را توضيح دهد تمام اصناف و بنگاه‌هاي کوچک نيز بدانند هر کس کارگري بگيرد وآموزش دهد از دادن حق بيمه او معاف است و بيمه شخص ثالث را نيز ما مي‌پردازيم.
روحاني همچنين خطاب به جوانان اظهار کرد: براي حفظ نظام انقلاب و کشور راهي جز مشارکت مردم نداريم و اگر انقلاب ما تاکنون باقي مانده به خاطر برگزاري انتخابات‌ها است انتخابات‌ها اين انقلاب را پايدار نگه مي‌دارد.
وي تصريح کرد: من از همه نهادها، ارگانها و شوراي نگهبان مي‌خواهم که راه انتخابات را سهل کنند. اسلام گفته که اگر 40 نفر شهادت دهند فردي که از دنيا رفته آدم خوبي بوده حتي اگر بد باشد خداوند او را مي‌بخشد اما حالا اگر 400 نفر، يک جناح و چند ميليون شهادت دهند يک آدمي‌خوب است، کافي نيست. رئيس‌جمهور کشورمان تاکيد کرد: راه قانوني را سهل کنيم. احراز صحت و سلامت و شايستگي را سهل کنيم و مردم را احرازها مشارکت دهيم. با مردم مدارا کنيد و بگذاريد همه سليقه‌ها در انتخابات‌ها شرکت کنند تا آنجا که من مي‌فهمم و تجربه دارم و منتخب مردم هستم مي‌گويم که راه اين است که انتخاب مردم را سهل کنيم چون اين راه حراست از نظام است.
روحاني يادآور شد: بايد بدانيم انتخابات که تمام شد رقابت هم تمام شده و از همه جناح‌ها، احزاب و جوانان خواهش مي‌کنم بدانند که هر کس که انتخاب شد، منتخب مردم است. راي مردم است که منتخب را مي‌سازد. پس بايد همه در کنار هم باشيم و مردم را راحت بگذاريم.
وي همچنين اظهار کرد: در حريم خصوصي مردم دخالت نکنيم و يک بار هم که شده فرمان 8 ماده‌اي امام را بخوانيم و طبق آن عمل کنيم. آستانه تحملمان را نيز بالا ببريم.
رئيس‌جمهور کشورمان خاطر نشان کرد: ثمره انقلاب و ميراث امام قانون اساسي است. بايد قانون اساسي را پاس بداريم و از ظرفيت استفاده کنيم. قانون اساسي معيار ما است و هر کس آن را قبول دارد انقلابي است. قانون اساسي بن بست‌ها را برداشته و ظرفيت بزرگي دارد و اگر در موضوعي با هم بحث داريم بايد به اصل 59 مراجعه کنيم که طبق آن بايد به آراي مردم مراجعه کرد.
روحاني همچنين تصريح کرد: اگر جناح‌ها اختلافي دارند صندوق آرا را بياوريم و هرچه مردم گفتند عمل کنيم. اسلام، ايران و ملت ايران براي ما اصل است.


صنعت بيمه ايران داراي ظرفيت‌هاي بکر فراوان و بستر مناسبي براي سرمايه گذاري است
دکتر همتي، رئيس کل بيمه مرکزي در کنفرانس Euromoney که در پاريس در حال برگزاري است، بر آمادگي بيمه مرکزي براي کمک به تعامل و ارتباط بيمه‌هاي ايراني با بيمه‌هاي خارجي به شرط تامين منافع متقابل تاکيد کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومي‌و امور بين الملل بيمه مرکزي دکتر همتي در اين کنفرانس که چند تن از مقامات کشورمان از جمله دکتر نيلي دستيار اقتصادي رئيس جمهور، دکتر عراقچي معاون سياسي وزير امور خارجه، زماني نيا معاون وزير نفت و روساي هماهنگي بانکهاي دولتي و خصوصي حضور داشتند در خصوص روند خصوصي شدن صنعت بيمه گفت: بازار بيمه ايران، از زمان تصويب قانون شرکت‌هاي بيمه غيردولتي در سال ۲۰۰۱ و فروش سهام بيمه‌هاي دولتي به بخش خصوصي در سال ۲۰۰۸ به تدريج از ساختار انحصاري و دولتي فاصله گرفت و به سمت رقابتي شدن حرکت نمود. 
رئيس شوراي عالي بيمه آزادسازي و حذف مقررات نظام تعرفه‌اي و استقرار نظام نظارت بر توانگري موسسات بيمه، به‌روز رساني مقررات بيمه‌اي و تطبيق آن با رويه‌ها و استانداردهاي بين المللي، توسعه و استقرار سامانه‌هاي نظارت الکترونيکي بر بازار بيمه مانند اعطاي کد يکتا به بيمه‌نامه‌ها، استقرار نظام حاکميت شرکتي و تدوين مقررات مربوط، ورود نيروي‌هاي جوان و تحصيل‌کرده و ارتقا کيفي منابع انساني صنعت بيمه، را از عوامل مهم توسعه و رقابتي شدن صنعت بيمه ايران اعلام کرد. وي نقش برجام در صنعت بيمه را مثبت ارزيابي کرد و گفت: بعد از برجام تحولات مهمي‌در صنعت بيمه ايران اتفاق افتاد. در زمان تحريم‌ها نسبت واگذاري اتکايي به خارج ايران به شدت کاهش يافت و به کمتر از ۱ درصد رسيد. اما بعد از برجام اين روند متوقف و معکوس شد و واگذاري اتکايي به خارج تدريجاَ در حال بهبود است.  رئيس شورايعالي بيمه گفت: در صنعت بيمه ايران در حوزه بيمه‌هاي زندگي واگذاري به خارج نداشته‌ايم. اما بعد از برجام به منظور تشويق همکاري‌هاي بين‌المللي شرکتهاي بيمه ايراني و انتقال دانش فني و توسعه نيروي انساني، بيمه مرکزي براي اولين بار به يکي از شرکتهاي بيمه اجازه داد تا با يکي از شرکتهاي بيمه اتکايي بزرگ دنيا قرارداد واگذاري اتکايي در زمينه بيمه‌هاي عمر منعقد کند و به تدريج بقيه شرکت‌ها هم وارد خواهند شد که اين نشانه عزم جدي بيمه مرکزي براي ارتقاي ارتباطات بين‌المللي صنعت بيمه ايران است. رئيس کل بيمه مرکزي، صنعت بيمه ايران را داراي ظرفيت‌هاي بکر فراواني دانست و گفت: صنعت بيمه در ايران بستر بسيار مناسبي براي سرمايه‌گذاري خارجي است. ريسک موجود در موجودي سرمايه کشور، بالاي ۳۰۰۰ ميليارد دلار برآورد مي‌شود. به عبارت ديگر تقاضاي بالفعل و بالقوه براي پوشش ريسک در اقتصاد ما بالاي ۳۰۰۰ ميليارد دلار است که در حال حاضر تنها کمتر از ۳۰ درصد اين ريسک تحت پوشش بيمه‌ است.  دکتر همتي با تاکيد بر ظرفيت‌هاي خالي بيمه در کشور گفت: تنها ۱۳ درصد يعني فقط ۳ ميليون ۱۴۰ هزار دستگاه پوشش بيمه بدنه دارند. از نزديک ۸۰ ميليون ايراني، فقط ۱۴ ميليون و ۲۰۰ هزار نفر يعني ۱۸ درصد، بيمه عمر دارند. همچنين تعداد بيمه‌شده‌هاي تکميلي درمان ۱۲ ميليون و ۴۰۰ هزار نفر است يعني فقط ۱۶ درصد مردم بيمه درمان تکميلي دارند. از حدود ۲۵ ميليون واحد مسکوني در ايران فقط ۱۱ درصد تحت پوشش بيمه است و از کل واحدهاي مسکوني ايران کمتر از ۷ درصد تحت پوشش بيمه زلزله قرار دارد. وي در خصوص روند رشد ضريب نفوذ بيمه در کشور گفت: طي ۲۰ سال گذشته ضريب نفوذ بيمه يا نسبت حق بيمه توليدي صنعت بيمه ايران به توليد ناخالص داخلي، همواره در حال رشد بوده است. در اين ۲۰ سال، صنعت بيمه ايران ۴.۵ برابر کل اقتصاد ايران رشد داشته است. اينها همه نشانه روشن پتانسيل بالا و کم‌نظير صنعت بيمه ايران براي توسعه سرمايه‌گذاري است. 

در هر شرايطي به بيمه نيازمنديم 
دكتر صادق با تبريك ايام ا... دهه فجر انقلاب اسلامي‌در آيين افتتاح ساختمان جديد شعبه كاشان بيمه دانا گفت: با وجود فشارهاي بين المللي در دهه‌هاي اخير بر كشور ما خوشبختانه مردم ما هر بار در برابر مشكلات ايجاد شده از سوي نظام بين الملل و قدرتهاي جهاني به تمام معني ايستادگي كرده و جوابشان به ياوه گويي‌ها محكم تر از گذشته بوده است، بديهي است كه مسئوليت مسئولين نظام سنگين تر شده و بايد پاسخگويي روشن تري نسبت به مطالبات مردم داشته باشند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه دانا، نايب رييس هيات مديره و مديرعامل ببمه دانا اضافه كرد: با توجه به قداستي كه در نظام مقدس جمهوري اسلامي‌وجود دارد همكاران ما در بيمه دانا بايد ضمن پاسخگويي به نيازهاي بيمه‌اي مردم تلاششان را در راستاي تكريم ملت بيش از پيش مورد عنايت قرار دهند.
نايب رييس هيات مديره و مديرعامل بيمه دانا با اشاره به اهميت تاريخي و اعتقادي مردم شهر كاشان كه به دارالمومنين معروف است، تصريح كرد: با توجه به امكاناتي كه در اختيار همكاران ما در شعبه كاشان قرار گرفته است انتظار داريم كه در جهت تسهيل خدمات رساني به هموطنانمان در شهر كاشان نسبت به گذشته تلاش بيشتري به عمل آورند.
دكتر صادق با تأكيد بر اتفاقات دنياي امروز كه هر لحظه احتمال وقوع حادثه‌اي وجود دارد تشريح كرد: بايد از حوادثي كه رخ مي‌دهد درس گرفته و براي آرامش و اطمينان خاطر عزيزانمان پس از اتفاقات، آينده نگري كنيم و طبيعي است اطمينان خاطر بعد از حادثه را فقط بيمه مي‌تواند به انسان بدهد. با وجود اينكه خسارات روحي رواني و معنوي قابل جبران نيست ولي مي‌توان با داشتن بيمه خسارات مادي را تا حدود زيادي جبران كرد.

توانگري مالي بيمه آرمان سطح (۱) اعلام شد
شرکت بيمه آرمان بر اساس ارزيابي‌هاي بيمه مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران براي سال مالي ۱۳۹۶ در سطح يک توانگري مالي قرار گرفت.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه آرمان، محمود حق ورديلو مديرکل نظارت مالي بيمه مرکزي در نامه‌اي به عليرضا بيانيان مديرعامل بيمه آرمان اعلام کرده بر اساس ارقام صورت‌هاي مالي مصوب سال ۱۳۹۵ شرکت بيمه آرمان موفق به کسب سطح يک توانگري مالي با نسبت توانگري ۱۱۵درصد شده است.
در اين نامه آمده است در اجراي ماده ۶ آيين نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگري مالي موسسات بيمه (شماره ۶۹) و حسب بررسي و کنترل انجام شده، بر اساس آخرين صورت‌هاي مالي و پس از اعمال تعديلات طبق محاسبات جداول پيوست، نسبت توانگري مالي بيمه آرمان براي سال مالي ۱۳۹۶ ( ۱۱۵درصد- سطح ۱ مورد تاييد بيمه مرکزي جمهوري اسلامي‌ايران است.

سمينار رابطين و نمايندگان يگان‌هاي ارتش جمهوري اسلامي‌ايران برگزار شد
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه حکمت ، سمينار رابطين و نمايندگان يگان‌هاي ارتش جمهوري اسلامي‌ايران با هدف آموزش بيمه‌هاي عمر و سرمايه گذاري در محل سالن کنفرانس بيمه حکمت برگزار شد. در راستاي خدمت رساني به مجموعه ارتش جمهوري اسلامي‌ايران و نيز معرفي بيمه عمر و سرمايه گذاري بيمه حکمت به آنان ، سمينارآموزشي ، ويژه رابطين و نمايندگان يگان‌هاي ارتش جمهوري اسلامي‌ايران در سالن کنفرانس بيمه حکمت صبا برگزار گرديد.

نرم افزار تلفن همراه بيمه "ما" راه اندازي شد
به مناسبت 22 بهمن، از نرم افزار تلفن همراه اين شرکت رونمايي شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌، شرکت بيمه "ما" به منظور ارائه خدمات بهينه و متمايز به مشتريان، نخستين نگارش نرم افزار اندرويدي تلفن همراه خود را با نام همراه "ما" ارائه نموده است. بر اساس اين گزارش، اين اپليکيشن مجموعه‌اي از سرويس‌هاي در حال گسترش ارائه مي‌دهد که اهم آنها عبارتند از: امکان پرداخت اقساط بيمه عمر، مشاهده خسارت‌هاي درمان، استعلام نرخ بيمه نامه بدنه و ثالث و ... ، امکان مشاهده اطلاعات شعب به تفکيک استان و نمايندگي‌ها به تفکيک کد نمايندگي، مراجع درماني طرف قرارداد و مراکز پرداخت خسارت به تفکيک استان به صورت آفلاين از جمله امکانات اين نرم افزار است. براي مشاهده فهرست دقيق مراکز صدور و مراجع درماني و مطابقت با اطلاعات شرکت بيمه "ما" اين برنامه در فواصل زماني مشخص شده منقضي مي‌گردد و نيازمند بروزرساني خواهد بود.