مديرعامل بانک قوامين :
گروه بانک و بيمه: مديرعامل بانک قوامين در ديدار نوروزي با کارکنان اين بانک گفت: رويکرد نامگذاري امسال با عنوان رونق توليد يک رويکرد راهبردي آينده پژوهي به معناي آينده سازي است و طبيعتاً اين نامگذاري‌ها بستري خواهد بود براي حرکت فعالانه گروهي و ملي در مسير مديريت موانع و مقابله با رويدادهاي تحميل شده.

دکتر غلامحسن تقي نتاج در ديدار نوروزي با همکاران خود در ادارات مرکزي بانک قوامين ضمن نکوداشت اعياد رجب و شعبانيه و تبريک آغاز بهار، به رويدادهاي طبيعي اخير وقوع سيل در کشور به ويژه در مناطق آسيب ديده اشاره و به آسيب ديدگان اين حادثه تسليت و تعزيت گفت . وي در توصيف خسارت‌ها و نتايج زيانبار حوادث طبيعي اخير کشور که هم زمان با جشن‌هاي آغاز سال نو تعداد زيادي از استان‌هاي کشور را درگير کرد ؛ از تلاش‌ها و کمک‌هاي ملي صورت گرفته در سطح کشور و مشارکت‌هاي هميشگي مردم براي رفع نيازها و جبران خسارات‌هاي وارده ناشي از وقوع سيلاب قدرداني کرد و آن را موهبت و نعمتي که در سراسر دنيا بي نظير است دانست .

مديرعامل بانک قوامين بر ضرورت برنامه‌ريزي متمرکز براي جبران خسارت‌ها و بازسازي زير ساخت‌ها تاکيد کرد و افزود: بايستي با حذف تنش‌ها و جلوگيري از فشارهاي مقطعي و با برنامه‌ريزي متمرکز در راستاي رفع زيان‌ها و آوارگي‌هاي آسيب ديدگان تلاش کنيم. وي به برنامه ريزي‌هاي درون سازماني که براي همکاران آسيب ديده در استان‌هاي درگير وقوع سيلاب در بانک قوامين صورت گرفته اشاره و خاطرنشان کرد: در نظر داريم اين برنامه ريزي‌هاي درون سازماني گسترده تر شود و در سطح برون سازماني هم اجرايي شود که با همکاري و مشارکت مسئولان و ساير همکاران در صدد تحقق آن هستيم.

وي در ادامه گفت و گوي نوروزي خود با همکاران اين بانک به منويات مقام معظم رهبري در نامگذاري سال جديد به عنوان سال رونق توليد اشاره و آن را يک محور مشترک براي فعاليت همه بخش‌هاي مختلف کشور در تمامي‌صنايع دانست و اذعان کرد: هر کدام از ما در هر جايي که هستيم بايد دست به دست هم دهيم تا با رونق توليد و تحقق نتيجه مورد انتظار مقام معظم رهبري مدظله العالي ، رضايت ايشان را در اين زمينه فراهم آوريم.

دکتر تقي نتاج تصريح کرد: بايستي در راستاي توسعه و رونق توليد همواره موضوع مهارت و توسعه سرمايه انساني و دانش افزايي را به عنوان يک فرصت سرمايه گذاري مدنظر قرار دهيم. وي به سخنان مقام معظم رهبري "مدظله العالي " اشاره و به نقل از ايشان مهم‌ترين اولويت کشور را کماکان اولويت اقتصادي دانست و يادآور شد: راه حل مشکلات معيشتي کشور، رونق توليد است . مديرعامل بانک قوامين رويکرد نامگذاري امسال با عنوان رونق توليد را يک رويکرد راهبردي آينده پژوهي به معناي آينده سازي دانست و گفت: طبيعتاً اين نامگذاري‌ها بستري خواهد بود براي حرکت فعالانه در مسير مديريت موانع و مقابله با رويدادهاي تحميل شده.

استمهال بدهي محکومين رانندگي

استان‌هاي سيل زده

در پي حادثه تأسف‌بار جاري‌شدن سيلاب دراستان‌هاي خوزستان ، لرستان و ايلام که متأسفانه منجر به جان‌باختن و آسيب ‌ديدن جمعي از هم‌وطنان عزيزمان گرديد با استمهال بازپرداخت اقساط محکومين پرداخت ديه حوادث رانندگي به صندوق موافقت شد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌صندوق تأمين خسارت‌هاى بدنى ، على جبارى مدير عامل صندوق با ابراز همدردى با هموطنان سيل زده اعلام كرد ، با ارائه خدمات به مقصرين جرايم غيرعمد تصادفات رانندگي به عنوان يک نهاد حاکميت محور و بمنظور ايفاي تعهدات اجتماعي و حمايتي ، جهت رفع نگراني دارندگان اين پرونده‌ها در استان‌هاي سيل زده خوزستان ، لرستان و ايلام ، با تاكيد بر اهميت موضوع و بررسى انجام گرفته، تصميم بر اين شد كه يكسال استراحت براى پرداخت اقساط در نظر گرفته شود ، صندوق به مثابه گذشته در صحنه خدمت رساني به هموطنان حضوري پررنگ و موثري خواهند داشت و اميدوار است با اين كار اندكى از آلام اين هموطنان عزيز كاسته شود.

پس از گلستان پرداخت خسارات سيل لرستان هم وارد فاز اجرائي شد

شرکت بيمه معلم پس از اينکه پرداخت خسارات استان گلستان را وارد فاز اجرائي کرد با ارزيابي خسارت شهرهاي سيل زده استان لرستان ، نسبت به عملياتي کردن پرداخت خسارت در اين استان نيز اقدام کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه معلم ، حضور معاونت فني بيمه معلم جهت نظارت بر ارزيابي خسارت زيان ديدگان سيل لرستان گامي‌اجرائي در راستاي عملياتي کردن پرداخت سريع خسارات بشمار مي‌رود که در اين راستا کارشناسان اين شرکت بيمه‌اي با بررسي تعداد بيمه نامه‌هاي صادره در مناطق سيل زده ، محاسبه خسارات را در دستور کار قرار دادند. گفتني است، با توجه به برنامه راهبردي بيمه معلم مبني بر پرداخت سريع خسارات پس از گلستان پرداخت خسارات لرستان نيز وارد فاز اجرائي گرديد.

طرح "مهر دانا" در شهرستان‌ها چگونه به ثمر نشست

بيمه دانا اواخر سال گذشته با طراحي و اجراي طرح "مهر دانا" در سراسر کشور کوشيد تا ضمن برقراري پيوند دوباره بين نظام بيمه و بانکداري اسلامي‌در کشور، نسبت به تامين مالي بيمه‌نامه‌هاي مورد نياز مردم اقدام کند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه دانا، يکي از دغدغه‌هاي هميشگي بخش قابل توجهي از مردم جامعه، تهيه بيمه‌نامه شخص ثالث و بدنه خودرو بوده و هست. هر چند طبق قانون داشتن بيمه شخص ثالث براي دارندگان خودرو الزامي‌است، با اين حال هنوز تعداد زيادي از رانندگان خودرو در سراسر کشور به دليل نداشتن تمکن مالي مناسب ، از داشتن بيمه‌نامه شخص ثالث محروم هستند که همين مساله باعث بروز مشکلات عديده‌اي براي اين افراد شده است.

مديرعامل بانک سپه با ارسال نامه‌اي به رئيس جمهور از آمادگي بانک سپه براي حمايت از طرح رونق توليد و تخصيص و تامين اعتبار به ميزان 10 هزار ميلياردريال براي واحدهاي توليدي خسارت ديده در سيل اخير خبر داد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانک سپه در نامه محمدکاظم چقازردي به دکتر روحاني رياست جمهوري آمده است:

«احتراماً، ضمن عرض تبريک سال جديد که با ماه‌هاي مبارک رجب و شعبان المعظم تقارن يافته است، به استحضار مي‌رسانم در راستاي تحقق فرمايشات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) و تاکيد خاص حضرتعالي مبني بر رسيدگي به مشکلات مردم و جبران خسارت در بخش‌هاي مسکن، کشاورزي، دامداري و ... با هماهنگي بخش‌هاي مختلف و پيگيري جدي تا رفع مشکلات مردم آسيب ديده و با عنايت به نامگذاري سال 1398 به عنوان رونق توليد و با امعان نظر به ضرورت فعال سازي بنگاه‌هاي توليدي در سيل اخير در استان‌هاي مختلف کشور و به تبع آن به کارگيري مجدد سرمايه گذاري انجام شده، احياي واحدهاي توليدي، حفظ اشتغال و امنيت اجتماعي، بانک سپه با ابراز همدردي با آسيب ديدگان ناشي از حوادث سيل اخير و به منظور همراهي با سياست‌هاي کلان دولت محترم، آمادگي خود را براي تخصيص و تامين اعتباري به ميزان 10.000 ميليارد ريال (ده هزار ميليارد ريال) براي واحدهاي توليدي خسارت ديده در سيل اخير و اعلام توزيع استاني منابع از سوي سازمان محترم برنامه و بودجه کشور به محضر جناب عالي اعلام مي‌نمايدو

سرپرست بانک شهر با اشاره به نامگذاري سالجاري از سوي مقام معظم رهبري گفت: اين بانک نيز مانند سال‌هاي گذشته تلاش خواهد کرد از طريق تامين مالي هدفمند و اعطاي تسهيلات بانکي به پروژه‌هاي کلان و اشتغال زاي کشور، نقش پُررنگي در کمک به رونق بخش توليد در کنار ساير بانک‌ها داشته باشد.

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، احمد درخشنده با بيان اين مطلب اظهار کرد: سرلوحه قرار دادن بيانات و رهنمودهاي مقام معظم رهبري در زمينه حمايت نظام بانکي از بخش توليد و اشتغال مي‌تواند سال 98 را به سال حمايت‌هاي هدفمند نظام بانکي از بخش توليد، تقويت ارزش پول ملي، بهبود شرايط اقتصادي و پرداخت تسهيلات اشتغال زا تبديل کند.

بانک شهر امسال نيز مانند سال‌هاي گذشته تلاش خواهد کرد از طريق تامين مالي هدفمند و اعطاي تسهيلات بانکي به پروژه‌هاي کلان و اشتغال زاي کشور، نقش پُررنگي در کمک به رونق بخش توليد در کنار ساير بانک‌ها داشته باشد.

سرپرست بانک شهر با اشاره به اين که موضوع بانک محور بودن اقتصاد کشور و تامين مالي بيش از 90 درصد پروژه‌هاي کشور از طريق سيستم بانکي، بار مسئوليت بانک‌ها در برنامه‌ريزي براي رونق بخش توليد در سال 98 را بيش از پيش کرده است، ابراز اميدواري کرد تا نظام بانکي بتواند همراستا با دولت و برنامه‌هاي کلان اقتصادي کشور و در سال رونق توليد، اقدامات ارزشمند و ماندگاري در حمايت از تقويت بخش توليد، توسعه اقتصادي و اشتغال زايي داشته باشد.

مديرعامل بانک صادرات ايران از بازگشت مجدد «وبصادر» به تابلو بازار سرمايه در آينده نزديک خبر داد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌بانک صادرات ايران، حجت‌اله صيدي در نشست نوروزي با مديران اين بانک از بازگشايي نماد معاملاتي «وبصادر» در بازار سهام در آينده نزديک خبر داد و گفت: با بازگشايي نماد بانک پس از عملي شدن افزايش سرمايه، روند عادي معاملات سهام بانک از سرگرفته مي‌شود. صيدي افزايش سرمايه ٢٠٣ درصدي بانک را از جمله اتفاقات خوب در سال ٩٧ برشمرد و ضمن تشکر از تلاش همه کارکنان بانک و همکاري‌هاي صورت‌گرفته از سوي دستگاه‌هاي ذي‌ربط، ابراز کرد: اين افزايش سرمايه ثبت شده و مراحل نهايي آن نيز تا پايان سال ٩٧ به اتمام رسيده است.

مديرعامل بانک سينا در ديدار نوروزي معاونين، مديران و روساي ادارات اين بانک، ضايعه جان باختن تعدادي از هموطنان عزيز در حادثه سيل استان‌هاي مختلف کشور را تسليت گفت. مهندس پيشرو طي سخناني با بيان آنکه اين حادثه که با ايجاد خسارات جاني و مالي براي هموطنان همراه بود، قلب همه ما را به درد آورد که اميداوريم با تداوم انسجام، همدلي، همراهي و يکدلي، شاهد رفع هر چه زودتر آسيب‌هاي حاصل از اين حادثه باشيم. از آنجا که سال 98 مزين به سال رونق توليد است، بايد به تناسب کاري خود در تحقق هر چه بيشتر اين شعار محوري به ويژه در حمايت از توليد و اشتغال واحدهاي توليدي کوچک و متوسط در مناطق روستايي و محروم تلاش کنيم.

درپي وقوع سيل اخير در برخي استانهاي کشور، مديرعامل بانک توسعه صادرات درگفت و گو با رييس شعبه خرم آباد، ضمن صدور دستوراتي براي بررسي وضعيت شرکت‌ها و مشتريان آسيب ديده از سيل در استان لرستان، خواستار حداکثر مساعدت شعبه در اين زمينه شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک توسعه صادرات، دکتر علي صالح آبادي همچنين از مديرامور شعب بانک خواسته است تا با تهيه فهرستي از مشتريان اين بانک در تمامي‌مناطق سيل زده کشور چگونگي وضعيت آنان را بررسي کرده و مساعدت لازم را به عمل آورد. همچنين در جلسه ستاد مديريت بحران بانک توسعه صادرات، راهکارهاي کمک به هموطنان سيل زده در استانهاي مختلف کشور بررسي شد. در اين جلسه که با حضور تعدادي از مديران ستادي بانک برگزار شد.