پرداخت سودسهام شرکتهای بورسی و فرابورسی

علیرضا واحدپور مدیر امورشعب و بازاریابی پست بانک ایران از راهاندازی خدمت جدید در شعب خبر داد و گفت: درراستای تکمیل سبدخدمات بانک و نقشآفرینی مؤثر این بانک در بازارهای پولی و مالی کشور و همچنین ارزش آفرینی و افزایش رضایت مشتریان، پستبانکایران نسبت به عملیاتی نمودن پرداخت سود سهام سهامداران شرکتهای بورسی و فرابورسی در سامانههای خود اقدام نموده و درحال حاضر پرداخت سود سهامداران شرکت دادهگستر عصرنوین" هایوب" را از ابتدای مهرماه 98 آغاز کرده است. وی افزود: با توجه به بهرهگیری این بانک از 406 شعبه و بالغ بر 6000 باجه بانکی، عملاً ظرفیت مناسبی را دراختیار شرکتهای بزرگ بورسی و فرابورسی جهت پرداخت سودسهام سهامداران قرار میدهد.

 

رشد ۵۸ درصدی بیمه دانا در شاخص فروش

نایب رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بیمه دانا، از رشد ۵۸ درصدی این شرکت در شاخص فروش طی شش ماه ابتدای سال جاری خبر داد.

دکتر ابراهیم کاردگر مدیرعامل بیمه دانا در جلسه شورای مدیران این شرکت، با تشریح عملکرد شش ماه اول سال جاری اظهار داشت: در مدت یاد شده با تلاش و همت همکاران توانستیم 2 هزار و ۱۵۱ میلیارد تومان پرتفوی ثبت کنیم که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل از آن، رشد ۵۸ درصدی را نشان می دهد.

وی ضمن قدردانی از تلاشهای تمامی کارکنان شرکت، به وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت رشد حاصل شده حدود 5/1برابر متوسط رشد صنعت بیمه است.

 

اشتغالزایی با پرداخت تسهیلات هدفمند

حجتالله مهدیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون: پرداخت تسهیلات هدفمند موجب اشتغالزایی و تقویت بنگاههای تولیدی میشود. مدیرعامل بانک توسعه تعاون طی بازدید از شعب مرکزی و شهید چمران ساوه گفت: هدفمندی و کارآمدی در پرداخت تسهیلات از مهمترین ویژگیهای یک بانک توسعهای به شمار میرود که ضمن ایجاد ارزشافزوده در اقتصاد و کمک به واحدهای تعاونی و تولیدی میتواند موجبات حفظ و ایجاد اشتغال را فراهم نماید. بانک توسعه تعاون گسترش کمی و کیفی خدمات بانکی و ارائه محصولات متنوع بانکی در شعب را در دستور کار قرار داده است. یکی از رویکردهای بانک در حوزه سرمایه انسانی انتصاب بانوان در مسئولیتهای مدیریتی و تخصصی در راستای پیشبرد اهداف بانک میباشد.

نشست بیمه تعاون و پژوهشکده بیمه

در نشست مشترک پژوهشکده بیمه و بیمه تعاون که با حضور دکتر کردبچه، رئیس پژوهشکده بیمه، دکتر مظلومی، مدیر عامل بیمه تعاون و جمعی از معاونین و مدیران هر دو مجموعه در محل شرکت بیمه تعاون برگزار شد، بر توسعه همکاری­های مشترک تاکید شد.

در این نشست رویکردهای پژوهشکده بیمه در زمینه کاربردی ­سازی پژوهش­های مرتبط با صنعت و برنامه­ های پیش­رو مرور شد. از جمله این رویکردها تعریف و اجرای عناوین پژوهشی کاربردی توسط شرکت­های بیمه و اجرا توسط پژوهشکده بیمه و یا معرفی هیئت علمی دانشگاه­ها در چارچوب فرصت مطالعاتی، تعریف و اجرای طرح­های پژوهشی در چارچوب پایان­ نامه­ ها و رساله­ ها با همکاری خبرگان صنعت بیمه و تعریف و برگزاری دوره­ های خاص آموزشی و تخصصی بیمه هستند که توسط دکتر کردبچه تشریح شد.

همراهی بانک ملی با زائران اربعین

بانک ملی ایران به منظور ارایه خدمات مطلوب و پذیرایی از زائران اربعین حسینی، علاوه بر برپایی موکب در مسیر پیاده روی اربعین، تمهیدات ویژه ای را در شعب مرزی خود و مسیر پیاده روی اندیشیده است.

بانک ملی ایران علاوه بر برپایی موکب برای پذیرایی از زائران، اقدامات ویژه ای را نیز برای استفاده بهینه از خدمات بانکی و توزیع ارز اربعین در نظر گرفته است.

بر این اساس در مرز شلمچه علاوه بر افزایش ساعت کار باجه های مرزی، استقرار دستگاه های وب کیوسک و خود دریافت و خودپرداز، 46 دستگاه خودپرداز نیز در مسیر ورودی زائران از ابتدای ورود به استان خوزستان تا مرز تعبیه شده است.

پرداخت وام به دانشجویان مسافر عتبات

بانک قرض الحسنه مهر ایران در همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی به هر یک از دانشجويان متقاضي سفر به عتبات عاليات بر اساس معرفي دانشگاه، تسهيلات قرض الحسنه ده ميليون ريالي پرداخت مي کند.

این تسهیلات با هدف تأمين و رفع احتياجات ضروري سفر دانشجويان به عتبات عاليات در اربعين حسيني (ع)، توسط بانک قرض الحسنه مهرايران به معرفي شدگان از سوي دانشگاه آزاد اسلامي پرداخت مي شود.

مبلغ تسهیلات قابل پرداخت به هریک از دانشجویان معرفی شده ۱۰ ميليون ريال و براي اعضاي هيأت علمي و کارکنان دانشگاه آزاد حداکثر ۳۰ ميليون ريال مي باشد.

مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر وابسته به بانک سپه خبر داد:

گروه بانک و بیمه: بیست و پنجمین هم اندیشی سراسری معاونین و مدیران موسسه اعتباری کوثر وابسته به بانک سپه با حضور دکتر غلامحسین صباغی مدیرعامل، معاونین و مدیران حوزه مرکزی و مدیران شعب استان ها با محوریت تبیین برنامه های عملیاتی ادغام برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه اعتباری کوثر وابسته به بانک سپه؛ دکتر صباغی مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر وابسته به بانک سپه در جمع بندی هم اندیشی یکروزه معاونین و مدیران اظهارداشت: ماهیت برگزاری این هم اندیشی ارایه برنامه عملیاتی متناسب با شرایط جدید بانک و تغییر در نگاه است.

وی در ادامه لازمه پویایی سازمانی را عبور از دلبستگی های موجود دانست و افزود: سازمان های پیشرو در تبیین برنامه های اجرایی به شدت به دنبال عبور از تعلق ها و محدودیت های درون و برون سازمانی هستند.

صباغی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بانک محور بودن نظام اقتصادی کشور تصریح کرد: بنگاه های اقتصادی و به تبع آنها بانک ها باید با مدیریت منابع و مصارف بتوانند از محل درآمدهای خود به مشتریان ارایه خدمات نماید. در اين راستا برای دست یابی به اهداف مورد نظر و ايفاي نقش موثرتر در نظام اقتصادی چابک سازی، اصلاح ساختارها و روان سازی عملیات بانکی را در اولویت فعالیت های سال جاری قرار داده ایم.

مدیر عامل موسسه اعتباری کوثر پیاده سازی استانداردهای ابلاغی در امور مالی را جزو اصول کار بانکی و مالی دانست و گفت: بالاترین پتانسیل بانک نیروی انسانی متخصص ، جوان و دلبسته به سازمان است و امیدواریم با تکیه بر این سرمایه اصلی و بهرهگیری از تمام ظرفیت های داخلی ، طرح های تحول بانک با موفقیت اجرا شده و شرایط بهبود یابد.

وی در پایان خواستار حفظ و تقویت ظرفیت های موجود برای نقش آفرینی کوثر در اقتصاد کشور شد و تاکید کرد: چشم انداز جدید ساختن آینده ای درخشان برای بانک است. در این مسیر باید ضمن رعایت چارچوبهای قانونی و سازمانی، دو اصل ریسک و سودآوری را در امور محوله و مسئولیت های خود با همت و اراده مضاعف بکار بندیم و آینده را برابر آرزوهایمان بسازیم.

در این هم اندیشی مصطفی امجدیان معاون بازاریابی و امور استان ها و سرپرست معاونت فاوا و برنامه ریزی با اشاره به تحولات پیش روی موسسه متناسب با چارچوب های طرح ادغام گفت: همسو با تغییرات باید به دنبال فرآیند گرایی و ایجاد رویکرد تمایز در بانک بود تا با شناسایی نیاز موجود و یا آینده و ارایه خدمات متنوع در مسیر جذب مشتریان جدید و وفادارسازی آنان حرکت کنیم.

امجدیان با بیان مزیت رقابتی موسسه کوثر در ارایه خدمات بانکداری الکترونیک به جامعه هدف و عموم مشتریان افزود: راهبرد اصلی بانک مبتنی بر خدمات بانکداری فناوری محور است و در این مسیر می کوشیم با طراحی و ارایه خدمات متنوع در کمترین زمان رضایتمندی مشتریان و سودآوری بانک را افزایش دهیم.

در ادامه محمدرضا عالی پور معاون مالی اولویت موسسه را ارایه صورت های مالی شفاف به ذینفعان دانست و اظهارداشت: ساختار مالی بانک ها دارای ویژگی های منحصر به فردی است و مهمترین هدف بانک خارج کردن دارائی های بانک از حالت انجماد و کاهش هزینه پول می باشد.

منصوره حیدری سرپرست معاونت اعتبارات و تسهیلات نیز در تشریح برنامه های عملیاتی موسسه کوثر در راستای کاهش مطالبات غیرجاری و معوق گفت: وصول مطالبات معوق سبب آزاد سازی منابع و به تبع آن افزایش میزان مصارف بانک و توانایی شعب در ارایه تسهیلات به مشتریان می شود.

وی افزود: مطالبات ضمن آن که مصارف و منابع شعبه را کاهش میدهد، نسبت مصارف جاری به غیر جاری را نیز متاثر میکند. در این بین تسهیلات ارائه شده نه تنها به سود پیش بینی شده منتهی نمیشود بلکه بانک را متضرر هم میکند.

بر اساس این گزارش، دکتر مرتضی شعبانی معاون توسعه سرمایه های انسانی با اشاره به ساختار جوان موسسه کوثر گفت: در مسیر پیوستن به خانواده بزرگ بانک سپه برنامه ریزی سال جاری موسسه با هدف افزایش توانمندی و رضایت مندی کارکنان انجام شده است.

وی آموزش های منطبق با شرایط ادغام، تعمیق آموخته های پیشین کارکنان و حرکت از سنجش عملکرد به سمت مدیریت عملکرد را از جمله برنامه های اجرایی سال جاری موسسه در حوزه سرمایه های انسانی برشمرد.

شعبانی تصریح کرد: ایجاد انگیزه و روحیه در کارکنان با پاسخگویی مناسب و مدیریت شایعات از جمله مواردی است که می بایست مورد توجه قرار گیرد.

بر اساس این گزارش؛ در ادامه بیست و پنجمین هم اندیشی سراسری معاونین و مدیران موسسه اعتباری کوثر معاونین و مدیران حوزه مرکزی نسبت به بیان و تشریح برنامه های اجرایی پرداختند . همچنین محمد علی قاضی سرپرست شعب غرب استان تهران و سید مهدی صالحی سرپرست شعب استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری به نمایندگی از مدیران استان ها دیدگاهها، نظرات و پیشنهادهای خود را در خصوص روشهای سودآوری در بانک مطرح کردند.