همه دردسرها ناشی از نقض عهد ترامپ است

عضو فراکسیون امید مجلس می گوید: همانطور که در زمان جنگ زیر بار صلح تحمیلی نرفتیم،امروز هم زیر سلطه مذاکره تحت تحریم نخواهیم رفت.

محمود صادقی در گفتوگو با خانهملت گفت: ترامپ به همه چیز نگاه انتخاباتی دارد و زیر همه تعهدات بین ایران و شش کشور دیگر زده و این آمریکا است که در مسئله برجام عرف و قواعد بینالملل را برهم زده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه همه دردسرها ناشی از نقض عهد ترامپ است، تاکید کرد: کشوری که امروز نقض عهد می کند؛ چه تعهدی وجود دارد، که اگر دوباره با آن مذاکره و توافق کنیم، فردا هم نقض عهد نکند، بنابراین آمریکا عرف و قواعد بینالملل را برهم زده است.

 

گام مقدماتی برای نیازسنجی قوانین

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیازسنجی قوانین از دوره نهم مجلس آغاز شده است، گفت: گام مقدماتی برداشته شده اما قانون اساسی، ابتکار عمل در حوزه قانونگذاری را با ارایه لایحه، به دولت داده لذا دولتها باید فعالتر شوند.

کاظم جلالی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانهملت، در پاسخ به سوالی درباره نیازسنجی در حوزه قانونگذاری با توجه به سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری، گفت: در بخشهایی از سیاستهای کلی ابلاغی رهبری به موضوع نیازسنجی اشاره شده است، مرکز پژوهشهای مجلس در این حوزه پیشتاز بوده و در دورههای مختلف به این امر پرداخته شده است.

 

انتقاد از تداوم گرانی کالاها

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس میگوید قیمت کالاها در ماههای اخیر علیرغم اُفت نرخ دلار افزایش پیدا کرده و دولت نیز نسبت به ساماندهی این وضعیت بیتوجه است. نادر قاضی پور در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره تداوم گرانیها در بازار، گفت: نبود نظارت بر بازار موجب شد، همزمان با رشد نرخ ارز، قیمت کالاهای اساسی و مواد غذایی، افزایش چشمگیری را تجربه کند و حال که دلار در سراشیبی قرار گرفت، قیمتها نه تنها کاهش پیدا نکرد بلکه روز به روز نیز بیشتر شود. نخستین گرانفروشی توسط پتروشیمیها، انجام گرفت، انتظار میرفت دولت از افزایش قیمتها جلوگیری کرده و با متخلفان برخورد کند، حال آنکه توجهی به این موضوع ندارد.

 

سیاستمدار واقعی باید در ادای حق مردم

پیشگام باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان روایتی از امام حسن(ع) درباره معنای سیاست از دید ایشان گفت: سیاستمدار واقعی از دیدگاه امام حسن (ع) کسی است که در ادای حق مردم پیشگام بوده و در رفع نیازهای مردم استوار باشد.

«علی لاریجانی» در نطق پیش از دستور جلسه علنی مجلس، ضمن تسلیت شهادت امام حسن مجتبی(ع) روایاتی از امام دوم را نقل کرد و با بیان روایتی از ایشان درباره معنای سیاست اظهارداشت: امام حسن(ع) میفرمایند سیاستمدار واقعی کسی است که سه ویژگی داشته باشد؛ اول در رعایت حقالله پیشگام باشد. امام حسن(ع)برای سیاستمدار، داشتن حکمت را ضروری میداند، اما حکمت چیست؛ در روایتی میفرمایند «رأسُ الحِکمَةِ مَخافَةُ اللَّهِ»؛ اوج حکمت ترس از خدا است؛ در روایت دیگری میفرمایند «ای فرزند آدم از حرام الهی خود را پاک نگه دار که عابد خواهی بود و راضی به آنچه خدا تقسیم کرده باش تا بینیاز شوی».

وی گفت: در مکتب او، سیاستمدار واقعی کسی است که حقالله را رعایت کند؛ چیزی که امروز در عالم سیاست کم پیدا میشود؛ دوم، سیاستمدار واقعی کسی است که در ادای حق مردم پیشگام بوده و در رفع نیازهای مردم، استوار باشد.

جمعی از نمایندگان خواستار تهیه گزارشی

از حوادث لردگان شدند

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار تهیه گزارش جامعی از حوادث لردگان و قرائت آن در مجلس شدند.

به گزارش ایرنا، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامهای به هیات رئیسه مجلس خواستار گزارش جامعی از حوادث لردگان و قرائت آن در جلسه علنی مجلس شدند.

این درخواست در هیات رئیسه فراکسیون امید تصویب و نامه مرتبط با آن نوشته شد.

در صورت موافقت هیات رئیسه مجلس با درخواست کمیسیون بهداشت موظف میشود گزارش جامعی از حوادث روستای چنار محمودی لردگان به جلسه علنی مجلس ارائه کند.

در هفته گذشته اعلام شد تست ویروس HIV تعدادی اندک از اهالی یکی از روستاهای چهارمحال و بختیاری مثبت اعلام شده است و وزارت بهداشت برای درمان مردم وارد عمل شده است.

وزیر کشور عازم ژنو شد

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور بامداد روز گذشته (یکشنبه) به منظور شرکت در هفتادمین اجلاس کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (اکسکام ) تهران را به مقصد ژنو ترک کرد.

به گزارش تجارت به نقل از وزارت کشور، نشست اکسکام با حضور مقامات عالی رتبه کشورهای عضو از ۱۵ تا ۱۸ مهرماه جاری در ژنو برگزار می شود.

رحمانی فضلی که بامداد دیروزعازم ژنو شد، قرار است علاوه بر سخنرانی در اجلاس هفتادمین کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (اکسکام) با مقامات عالیرتبه کشورهای افغانستان، پاکستان و کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان دیدار و گفت وگو کند.

تقی رستم وندی رئیس سازمان امور اجتماعی کشور و رحیم ساکی رئیس مرکز امور بین الملل وزارت کشور، رحمانی فضلی را در سفر به ژنو همراهی می کنند.

اجلاس سالانه کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان موسوم به «اکسکام» همه ساله در نیمه اول مهر ماه در مقر سازمان ملل متحد در ژنو با حضور نمایندگان کشورهای عضو برگزار می شود و مسایل مربوط به پناهندگان مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

رویکرد سازمان صنایع دفاع قابل تقدیر است

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: رویکرد هوشمندسازی تسلیحات دفاعی نقطه عطفی در تحول تولیدات صنعت دفاعی ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاعرسانی وزارت دفاع، سردار سرتیپ پاسدار «امیرعلی حاجی زاده» در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای سازمان صنایع دفاع اظهار داشت: رویکرد هوشمندسازی تسلیحات دفاعی نقطه عطفی در تحول تولیدات صنعت دفاعی ایجاد کرده است.

وی در این بازدید ضمن ابراز خرسندی از رویکرد جدید اتخاذ شده در سازمان صنایع دفاع مبتنی بر هوشمندسازی تسلیحات دفاعی و همچنین تلاش برای ارتقاء کیفی دستاوردها با بالاترین سطح ممکن، تلاش دستاندرکاران مجموعه صنعت دفاعی در سازمان صنایع دفاع را قابل تقدیر و نقطه عطفی در تولید سلاح و تجهیزات دفاعی پیشرفته برشمرد.

پایبندی ایران بر دفاع از حقوق فلسطینیها

دبیرکل کنفرانس بینالمللی حمایت از انتفاضه فلسطین ضمن اعلام موضع همیشگی جمهوری اسلامی در دفاع از حقوق فلسطینیان، گفت: لازم است حضور پرشور و آگاهانه جوانان در مبارزه با صهیونیستهای غاصب ادامه یابد. به گزارش تجارت به نقل از خانه ملت، حسین امیرعبداللهیان در دیدار اعضای شاخه برون مرزی اتحادیه بینالمللی نوجوانان و جوانان ضداشغالگری و حامی فلسطین، ضمن تشریح توطئه صهیونیستها و استکبار جهانی به رهبری آمریکا، اظهار داشت: آنها قصد دارند امت و جهان اسلام را تجزیه و پراکنده کنند.

گامهای بعدی تهران در صورت عدم

اقدام طرفهای مقابل در راه است

بهروز کمالوندی معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی با بیان این که تصمیم ایران بر کاهش بخشی از تعهدات برجامی در پاسخ به اقدام یک طرفه خروج آمریکا از توافق و بمنظور ایجاد توازن بین حقوق و تعهدات صورت گرفته است، تاکید کرد: گامهای بعدی در صورت عدم اقدام طرفهای مقابل در راه است. به گزارش سازمان انرژی اتمی، مراسم افتتاحیه دوره آموزشی حقوق هسته ای ۱۳ مهرماه ۱۳۹۸ با حضور مسئولان و متخصصان حقوقی در سالن دکتر حسابی سازمان انرژی اتمی ایران برگزار شد. این دوره که بدنبال هماهنگیهای بعمل آمده با اتحادیه اروپا برگزار می شود بمدت ۵ روز ادامه خواهد داشت.

روحانی در مراسم تجلیل از دانشآموزان مدالآور المپیادهای علمی جهانی خواستار شد؛

گروه سیاسی: رئیس جمهوری نقش اولیاء دانشآموزان و محیط خانواده را در رشد و شکوفایی استعدادها و نخبگی دانشآموزان حائز اهمیت دانست و گفت: رقابت سالم، عادلانه و برمبنای مبانی درست در همه زمینهها موجب تحرک و پیشرفت خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجتالاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم تجلیل از دانشآموزان مدالآور المپیادهای علمی جهانی سال ۲۰۱۹ میلادی با اشاره به ضرورت تلاش برای استفاده هر چه بهتر از فرصتهای زندگی، اظهار داشت: بخشی از نخبگی مربوط به هوش و حافظه ذهنی افراد بوده، اما بخش عمدهای که این نخبگی را ماندگار و درخشان میکند، به تلاش و کوشش فردی وابسته است.

وی بیان داشت: با توجه به معیارهای دینی و اسلامی حتی قبل از تولد نیز حالات روحی و روانی و شرایط زندگی اولیاء در چگونگی رشد و شکوفایی استعداد فرزندان تأثیرگذار و مهم است.

رئیس جمهوری با بیان اینکه معتقدم کشف استعدادهای درخشان باید در دوران پیش از مدرسه یعنی از پیشدبستانی و یا حتی دورههایی قبل از آن آغاز شود، خاطرنشان کرد: شکوفایی استعداد در انسانها، همواره یکسان نیست و باید فرایندمحور دیده و مدیریت شود، یعنی ممکن است فردی استعدادش در دوران دبستان شکوفا بوده و در دورههای بعد مانند دبیرستان دچار افت شود؛ از اینرو باید در راستای حفظ و ماندگاری استعدادها در نخبگان برنامهریزی و تلاش داشته باشیم.

روحانی، چگونگی محیط زندگی و تحصیل را در رشد استعدادها و تداوم شکوفایی آنها تأثیرگذار دانست و عنوان کرد: باید از نخبگان و استعدادهای درخشان کشور تا پایان دوره تحصیلشان مراقبت کنیم تا خدای ناکرده غبار ناامیدی بر درخشان بودن آنها نیفتد.

  • جذب نخبگان هزینه اداره کشور را کاهش می دهد

    وی با بیان اینکه اساس این رقابتها در علم و دانش بوده و از اینرو تقدیر از برتریها مهم است، اظهارداشت: رقابت سالم، عادلانه و برمبنای مبانی درست در همه زمینهها موجب تحرک و پیشرفت خواهد بود.

    رئیس جمهوری با اشاره به اینکه باید در مشاغل گوناگون و حساس کشور به دنبال جذب افراد نخبه باشیم، گفت: اگر نخبگان را در زمینههای گوناگون جذب کنیم، هزینههای اداره کشور پایین آمده و شرایط بهتری در راستای توسعه و پیشرفت ایجاد خواهد شد کهامروز خوشبختانه در سیستم جذب از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور نسبت به جذب نخبگان اقدامات خوبی صورت گرفته است.

    روحانی با بیان اینکه استعداد و هوش ذاتی انسانها در زمینههای مختلف میتواند حرکت رو به توسعه و پیشرفت کشور را تسریع کند، افزود: امروز در دولت شاهد نظرات گوناگون از سوی برخی وزرا در حوزههای مختلف هستیم که نشان از آگاهی و جامعیت آنها نسبت به مسایل در بخشهای گوناگون است.

    وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس نیز فرماندهان نخبهای بودند که علیرغم آنکه در مسایل جنگی تحصیل نکرده بودند، اما عملیاتها را به طور خارقالعاده برنامهریزی میکردند و نشان دادند که یک نخبه میتواند موجب پیروزی در یک عملیات شود. رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه تلاش دولت بهره گیری درست و مناسب از نخبگان در بخشهای مختلف است، افزود: یکی از اقدامات دولت در این راستا حمایت از شرکتهای دانشبنیان بوده که زمینه بسیار مناسبی برای آینده نخبگان بوجود خواهد آورد.

  • استفاده از نخبه ها در دستگاه ها دولتی

    روحانی با اشاره به اینکه امروز کشور در همه بخشها و رشتهها نیاز به نخبگان و پرورش استعدادها دارد، تصریح کرد: اگر فردی در علوم انسانی دارای استعداد بوده و حقوقدان لایق و وکیلی مجرب شود میتواند در یک دادگاه بینالمللی به نفع کشور اقدام کند. همچنین یک هنرمند با استعداد هم میتواند با هنر خود افکار گوناگون را جذب و پرورش دهد؛ مهم این است که چگونه و در چه مسیری از استعدادها استفاده کنیم.

    رئیس جمهوری با اشاره به اینکه نسبت به استفاده از نخبگان در وزارتخانهها و دستگاههای دولتی تأکید داریم، گفت: از نخبگان باید در حوزه مشاوره در وزارتخانهها و دستگاههای دولتی استفاده شود و طی زمان این افراد میتوانند حتی بالاترین مقام اجرایی را به دست آورند.

    روحانی با اشاره به ضرورت آموزش مهارت به دانشآموزان، گفت: امروز مهارتها، علوم، دانش و فناوریها به طور مداوم در حال تغییر است و به روز بودن در این عرصه بسیار حائز اهمیت بوده و باید دروس مربوطه در دبیرستان و دانشگاه بر این اساس به روز شود. رئیس جمهوری با بیان اینکه علم، دانش و فناوری، تنها محدود به یک دوره نیست، افزود: درس خواندن و مهارتآموزی باید با آخرین تحولات جهانی دنبال شود.

    روحانی با توصیه به مدالآوران المپیادهای جهانی بر تلاش در زمینه ادامه مسیری که در پیش گرفتهاند خطاب به آنها گفت: همه دستگاههای دولت وظیفه دارند حامی و پشتیبان شما بوده و محیط رشد و شکوفایی را برای شما فراهم کنند.

    رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: امروز در اقتصاد و فرهنگ دانشبنیان شاهد تحولات بسیار خوبی هستیم و دانشآموزان با استعداد و قهرمانان المپیادهای علمی میتوانند آیندهسازان خوبی برای کشور باشند.

وزیر خارجه در جلسه علنی مجلس مطرح کرد؛

گروه سیاسی: وزیر امور خارجه گفت: با پاکستان در سطوح مختلف سیاسی تا نظامی روابط خوب و گستردهای داریم و در گفتوگوهای مختلف علاوه بر سفرهای دورهای حضور داریم. بنده اولین وزیر خارجهای بودم که بعد از انتخاب عمران خان به پاکستان سفر کردم و باید بگویم روابط ما دچار سردرگمی نیست.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف در جلسه علنی مجلس شورای شورای اسلامی و در پاسخ به سوال علی کرد مبنی بر وجود حوادث مختلف در مرزهای شرقی گفت: روابط ما با پاکستان و افغانستان از روابط استراتژیک ایران است و شاید کمتر زمانی در تاریخ جمهوری اسلامی داشته باشیم که روابطمان با پاکستان، افغانستان، روسیه، ترکیه و قطر به خوبی روابط کنونی باشد. همانطور که در ابتدای دولت اعلام کردیم ابراولویت ما ارتباط با همسایگان است. وی ادامه داد: الان با پاکستان در سطوح مختلف سیاسی تا نظامی روابط خوب و گستردهای داریم و در گفتوگوهای مختلف علاوه بر سفرهای دورهای حضور داریم. بنده اولین وزیر خارجهای بودم که بعد از انتخاب آقای عمران خان به پاکستان سفر کردم و باید بگویم روابط ما دچار سردرگمی نیست. ظریف افزود: البته مشکلاتی در روابط وجود دارد که ناشی از شرایط ویژه و دخالت خارجی است اما ارتباط ما با پاکستانیها ارتباط خوبی است. وزیر امور خارجه در خصوص افسران گروگان گرفته شده در مرزهای شرقی نیز گفت: ما در رابطه با فعالیت گروههای ضدانقلاب فورا با هماهنگی ستاد کل وارد میشویم و سفر میکنیم و گاهی هماهنگ میکنیم تا سفر نظامی انجام شود و بارها در سفرهای من معاونت ستاد کل حضور داشتند. روابط ما با ارتش پاکستان بسیار خوب است و هر بار رفتیم دیدارهای جدی داشتیم و ارتباطات خوبی داریم. وی ادامه داد: اما این ارتباطات نمیتواند همه مشکلات را حل کند که گاهی نیاز به تلاش مشترک و برنامهریزی مشترک دارد که وزارت خارجه در این حوزه تلاش میکند. ظریف در دومین بخش از پاسخ خود به نماینده میرجاوه نیز گفت: دوستان ما در پاکستان اولویتهای دیگری دارند و اولین اولویت آنها در مرز هند و کشمیر بوده و برای آنها مرز مشترک با ایران امنترین مرز است. البته از دوستان پاکستانی خواستهایم تا این مرز برای ایران هم امن ترین مرز باشد. وی ادامه داد: در مورد افغانستان هم عرض کردم که پنج کمیسیون با حضور رئیسجمهور این کشور آقای اشرف غنی و آقای عبدالله و وزیر امور خارجه و دیگران تشکیل شد که کمیسیون آب به نتیجه رسیده و موارد دیگر نیز در جریان است.

وی افزود: وزیر نیرو رئیس کمیسیون مشترک دو کشور هستند که این مساله نشان دهنده ارزش ما برای بحث تامین آب است و دکتر اردکانیان این موضوع را با جدیت پیگیری میکنند.

  • ترکیه به هیچ کدام از کنوانسیونهای آبی نپیوسته است

    وزیر امور خارجه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بارها گفتهایم تنها راه ثبات در سوریه حضور دولت مرکزی و ارجاع «قراداد آدانا» است و با اقدام علیه تمامیت ارضی نمیتوان امنیت ایجاد کرد. محمدجواد ظریف در پاسخ به سوال جلال محمودزاده در خصوص جلوگیری از ساخت سد از سوی دولت ترکیه و واکنش وزارت امور خارجه در خصوص حمله دولت ترکیه به مردم عفرین سوریه گفت: در خصوص تلاشهای ما با ترکیه این مشکل وجود دارد و ما، عراق و سوریه با آن مواجه هستیم و هر سه کشور تلاشهایی را با دولت ترکیه ادامه دادیم و در سطح بینالملل مساله ریزگردهارا مطرح کردیم و جلسهای در تهران برگزار شد و آقای رئیسجمهور شخصا این مساله را مطرح کردند و موجب ناراحتی نماینده ترکیه شد اما این موضع را در تمامی جلسات پیگیری میکنیم. وی ادامه داد: متاسفانه ترکیه به هیچ کدام از کنوانسیونهای آبی نپیوسته اما ما در گفتوگوها بارها این مساله را مطرح کردیم. وزیر امور خارجه در مورد کردهای سوریه نیز گفت: موضع ایران در این حوزه کاملا مشخص است و بارها گفتهایم تنها راه ثبات در سوریه حضور دولت مرکزی و ارجاع «قراداد آدانا» است و با اقدام علیه تمامیت ارضی نمیتوان امنیت ایجاد کرد.وی افزود: در ملاقات با دوستان ترک و در جلسات آستانه و در جلسه اخیر آقای رئیسجمهور مطرح کردند ایران معتقد است امنیت منطقه با رعایت دو اصل احترام به حاکمیت و رعایت حقوق همه ساکنان از جمله برادران و خواهران کرد تامین میشود و بارها درگفتوگوها اعلام کردیم و آمادگی داریم که همکاری کنیم تا این مشکل را براساس مقررات بینالمللی و با حضور نیروهای سوری عملی کنند چراکه تروریسم جایی در منطقه ما ندارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد ؛
  •  

گروه سیاسی: عضو کمیسیون انرژی مجلس، معتقد است: مشکلات کشور ناشی از خباثت آمریکاییها نیست بلکه ناشی از ناکارآمدی مسئولان، فساد اقتصادی و عدم نظارت بر امور اجرایی است.

به گزارش ایلنا، هدایتالله خادمی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن تشکر از ریاست قوه قضاییه که در مدت کوتاه باعث توسعه عدالت و مبارزه با تبعیض در جامعه شده است، گفت: اقدامات اخیر قوه قضاییه نشان داد که اگر عدالتی وجود داشته باشد، مردم به نظام و حاکمیت امیدوارتر خواهند شد.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی خطاب به حجت السلام رئیسی رئیس قوه قضاییه، گفت: قوه قضاییه باید شهرستانها و مناطق کوچک را نیز مورد توجه قرار دهد و مسئولانی را در این مناطق به امر قضا بگمارد که باندینگر، بخشینگر و سیاسینگر نباشند.

وی افزود: در صورتی که سیستم قضایی کشور کارآمد، عادل، مستقل و دور از فساد باشد، کشور توسعه پیدا میکند و آرامش و عزت برای مردم تامین خواهد شد. امیدوارم به مردم استان خوزستان و شهرستانهای آن نیز توجه شود و گروههایی را برای بازرسی به این مناطق بفرستید.خادمی ضمن تشکر از نیروهای نظامی، امنیتی و اطلاعاتی کشور که معادلات آمریکا را در خاورمیانه به هم زدند و موجب خفت آنها شدند، ادامه داد: در صورتی که در بخشهای دیگر اطلاعاتی، سیاسی، اقتصادی و نظامی چنین عمل شود، فقر و بیکاری و فساد در کشور از بین خواهد رفت. متاسفانه در بخش سیاسی به درستی عمل نشده است.این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: تصمیمگیران باید شاخصهای کارآمدی، وطن پرستی و سلامت مالی را در نظر داشته باشند تا به موفقیت دست پیدا کنیم، همچنین باید روابط با کشورهای همسایه و منطقه برقرار کنیم زیرا رژیم صهیونیستی و آمریکا از اختلافات منطقهای سود میبرند. ایران سالها برای کشورهای همسایه پدری و برادری کرده، لذا آنها باید برادری را پیشه خود قرار دهند زیرا هیچ کشور بیگانهای نمیتواند امنیت منطقه را تضمین کند.وی خطاب به رئیسجمهور، یادآور شد: آقای روحانی در جلسهای که با نخست وزیر انگلیس داشتید، وی گفت که به گلاسگو بیایید تا جلسهای داشته باشیم. همان جایی که شما درس خواندهاید اما در پاسخ به وی شما خندیدید. اگر به جای شما بودم از آنها دعوت میکردم تا به خوزستان و مسجد سلیمان بیایند، جایی که نفت آن موجب توسعه اروپا شد. دعوت میکردم در بوشهر جلسهای بگذاریم که رئیسعلی دلواری با شما جنگید.

فقر و فساد نتیجه عملکرد همه دولتمردان گذشته

خادمی تصریح کرد: نتیجه عملکرد همه دولتمردان گذشته جز فقر، بدبختی، بیکاری، فساد اقتصادی، از دست رفتن منابع زیرزمینی، کاهش ارزش پول ملی، ناامنی، رانت، به وجود آمدن دو طبقه ثروتمند و فقیر، به وجود آمدن قشری تازه به دوران رسیده و از بین رفتن اعتماد چیز دیگری نبوده است. چرا کشوری با ۸ درصد منابع دنیا و یک درصد جمعیت جهان را به چنین روزی انداختهاید؟

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس دهم، افزود: فقر، بیکاری و فساد بیداد میکند، مقام معظم رهبری سالهای گذشته فرمودند که «فساد اقتصادی یک بیماری است، بیماری مُسری که اگر جلوی آن را نگیرید، گسترش پیدا میکند»، مسئولان ارشد کشور باید پاسخ دهند که به جز گرفتن اقامت برای فرزندان خود و ثروتهای بادآورده چه کردهاند؟ چند مسئول دو پاسپورتی است؟ چند مسئول هر ساله برای تفریح و دیدار با خانواده به آمریکا میرود؟وی معتقد است: سران نظام باید شفاف بگویید که آیا فرزندانتان هم اکنون در آمریکا، انگلیس و کانادا هستند؟ اگر نیستند چرا اعلام نمیکنید؟ آیا نگران دادن اطلاعات کشور به بیگانگان نیستید؟ چطور در این شرایط میخواهید با آمریکا و انگلیس مبارزه کنید؟

خادمی یادآور شد: اکثر مشکلات ما از آمریکای خبیث نیست. حضرت امام(ره) نیز فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمیکند». وای به حال مردمی که توسعه کشور را منوط به روی کار آمدن رئیس جمهوری در کشور دیگر بدانند.عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مشکلات کشور از خود ما، ناکارآمدی مسئولان، فساد اقتصادی، عدم جدی بودن در کار، نداشتن برنامه و عدم نظارت مجلس بر امور اجرایی است، ما باید به فکر فرزندان کشور باید باشیم.