رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهداف خود در نبرد طوفان الأقصی نرسیده است

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار رمضانی دولت و مجلس گفت: بیش از ۶ ماه از این نبرد نابرابر گذشته و هرگز دشمن به ابتدایی‌ترین خواسته‌های خود چه از بعد نظامی و چه از بعد سیاسی، فرهنگی و رسانه‌ای دست پیدا نکرده است. محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار رمضانی دولت و مجلس گفت: بدون شک عملیات طوفان الاقصی نقطه عطفی در جامعه جهانی پایه گذاری شد. یعنی ما باید هر تحلیل هر راهبردی و تکنیک و تاکتیکی را در سطوح مختلف محلی، ملی ، منطقه‌ای و جهانی بخواهیم تحلیل کنیم به قبل و بعد از این عملیات تقسیم کنیم.وی افزود: همه پارامترها در جامعه جهانی در همه سطوح آن تغییر پیدا کرد. عظمت این عملیات این بود. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند این شکست برای دشمن هرگز قابل ترمیم نیست. آمریکا با حمایت و پشتیبانی همه جانبه در همه جنایت‌های رژیم صهیونیستی شریک است. رژیم صهیونیستی با حمله‌هایی که انجام می‌دهد می‌خواهد این شکست را به هر طریقی جبران کند.قالیباف ادامه داد: شش ماه از نبرد طوفان الأقصی با همۀ جنایت‌های دشمن می‌گذرد، اما رژیم صهیونیستی به هیچ‌یک از اهداف خود نرسیده است .

 

ایران متجاوزان را تنبیه خواهد کرد

وزیر خارجه ایران در دیدار مقام ارشد یمنی و با اشاره به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه، گفت تهران علاوه بر اقدامات قانونی و بین‌المللی، متجاوزان جنایتکار را پاسخگو و تنبیه خواهد کرد. «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به عمان سفر کرده است، روز یکشنبه با «محمد عبدالسلام» سخنگو و رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر امور خارجه ایران در این دیدار با تجلیل از حمایت شجاعانه ملت یمن از ملت مظلوم فلسطین، آن را برآمده از غیرت اسلامی و شرافت والای انسانی ملت یمن در حمایت از مظلومان فلسطینی دانست و سلام و تحیات دولت و ملت ایران را به رهبران دولت نجات ملی و ملت بزرگ و غیور یمن ابلاغ کرد. رئیس دستگاه دیپلماسی ایران، مخالفت آمریکا، انگلیس و فرانسه با بیانیه محکومیت رژیم صهیونیستی در شورای امنیت سازمان‌ ملل در خصوص حمله رژیم صهیونیستی به مکان دیپلماتیک ایران در دمشق را نشانه روشن نفاق سیاسی و نیز حمایت آشکار آن‌ها از جنایات و ماجراجویی‌های رژیم صهیونیستی و تشویق به توسعه دامنه بی ثباتی و ناامنی در منطقه دانست.

دیدار امیرعبداللهیان
و سخنگوی دولت نجات ملی یمن
وزیر خارجه کشورمان با سخنگو و رئیس هیات مذاکره‌ کننده دولت نجات ملی یمن دیدار کرد. دیدار و گفت‌وگوی محمد عبدالسلام سخنگو و رئیس هیات مذاکره‌ کننده دولت نجات ملی یمن با حسین امیرعبداللهیان در مسقط شد، برگزار شد. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و هیات همراه، بعد از ظهر امروز( یک‌شنبه) با استقبال مسئولان وزارت خارجه سلطنت عمان، سفیر و اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران وارد فرودگاه مسقط شد. وی در مقصد اول سفر به منطقه به منظور انجام دیدار رسمی دوجانبه، در صدر هیأتی سیاسی و پارلمانی، تهران را به مقصد مسقط پایتخت عمان ترک کرد.

مقر فرماندهی پدافند اسرائیل
زیر ضربات موشکی حزب‌الله
حزب الله لبنان دیروز یکشنبه از حمله موشکی به مقر فرماندهی پدافند هوایی رژیم صهیونیستی و یک پایگاه موشکی و توپخانه ای دیگر خبر داد. حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای حمایت از مردم فلسطین در غزه و همچنین در چارچوب پاسخ به تجاوزهای دشمن به منطقه البقاع، مجاهدان ما امروز ساعت ۱۱:۱۰ دقیقه مقر فرماندهی پدافند هوایی و موشکی رژیم صهیونیستی در پادگان «کیلع» و همچنین پایگاه موشکی ‌و توپخانه‌ای دشمن در منطقه «یو آف» را با ده‌ها موشک کاتوشیا هدف قرار دادند.
منابع خبری ظهر دیروز یکشنبه نیز از شلیک دهها موشک از خاک لبنان به منطقه جولان اشغالی سوریه خبر دادند. حملات موشکی از داخل خاک لبنان به سمت پایگاه های رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی انجام شد.
خبرنگار المیادین اعلام کرد که این حملات در دو مرحله انجام شده است.
منابع خبری از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در جولان اشغالی خبر دادند. برخی منابع خبری نیز از شلیک دست کم ۴۰ فروند موشک به منطقه جولان اشغالی خبر دادند.

ترامپ خود را نلسون
ماندلا عصر حاضر خواند!
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور ضمن تشبیه خود به «نلسون ماندلا» گفت حاضر است به زندان برود، اما نه به خاطر جرائمی که او را به ارتکاب آنها متهم کرده‌اند. دونالد ترامپ که با چندین پرونده کیفری از جمله پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی پیش از انتخابات ۲۰۱۶ مواجه است، می‌گوید که قصد دارد بایکوت خبری و منع افشای اطلاعات از سوی قاضی در جلسه محاکمه این پرونده در نیویورک را نقض کند.
طبق گزارش رسانه آمریکایی سی‌ان‌بی‌سی، دونالد ترامپ با انتشار پستی در شبکه اجتماعی خودش موسوم به «تروث سوشال» ضمن انتقاد از «خوآن مرچان» قاضی دادگاه عالی نیویورک که پرونده ترامپ را بررسی می‌کند، نوشت: «من با کمال میل به نلسون ماندلا عصر امروز تبدیل خواهم شد؛ این افتخار بزرگ من خواهد بود.» این اولین باری نیست که ترامپ چنین قیاسی را درباره خود انجام می‌دهد؛ رئیس‌جمهور سابقی که با پرونده‌های کیفری متعددی مواجه شده و البته لازم به ذکر است که در نظرسنجی‌های انتخابات ۲۰۲۴ از رقیب خود یعنی «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا پیشتاز است.

اخباری از حمله به یک کشتی در بندر «المکلا» در یمن
شرکت امنیت دریایی انگلیس (امبری) دیروز از هدف قرار گرفتن یک کشتی در بندر «المکلا» یمن خبر داد. شرکت امنیت دریایی انگلیس در این باره اعلام کرد اطلاعاتی مبنی بر هدف قرار گرفتن یک کشتی در آب‌های یمن یمن دریافت کرده است. طبق گزارش رویترز، امبری گزارش داد این حمله در ۱۰۲ مایل دریایی جنوب غرب بندر المکلا در استان «حضرموت» یمن انجام
شده است. این حمله درحالی انجام شده است که سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس صبح امروز در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: گزارشی مبنی بر یک حادثه امنیتی در آب‌های یمن دریافت کرده‌ایم. در این بیانیه آمده است که طبق گزارش دریافتی این حادثه در ۵۹ مایل دریایی در جنوب غرب خلیج عدن در یمن رخ داده است. این سازمان درباره جزئیات این حادثه اعلام کرد که یک کشتی از اصابت یک موشک به نزدیکی آن خبر داده است. طبق اعلام این سازمان، به کشتی مذکور آسیبی وارد نشده و سرنشینان آن در سلامت کامل هستند.

افزایش مجدد شمار شهدا و زخمی‌های غزه
وزارت بهداشت غزه امروز یکشنبه اعلام کرد که تعداد شهدای فلسطینی در نتیجه جنگ در نوار غزه از هفت اکتبر باز هم افزایش یافته است. با ورود جنگ غزه به هفتمین ماه خود این وزارتخانه امروز اعلام گزارش داد که تلفات تجاوزات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته به ۳۳ هزار و ۱۷۵ شهید و ۷۵ هزار و ۸۸۶ مجروح رسیده است.
این وزارتخانه افزود: رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته چهار کشتار علیه خانواده‌ها در نوار غزه انجام داد که ۳۸ شهید و ۷۱ مجروح را راهی بیمارستان‌ها کرد. وزارت بهداشت غزه خاطرنشان کرد: هنوز تعدادی قربانی زیر آوار و در جاده‌ها هستند و آمبولانس‌ها و نیروهای اورژانس و دفاع مدنی نمی‌توانند به آنها دسترسی پیدا کنند.
همچنین خبرنگار الجزیره گفت: در نتیجه حمله ارتش رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در محله شجاعیه در شرق نوار غزه، چهار فلسطینی به شهادت رسیدند.

در دیدار رمضانی دانشجویان با رهبر انقلاب تاکید شد:

گروه سیاسی: دیدار رمضانی جمعی از دانشجویان با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز (یکشنبه، 19 فروردین 1403) در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.
به گزارش «‌تجارت»، رهبر انقلاب تاکید کردند: امروز در بدنه دولت کسانی مشغول به کار هستند که تا چند سال قبل از این مثل شما در همین جلسه شرکت و سخنرانی کردند، این توقعی که بنده همواره ابراز می‌کردم که جوانان دانشجو در مدیریت‌های میانی، بلکه بالایی حضور پیدا کنند و کار کنند، این توقع الان برآورده شده است. ایشان در ادامه تاکید کردند: جوانان زیادی هستند که چند سال قبل از این در جلسات دانشجویی شرکت می‌کردند، امروز در مدیریت‌ها و مسئولیت‎‌های متعددی مشغول کار هستند که این یک واقعیت است. نگاه به این واقعیت‌ها بایستی ذهن جوان دانشجوی امروز را هدایت کند به سمتی که به گره‌گشایی مشکلات نزدیک‌تر باشد.

عدالت محدود به مسائل مالی نیست
یکی از دوستان گفتند که تصور شده نظر رهبری درباره عدالت از سال هشتاد فرق کرده؛ اگر فرق کرده باشد در این جهت فرق کرده که اصرار بیشتر شده بر مسئله بر عدالت؛ زیرا پیشرفت‌هایمان در سمت عدالت کم بوده و اصرار بیشتری داریم. عدالت را باید درست فهمید؛ عدالت یعنی نفی فاصله طبقاتی در استفاده از فرصت‌های عمومی. همه فرصت‌ها بایستی به سَویه بین مردم و در دسترس مردم قرار داده شود. آیت‌الله خامنه‌ای افزود: اگر چنانچه شما راجب به کسی چیزی گفتید و در فضای مجازی نیز پخش کردید، او به هر دلیلی فرصت نداشته باشد که به این حرف شما جواب دهد، این ضد عدالت است و عدالت نیست. از فرصت برابر استفاده نشده؛ عدالت فقط در مسئله مالی که نیست، مسائل آبرویی، کاری، شغلی، حیثیت‌ها و مابقی چیزها، چیزهایی است که باید در آن رعایت عدالت شود.

نگاه نقادانه را داشته باشید اما نگاه سرافرازانه را هم در قبال پیشرفت‌های کشور داشته باشید
ایشان در ادامه تاکید کردند: نگاه نقادانه را داشته باشید اما نگاه سرافرازانه را هم در قبال پیشرفت‌های کشور داشته باشید. محیط دانشجویی،‌ محیط شاد، زنده، پرهیجان، مطالبه‌گر و شوق آفرین است؛ این طبیعت محیط دانشجویی است. رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: آن چیزهایی را که دوستان اینجا بیان کردند، خب تحلیل دانشجویی است، پیشنهاد دانشجویی است و مغتنم است و ماها و امثال بنده و مسئولین دیگری که دست ‌اندرکار بخش‌های اداره و یا بخش های مختلف کشور هستند، باید این‌ها را بشنوند و روی آن فکر و مطالعه کنند؛ بعضی از این پیشنهادها کاملا عملی است دنبال کنند، بعضی‌ها نیز ممکن است عملی نباشد. ایشان تاکید کردند: بعضی از گناه‌ها هست که انسان توجه ندارد به اینکه اینها گناه است. خیلی از حرف زدنهای ما، خیلی از اظهاراتی که در فضای مجازی می‌کنیم اینها پاسخ لازم دارد بالاخره مراقبت باید کرد. رفتارهای نادرست خودمان اگر شناخته شد اصلاحش ممکن میشود، توبه‌ی از آنها ممکن میشود، استغفار از آنها ممکن می‌شود، اگر نادرستی شناخته نشد انسان توبه هم نمی‌کند می‌ماند متراکم می‌شود، دل را از نورانیت می‌اندازد حیف است شماها واقعاً دلهایتان نورانی است. توصیه‌ام این است که دقت کنید که چه میگویید، فکر این را بکنید که در این بیان، در این گفتار، در این نوشتار مرتکب عملی نشویم که بعد نتوانیم برایش جوابی داشته باشیم.

نظام ما نظام انقلابی است
رهبر معظم انقلاب در ادامه با اشاره به این که امسال بحمداللّه ماه رمضان، ماه رمضان خوبی بود، تاکید کردند: بخصوص رواج قرآن، تلاوت قرآن برای بنده خیلی خرسندکننده بود اینکه در شهرهای مختلف افراد متعددی گاهی حتی نوجوانهایی به این خوبی، به این روانی، گاهی از حفظ قرآن تلاوت می‌کنند، این یکی از آرزوهای بزرگ این بنده بود که بحمداللّه می‌بینم دارد تحقق پیدا می‌کند، تحقق پیدا کرده است.
رهبر انقلاب افزود: بارها خدا را شکرگزاری می‌کنم. با قرآن هرچه میتوانید مأنوس بشوید. همه چیز در قرآن هست. با تدبر در قرآن، البته این تدبر با راهنمایی باید همراه باشد. آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: بجا است از کتابهای مرحوم آقای مصباح (رضوان‌اللّه‌علیه) استفاده بشود. حقاً و انصافاً فکر این مرد بزرگ فکر کمک‌کننده‌ی به حرکت درست فکری جوانها است. هیئت‌های فعال در این ماه، افطارهای خیابانی در این ماه، اینها همه‌اش چیزهای باارزشی است. جوان دانشجوی امروز باید بداند در یک نظام انقلابی چشم باز کرده، قد کشیده، به دانشجویی رسیده، به محیط علمی دست پیدا کرده، تا اینجا پیش آمده است. این نظامی که شما دارید در آن زندگی می‌کنید این نظام با مبارزه با سختی، با تلاش به وجود آمده است. ایشان افزودند: صلی‌ترین واقعیت‌های زندگی ما الان این است. نظام، نظام انقلابی است. خیلی از خواسته‌های انقلابی تحقق پیدا نکرده، این درست است. اما نظامی که الان در آن زندگی میکنیم نظامی است که این توقعات از او هست، چرا؟ چون یک نظامی انقلابی است.

«تجارت» تحرکات عملی برای تنش‌زدایی میان تل‌آویو و حماس را بررسی کرد:

گروه سیاسی: طی‌چند روز گذشته تحرکات جدی برای پایان دادن به جنگ غزه به جریان افتاده است. اگر چه در گذشته میانجی‌گری‌ها و مذاکرات صلح بدون فرجام بوده‌اند اما در تحولات جدید به نظر می‌رسد وضعیت تمامی طرفین آماده تحقق صلح با کوتاه آمدن از خواسته‌های حداکثری خود هستند.
به گزارش «تجارت»، جمعی از مسؤولان آمریکا، قطر، جنبش حماس و رژیم صهیونیستی در شهر قاهره پایتخت مصر حضور دارند تا گفت‌وگوها درباره یک توافق آتش‌بس جهت انتقال کمک‌های بیشتر و آزادی اسیران اسرائیلی در نوار غزه در مقابل اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی را ادامه دهند. در مذاکراتی که دیروز در قاهره کلید خورد، «ویلیام برنز» مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و «محمد بن عبد الرحمان آل ثانی» نخست وزیر قطر حضور داشتند، از طرف مصر نیز «عباس کامل» رئیس اطلاعات کل این کشور حضور داشت. ، این مذاکرات در طول چند هفته گذشته به دلیل طرح اتهاماتی چون «فریبکاری و تندروی» به یکدیگر، دچار تزلزل شده است.

سفر هیات مذاکره کننده اسرائیلی به قاهره
رسانه‌های رژیم صهیونیستی در گزارش‌های خود احتمال دادند که روسای موساد و شین‌بت در دور جدید مذاکراتی به میزبانی قاهره برای رسیدن به یک قرارداد تبادل اسرا با جنبش حماس حضور داشته باشند، اما تصمیم نهایی در این خصوص هنوز صادر نشده است. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این رابطه گزارش داد که تا این لحظه به طور قطعی درباره اعزام «دیوید بارنیا» رئیس موساد و «رونن بار» رئیس شین‌بت به قاهره جهت تکمیل روند مذاکرات غیرمستقیم با حماس تصمیمی گرفته نشده، این در حالی است که کابینه اشغالگر تصمیم گرفته مذاکره‌کنندگان ارشد خود را به قاهره اعزام کند و این هیئت عصر امروز یکشنبه به قاهره اعزام می‌شود.
این شبکه عبری زبان به نقل از یک مسئول سیاسی این رژیم نوشت تل‌آویو قصد موافقت با اعزام هیئت را دارد، اما تصمیم نهایی پس از دریافت «سیگنالی» از طرف مصر دال بر تمایل حماس به انعطاف نشان دادن در مذاکرات صادر خواهد شد، همزمان از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم به دلیل مخالفتش با گسترش دامنه اختیارات مذاکره‌کنندگان که مانع پیشرفت در مذاکرات می‌شود، انتقادهایی مطرح است. اما روزنامه «یسرائیل هیوم» به نقل از برخی مقامات ارشد رژیم صهیونیستی در مذاکرات آزادی اسرا نوشت: «تاخیر در عملیات نظامی در رفح به تلاش‌هایی که برای رسیدن به توافق شده ضربه می‌زند، در مذاکرات پشت درهای بسته مقامات ارشد این سوال را مطرح می‌کنند که چرا رهبران سیاسی فکر می‌کنند اگر فشار نظامی به حماس اعمال نشود، حماس عقب‌نشینی خواهد کرد، آنها می‌گویند اگر یحیی السنوار، رهبر جنبش حماس تحت فشار شدید قرار نگیرد و فشارهای نظامی شدیدی به حماس وارد نشود، پیشروی در زمینه قرارداد غیرممکن است و به نظر نمی‌رسد تا زمانی که شرایط به این شکل است، پیشرفتی در مذاکرات حاصل شود.»

اصرار نتانیاهو بر آزادی اسرا به عنوان پیش‌شرط صلح
با وجود روانه شدن هیات اسرائیلی به قاهره، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرد بدون آزادی اسرا آتش‌بس در غزه محقق نخواهد شد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه کابینه گفت: من به جامعه بین‌المللی گفتم که بدون آزادی اسرا آتش‌بس در غزه محقق نخواهد شد. براساس گزارش الجزیره، نتانیاهو گفت: جنگ با شدت ادامه دارد و ما یک گام با پیروزی فاصله داریم اما بهایی که به خاطر آن پرداخت کردیم دردناک بود. نتانیاهو گفت: ما آماده رسیدن به توافق تبادل اسرا هستیم اما آماده نیستیم که تسلیم خواسته‌های زیاد حماس شویم. وی در اظهاراتی بدور از واقعیت مدعی شد از مجموع ۲۴ گردان وابسته به حماس ۱۹ گردان را از بین بردیم که شامل فرماندهان برجسته حماس بود. رسانه‌های عبری گزارش دادند نشست کابینه جنگ پایان یافت و پیش بینی می‌شود هیأت مذاکره کننده اسرائیلی به قاهره بروند.

ضرورت اخذ تصمیم‌گیری مهم از سوی اسرائیل
تمامی شواهد از یان واقعیت حکایت دارند که پیوستن اسرائیل به فرآیند صلح نیازمند یک تصمیم‌گیری جدی و دادن هزنیه‌ قابل توجه است. در این ارتباط، یک مقام صهیونیست به سازمان رادیو و تلویزیون رژیم اشغالگر گفت وضعیت این روزها برای رژیم اشغالگر و کابینه تحت امر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز به روز دشوارتر می‌شود. این مقام که حاضر به افشای نامش نشد، اظهار کرد: مقامات اسرائیل ناگزیر به اتخاذ تصمیمات دشوار برای تکمیل معامله تبادل اسرا پس از ۶ ماه جنگ در غزه شده‌اند. این مقام صهیونیست همچنین تایید کرد که اعتراضات فشار بر کابینه را برای انعقاد قرارداد مبادله اسرا افزایش می‌دهد. وی ادامه داد: اسرائیل راهبردی برای مدیریت جنگ ندارد و به همین دلیل نمی‌تواند در مذاکرات پیش برود.

تاکید لندن بر پایان جنگ وحشتناک غزه
نخست وزیر انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که لندن بابت به راه افتادن «حمام خون» در غزه شوکه شده و این جنگ وحشتناک باید تمام شود. پس از کشته شدن هفت نفر از امدادگران سازمان «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه در پی حمله هوایی رژیم صهیونیستی، مشخص شد که سه نفر از کشته‌ها شهروند انگلیس هستند. ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما همچنان از اسرائیل حمایت می‌کنیم اما تمامی انگلیس از بابت این حمام خون در غزه شوکه شده است. این جنگ باید پایان یابد. نخست وزیر انگلیس همچنین خاطرنشان کرد، کودکان غزه نیاز دارند که وقفه فوری بشردوستانه به یک آتش بس طولانی مدت و با دوام بدل شود. وی ادامه داد: این سریعترین راه برای آزادی اسرای اسرائیلی و کمک به غزه، توقف جنگ و مرگ مردم است.

رئیسی در نشست هیات دولت تاکید کرد:

گروه سیاسی: بخش‌های اقتصادی دولت بهویژه سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی از سوی رئیس‌جمهور مکلف شدند از اتخاذ سیاست‌ها و تصمیماتی که منجر به بی‌ثباتی در بازار یا افزایش فاصله طبقاتی می‌شود پرهیز کنند.
به گزارش تجارت، سید ابراهیم رئیسی در جلسه عصر دیروز یکشنبه هیات دولت در تبیین وظایف بخش‌های مختلف دولت در اجرای محورهای بیانات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با کارگزاران نظام، تأیید تلاش‌های متراکم دولت از سوی معظم‌له در مقاطع مختلف از جمله در دیدار با مسئولان نظام را افتخاری برای دولت عنوان کرد و افزود: ایشان در کنار اشاره به شیرینی‌های اقتصادی کشور، به برخی تلخی‌ها نیز اشاره داشتند که همه تلاش مسئولان دستگاه‌های اجرایی در تعامل و همکاری سایر قوا باید در جهت تبدیل این تلخی‌ها به شیرینی‌ها باشد. رئیس جمهور با بیان اینکه وقتی دولت در ایجاد شیرینی‌های بخش اقتصادی موفق بوده است، قطعاً خواهد توانست تلخی‌ها را کاهش و به شیرینی تبدیل کند، افزود: دولت ایجاد آرامش و رفاه مردم را از اهداف اصلی خود می‌داند و همه مسئولان باید در این مسیر بدون استراحت و با تمام توان پای کار باشند. توجه ویژه به ایجاد ثبات در بازار و همچنین کاستن از فاصله طبقاتی در کشور از تاکیدات رئیس جمهور در جلسه هیات دولت امروز بود که بخش‌های اقتصادی دولت بویژه سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف شدند از اتخاذ سیاست‌ها و تصمیماتی که منجر به بی‌ثباتی در بازار یا افزایش فاصله طبقاتی می‌شود، پرهیز کنند. «مدیریت زمان و حساسیت نسبت به انجام دقیق و به‌موقع امور، بویژه تاکید بر پرهیز دستگاه‌های اجرایی کشور از هرگونه تاخیر در انجام اقداماتی که به نفع مردم است»، «توجه ویژه به رفع موانع سرمایه‌گذاری با استفاده از ظرفیت قانون رفع موانع تولید و بهره‌گیری از منابع و ظرفیت‌های موجود در کشور»، «مصون‌سازی و افزایش تاب‌آوری اقتصاد کشور در مواجهه با تکانه‌های خارجی» و «رفع مشکلات و پیگیری مجدانه اجرای قانون مولدسازی» از دیگر محورهای مهم سخنان رئیس جمهور خطاب به وزرا و مسئولان دستگاه‌های اجرایی در جلسه امروز هیئت بود. رئیس جمهور در این جلسه با اشاره به گزارش وزیر نفت از وضعیت مصرف سوخت، وزارت نفت را مکلف کرد زمینه‌های کاهش مصرف را مورد بررسی و توجه قرار دهد.