تامين مواد اوليه توليد داروهاي دامي

عليرضا رفيعي پور رئيس سازمان دامپزشکي کشور گفت: مواد اوليه توليد داور، واکسن و مواد بيولوژيک مورد نياز دامپزشکي کشور تامين است.به گزارش صدا و سيما، وي با اعلام اين خبر به دامداران، مرغداران، زنبورداران و آبزي پروران اطمينان خاطر داد : واحد‌هاي توليد داروهاي دامي‌و صنايع وابسته علاوه بر تامين مواد اوليه، ذخيره سازي محصولات براي ۵ تا ۷ ماه پيش رو را انجام دادند. مواد اوليه توليد داروهاي دامي‌مهياستعليرضا رفيعي پور همچنين به وضعيت مطلوب صادارات توليدات خام دامي‌کشور اشاره کرد و افزود : به رغم اينکه براي تامين گوشت قرمز ناگزير از واردات ۱۰ درصدي براي پاسخگويي به نياز داخلي هستيم، اما از مجموع ۱۴ ميليون تن توليد گوشت مرغ، گوشت سفيد، تخم مرغ ، عسل و آبزيان کشور، هم اکنون افزون بر ۳ ميليون تن به منظور کمک به اقتصاد توليد و ارتقاء معيشت فعالان اين بخش‌ها، به کشورهاي مختلف صادر مي‌شود.وي کاهش ۹۷ درصدي کانون‌هاي آنفولانزاي فوق حاد پرندگان در سال ۹۷ را ياد آور شد و خاطرنشان کرد : هر چند در دوسال اخير اين بيماري خسارت زيادي به توليدکنندگان طيور زده بود، اما با اقدامات و تمهيدات تخصصي هماهنگ، امسال آنفولانزاي فوق حاد پرندگان در کشور کاملا کنترل شده و غير از کانون‌هاي محدود روستايي، موارد خاص قابل پيگيري و اقدامي‌مشاهده نشده است.

قيمت مرغ به ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان رسيد

برومند چهار آيين مديرعامل اتحاديه مرغداران گوشتي از افزايش ۵۰۰ توماني نرخ مرغ نسبت به روز گذشته در بازار خبر داد و گفت: نرخ هر کيلو مرغ زنده درب مرغداري ۱۱ هزار و ۲۰۰ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشي‌ها ۱۶ هزار و ۵۰۰ تا ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان است.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وي کاهش عرضه نسبت به تقاضا را عامل اصلي گراني قيمت مرغ در بازار اعلام کرد و افزود: با توجه به کاهش جوجه ريزي و کمبود عرضه مرغ به کشتارگاه‌ها پيش‌بيني مي‌شود که قيمت مرغ زنده براي ايام پاياني سال به ۱۲ هزار و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشي‌ها به ۱۷ هزار تومان برسد.چهار آيين کاهش جوجه ريزي در اواخر دي و اوايل بهمن را عامل اصلي گراني مرغ در بازار اعلام کرد و گفت: با توجه به آنکه ۳۰ درصد مرغداران به سبب ترس از اجراي قيمت دستوري و افزايش قيمت جوجه، از جوجه ريزي واحد‌هاي خود امتناع کردند که در نهايت اين امر ميزان عرضه و قيمت مرغ در بازار را تحت تاثير خود قرار داده است.وي، ميزان جوجه ريزي براي ايام پاياني سال را کمتر از ۱۱۰ ميليون قطعه اعلام کرد و افزود: با توجه به افزايش قيمت نهاده‌ها و ترس از اجراي قيمت مصوب تنظيم بازار، بسياري از مرغداران به سبب نگراني‌هاي بازار ريسک توليد را نپذيرفتند که اين امر در کمبود عرضه مرغ در ايام پاياني سال تاثير بسزايي داشت.

سقوط مرگبار هواپيماي مسافربري اتيوپي

گروه بين الملل: روز گذشته منابع خبري از سقوط يک فروند هواپيماي مسافربري اتيوپي با 157 مسافر و خدمه خبر دادند.

به گزارش ايرنا به نقل از روسيا اليوم،يک فروند هواپيماي بوئينگ 737 متعلق به خطوط هواپيمايي اتيوپي صبح (يکشنبه) با 157 سرنشين به مقصد نايروبي پايتخت کنيا سقوط کرد.

براساس اين گزارش در اين پرواز 149 نفر مسافر و هشت خدمه حضور داشتند. سخنگوي خطوط هواپيمايي اتيوپي سقوط اين هواپيما را تأييد کرد. دفتر «آبي احمد علي» نخست وزير اتيوپي به خانواده‌هايي که نزديکان خود را در اين حادثه از دست دادند، تسليت گفت. رسانه اتيوپي گزارش دادند که تمام سرنشينان هواپيماي سقوط‌کرده بوئينگ ۷۳۷، جان باخته‌اند. در اين هواپيما، مسافراني از ۳۳ کشور مختلف حضور داشتند

وزير نيرو مطرح کرد؛
گروه انرژی: وزير نيرو گفت: نه فقط در تابستان آينده بلکه در همه تابستان‌هاي پيش رو، به مدد همت مردم و پاسخ مثبت به درخواست ما براي مديريت مصرف، نه تنها مشکلي در تامين برق مورد نياز کشور نخواهيم داشت بلکه مي‌توانيم تامين کننده برق کشور‌هاي همسايه نيز باشيم.
به گزارش زيست آنلاين، اردکانيان گفت: با افزايش ظرفيت نيروگاه‌هاي توليد برق و فروش انرژي در بازار‌هاي منطقه‌اي، براي کشور توليد ثروت خواهد شد. رضا اردکانيان وزير نيرو ، با اشاره به بارش‌هاي اخير در کشور اظهار کرد: به شکرانه قدراني مردم از نعمت آب، در فصل پاييز و زمستان نزولات خوبي در کشور داشتيم و اميدواريم بارش‌هاي اخير، طي هفته‌هاي آينده نيز ادامه يابد.
وزير نيرو ادامه داد: ارزش گذاري منابع آب در کشور، به نحوه صحيح مصرف باز مي‌گردد و اميدواريم با ادامه يافتن مديريت مصرف، تابستاني به مراتب راحت‌تر و توامان با آسايش را پيش رو داشته باشيم.
وي افزود: با مصرف صحيح، دور شدن از پرمصرفي و صرفه جويي‌ها ازحيث برق نيز مشکلي در کشور نخواهيم داشت.
در تابستان ۹۸ مشکلي در تامين برق مورد نياز کشور نخواهيم داشت
وزير نيرو تصريح کرد: نه فقط در تابستان آينده بلکه در همه تابستان‌هاي پيش رو، به مدد همت مردم و پاسخ مثبت به درخواست ما براي مديريت مصرف، نه تنها مشکلي در تامين برق مورد نياز کشور نخواهيم داشت بلکه مي‌توانيم تامين کننده برق کشور‌هاي همسايه نيز باشيم.
اردکانيان گفت: افزايش ظرفيت نيروگاه‌هاي توليد برق، آسايش و توسعه را به همراه خواهد داشت و فروش انرژي در بازار‌هاي منطقه‌اي منجر به توليد ثروت براي کشور خواهد شد.
استفاده از نيروگاه‌هاي تجديدپذير براي تامين برق کشور
وزير نيرو با اشاره به استفاده از نيروگاه‌هاي تجديدپذير براي تامين برق کشور اظهار کرد: ما در پي استفاده از پتانسيل‌هاي کشور مانند خورشيد و باد هستيم و ۳۰ هزار مگاوات ظرفيت توليد انرژي بادي داريم که در کنار آن انرژي خورشيدي براي پاسخگويي به نياز کشور قدم خواهيم برداشت.
اردکانيان تصريح کرد: براي پاسخگويي به نياز کشور اجراي طرح‌هاي نيروگاه سيکل ترکيبي براي افزايش راندمان در نظر گرفته شده است و امسال ۲۵ نيروگاه سيکل ترکيبي پيش از پيک مصرف وارد مدار خواهد شد.
اين در حالي است که محمودرضا حقي فام، معاون هماهنگي توزيع شرکت توانير، در در مراسم توديع و معارفه مدير عامل شرکت توزيع برق استان فارس اظهار داشت: گذر از تابستان سال آينده نياز بيشتري به صرفه جويي در مصرف انرژي و مصرف بهينه برق دارد، از اين رو به ارائه بخشي از سخنان وي نيز خواهيم پراخت.
معاون هماهنگي توزيع شرکت توانير اعلام کرد:سال ۹۸ سال چندان راحتي براي صنعت برق کشور نيست و گذر از تابستان سال آينده نياز بيشتري به صرفه جويي و مصرف بهينه برق دارد.
محمودرضا حقي فام ادامه داد: لازم است با برنامه ريزي‌هاي دقيق وهمچنين پيگيري موضوعات مديريت مصرف بتوان مشکل کمبود توليد برق را مديريت کنيم.
وي افزود: مديريت مصرف و مديريت پيک باربراي تابستان پيش رو، ضروري است تا از خاموشي‌هاي ناخواسته جلوگيري شود
رئيس اتحاديه فناوران رايانه مطرح کرد؛

گروه اصناف: افزايشِ بي رويه‌ي نرخ ارزهاي خارجي در ماه‌هاي گذشته و بي‌ثباتي فزاينده‌اي که به دنبالِ آن در بازار کامپيوتر ايران ايجاد شد، باعث شد که بسياري از شرکت‌ها و فروشندگان شرايطِ استثنايي و پيش‌بيني نشده‌اي را براي اولين بار در تاريخِ خود تجربه کنند و اقداماتِ جديدي را در دستورِ کار خود قرار دهند. بازخوردِ شروع رسمي‌تحريم‌هاي جديدِ تجاري هم در روزهاي پيش‌رو احتمالا به مشکلاتِ عديده‌ي فعلي خواهد افزود و تمامِ نشانه‌ها در مجموع دورنماي تيره و تاري را از وضعيتِ بازارِ کامپيوتر در اوضاعِ کنوني و افقِ پيشِ روي ما ترسيم مي‌کند.اين در حالي است که سيد مهدي ميرمهدي کميجاني رئيس اتحاديه فناوران رايانه گفت: مديران قديمي‌ديگر توان کار کردن ندارند. 30سال است فقط آنها را جابجا مي‌کنند. اگر به درد مي‌خوردند چرا آنها را جابجا مي‌کنند؟ بايد اينها را کنار گذاشت و به جوان‌ها ميدان داد.

سيد مهدي ميرمهدي کميجاني رئيس اتحاديه فناوران رايانه در گفت‌وگو با ايلنا در خصوص عملکرد بانک مرکزي و تاثير مديريت آن بر روي بازار ارز و اثرگذاري آن بر روي صنف رايانه گفت: اين صنف يکي از معدود اصنافي است که 97 درصد کالاهاي آن کاملا وارداتي است و به لحاظ حساسيت نمي‌توان به راحتي از آن گذشت. وي ادامه داد: در اين 37 سالي که من در اين صنف مشغول به کار هستم هيچ سالي وحشتناک‌تر از سال 97 نبود اين در حالي است که وقتي قطعنامه 598 تصويب شد کشور دو روز به هم ريخت اما پس از آن وضعيت عادي شد، اما در سال 97 ما هر روز شاهد قطعنامه تحت عنوان بخشنامه بوديم آن هم از طرف دولت و بانک مرکزي خودمان.

وي افزود: در اين سال دولت نه در ماليات، نه بيمه، نه واردات و نه جريمه کردن به اصناف رحم نکرد. تا پيش از اين نهايتا کالاي ما يک ماه در گمرک مي‌ماند اما امسال شاهد رکورد هشت ماهه بوديم که اينها همه نتيجه تصميمات مديران بانک مرکزي در مقاطع مختلف است.

رئيس اتحاديه فناوران رايانه گفت: امسال بسياري از فروشندگان ضرر کردند، هر کسي ماشين فروخت ديگر نتوانست مثل آن را بخرد. لپ‌تاپ دو ميليون توماني اکنون 9 ميليون تومان شده در حالي که قيمت آن در مبدا کاهش داشته است. مگر بقيه کشورها اقتصاد ندارند؟ تورم ندارند؟ چرا مشکلات ما را حس نمي‌کنند؟

وي گفت: بانک مرکزي امسال هيچ کار مثبتي نکرد و مدام بخشنامه‌هاي اشتباه صادر کرد. چرا ما بايد تاوان اشتباه مديران گذشته را بدهيم؟ بايد اين افراد را پاي ميز محاکمه بياورند و بگويند چه کسي به آنها دستور داده است؟ و چه کسي به آنها گفته سياست ارزي را اين گونه تدوين کنند؟

وي ادامه داد: مردم ما عاقل هستند و همه چيز را مي‌فهمند. در دنياي امروز با وجود رسانه‌ها و شبکه‌هاي اجتماعي نمي‌توان خبري را پنهان کرد. چرا با مردم رو راست نيستند؟ چرا مديران مقصر دولتي را محاکمه نمي‌کنند؟ اصلا چرا مديري که توان کار کردن ندارد و نمي‌تواند بازار ارز را کنترل کند بايد همچنان بماند.

رئيس اتحاديه فناوران رايانه گفت: 40 سال از انقلاب گذشته، سعي و خطا تا کي؟ ديگر بس است. اين مديران قديمي‌ديگر توان کار کردن ندارند. 30سال است فقط آنها را جابجا مي‌کنند. اگر به درد مي‌خوردند چرا آنها را جابجا مي‌کنند؟ بايد اينها را کنار گذاشت و به جوان‌ها ميدان داد. کميجاني افزود: مردم ما گوشت صد هزار توماني را تحمل مي‌کنند اما نگوييد مردم نمي‌فهمند. مگر رهبري نگفته که با مردم روراست باشيد و محرمانه نداريم اما چرا چيزي غير از دروغ به ما تحويل نمي‌دهند؟ بايد مديران نالايق بانک مرکزي محاکمه شوند آنهايي که کشور را به اين وضعيت رساندند و به جاي آنها از جوان‌ها استفاده کنند

مديرعامل بانک سپه مطرح کرد؛

گروه بانک و بیمه: مديرعامل بانک سپه گفت: اين بانک در آستانه ادغام بانک‌هاي وابسته به نيروهاي مسلح به لحاظ استحکام مالي و شاخص‌هاي عملکردي در وضعيت مطلوبي قرار دارد.

محمدکاظم چقازردي در نخستين گردهمايي «تبيين سياست‌ها و فرآيندهاي اجرايي مرتبط با طرح ادغام» که با حضور رئيس‌کل بانک مرکزي، معاون بيمه و بانک وزارت امور اقتصادي و دارايي، معاون طرح و برنامه‌وبودجه ستاد کل نيروهاي مسلح و مديران عامل بانک‌هاي ادغام شونده و بانک سپه برگزار شد، اظهار داشت: وضعيت مناسب بانک سپه در شاخص‌هاي مهمي‌نظير؛ منابع و مصارف، نقدينگي، حضور فعال و مستمر در بازار بين‌بانکي و همچنين فعاليت‌هاي ارزي باعث شده تا اين بانک در شرايط ايده آل و مناسب براي پذيرش بانک‌هاي وابسته به نيروهاي مسلح قرار گيرد.

وي افزود: شرايط يادشده بانک سپه در کنار ظرفيت‌هاي موجود در بانک‌ها ادغامي‌باعث شده تا اين تصميم ملي به بهترين شکل ممکن امکان اجرايي شدن پيدا کند.

وي افزود: بانک سپه با صندوق توسعه ملي 12 ميليارد و 500 ميليون دلار قرارداد امضا کرده و با عملياتي کردن بيش از 50 درصد اين قرارداد گام‌هاي مهمي‌در تأمين مالي بخش‌هاي مختلف اقتصادي به‌ويژه نفت، گاز و پتروشيمي‌برداشته است که پروژه بيدبلند يکي از آن‌هاست. رئيس هيئت‌مديره بانک سپه تصريح کرد: اين بانک نسبت به سهم بازار خود از منابع و مصارف نظام بانکي در زمينه حمايت از واحدهاي توليدي و کمک به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي همواره جزو رتبه‌هاي برتر بوده است

وي به راه‌اندازي سامانه‌ها و اقدامات زيرساختي در حوزه فناوري اطلاعات در بانک سپه طي چند سال اخير اشاره کرد و افزود: واگذاري عامليت تأمين مالي پروژه مهم ملي نظير؛ تنظيم و مهار آب‌ها مرزي از محل صندوق توسعه به بانک سپه، ظرفيت بالاي اين بانک براي اجراي کارهاي بزرگ را نشان مي‌دهد.

چقازردي حاکميت انضباط مالي، حضور مديران، کارشناسان و کارکنان مجرب، متعهد و پاکدست را از ويژگي‌ها مهم بانک سپه برشمرد و اظهار داشت: مجموعه توانمندي‌ها، اين بانک را آماده پذيرش و اجراي طرح ملي ادغام 4 بانک و يک موسسه اعتباري وابسته به نيروهاي مسلح در بانک سپه کرده است

مديرعامل بانک دي در بازديد از شعبه کيش به اهميت جذب منابع ارزان قيمت در راستاي کاهش نرخ تمام شده پول و دستيابي به سودآوري تاکيد کرد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره روابط عمومي‌و تبليغات بانک دي؛ محمد رضا قرباني، مديرعامل به همراه شعبانعلي داورپناه، معاون اعتبارات، ناصر شريعتي، مديرکل امور شعب و بازاريابي، احمد عبداللهيان، مديرکل سرمايه گذاري و امور شرکت‌ها و احمد حشمي‌پور، مديرکل حوزه مديريت به منظور بازديد از شعبه کيش به استان هرمزگان سفر کرد.

قرباني در ديدار با کارکنان شعبه کيش با تاکيد بر اهميت جذب منابع ارزان قيمت گفت: جذب منابع ارزان قيمت، بانک را در مسير توسعه و پيشرفت قرار خواهد داد و براي تحقق اين مهم شعب بايد توجه ويژه‌اي به توسعه بانکداري الکترونيک و مشتري مداري به عنوان يک مزيت رقابتي مهم داشته باشند.

مديرعامل بانک دي با اشاره به مزاياي جذب منابع ارزان قيمت گفت:يکي از مهم‌ترين مزاياي جذب منابع ارزان قيمت، کاهش نرخ تمام شده پول است که موجب پايين آمدن نرخ تسهيلات و رونق اقتصادي مي‌شود از اين رو انتظار ميرود همکاران ستاد با ارائه ايده‌هاي خلاقانه در طراحي محصولات و خدمات تمام تلاش خود را به کار گيرند و همکاران شعب نيز با پايبندي به تکريم مشتريان نسبت به جذب منابع ارزان قيمت اهتمام ورزند

مديرعامل بانک صادرات ايران با تأکيد بر اينکه روابط عمومي‌در زنجيره ارزش يک سازمان جايگاه مهم و تعيين‌کننده‌اي دارد و آگاهي‌بخشي بهترين هديه به مردم است، گفت: وظيفه داريم با اطلاع‌رساني صحيح به کاهش مشکلات و نگراني‌هاي مردم کمک کنيم و در اين راستا بايد همواره نيمه پر ليوان را هم ديد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، حجت اله صيدي در بيست و هفتمين جلسه شوراي عالي اطلاع‌رساني وزارت امور اقتصادي و دارايي که با هدف تداوم اطلاع‌رساني دقيق، به موقع و ايجاد فهم مشترک در انعکاس ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي اقتصادي کشور، اهميت جايگاه روابط‌عمومي‌در سازمان‌ها را مورد اشاره قرار داد و افزود: بهترين هديه به مردم آگاهي‌بخشي است که در همين راستا وزارت اقتصاد انصافاً بهترين تلاش‌هاي خود را براي مقابله با اقدامات تخريبي دشمنان و فشارهاي بين‌المللي انجام داده است.

صيدي با اشاره به اينکه شرايط اقتصادي در کل دنيا از کشورهاي توسعه‌يافته گرفته تا ساير دچار چالش‌هايي است و فشار‌هاي اقتصادي و معيشتي براي مردم در تمام دنيا با اشکال مختلف وجود دارد، خاطرنشان کرد: شاخص‌هاي عملکردي در اقتصاد کشور گواهي مي‌دهد که کارهاي بزرگي انجام شده و براي آگاه کردن مردم از اين اقدامات راهي جز مقابله با سياست‌هاي تخريبي دشمنان نداريم. وي گفت: تلاش‌هاي خاموش روابط عمومي‌ها و اصحاب رسانه در جامعه اثرات ارزشمند و ماندگاري دارد

طرح سراسري ارائه خدمات بيمه ايران به مسافران نوروزي و بيمه گذاران با عنوان «طرح بهاران بيمه ايران» ، با اعزام واحدهاي پرداخت خسارت سيار بيمه ايران به محل‌هاي استقرار پيش‌بيني شده، آغاز شد. رييس هيات مديره و مديرعامل بيمه ايران در آيين آغاز اين طرح ويژه که از مقابل ساختمان مرکزي بيمه ايران و با اعزام واحدهاي خسارت سيار به محل ماموريت شان برگزار شد، در سخناني با تبريک پيشاپيش فرا رسيدن سال نو به هموطنان، توسعه و فراگير شدن بيمه را نياز جامعه دانست که فقط از مسير فرهنگسازي صحيح و گسترده قابل دستيابي است. آقاي پورکياني ادامه داد: در بعضي از روزهاي خاص از جمله ايام نوروز با تجمع ريسک روبرو هستيم.

سرمايه تجارت‌نو با برگزاري مجمع عمومي‌فوق العاده۲۰ اسفند، از محل موجودمطالبات حال‌ شده سهامداران از ۱۲۵ به ۱۵۷ ميليارد تومان افزايش مي‌يابد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي؛ دراين مجمع علاوه برتامين نظر بيمه مرکزي مبني بر دارا بودن سرمايه اوليه مصوب شده ۱۵۰ ميليارد توماني براي شرکت‌هاي بيمه اي، اساسنامه شرکت نيز طبق نمونه مورد تاييد بيمه مرکزي و سازمان بورس تغيير خواهد کرد. پيش از اين نيما نوراالهي مديرعامل تجارت‌نو در جمع اصحاب رسانه از رسيدن به سرمايه ثبتي ۲۵۰ميليارد توماني و حفظ ارزش سهام شرکت درآينده نزديک خبرداده بود که اين مجمع را مي‌توان آغازگر تحقق سرمايه مدنظر مجموعه مديريتي دانست. با اقدامات صورت گرفته و برگزاري اين مجمع نماد "بنو" در فرابورس جهت معامله سهام آماده بازگشايي مي‌شود.