تکذیب خرابکاری در ماهواره ناهید

رئیس دفتر رئیسجمهور گفت: گزارشی از خرابکاری در سایت موشکی به ما نرسیده است و به گفته کارشناسان نقص فنی باعث مشکل شده است.

سید محمود واعظی در گفتوگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره اینکه برخی عنوان میکنند هنگام پرتاب ماهواره ناهید خرابکاری صورت گرفته است، گفت: در آخرین گزارشی که به دست ما رسیده است چیزی مبنی بر اینکه خرابکاری صورت گرفته مشاهده نشده است.

رئیس دفتر رئیسجمهور خاطرنشان: معمول این است که قبل از پرتاب ماهواره آزمایشهایی صورت گیرد تا هنگامی که پرتاب اصلی میخواهد اتفاق بیفتد دستاندرکاران این امر خاطرشان جمع باشد که مشکلی پیش نمیآید.

 

مردم فساد را نمی بخشند

عضو فراکسیون کارگری و کمیسیون امنیتملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: ممکن است مردم ناکارآمدی را ببخشند اما فساد را نه.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی کواکبیان در مراسم عزاداری دهه اول محرم در محل خانه کارگر با بیان اینکه پس از ۱۳۸۰ سال همچنان یاد امام حسین (ع)، قیام کربلا و نهضت عاشورا زنده است، گفت: دهها هزار جنگ کوچک و بزرگ از آن زمان تاکنون در جهان رخ داده اما آن نبرد حماسی برای ما زنده است. وی گفت: یکی از ویژگیهای قیام امام حسین(ع) سرمشق گرفتن از آن است. امروز حماس اذعان دارد که در مبارزه با رژیم صهیونیستی از این قیام درس میگیرد.

 

باید از جایگاه ظریف دفاع کنیم

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اعتقاد بر اینکه در گفتمان سیاست خارجیمان باید از مقاومت استفاده کنیم، بر ضرورت دفاع از جایگاه وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد و در رابطه با مذاکراتی که در جریان توافق برجام صورت گرفت گفت: در جمهوری اسلامی کسی نمیتواند این حرف را بزند و بگوید یک عدهای این کار را کردند یا آن یکی این کار را کرد. حمیدرضا حاجیبابایی در گفتوگو با خبرنگار سیاسی ایلنا تصریح کرد: در این رابطه میخواهم آنچه قلب خودم میگوید و استدلال دارم را بگویم. نشان دادیم که مقاومت جواب میدهد، یعنی واقعا مقاومت جواب داد. من هم اعتقادم این است که دولت باید از مقاومت استفاده کند.

 

توسعه یافتگی باید مقرون

به قوانین و مقررات باشد

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در پایان سفر یک روزه خود و مسئولان عالی قضایی به استان زنجان، با اشاره به دستورات صادره در خصوص مقابله با زمین خواری در استان زنجان، اظهار کرد: توسعه یافتگی باید مقرون به قوانین و مقررات باشد. بر همین مبنا باید از هر گونه ساخت و ساز خلاف قانون یا تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی از ناحیه هر شخص یا نهادی جلوگیری شود. به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، رئیس قوه قضاییه با تأکید بر ضرورت توجه به محیط زیست استان و مدیریت پسماندها، به موضوع زندان مرکزی زنجان اشاره کرد و گفت: در همه استانها این موضوع در دستور کار است که اگر زندان در مرکز استان یا شهرستانها داخل بافت شهری بود، زمین آن به مدیریت شهری واگذار شود و با مبلغ حاصل از آن، زمینی خارج از شهر برای زندان در نظر گرفته شود تا هم زندانیان در رفاه باشند و هم فضای شهر برای ارائه خدمات به مردم با مضیقه روبرو نباشد.

پاسخ صالحی به توئیت مجری صداوسیما

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به توئیت یکی از مجریان صداوسیما تاکید کرد که دروغ از گناهان کبیره است و این اتهامی بزرگی است که زدهاید. به گزارش سازمان انرژی اتمی، علی اکبر صالحی نوشت: دروغ از گناهان کبیره است و این اتهامی بزرگی است که زدهاید.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: همچنین اگر آگاهانه برای بیحیثیت کردن، آن هم برای مقاصد و امیال سیاسی این حرف را زدهاید، بنده فکر کنم که به عنوان یک بنده ناچیز خدا، اینقدر نزد او حق دارم که شکایت از شما را نزد او برم و به عدلش او را سوگند دهم. به گزارش ایرنا، یکی از مجریان صدا وسیما پنجشنبه شب در توئیتر، در اظهاراتی خلاف واقع ، اتهاماتی را درخصوص تحقیق و توسعه دانش هسته ای به رئیس سازمان انرژی اتمی نسبت داده بود.

صدرالساداتیها ربوده و مفقود نشدند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اعلام اینکه صدرالساداتیها ربوده و مفقود نشدند، گفت: آنها با تصمیم خودشان به قم بازگشتهاند. حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در گفتوگو با فارس با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر مفقود شدن حجت الاسلام صدرالساداتی اظهار داشت: آقایان صدرالساداتی ربوده و مفقود نشدند و کسی هم آنها را به جایی منتقل نکرده است. وی افزود: خودشان در مسیر قم-تهران یعنی اطراف مجموعه خدماتی مهتاب، تصمیم می گیرند که موبایل های خود را خاموش کنند و به قم برگردند که نهایتا این تصمیم را اجرایی و موبایل خود را خاموش کرده و به قم برمیگردند. نماینده مردم قم در ادامه بیان کردند: آنها به منزل برادرِ آقای غفاری (غفار عباسی مراغه ای) میروند و به کسی هم خبر نمی دهند. در واقع آنها در منزل برادرِ آقای غفاری حضور داشتند و خانواده آنها نیز بی اطلاع بودند. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خانواده خبری از آنها نداشتند اذیت و ناراحت شدند و نهایتاً به آگاهی و مراجع دیگر مراجعه کردند.

ایران به تعهدات برجام بازگردد

اتحادیه اروپا خواستار «بازگشت» تهران از کاهش تعهدات ذیل توافق هستهای ایران شد. به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا امروز -پنجشنبه- در واکنش به گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران، خواستار «بازگشت» تهران از کاهش تعهدات ذیل توافق هستهای ایران شد. حسن روحانی، رئیسجمهوری ایران، شامگاه گذشته اعلام کرد که ایران گام سوم کاهش تعهدات برجامی را از روز جمعه بر خواهد داشت و در چارچوب آن سازمان انرژی اتمی باید برای هر آنچه کشور در زمینه تحقیق وتوسعه فناوری هستهای نیاز دارد، اقدام کند.

حضور قضات در رسانه ها

باعث افزایش اعتماد می شود

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ ایرادی ندارد که قاضی در خصوص صدور یک حکم در رسانه حاضر شود و مصاحبه کند تا مردم بدانند چرا آن حکم صادر شده است چرا که این توضیحات باعث ایجاد اعتماد خواهد شد. «حسین رضازاده» در واکنش به اعتراضات صورت گرفته نسبت به احکام صادر شده برای برخی از روزنامه نگاران و فعالان مدنی به خبرنگار ایرنا گفت: این احکام مطابق با قانون هستند و کسی نمی تواند برخلاف قانون حکم صادر کند. نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر آنکه معیار عمل باید قانون باشد، افزود: قانون به دادرس ها و قضات محاکم اختیار داده است که در صدور حکم با توجه به نوع جرم، شخصیت مجرم و میزان اثرگذاری جرم بر جامعه، میزان مجازات را از حداقل تا حداکثری که قانون مشخص کرده است تعیین کنند ودر چنین مواردی است که تجربه، علم و سلیقه قاضی خودش را نشان می دهد و حکمی صادر می کند می تواند بر جامعه اثر گذار باشد.

یاوهگویی سخنگوی

وزارت امور خارجه آمریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به بیان اظهارات بی اساس در مورد ایران پرداخت.

به گزارش ایلنا، «مورگان اورتاگوس»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در توئیتر خود در مورد ایران نوشت: «پس از عدم موفقیت در دزدی دریایی، مقامهای ایران به وضوح به باجگیری میپردازند - ۱۵ میلیارد دلار به ما بدهید وگرنه ما برنامه هستهای خود را توسعه خواهیم داد_ این بسیار شبیه به تهدیدهای دو ماه پیش ایران است. گویا این کار در حال تبدیل شدن به یک الگو است.»

روحانی با اعلام اجرای گام سوم خطاب به اروپائیها؛

گروه سیاسی: رئیس جمهوری اسلامی ایران بعد از جلسه سران قوا از اجرایی شدن گام سوم کاهش تعهدات برجامی کشورمان از روز جمعه خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در پایان جلسه سران قوا که به میزبانی قوه قضائیه و با حضور رئیس جمهوری، رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس قوه قضاییه برگزار شد، تاکیدکرد: هر آنچه کشور در زمینه تحقیق و توسعه فناوری هسته ای نیاز دارد، سازمان انرژی اتمی اقدام کند.

وی افزود: اقدام های ایران در چارچوب مقررات آژانس خواهد بود البته مهلت ۶۰ روزه دیگری پیش روی اروپاست، هر زمان به تعهدات خود برگردند ما هم به تعهدات برجامی بر می گردیم.

رئیس جمهوری با ابراز خرسندی از تداوم برگزاری جلسات سران قوا گفت: در این جلسه راجع به مسایل اقتصادی کشور، مبارزه با فساد و حاکم کردن یک فضای اعتماد و اطمینان در کشور و مسایل منطقه و بویژه راجع به مسایل هستهای و گام سومی که جمهوری اسلامی ایران میخواهد بردارد، بحث و گفت و گو شد.

دکتر روحانی با قدردانی از ایستادگی و مقاومت ملت طی 16 ماه گذشته در برابر فشارهای اقتصادی دشمنان، گفت: سران قوا تاکید داشتند که باید فضای مناسبتری را برای مردم بوجود بیاوریم و این فضای مناسب از یک طرف باید فضای تولید و فعالیت اقتصادی باشد و از طرف دیگر فضایی فراهم شود که در آن مردم بدانند از طرف نظام و همه قوا، با انحراف، فساد و به یغما بردن بیتالمال مسلمانها، برخورد قاطع میشود.

رئیس جمهوری افزود: راجع به هر دو مسأله اقتصادی و مبارزه با فساد ، درباره هماهنگیهایی که لازم است بین سه قوه انجام گیرد، بحث شد. ما هم در اصول و هم در فروع نظرات واحد داشتیم و تاکید شد که باید در این زمینه همکاری و هماهنگی بیشتری داشته باشیم.

دکتر روحانی با بیان اینکه " خوشبختانه منطقه ما مسیر صلح و آرامش بهتری را تجربه میکند و مردم مسلمان و مقاوم در کشورهای مختلف پیروزیهای فراوانی را در این ایام به دست آوردند و انشاء الله موفقیت نهایی از آن آنهاست، گفت: نمونه این پیروزی ها را در این ایام، در یمن و در لبنان با ایستادگی و مقاومت حزبالله لبنان و پاسخ قاطع آن به رژیم صهیونیستی، شاهد بودیم.

دکتر روحانی اضافه کرد: مرحله اول کاهش تعهدات را انجام دادیم بعد 2 ماه به 1+4 فرصت دادیم، مرحله دوم را هم عمل کردیم و باز 2 ماه دیگر به آنها فرصت دادیم، البته در هر 2 ماه ،مذاکراتی با کشورهای 1+4 و از جمله اتحادیه اروپا و مخصوصاً 3 کشور اروپایی داشتیم اما چون به نتیجه مطلوب خودمان نرسیدیم، انشاء الله گام سوم (از روز جمعه ) برداشته میشود.

رییس جمهور با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه کاهش تعهدات در گام سوم ، اظهارداشت: در گام سوم سازمان انرژی اتمی موظف است در زمینه تحقیق و توسعه هر آنچه نیاز فنی کشور است، بلافاصله شروع کند و تمام تعهداتی که در زمینه تحقیق و توسعه در برجام مد نظر بوده را کنار بگذارد و شاهد گسترش در حوزه تحقیق و توسعه در زمینه انواع سانتریفیوژهای جدید و هر آنچه که برای غنیسازی نیاز داریم را سازمان انرژی انجام دهد و شاهد سرعت عمل در این زمینه باشیم.

  • اعلام جزئیات نامه ظریف به موگرینی

    سخنگوی وزارت امور خارجه جزئیات نامه ظریف به موگرینی را اعلام کرد

    سخنگوی وزارت امور خارجه جزئیات نامه روز پنجشنبه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به فدریکا موگرینی نماینده عالی سیاست خارجی و دفاعی اتحادیه اروپا را اعلام کرد.

    به گزارش وزارت امورخارجه، سید عباس موسوی گفت: وزیر امور خارجه ایران امروز (پنج شنبه) با ارسال نامه ای خطاب به موگرینی نماینده عالی سیاست خارجی و دفاعی اتحادیه اروپا اعلام کرد به دلیل تبعات ناشی از خروج آمریکا از برجام و تحمیل مجدد تحریم های آن کشور و ناتوانی سه کشور اروپایی به اجرای تعهدات خود در برجام و در بیانیههای کمیسیون مشترک، جمهوری اسلامی ایران از امروز تمامی تعهدات خود در برجام در حوزه تحقیق و توسعه هسته ای را متوقف می کند.

    موسوی افزود: در این نامه تاکید شده است که این اقدام دقیقا در راستای حقوق ایران در برجام و به ویژه بر مبنای پاراگراف ۳۶ آن بوده و در پاسخ به نقض گسترده و مستمر برجام طی ۱۶ ماه گذشته صورت می گیرد. جزئیات فنی و عملیاتی توقف تعهدات ایران در حوزه تحقیق و توسعه هسته ای متعاقبا به اطلاع آژانس بین المللی انرژی اتمی خواهد رسید.

    به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، در پایان نامه وزیر امور خارجه ایران تاکید شده است که جمهوری اسلامی به منظور نشان دادن حسن نیت خود، آمادگی دارد به گفت وگو با طرفهای باقی مانده در برجام در تمامی سطوح ادامه داده و در صورت عمل طرف های مقابل به کلیه تعهدات خود در برجام، مجددا به اجرای کامل برجام برگشت نماید.

    وزیر امور خارجه ایران در فرودگاه جاکارتا اندونزی از ارسال نامه ایران به موگرینی خبر داده بود.

    رئیس جمهوری اسلامی ایران بعد از جلسه سران قوا از اجرایی شدن گام سوم کاهش تعهدات برجامی کشورمان از روز جمعه خبر داد. سازمان انرژی اتمی اعلام کرده است که بهروز کمالوندی سخنگوی این سازمان روز شنبه ۱۶ شهرویور در نشستی خبری جزئیات گام سوم کاهش تعهدات برجامی و اقدامات سازمان انرژی اتمی را تشریح میکند.

    آمریکا اردیبهشتماه سال گذشته از برجام خارج شد و تحریمهای سنگین علیه ملت ایران را برگرداند. این اقدام واشنگتن با مخالفت جهانی روبرو شد و سایر کشورهای امضاکننده برجام اعلام کردند که با پیشبینی سازوکارهایی برجام را حفظ میکنند.

    جمهوری اسلامی ایران بعد از یک سال صبر راهبردی و برآورده نشدن انتظاراتش، اردیبهشت ماه امسال اعلام کرد که برخی از تعهدات خود را طبق برجام کاهش میدهد.

    ایران تاکنون دو گام شامل بالا بردن درصد غنی سازی اورانیوم از ۳.۶ درصد و افزایش ذخیره اورانیوم غنی شده را برداشته است.

ظریف در حاشیه دیدار با همتای اندونزیایی خود تاکید کرد؛
 

گروه سیاسی: وزیر امور خارجه ایران گفت: امنیت در منطقه خلیج فارس با تعامل و همکاری کشورهای منطقه تامین می شود.

به گزارش تجارت به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمدجواد ظریف پس از دیدار با رتنو مرسودی همتای اندونزیایی خود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما امروز در مورد مسائل منطقهای گفتوگو کردیم. من آمادگی ایران برای همکاری با کشورهای منطقه و رفع سوءتفاهمات و همچنین پیشنهاد تشکیل مجمع گفتوگوهای منطقهای در خلیج فارس برای گفتوگو بین این کشورها را به طرف ونزوئلایی اعلام کردم.وی افزود: من اعلام کردم که امنیت خلیج فارس نمیتواند از خارج از این منطقه آورده شود یا با هزینه کردن امنیت یکدیگر به دست آید بلکه امنیت این منطقه فقط با همکاری کشورهای منطقه ممکن است.وی گفت: ما همچنین درباره برجام گفتوگو کردیم. کارهایی که ایران بر اساس پاراگراف ۳۶ این توافقنامه در مقابل بازگشت تحریمهای آمریکا انجام داده را برای طرف اندونزیایی تشریح کردیم. ما این تحریمها را نوعی تروریسم اقتصادی میدانیم چرا که زندگی مردم عادی ایران را هدف قرار داده است. ما همچنین ناتوانی اروپاییها برای جبران خروج آمریکا از برجام را تشریح کردیم و اینکه اقدامات موقت ایران در صورت پایبندی کشورهای اروپایی ه تعهداتشان قابل بازگشت هستند.ظریف گفت: ما در کنار همتای اندونزیایمان از همه طرفها میخواهیم که به مفاد برجام کاملا پایبیند باشند.وزیر امور خارجه ادامه داد: متاسفانه، آمریکا نه تنها روابط اقتصادی را با ایران بر اساس برجام عادی نکرده بلکه دیگر کشورهایی را که روابط اقتصادی عادی با ایران دارند را نیز جریمه میکند که غیرقابل قبول است.وزیر خارجه درباره دیدار با همتای اندونزیایی خود گفت: روابط دو جانبه تهران و جاکارتا و همچنین مسائل جهانی را بررسی کردیم. ۲ طرف نگرانیهای مشترکی داشته و دیدگاه مشابهی را در خصوص اهمیت همکاری بین کشورهای در حال توسعه داریم.

وی افزود: هیاتهای زیادی از ایران در روزهای اخیر برای گسترش همکاریها با اندونزی در زمینههای مختلف علمی، فناوری، کنسولی، حقوق بشر و پارلمانی به اندونزی سفر کردند و ما امیدواریم که این دیدارها به ارتقای روابط این دو کشور مسلمان که در حوزه علم و فناوری پیشرو هستند، بیانجامد.

وی افزود: در موضوع فلسطین، این نگاه که فلسطین را یک سرزمین معرفی میکند، محکوم به شکست است چرا که فلسطین یک آرمان ملی است. فلسطین قبله اول مسلمانان است. آرمان میلیونها فلسطینی است که سالها خارج از مرزهای فلسطین به امید بازگشت به وطن خود زندگی کردهاند.

وزیر خارجه افزود: من و همتای اندونزیاییام هم عقیده هستیم که باید حق فلسطینیها برای تصمیمگیری درباره سرنوشت خود، حق آنها برای بازگشت به سرزمین مادری و تعیین حکومت مورد نظرشان در قدس شریف به رسمیت شناخته شود. ما به همکاریها برای تحقق خواست مردم فلسطین در سازمان همکاری اسلامی، سازمان ملل و دیگر نهادهای بین المللی ادامه خواهیم داد.

ظریف گفت: ما همکاریها با دولت اندونزی و بخش خصوصی این کشور را ارتقا خواهیم داد و امیدواریم که بتوانیم شاهد بازدید گردشگران ایرانی بیشتری در اندونزی و همین طور گردشگران اندونزیایی بیشتری در ایران باشیم. ما و اندونزیاییها مشترکات فراوانی داریم و هر دو از یک خانواده هستیم و آن خانواده اسلام است.وزیران امور خارجه ایران و اندونزی در این دیدار با ابراز خرسندی از سطح روابط، گفت و گوها و رفت و آمدهای سیاسی و پارلمانی و نیز همکاری های اقتصادی بین دو کشور بر گسترش و تعمیق روابط با توجه به ظرفیتهای موجود در دو طرف تاکید کردند.

هم چنین در این دیدار رویکرد اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال برجام در شرایط کنونی از سوی وزیر امور خارجه کشورمان تشریح و بر ضرورت پایبندی طرف مقابل به تعهدات خود و بهره مندی ملت ایران از منافع اقتصادی برجام تاکید شد.

حمایت از افزایش رایزنیهای سیاسی و همکاری های فی مابین در خصوص مسائل مهم جهان اسلام، به ویژه فلسطین و ادامه مشورت ها در خصوص مسائل مهم منطقه و همچنین در سازمان همکاری اسلامی و دیگر مجامع بین المللی نیز از دیگر موضوعات مورد رایزنی وزرای خارجه دو کشور در این دیدار بود.

فرمانده کل سپاه؛

 

گروه سیاسی: فرمانده کل سپاه گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگر آماده دفاع از انقلاب و ایران اسلامی است و دشمنان در میدان عمل قدرت واقعی ما را خواهند دید.

به گزارش پنجشنبه روابط عمومی سپاه، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی پس از بازدید از جزیره فارس و ارزیابی وضعیت و آمادگی های یگان ها و رزمندگان مستقر در منطقه بوشهر در سخنانی با اشاره به اینکه قدرت نظامی ایران اسلامی بارها آزموده شده است، گفت: دشمنان ما تنها از بخش کوچکی از واقعیت توان دفاعی ما اطلاع دارند،با این وجود می دانند که قدرت نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران ، نفوذ ناپذیر و شکست ناپذیر است.

وی افزود: توان بازدارندگی ایران اسلامی برمبنای غلبه بر دشمنان بزرگ ایجاد شده و به فضل الهی هر روز با ارتقای این قدرت، برای صیانت از امنیت ملی؛ مرزهای سرزمینی و استقلال و تمامیت ارضی آماده هستیم و مردم ما هم اطمینان خاطر دارند که رزمندگان با رصد شبانه روزی دشمنان، امنیت کامل را همچون گذشته برای آنان به ارمغان خواهند آورد. سرلشکر سلامی افزود: بر اساس راهبرد غلبه بر قدرتهای استکباری فرامنطقه ای تجهیزات و قدرتمان را توسعه و گسترش داده ایم و در عرصههای مختلف و برخی جلوه های عملیاتی، بخش هایی از آن را به نمایش گذاشته ایم.

وی افزود: دشمنان ما هم قابلیت فناورانه تجهیزات ما را دیده اند و هم اراده و عزم رزمندگان ما برای دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی را نظاره کرده اند؛ ما قدرت آزموده شده در منطقه هستیم و بنابر این در میدان عمل قدرت واقعی ما را خواهند دید.

فرمانده کل سپاه از عاشورای حسینی به عنوان چشمه جوشان ایمان رزمندگان برابر جبهه کفر یاد کرد و گفت: فرزندان ملت ایران در نیروهای مسلح با تکیه بر قله رفیعی که حضرت اباعبدالله (ع ) و یارانش آفریدند مطمئن و مستحکم پیش می روند.

سرلشکر سلامی با تکریم و گرامیداشت دلاورمردی ها و رشادتهای شهدای نیروی دریایی سپاه از جمله نادر مهدوی و بیژن گرد در نبرد با ناو های جنگی آمریکا افزود: نخستین نتیجه ایثارگری ها و شهادت این سرداران ، اعتماد به نفس خلل ناپذیر ، پایدار و قابل انتقال به نسل های آینده بود و امروز رزمندگان نسل جدید رهروان شهیدانی چون نادر مهدوی هستند که با بصیرتی عمیق ، نگاهی ژرف ، ایمانی آگاهانه و با صلابتی برگرفته از تاریخ این سرزمین و الگو پذیری از مکتب عاشورا ؛ پرچم های استقامت و استکبار ستیزی را در دست
گرفته اند.