شاپور محمدي خبر داد:
گروه بانک و بيمه: ادغام ۵ بانک وابسته به نيروهاي مسلح در بانک سپه با فروش سهام بانک‌ها از ۱۸ فروردين وارد مرحله دوم مي‌شود.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از ايبِنا، ادغام بانک‌هاي وابسته به نيروهاي مسلح که از روز ۱۱ اسفندماه سال‌گذشته به‌طور رسمي‌اعلام شد، با آغاز فروش سهام اين بانک‌ها وارد مرحله اجرايي مي‌شود.

بدين ترتيب از ۲۹ ارديبهشت سال جاري پس از پايان فرآيند فروش سهام، درعمل ادغام پنج بانک وابسته به نيروهاي مسلح شامل انصار؛ قوامين، مؤسسه کوثر، مهراقتصاد و حکمت ايرانيان در بانک سپه انجام مي‌شود.

طبق اطلاعيه‌هاي جداگانه‌اي که از سوي چهاربانک و مؤسسه منتشر شده است، فروش سهام اين بانک‌ها از دهه دوم فروردين ماه ۱۳۹۸ کليد مي‌خورد.

بدين ترتيب واگذاري سهام بانک‌هاي انصار، قوامين، مؤسسه اعتباري کوثر و مهر اقتصاد از ۱۸ فروردين ماه ۹۸ آغاز مي‌شود و اشخاص حقيقي و حقوقي غيروابسته به نيروهاي مسلح مي‌توانند نسبت به واگذاري سهام خود اقدام کنند.

شاپور محمدي، رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره شرايط انتقال سهام بانک‌هاي ادغامي‌بر اساس مجوز شوراي عالي بورس با بيان اينکه، انتقال سهام افرادي که سهامدار بانک‌هاي ادغام شده در بانک سپه هستند با مجوز شوراي عالي بورس براي نقل و انتقال خارج از ساعت دريافت شده است، گفت:اين سهام با حداکثر قيمت اسمي‌يا قيمت قبل از بسته شدن منتقل مي‌شود و تصميم گيري به نفع سهامداران است.

وي اظهار داشت: هر شخصي که تمايل داشته باشد سهم خود را مي‌تواند به نهادهاي داراي مجوز منتقل کند.

رئيس سازمان بورس با بيان اين که فرم‌هايي براي اين نقل و انتقال‌ها طراحي کرده ايم، افزود: اين فرم‌ها در اختيار سهامداران قرار مي‌گيرد و آنان با اختيارات خودشان مي‌توانند سهام خود را واگذار کنند و اگر تمايل نداشته باشند بايد منتظر کار کارشناسي دادگستري باشند که در خصوص سود و زيان اين بانک‌ها بررسي‌هاي لازم را انجام مي‌دهد و تصميم گيري مي‌کند و هر حقوقي که به اين افراد تعلق بگيرد به آن‌ها ارائه مي‌شود.

محمدي گفت: اگر افرادي شکايت داشته باشند قوه قضائيه شعبه‌اي را انتخاب مي‌کند که اين افراد مي‌توانند براي شکايات خود به آن مراجعه کنند.

بر اساس اطلاعيه چهار بانک و موسسه اعتباري، از روز يکشنبه ۱۸ فروردين ماه سال ۹۸ به مدت ۳۰ روز کاري تا روز يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ماه ۹۸ امکان استفاده از شرايط خريد سهام فراهم است البته قيمت سهام قابل خريد براي ۴ بانک و موسسه متفاوت است.

جايگاه مستحکم صنعت بيمه در اقتصاد کلان کشور

دکتر غلامرضا سليماني در جمع کارکنان بيمه مرکزي حضور يافت و با تبريک سال نو از سال ۹۸ به عنوان سال تلاش براي افزايش ضريب نفوذ بيمه و همگاني سازي فرهنگ بيمه در کشور نام برد.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومي‌و امور بين الملل بيمه مرکزي، دکتر غلامرضا سليماني در آئين ديدار نوروزي با همکاران مجموعه بيمه مرکزي ضمن تبريک سال نو و آرزوي توفيق براي تمامي‌خادمان و فعالان صنعت بيمه، بر ضرورت ايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي اين صنعت تاکيد کرد و افزود: در سال جديد برنامه‌هاي متعددي براي تقويت جايگاه صنعت بيمه در اقتصاد کلان کشور در دست اقدام است که تمامي‌فعالان اين صنعت بايد براي تحقق آن تلاش کنند.

بازديد مديرعامل بيمه ايران از دو مجتمع تخصصي

محسن پورکياني رييس هيات مديره و مديرعامل بيمه ايران در تعطيلات نوروزي از مجتمع شهيد مطهري و مجتمع تخصصي بانکها موسوم به تجارت بازديد و ضمن نظارت مستقيم بر خدمات‌رساني نوروزي شرکت، از تلاش‌هاي همکاران قدرداني کرد.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه ايران، در اين بازديدها که آقايان مبرقعي عضو هيات مديره، رمضاني مديرکل حراست، اميري مديرکل استان تهران و افخمي‌مشاور امورايثارگران نيز حضور داشتند، پس از آنکه آقاي ممتاز مدير مجتمع تجارت گزارش عملکرد سال ۹۷ و برنامه‌هاي سال جديد را مطرح کرد، آقاي پورکياني گفت: شرايط اين مجتمع مطلوب و آماده افزايش پورتفوي تا مرز ۴۹ درصد است و امکانات ساختماني و فضاي اداري و توانمندي همکاران، انتظار رشد عملکردي اميدوارکننده‌اي را براي شرکت در مجتمع تجارت به‌وجود آورده است. همچنين پس از بازديد آقاي پورکياني و هيات همراه از قسمت‌هاي مختلف مجتمع شهيد مطهري، حسن شريفي مدير مجتمع توضيحاتي در مورد روند اقدامات مجتمع و آمارساليانه و برنامه‌هاي پيش رو را ارايه کرد.

ديدار نوروزي مديرعامل بيمه آرمان با کارکنان

دکتر کامبيز پيکارجو در ديدار نوروزي با جمعي از مديران و کارکنان، ضمن تبريک سال نو و آرزوي موفقيت در سال جديد براي ايشان، از زحمات و تلاش‌هاي تمامي‌کارکنان در سال گذشته قدردانـي کرد. مديرعامل بيمه آرمان بار ديگر ضمن ابراز همدردي با آسيب ديدگان سيل ويرانگر در کشور، بر مسئوليت پذيري و رسيدگي فوري به امور زيان ديدگان تحت پوشش و تعيين وضعيت و پرداخت خسارت آنها تاکيد کرد. وي با برشمردن نقشـه راه بيمـه آرمان در سـال جديـد، كارکنان را بـه فعاليت و کار مضاعف براي دستيابي به اهـداف تعيين شده فراخواند و ابـراز اميـدواري كرد كه بيمه آرمان در سـال ۹۸ نيز بـا تـلاش بيشـتر و ارائـه خدمـات مطلوبتر بـه بيمه گـذاران و جلـب رضايت آنها گام بردارد.

پرداخت خسارت‌هاي سيل توسط بيمه سامان

شرکت بيمه سامان تاکنون خسارت‌هاي ارزيابي شده ناشي از سيل در سه استان گلستان، فارس و مازندران را در کمترين زمان ممکن پرداخت کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌شرکت بيمه سامان، پس از تثبيت شرايط ناشي از وقوع سيل در اين سه استان، کارشناسان بيمه سامان ارزيابي خسارات اعلام شده از سوي بيمه گذاران را آغاز کردند.

تا کنون خسارت‌هاي اعلام شده در استان‌هاي گلستان و مازندران و در شهر شيراز که تحت پوشش بيمه آتش سوزي شرکت بيمه سامان بوده و در سيل اخير دچارحادثه شده بودند، توسط کارشناسان شرکت بازديد شده اند.

حجت ا... مهديان رئيس هيات مديره و مدير عامل بانک توسعه تعاون خبر از آمادگي اين بانک براي پرداخت تسهيلات اعتباري بالغ بر ۱۲۵۰ميليارد ريالي به استان‌هاي سيل‌زده کشورداد.

رئيس هيات مديره و مديرعامل بانک توسعه تعاون گزارش اقدامات اجرائي اين بانک را در دو بخش پرداخت تسهيلات اعتباري و کمک‌هاي نقدي و غير نقدي يادکرد و در اين باره گفت در بخش پرداخت تسهيلات اعتباري، اقدامات بانک توسعه تعاون عبارتند از: 1- آمادگي پرداخت يازده هزار فقره تسهيلات قرض‌الحسنه و جعاله تعمير مسکن توسط بانک توسعه تعاون براي استان‌هاي سيل‌زده گلستان، مازندران، لرستان، خوزستان، کرمانشاه، ايلام، چهارمحال بختياري جمعاً به مبلغ 1250 ميليارد ريال که تسهيلات قابل پرداخت براي کمک به استان‌هاي فوق به تفکيک ذيل مي‌باشد. 1-1 آمادگي تخصيص 4000 فقره وام قرض‌الحسنه ۵۰ميليون ريالي 1-2 آمادگي تخصيص 7000 فقره وام جعاله تعمير مسکن ۱۵۰ميليون ريالي اين تسهيلات اعتباري با معرفي استانداري و فرمانداري استان و شهرستان‌هاي ذي‌ربط و با هماهنگي اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان از طريق شعب اين بانک به متقاضيان پرداخت خواهد شد.

2- استمهال تسهيلات پرداختي قبل از وقوع حادثه و اعطاي تنفس متناسب با شرايط متقاضي و بخشش جرائم ديرکرد مطالبات غير جاري در کليه بخش‌هاي اقتصادي

مديرعامل بانک رفاه کارگران گفت: بانک رفاه ضمن اعلام آمادگي کامل در اجراي مصوبات دولت و بانک مرکزي ج.ا.ا براي کمک به هموطنان سيل زده، درراستاي رسالت مسوليت‌هاي اجتماعي در اولين اقدام ، تعداد ۸۵۰۰ فقره تسهيلات پنجاه ميليون ريالي قرض الحسنه به مبلغ 425.000.000.000 ريال و تعداد ۸۵۰۰ فقره تسهيلات تعميرات مسکن يکصد و پنجاه ميليون ريالي به مبلغ 1.275.000.000.000 ريال اختصاص داده است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک رفاه کارگران، دکتر محمدعلي سهماني مدير عامل اين بانک با تاکيد بر اهتمام بانک رفاه کارگران بر خدمت رساني به موقع و همه جانبه بانک به هموطنان درگير در سيلاب‌هاي اخير تصريح کرد: بانک رفاه کارگران در راستاي ايفاي به موقع تعهدات در امرمسئوليت‌هاي اجتماعي به عنوان يکي از بزرگترين بانک اجتماعي ،براي کمک به هموطنان گرامي‌گرفتار در سيلاب از تمامي‌توان و زيرساخت‌هاي خود استفاده مي‌کند. اولويت اصلي بانک در شرايط فعلي، تسريع در خدمت رساني به هموطنان درگير در سيل است.

دکتر سهماني همچنين در خصوص کمک‌هاي نقدي اين بانک به هموطنان آسيب ديده خاطرنشان ساخت: در اين زمينه مبلغ ده ميليارد ريال درقالب کمک نقدي اهدا گرديد

مديرعامل بانک صادرات ايران ضمن ابراز همدردي با سيل‌زدگان، گفت: تسهيلات ويژه اين بانک با حداقل نرخ کارمزد و بيشترين زمان بازپرداخت به هموطنان آسيب ديده از سيل در لرستان، کرمانشاه و ديگر استان‌ها پرداخت خواهد شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بانک صادرات ايران، حجت‌اله صيدي در جريان بازديد از مناطق سيل‌زده و در نشست مشترک مديران شعب استان‌هاي کرمانشاه و لرستان، افزود: همواره پس از هر سختي، آساني و برکتي است. اميدواريم دشواري‌هايي که هم‌وطنان عزيز ما در لرستان، کرمانشاه، گلستان، خوزستان و ... متحمل شده‌اند به لطف خداوند سپري شده و هر چه زودتر به روال عادي زندگي بازگردند. اين مقام مسئول در راستاي کمک به سيل زدگان لرستان از اعزام دو کاميون کمک‌هاي امداد و نجات به شهرستان پلدختر خبر داد و افزود: اين اقلام در وهله اول با توجه به سردي هوا شامل پتو، آب، نان، خرما، دارو و... است.

مديرعامل بانک صادرات خاطرنشان کرد: اين دسته تسهيلات که به سيل‌زدگان سراسر کشور تعلق مي‌گيرد با شرايط ويژه بوده و حداقل کارمزد و بيشترين زمان ممکن جهت بازپس‌گيري در نظر گرفته خواهد شد.

موسسه ملل در اسفندماه 97 از محل پرداخت تسهيلات 500 ميليارد تومان در آمد کسب کرد و همچنين در مجموع 134ميليارد تومان سود به سپرده گذاران در اين موسسه پرداخت کرد .

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اخباربانک، موسسه اعتباري ملل در نماد معاملاتي «وملل» با سرمايه ثبت شده 606 ميليارد توماني در بازار سرمايه فعال است ،گزارش فعاليت يک ماهه منتهي به 29 اسفند ماه 1397 اين شرکت را منتشر کرد.

و بيشترين در آمد از تسهيلات مشارکت مدني کسب کرد و همچنين بيشترين سود را به سپرده‌هاي بلند مدت يک ساله پرداخت کرد .

در مجموع موسسه ملل در سال مالي منتهي به پايان اسفند ماه 97 نزديک به 2.8 هزار ميليارد تومان از محل پرداخت انواع تسهيلات درآمد حاصل کرد و همچنين نزديک به 1.5 هزار ميليارد تومان به سپرده گذاران در اين موسسه سود پرداخت کرد .

«وملل» در 12 ماهه مبلغ 2.8 هزار ميليارد تومان درآمد حاصل از تسهيلات اعطايي داشته و مبلغ 1.5 هزار ميليارد تومان سود سپرده گذاري پرداخت کرده که با اين حساب در پايان سال گذشته تراز عملياتي مثبت 1.3 هزار ميليارد توماني را ثبت کرده است

روح اله خدارحمي‌رئيس هيات مديره و مديرعامل بانک کشاورزي در گفت و گو با مديران شعب اين بانک در استان‌هاي سيل زده گلستان، لرستان، مازندران، ايلام و خوزستان ، دستور تسريع در روند رسيدگي به امور سيل زدگان را صادر کرد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کشاورزي، روز شنبه 17 فروردين در جلسه ويدئو کنفرانس که با حضور مديرعامل، اعضاي هيات مديره و مديران امور بانک کشاورزي ، قائم مقام صندوق بيمه کشاورزي و مديران ستادي بانک در استان‌هاي گلستان، لرستان، مازندران، ايلام و خوزستان برگزار شد، ضمن بررسي ميزان خسارت وارده به بخش کشاورزي و مبلغ غرامت قابل پرداخت به بيمه شدگان صندوق بيمه کشاورزي، تمهيدات لازم براي بهبود وضعيت شعب در اين مناطق و دستورات لازم براي تسريع در روند رسيدگي به امور خسارت ديدگان صادر شد. بر اساس اين گزارش، خدارحمي‌در اين جلسه تاکيد کرد: خدمت رساني در شعب مناطق سيل زده از جمله گميشان، آق قلا، گنبد کاووس، پلدختر، چگيني، نورآباد، سوسنگرد، بستان، حميديه، ماژين دره شهر، دشت عباس، کياکل و جويبار بايستي به نحو احسن صورت گيرد.