۶ عرشه دريايي در مدار توليد قرار گرفت

محمد مشکين‌فام مديرعامل شرکت نفت و گاز گفت: در مجموع در سال ۹۷، ۶ عرشه دريايي در مدار توليد قرار گرفت که رکورد جديدي در اجراي پروژه‌هاي پارس جنوبي است.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وي از حفر و تکميل ۴۱ حلقه چاه دريايي، هشت رديف شيرين‌سازي گاز ترش در بخش‌هاي پالايشگاهي و افتتاح فاز‌هاي ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبي در اسفندماه پارسال به‌عنوان اقدام‌هاي انجام شده در سال ۹۷ نام برد و افزود: با احتساب عملياتي شدن دو سکوي دريايي از فاز ۱۴ پارس جنوبي، در مجموع در سال ۹۷، ۶ عرشه دريايي در مدار توليد قرار گرفت که رکورد جديدي در اجراي پروژه‌هاي پارس جنوبي است.


شناسايي سازه‌هاي حادثه خيز با رودخانه‌ها

محمد حاج رسولي‌ها مدير عامل شرکت مديريت منابع آب کشور از شناسايي بيش از دو هزار و ۴۰۰ سازه تقاطعي حادثه خيز با رودخانه‌ها در کشور خبرداد.وي در گفتگوي با صدا و سيما با بيان اينکه طبق آمار به دست آمده از ميزان بارش‌هاي کشور تاکنون ۲۸۰ ميلي متر بارندگي ثبت شده است، گفت: اين حجم از بارندگي نسبت به سال گذشته نشان دهنده ۲، ۸ برابر بارش‌ها در سال گذشته بوده است.وي با اشاره به اينکه سيلاب‌ها در نقاطي رخ داده که ما سد مخزني بزرگ نداشتيم، افزود: آب مديريت شده رهاشده از مخازن سد‌هاي کشور به سمت تالاب‌ها منتقل شده که اين رويه سبب ايجاد شرايط مناسب در اين مناطق شده است.


دستگاه‎هاي حفاري در مدار عمليات قرار گرفتند

محمد آل‌خميس سرپرست معاونت عمليات حفاري شرکت ملي حفاري با اشاره به مساعد شدن شرايط جوي در استان ايلام گفت: دستگاه‎هاي حفاري ۵۶ و ۵۷ فتح ناوگان اين شرکت در موقعيت تنگ بيجار وارد مدار عمليات شد. به گزارش شرکت ملي نفت ايران، وي در اين باره توضيح داد: فعاليت اين دکل‌ها با توجه به اوضاع جوي ناشي از باران‌هاي سيل‌آسا و رعايت مسائل ايمني کارکنان و تجهيزات فني متوقف شده بود.وي افزود: هم‌اکنون همه دستگاه‌هاي حفاري خشکي و دريايي اين شرکت مستقر در استان‌هاي خوزستان، فارس، کهگيلويه و بويراحمد، بوشهر و هرمزگان در حال فعاليت است.وي اظهار کرد: فعاليت‌هاي عملياتي شرکت ملي حفاري با در نظر گرفتن اطلاعيه‌هاي ستادهاي بحران استان‌ها با در نظر گرفتن تمهيدات لازم و کار ايمن دنبال مي‌شود

95روستاي لرستان همچنان آب شرب ندارند

ميثم جعفرزاده مدير کل دفتر مديريت بحران و پدافند غير عامل وزارت نيرو تاکيد کرد: تمام تلاش ما کاهش آسيب پذيري در پايين دست سدها بوده که تا اين لحظه با مديريت به خوبي جلو رفته‌ايم و توقع ما اين است که در چند روز آينده هم که درگير سيل هستيم، مردم به هشدارهايي که مديريت بحران مناطق مي‌دهند، توجه کنند، اگر دستور تخليه داده مي‌شود، سريعا انجام شود تا قدرت عملياتي بالا برود.وي در گفت‌وگو با ايلنا، درباره آخرين وضعيت آب و برق استان‌هاي سيل‌زده اظهار داشت: در استان لرستان از ابتداي وقوع سيل 800 روستا دچار قطعي آب شد که تا اين لحظه 705 روستا به شرايط پايدار آب برگشته و 95 روستا باقي مانده است.

نقش تاثيرگذار پياده‌سازي سامانه‌هاي

IMS در فرآيند کاري

مهندس رامين حاتمي‌مديرعامل شرکت نفت مناطق مرکزي ايران با تاکيد بر نقش تاثيرگذار پياده‌سازي سامانه‌هاي مديريتي يکپارچه (IMS) در فرآيند کاري گفت: امروزه با رشد سريع صنعت و فناوري، سازمان‌ها به نقش تاثيرگذار اين سامانه‌هاي مديريتي آگاهند.وي افزود: سامانه‌هاي مديريت يکپارچه از جنبه‌ها و ديدگاه‌هاي مختلفي فعاليت‌ها، محصولات و خدمات سازمان‌ها را بررسي و ابعاد و لايه‌هاي مختلف سازمان را تجزيه و تحليل مي‌کند و سرانجام رضايتمندي مشتريان، کارکنان، صاحبان و سهامداران، عرضه کنندگان، پيمانکاران، جامعه و دولت را در نظر مي‌گيرد.وي گفت: بهره‌گيري از سامانه مديريت يکپارچه سبب افزايش اثربخشي و کارايي در سازمان‌ها و کاهش ضايعات و آسيب‌هاي جسمي‌و رواني انسان‌ها شده و در نتيجه افزايش بهره‌وري را به دنبال خواهد داشت.

خط انتقال آب شهرستان پلدختر وارد مدار شد

ميثم جعفرزاده مديرکل دفتر مديريت بحران و پدافند غيرعامل وزارت نيرو از اتمام پروژه اضطراري احداث مجدد خط انتقال آب شهرستان پلدختر خبر داد.به‌گزارش وزارت نيرو، با اشاره به تلاش بي‌وقفه و شبانه‌روزي تيم‌هاي عملياتي در شهرستان پلدختر افزود: قسمتي از خط انتقال آب که در حادثه سيل اخير از بين رفته بود، به‌رغم مسير صعب‌العبور، مجدد احداث شد.وي تصريح کرد: در حال حاضر مخزن اصلي شهر در حال آبگيري است و به تدريج شبکه آبرساني در شهر با رعايت ايمني و ترميم شکستگي احتمالي در شبکه داخلي شهر، فعاليت خود را از سر خواهد گرفت.

آمريکا محموله‎هاي نفتي ونزوئلا را تحريم کرد

دولت واشنگتن در راستاي اعمال فشار حداکثري بر دولت ونزوئلا، اين بار تحريم نفتي خود را مشمول کشتي‎ها و محموله‎هايي کرد که به کوبا ارسال مي‌‏شود.به گزارش رويترز، آمريکا در تازه‌ترين دور از تحريم‌هاي خود عليه دولت قانوني کاراکاس، محموله‌هاي نفتي را که از ونزوئلا عازم کوبا هستند؛ هدف قرار داد.در همين‎ راستا، وزارت خزانه‎داري آمريکا ۳۴ کشتي متعلق يا تحت اجاره شرکت ملي نفت ونزوئلا و همچنين ۲ شرکت ديگر و يک کشتي را که طي ماه‌هاي ميلادي فوريه و مارس، نفت به کوبا منتقل کرده‎اند؛ مشمول تحريم قرار داد.گفتني است دور جديد تحريم‌هاي نفتي عليه ونزوئلا با هدف تضعيف هرچه بيشتر دولت نيکلاس مادورو رئيس جمهوري قانوني اين کشور انجام مي‌گيرد.

مدير طرح CNG از آغاز به کار 1100 کارگاه خبر داد؛

گروه انرژي: حميد قاسمي‌ده چشمه‌اي مدير طرح CNG شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي گفت:کارگاه‌هاي تبديل خودروهاي بنزيني به گازسوز احيا شده و تعداد آنها از ۴۵۰ به ۱۱۰۰ رسيده است.

حميد قاسمي‌ده چشمه‌اي مدير طرح CNG شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي در گفتگو با مهر درباره احياي کارگاه‌هاي تبديل خودروهاي بنزيني به گازسوز گفت: اين کارگاه‌ها همان کارگاه‌هايي هستند که در گذشته به عنوان مجموعه‌اي متخصص و مورد تأييد جداي از خودروسازان اقدام به تبديل خودروهاي بنزيني به گازسوز نموده و معاينات دوره‌اي را نيز با دقت انجام مي‌دادند و قطعه يا تجهيزي را در صورت نياز با تجهيزات استاندارد و مورد تأييد، تعويض مي‌کردند و پس از انجام هر اقدامي‌گواهي‌هاي لازم را به صورت هولوگرام به خودروي مربوطه مي‌دادند.

وي با اعلام اينکه تعداد اين کارگاه‌هاي تبديل از ۴۵۰ به ۱۱۰۰ رسيده است، ادامه داد: اين کارگاه‌ها همانند روال گذشته به فعاليت مي‌پردازند. اين در حالي است که قصد داريم علاوه بر اعطاي هولوگرام معتبر، تخفيفاتي را روي نرخ گاز مصرفي خودروهاي تبديل شده در اين کارگاه‌ها در نظر بگيريم.

قاسمي‌ده چشمه‌اي در پاسخ به اينکه آيا احتمال رخدادهاي تلخ انفجاري که در گذشته در برخي موارد به دليل تجهيزات غير استاندارد شاهد آن بوديم، وجود دارد، اظهار داشت: تمامي‌تجهيزات استفاده شده در اين کارگاه‌ها استاندارد هستند و تفاوت اين دوره فعاليت کارگاه‌ها با دوره قبل اين است که نماينده سازمان ملي استاندارد در اين کارگاه‌ها حضور دارد و مدارک نهايي تبديل، معاينه يا تعويض قطعه، قطعاً به تأييد و امضاي آنها مي‌رسد و بدون آن فاقد اعتبار است.

به گفته اين مقام مسئول، تست‌هاي لازم (هيدرواستاتيک) مربوط به مخازن سي ان جي خودروها که جهت عيب يابي احتمالي مخازن است نيز در کارگاه‌ها و آزمايشگاه‌هاي مجهز، انجام مي‌شود.

مدير طرح CNG گفت: فرآيند ثبت‌نام از ميانه اسفند‌ماه آغاز شده و همه دارندگان خودروهاي دوگانه‌سوز مي‌توانند با ثبت‌نام در سامانه اطلاعات جامع خودروهاي گازسوز کشور به نشاني https://www.irngv.ir نسبت به دريافت گواهي سلامت خودروي گازسوز خود اقدام کنند.

حميد قاسمي‌ده‌چشمه مدير طرح CNG شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران اظهار داشت: طبق مصوبه هيئت دولت از تاريخ يکم دي ماه 98 به بعد امکان سوخت‌گيري در جايگاه‌هاي عرضه سوخت CNG تنها براي خودروهاي دوگانه‌سوزي که در کارت شناسايي آنها عبارت دوگانه‌سوز و يا دوگانه‌سوز تبديلي درج شده و داراي گواهي معاينه فني معتبر هستند، امکان‌پذير است.

وي افزود: در خودروهاي دوگانه‌سوز توليد کارخانه عبارت دوگانه‌سوز در کارت شناسايي خودرو درج شده اما خودروهاي تبديلي اغلب کارت شناسايي با درج عنوان تبديل شدن خودرو از حالت بنزين‌سوز به دوگانه‌سوز ندارند که لازم است در فرصت باقي مانده جهت بررسي سلامت فني و درج اين عبارت در کارت شناسايي خودرو اقدام کنند.

وي ادامه داد: فرآيند ثبت‌نام تا تاريخ يکم آبان ماه 98 به صورت اختياري ادامه خواهد يافت و پس از اين تاريخ، تا يکم دي‌ماه 98 به صورت اجباري انجام خواهد شد.

وي ادامه داد: مالکان خودروهاي دوگانه‌سوز مي‌توانند در مهلت تعيين شده وارد اين سامانه شوند و با ثبت مشخصات اوليه خود، نزديک‌ترين و مناسب‌ترين مرکز تبديل را انتخاب و از طريق پيامک يا سامانه نسبت به دريافت نوبت اقدام کنند.

قاسمي‌ده‌چشمه تصريح کرد: اين اقدام در جهت تامين ايمني به ويژه در جايگاه‌هاي CNG و ايجاد آرامش‌خاطر براي هموطنان به منظور استفاده از اين سوخت پاک اجرايي شده است.

وي افزود: تاکنون فرآيند مناسب و يکپارچه‌اي براي بازديدهاي دوره‌اي و تامين ايمني اين خودروها وجود نداشته و در جايگاه‌هاي سوخت‌گيري با خودروهايي روبه‌رو بوديم که به صورت غيرمجاز به گازسوز تبديل شده‌اند.

مدير طرح CNG شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران با بيان اينکه "مخاطرات و حوادث مربوط به خودروهاي گازسوز اغلب به خودروهايي که به صورت غيزمجاز تبديل شده‌اندو سلامت فني مخازن اين خودروها تأييد نشده، مربوط مي‌شود"، گفت: با ابلاغ اين مصوبه همه‌جانبه و کامل که در آن وضعيت آينده توسعه صنعت‌ CNG نيز مدنظر قرار گرفته، افزون بر تامين ايمني خودروهاي دوگانه‌سوز، مشکلات مالکان اين دسته از خودروها در هنگام نقل و انتقال خودروها نيز برطرف خواهد شد.

وي ادامه داد: ضمن هماهنگي با شرکت‌هاي بازرسي فني، ناظران فني نيز در اين مراکز حضور خواهند داشت و بر عمليات تبديل و بازنگري خودروها نظارت خواهند کرد که در صورت سلامت خودروها گواهي سلامت صادر مي‌شود.

قاسمي‌ده‌چشمه تصريح کرد: در صورتي که خودرو نياز به اصلاحاتي داشته باشد، پس از انجام اصلاحات، اين گواهي صادر و پس از آن به صورت سيستماتيک، پليس نسبت به اصلاح مدارک خودروها اقدام خواهد کرد و مشکل سندي و هويتي اين خودروها برطرف مي‌شود.

وي افزود: همچنين تسهيلاتي براي مراجعه کنندگان در نظر گرفته شده بدين صورت که به ازاي تعويض هر مخزن 450 هزار تومان کمک هزينه و 50 درصد هزينه‌هاي تست و بازرسي به دارندگان اين خودروها پرداخت مي‌شود.

اين گزارش مي‌افزايد: در دولت نهم و دهم در راستاي کاهش آلودگي زيست محيطي و استفاده از مزيت گاز در ايران، خودروسازان بخشي از توليد خود را به توليد خودروهاي گازسوز اختصاص مي‌دادند. علاوه بر اين کارگاه‌هاي معتبري وجود داشتند که اقدامات لازم براي تبديل خودروهاي بنزيني به گازسوز را انجام داده و در نهايت تاييديه به خودرو مورد نظر اعطا مي‌کردند. وجود اين کارگاه‌هاي تخصصي موجب مي‌شد که تبديل‌هاي غير استاندارد زير پله‌اي که مخاطرات زيادي را به همراه داشت، انجام نشود. چرا که اين دست اقدامات از حساسيت بالايي در استاندارد برخوردار است که در صورت رعايت نکردن آن بي شک مي‌تواند مخاطراتي ايجاد کند و به قيمت جان سرنشينان خودرو تمام شود.

مجيد نامي‌عضو هيئت مديره اتحاديه توليد و صادرات نساجي و پوشاک ايران گفت: نساجي و پوشاک اشتغال زا‌ترين و با ارزش‌ترين صنعت در دنياست.وي در گفتگو با راديو افزود: وقوع انقلاب‌هاي صنعتي در دنيا از صنعت نساجي و پوشاک آغاز شده است.وي همچنين اظهارداشت: اين صنعت در بحث اشتغال زايي، خلق ارزش افزوده، رشد اقتصاي و بسياري موارد از توان بسياربالايي برخوردار است.نامي‌ضمن اشاره به سرمايه گذاري‌هاي قابل توجه چين، بنگلادش، ويتنام، ترکيه و ممالک آسياي جنوب شرقي درصنعت نساجي و پوشاک اظهارداشت: درآمدي اين کشورها از طريق صادرات پوشاک در برخي مواقع از صادرات نفت و پتروشيمي‌ايران حتي بالاتر است.وي گفت: ايران نيز در صنعت نساجي و پوشاک از سابقه و قدمت بسيار بالايي برخوردار است و مي‌تواند در اين عرصه بسيار نقش آفرين باشد.

محمدجواد کرمي‌رئيس اتحاديه نان‌هاي فانتزي، حجيم و نيمه حجيم گفت: افزايش قيمتي براي نان‌هاي فانتزي در سال گذشته نداشتيم و فعلا نيز برنامه‌اي براي تغيير قيمت نان در سال جديد نداريم.وي با اشاره به اينکه بين صنف نان سنتي و فانتزي رقابتي وجود دارد، تصريح کرد: فعلا نمي‌توانيم پيش‌بيني از تغيير قيمت نان در سال جديد ارائه دهيم.وي در ادامه از افزايش قيمت نان‌هاي پرمصرف در بازار خبر داد و گفت: نان ساندويچي، باگت، تست و بربري نمونه‌اي از آن نان‌هايي است که قيمت آنها از طرف اتحاديه‌ها مورد بررسي قرار مي‌گيرد.کرمي‌با بيان اينکه با آزادسازي نرخ آرد و نان در سال ۸۹ شاهد شکوفايي صنعت نان بوديم، بيان کرد: در سال ۹۲ با پافشاري دولت مبني بر اختصاص يارانه به نانوايان به اول خط رسيديم و در نهايت شاهد بي کيفيتي مجدد نان و کاهش وزن چانه شديم.

رونق توليد و حمايت از کالاي ايراني

حسن طاهرمحمدي عضو هيات رئيسه اتاق اصناف ايران با اشاره به نامگذاري سال از سوي مقام معظم رهبري به نام رونق توليد گفت: با تلاش براي دست يابي به رونق توليد و حمايت از کالاي ايراني سرافرازانه از تحريم‌ها و توطئه‌هاي دشمن عبور خواهيم کرد و در راستاي عمران و آبادي کشور و تحقق اهداف انقلاب اسلامي‌گام بر ميداريم.وي در گفت وگو با اصناف ايران افزود: اگر به توليد توجه ويژه‌اي شود مشکلات اساسي اقتصاد همچون ايجاد اشتغال رفع خواهد شد و رونق توليد بايد منجر به افزايش کيفيت توليد، نوآوري و حجم توليد شود.وي تصريح کرد: اصناف در مسير توليد حرکت مي‌کنند و بنگاه‌هاي کوچک و بزرگ توليدي اگر بخواهند موفق باشند، بايد براساس نقشه راه اصناف حرکت کنند.

کاهش قيمت پياز و سيب زميني

طي روزهاي آينده

اسدا... کارگر رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي با بيان اينکه قيمت پياز و سيب زميني طي روزهاي آينده کاهش مي‌يابد،گفت: کشاورزان به کشت صيفي جات ترغيب شده اند.وي در گفتگو با مهر درباره اينکه بارندگي‌ها و سيل اخير چه تأثيري بر وضعيت توليد ميوه و صيفي جات داشته است، گفت: به نظر نمي‌رسد سيل بتواند به توليد ميوه‌هاي سردرختي آسيبي وارد کند مگر اينکه شکوفه‌هاي درختان به دليل سرما دچار آسيب شود. اما درباره صيفي جات احتمال آسيب وجود دارد که بايد دقيقاً برآورد و اعلام شود.وي درباره ممنوعيت صادرات پياز و سيب زميني و تأثير آن بر قيمت اين محصولات نيز افزود: روزهاي گذشته که تعطيلات بوده اما بعد از اعلام خبر ممنوعيت صادرات قيمت پياز تا کيلويي ٨ هزارتومان نيز کاهش يافت.

خشکشوئي‌هاي تهران ۴۰ درصد

کاهش سفارش داشتند

ابوالفضل رجب‌زاده رئيس اتحاديه خشکشوئي‌ و لباس‎شويي‌هاي تهران گفت: سال ۹۷ جزو سال‌هاي بد کسب و کار ما بود ؛ چرا که معمولا در اين ايام به صورت ۲۴ ساعته کار مي‌کرديم اما برخي از واحدها در اين بازه زماني از کارگر نيمه وقت استفاده کردند. وي با بيان اينکه واحدهاي ديگري همچون رفوگري، رنگرزي نيز که به صنف ما وابسته هستند وضعيت خوبي ندارند و آنها هم در معرض تعطيلي هستند افزود: صنف ما نيز مانند ساير اصناف در رکود کامل به سر مي‌برد و اگر بخواهيم به طور ميانگين بيان کنيم سفارشات و فعاليت ما نسبت به همين ايام در سال گذشته ۴۰ درصد کاهش داشت.وي در خصوص علل اين رکود گفت: با توجه به اينکه اين صنف جزو صنوف خدماتي است مهمترين علت وضعيت موجود، پايين آمدن قدرت خريد مردم است

رئيس شوراي تامين کنندگان دام کشور خبر داد؛

گروه اصناف: در پي نوسانات بازار ارز، قيمت انواع مواد خوراکي و مصرفي روند صعودي به خود گرفت که گوشت قرمز مستثني از اين قاعده نبود و رفته رفته قيمت اين محصول پروتئيني به کيلويي ۱۲۰ هزار تومان افزايش يافته است. در اين رابطه نظرات مختلفي همچون افزايش حجم قاچاق دام زنده، دست‌هاي پشت پرده، دلال بازي و … مطرح مي‌شود. حال با وجود تمام اين فرضيه‌ها که بخشي از آنها نيز به طور قطع بر بازار تأثيرگذار بوده است، ستاد تنظيم بازار و دولت براي کنترل بازار دست به دامان واردات و عرضه گوشت يخ زده و تازه شدند که در جديدترين اظهار نظر که از سوي منصور پوريان رئيس شوراي تامين کنندگان دام کشور گفت: با توجه به فراواني عرضه دام، قيمت لاشه در عمده فروشي کاهش يافته است.

منصور پوريان رئيس شوراي تامين کنندگان دام کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرين تحولات بازار گوشت قرمز اظهار کرد: اگرچه قيمت گوشت در بخش تامين و عمده فروشي از ثبات نسبي برخوردار است، اما در بازار خرده فروشي با پديده گران فروشي روبرو هستيم.

وي افزايش واردات دام زنده و گوشت قرمز و ازدياد دام داخل ناشي از شرايط مساعد مرتع را عامل اصلي کاهش قيمت گوشت در بازار برشمرد.

پوريان از کاهش قيمت دام زنده در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون قيمت هر کيلو دام زنده در کشور ۳۴ هزار تومان است و در برخي شهر‌هاي سيل خيز قيمت دام به ۲۵ تا ۲۶ هزارتومان سقوط کرده است.

رئيس شوراي تامين کنندگان دام کشور با انتقاد از قيمت بالاي گوشت قرمز در خرده فروشي‌ها بيان کرد: در شرايط فعلي، قيمت گوشت قرمز در خرده فروشي‌ها به دليل سو استفاده خرده فروشان با نرخ‌هاي قبلي عرضه مي‌شود، اين در حالي است که قيمت دام زنده و لاشه در عمده فروشي‌ها کاهش چشمگيري داشته است که از دستگاه‌هاي ذي ربط انتظار مي‌رود در بازار نظارت جدي داشته باشند چرا که قيمت دام به حد گسترده‌اي در ميادين کاهش يافته است.

رئيس شوراي تامين دام کشور درباره آخرين وضع تاثير وقوع سيل در عرضه دام گفت: اگرچه وقوع سيل‌هاي اخير تلفاتي در برخي استان‌ها همچون خوزستان و پل دختر ايجاد کرده است، اما ميزان خسارت به حدي نيست که بتواند به بخش دام و طيور خسارت وارد کند.

وي قيمت هر کيلو لاشه در عمده فروشي‌ها را ۵۵ تا ۶۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: البته در برخي استان‌ها قيمت لاشه به دليل ازدياد عرضه به کمتر از ۵۰ هزار تومان رسيده است.

اين مقام مسئول ادامه داد: وقوع سيل و بارش‌هاي اخير در برخي استان‌ها موجب شده تا برخي دلالان با قيمت‌هاي پايين اقدام به حريد دام زنده از دامداران کنند.

رئيس شوراي تامين کنندگان دام کشور با اشاره به تاثير بارش‌هاي مناسب در افزايش عرضه دام به کشور اظهار کرد: بارش‌هاي اخير فرصتي ايجاد کرده است تا به سبب شرايط مساعد مرتع کمبودي در عرضه دام داخل نداشته باشيم.

پوريان رئيس شوراي تامين کنندگان دام کشور با اشاره به اينکه واردات دام زنده کماکان سابق است، بيان کرد: هم اکنون ميزان واردات دام سبک زنده در حدي است که کشتارگاه‌ها با ازدياد دام زنده روبرو هستند.

وي از واردات دام زنده سنگين در روز‌هاي آتي خبر داد و گفت: با توجه به فراواني واردات در تامين نياز بازار مشکلي نداريم.

پوريان در پايان با اشاره به اينکه کمبودي در عرضه دام داخل نداريم، تصريح کرد: با استمرار مناسب واردات و عرضه داخل پيش بيني مي‌شود که قيمت دام زنده به نرخ منطقي خود که ۲۹ تا ۳۰ هزار تومان است، برسد. از اين رو مسئولان با اعمال نظارت‌هاي بيشتر در خرده فروشي‌ها بايد از گران فروشي جلوگيري کنند تا اجحافي در حق مصرف کننده صورت نگيرد.

محمد علي قنبري رئيس اتحاديه شيشه و آئينه با بيان اينکه ۱۰ کارخانه شيشه و آئينه در کشور فعال است، گفت: مواد اوليه اين صنف، ۱۰۰ درصد در داخل تامين مي‌شود.وي در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت، وضع بازار شيشه و آئينه، لمينت و ضدگلوله در بازار مطلوب است و مشکلي در اين زمينه نداريم.وي با بيان اينکه توليد روزانه شيشه و آئينه در کشور ۵۰۰ هزار متر مربع است گفت: ۴۰ درصد توليدات اين صنعت صادر مي‌شود.قنبري با اشاره به اينکه نوسانات نرخ ارز، از چالش‌هاي اصلي در اين صنف به حساب مي‌آيد تصريح کرد: قيمت شيشه و آئينه ثابت نيست و اين کارخانجات عمدتا از دستگاه‌هاي مدرن براي توليد بهره مي‌برند.وي با بيان اينکه اين صنعت، به کشور‌هاي حوزه‌ خليج فارس، آسياي ميانه و اروپا صادر مي‌شود گفت: خوشبختانه اين کارخانجات وابسته به دولت نيستند و بخش خصوصي توليدات آن را عهده دار است.قنبري درباره چگونگي روند بازار شيشه و آئينه در سال ۹۸، گفت: اين موضوع به وضع ساختمان سازي در کشور بستگي دارد و هم اکنون ساختمان سازي در رکود است و نمي‌توان پيش بيني دقيقي از بازار داشت.وي با بيان اينکه هم اکنون مصرف شيشه در کشور دائمي‌است و اين صنعت تعطيلي ندارد، اظهار کرد: چالش اصلي، توليداتي است که در واحد‌هاي توليدي مانده و عرضه نمي‌شود.قنبري گفت: صنعت شيشه و آئينه از نمونه‌هاي توانمند در کشور است و اميد مي‌رود که در سال آينده اين صنعت بتواند به پيشرفت‌هاي قابل ملاحظه‌اي دست يابد.

سيدحسين ميرباقري مهرآبادي رئيس اتحاديه فروشندگان کاغذ و مقوا با اشاره به پابرجايي مشکلات در حوزه کاغذ گفت: اگر اختياراتي از سوي سازمان‌هاي مربوطه به اتحاديه کاغذ داده شود، کاهش قيمت را در اين بخش شاهد خواهيم بود.وي در ادامه مشکل اصلي صنف کاغذ و مقوا را نبود پيگيري مناسب از سوي وزارت خانه‌هاي مربوطه دانست و اظهار کرد: اگر مسئولان نمي‌توانند مشکلات مربوطه را حل کنند بهتر است برخي امور را به خود اتحاديه‌ها واگذار کنند تا اين مهم، مرتفع شود.به گفته ميرباقري، قيمت کاغذ در حال حاضر نزديک به ۳۷۰ هزار تومان است. سيدحسين ميرباقري مهرآبادي رئيس اتحاديه فروشندگان کاغذ و مقوا با اشاره به اينکه وضعيت کاغذ چندان مناسب نيست تصريح کرد: اميدواريم که رونق و توسعه‌اي در بازار کاغذ صورت گيرد تا رشد و شکوفايي را در اين صنعت شاهد باشيم. سيدحسين ميرباقري مهرآبادي رئيس اتحاديه فروشندگان کاغذ و مقوا با بيان اينکه نوسانات نرخ ارز از عوامل تاثيرگذار در رکود بازار است اظهار کرد: نوسانات نرخ ارز نگراني را براي ادامه فعاليت اقتصادي ايجاد کرده و توليدکنندگان اميدوارند که نرخ ارز به يک ثبات نسبي دست يابد.رئيس اتحاديه فروشندگان کاغذ و مقوا ادامه داد: تلاش‌هاي مسئولان ذيربط در اين صنف مي‌تواند رونق را در بازار رقم بزند چرا که طي ساليان گذشته مشکلات کاغذ و مقوا توانسته تاثير ناخوشايندي بر بازار داشته باشد که اين موضوع مي‌تواند بر بازار توليد آن هم تاثير گذارد.