انتخاب نخبه‌ترينها براي شوراي شهر
يک فعال سياسي اصلاح‌طلب با بيان اينکه حوزه مديريت شهري بسيار کلان و پيچيده است، گفت: اختيارات شوراي شهر طلب مي‌کند که نخبه‌ترين افراد در حوزه مديريت شهري وارد شوراي شهر شوند. عبدالله ناصري در گفت‌وگو با ايسنا، گفت: بخش قابل توجه جامعه ، تا قبل از حادثه دلخراش پلاسکو نمي‌توانستند به خوبي درک کنند که مديريت
 شهري به چه ميزان مهم و حساس است. وي با بيان اينکه در دل مديريت شهري مديريت بحران نهفته است،‌ تصريح کرد: بنابراين اگر اعضاي شوراي شهر بدون توانمندي‌ و بر اساس گرايش‌هاي سياسي يا صنفي وارد شوند، مديريت بحران، تبديل به بحران مديريت مي‌شود.

لزوم مقابله با جريان‌هاي خودسر
نايب رييس فراکيسون اميد مجلس به تشريح علت تهيه طرح تامين امنيت مراسم رسمي‌و عرفي با قيد فوريت پرداخت و گفت: هدف از اين طرح جلوگيري از افراد خودسري است که فراقانوني مراسم رسمي‌را برهم مي‌زنند.عبدالکريم حسين‌زاده در گفت‌وگو با ايلنا، با اشاره به برخي انتقادها به طرح دوفوريتي «تامين برگزاري امنيت مراسم رسمي، عرفي و معمولي» گفت: شاخصه قانون اساسي توجه به آزادي بيان است. حفاظت و حراست از آزادي بيان نيازمند ابزار اجرايي و امکاناتي است و به‌ لحاظ اجرايي قادر به حفاظت و حراست از اين آزادي‌ها باشد.نماينده نقده گفت: مراسم اصولگرايان به شکلي که مراسم اصلاح‌طلبان برهم زده مي‌شود، با مشکل روبرو نشده است.

مردم بايد از حقوق خود آگاه باشند
دستيار ويژه رئيس جمهوري گفت: منشور حقوق شهروندي ارائه شده از سوي رئيس جمهور، بدور از جنبه‌هاي سياسي و تبليغاتي بوده و يکي از اهداف ابلاغ آن آشنايي بيشتر جامعه و مردم با حقوق خود است واين امرعملياتي مي‌شود. الهام امين‌‎زاده در گفت و گو با ايرنا گفت: بنا داريم تا منشور حقوق شهروندي را در کشور عملياتي کنيم و رئيس جمهوري بر اين مساله تاکيد داشته و به همين دليل سفرهاي استاني براي اين امر در نظر گرفته شده است.وي با تاکيد بر اينکه آگاه بودن عموم مردم از حقوق خود، حق طبيعي و مسلم آنها است گفت: مردم نياز به اطلاعات بيشتري در راستاي حقوق شهروندي دارند، دانستن اين حقوق در نحوه تصميم ‎گيري آنها اثرگذار است.


برگزاري مراسم گسترده به مناسبت چهلمين روز درگذشت‌هاشمي‌نشان داد
چهلمين روز درگذشت رييس فقيد مجمع تشخيص مصلحت نظام در بسياري از شهرهاي کشور با حضور مردم برگزار شد تا بيانگر قدرداني مردم از اين يار ديرينه نظام باشد.
کورش شرفشاهي
k.sharafshahi@gmail.com

در اين رابطه معاون حقوقي رييس جمهوري در حرم مطهر امام خميني (ره)گفت: بي‌ترديد آيت الله‌هاشمي‌رفسنجاني از نادر مرداني بود که خدا به او توفيق داد تا با هوش سرشار، روح بلند و اراده پولادين و اراده به نفس کم ‌نظير در مسير امام خميني (ره) قرار گيرد. به گزارش ايرنا، حجت الاسلام مجيد انصاري افزود: آيت الله‌هاشمي‌نه با طعنه‌‌هاي سال‌‌هاي تبعيد دل ‌گير مي‌‌شد و نه وقتي در قدرت بود از اين قدرت خوشايند مي‌شد.‌هاشمي‌نه در وقتي که در قدرت بود خود را مي‌باخت و نه وقتي در تيررس کينه‌‌ها و دشمني‌‌ها بود از اعتدال خارج مي‌‌شد.
انصاري با تاکيد بر اينکه دشمنان مي‌خواهند اميد کشور را نااميد و خدمات را کم رنگ جلوه دهند و سياه نمايي کنند گفت: مردم در راهپيمايي 22 بهمن به کاخ سفيد و آقاي ترامپ مي‌گويند شما به رفع مسايل و مشکلات خود بپردازيد و در کار ملت ايران دخالت نکنيد. ملت ايران به دلسوزي‌هاي شما نيازي ندارند، اين ملت خود از پس مشکلات خود بر مي‌آيند. معاون رييس جمهوري گفت: شما اگر راست مي‌گوييد دلسوز ملت ايران هستيد تحريم‌هاي ظالمانه را برداريد و به ملت رشيد ايران اهانت نکنيد و شهروندان ما را ممنوع ورود به خاک کشورتان نکنيد. انصاري افزود: همچنين به رييس دولت تروريستي اسرائيل پناه ندهيد، قتل عام نکنيد حمايت از مردم يمن پيشکش، دخالت در کار مردم ما نکنيد. وي ادامه داد: مردم ايران 38 سال است به رغم توطئه‌هاي شما روي پاي خود ايستاده‌اند، البته ما صلح طلب هستيم اهل جدال و جنگ با دنيا نيستيم و آرامش و رفاه را براي همه مي‌خواهيم. معاون رييس جمهوري همچنين گفت: سياست رييس جمهوري و دستگاه ديپلماسي ايران در همين راستا است، بيش از اين آبروي خود را در پيشگاه ملت ايران بر باد ندهيد.
سانسور خبري‌هاشمي‌در صداوسيما
از سوي ديگر حجت الاسلام مسيح مهاجري مدير مسئول روزنامه جمهوري اسلامي‌در مراسم اربعين آيت الله‌هاشمي‌رفسنجاني در يزد گفت: صدا و سيما 10 سال بصورت کامل يار ديرين امام (ره) ، انقلاب و نظام را سانسور خبري کرد و مطالبي از ايشان پخش نشد. وي افزود: در اين مدت طولاني حتي اجازه نمي‌دادند که‌هاشمي‌مطالب خود را از طريق رسانه ملي به گوش مردم برساند. وي ادامه داد: عليرغم اين وضعيت در اين سال‌ها، وقتي آيت الله‌هاشمي‌رفسنجاني به ملکوت اعلا مي‌پيوندند از همان ابتداي اوليه اين ارتحال توسط همان رسانه ملي بصورت گسترده پخش مي‌شود و از کلمات و جملاتي استفاده مي‌کند که در 10 سال سانسور هيچ کلمه اي را بيان نمي‌کرد. مديرمسئول روزنامه جمهوري اسلامي‌تصريح کرد: قبل از اين حادثه و فوت ايشان بارها مطالب زيادي عليه‌هاشمي‌رفسنجاني پخش شد در حالي که بايد تا افراد برجسته نظام در قيد حيات هستند مورد استفاده قرار گيرند. مسيح مهاجري گفت: دنيا و تاريخ اين کشور با فوت آيت الله‌هاشمي‌رفسنجاني قطعا به پايان نرسيده بنابراين بايد از گذشته‌ها عبرت گرفت تا در آينده ديگر شخصيت‌ها همانند‌هاشمي‌مورد تضعيف و تخريب قرار نگيرند. اين مسئول گفت: در اين سال‌ها منافقان و دشمنان خيلي عليه‌هاشمي‌سمپاشي کردند ولي جاي تاسف است که برخي خودي‌ها حتي متدينين تحت تاثير برخي تبليغات که‌هاشمي‌را خوب نمي‌شناختند به او ناسزا گفتند و فحش دادند. مسيح مهاجري اضافه کرد: بارها برخي افراد به روزنامه جمهوري اسلامي‌که در اين سال‌ها به انعکاس اخبار و مطالب آيت الله‌هاشمي‌رفسنجاني اقدام مي‌کرد مستمر توهين کردند. وي افزود: متاسفانه برخي افراد هم اکنون هم عليه افراد ديگر مشغول سمپاشي و اهانت و ناسزا گويي هستند که بدون شک بايد از گذشته همه عبرت بگيريم و در راستاي برنامه‌هاي دشمنان کسي حرکت نکند.
وي گفت : نبايد در کشور اسلامي‌ما مرتب مظلوم درست شود مثل‌هاشمي‌رفسنجاني که وقتي فوت کرد همه شاهد بوديم مردم به ميدان آمدند و يک خيزش عمومي‌در حمايت از وي بوجود آمد.
براي توسعه کشور يکدل باشيم
از سوي ديگر مسئول شوراي فرهنگي نهاد رياست جمهوري در مراسمي‌به همين مناسبت در گرگان با بيان اينکه آيت الله‌هاشمي‌رفسنجاني شناسنامه انقلاب بود، گفت: فراز و نشيب زيادي مقابل آيت الله‌هاشمي‌قرار داشت، خناسان سعي در جدايي وي از انقلاب داشتند، اما او استوار ايستاد. سيدرضا اکرمي‌گفت:‌هاشمي‌با امام مانوس بود، با رهبري عقد اخوت بسته بود و تا آخر بر عهدش وفادار ماند.وي ادامه داد: در اين 40 روز بسياري از سخنان و نيکي‌هاي آيت الله‌هاشمي‌گفته شد و خيلي‌ها نيز به مرور زمان گفته مي‌شود.حجت الاسلام اکرمي‌همچنين با گراميداشت ياد شهدا اظهار داشت: شناخت شهدا و شناساندن آنها به نسل‌هاي سوم و چهارم انقلاب از کارهايي است که بايد در دستور کار ما قرار گيرد. وي اضافه کرد: به برکت خون شهدا، رهبري امام و مقام معظم رهبري و مسوولان، امروز ايران به يک قدرت در منطقه تبديل شده است و همه اعتراف دارند که بدون ايران نمي‌توانند در منطقه موفق باشند. مسئول شوراي فرهنگي نهاد رياست جمهوري گفت: از ديگر اهداف شهدا کسب استقلال کشور بود و ما هم بايد به فکر آبرو، آزادي و آباداني ايران باشيم و اين تنها با تکيه بر توان خود محقق مي‌شود.
وي ادامه داد: 60 درصد توسعه و ترقي کشور دست خودمان است، بايد يکدل و دست در دست يکديگر به فکر استقلال و پيشرفت کشور باشيم. حجت الاسلام اکرمي‌افزود: اختلاف به معناي تقابل معنا ندارد، همه گروه‌ها محصول اين کشور و وامدار انقلاب هستند و بايد زير يک خيمه براي اقتصاد کشور کار کنند. وي به گلايه روز گذشته رهبري در خصوص اقتصاد مقاومتي و اقدام و عمل اشاره کرد و گفت بايد آستين‌ها را بالا بزنيم تا سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي محقق شود. مسئول شوراي فرهنگي نهاد رياست جمهوري اضافه کرد: رهبري امسال را سال اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل نامگذاري کردند، اگر اين نسخه عملياتي شود، اقتصاد کشور متحول خواهدشد.

رييس شوراي عالي سياست گذاري اصلاح طلبان گفت: مسير انتخابات رياست جمهوري 96 همان رويکرد سال 92 است و جريان اصلاحات به طور قطع يک نامزد دارد.
 به گزارش ايرنا، محمدرضا عارف در کنگره حزب ترقي ايران افزود: ممکن است افرادي هم خلاف اين نظر را داشته باشند، ولي همان رويکرد را بايد ادامه دهيم.البته نظر شخصي من که بارها اعلام کرده‌ام آقاي روحاني است چرا که چهار سال ايشان در راس دولت بوده و عملکردش را مي‌دانيم.
وي گفت: مهم اين است که در اين چند ماه همه احزاب و جريان‌هاي سياسي فعال شوند تا بتوانيم مشارکت حداکثري و پرشورتر از انتخابات سال 94 داشته باشيم.
وي ادامه داد: هرچند حرف آخر را مردم مي‌زنند و هر فردي که فرداي انتخابات از صندوق بيرون مي‌آيد چه به عنوان جريان اصلاحات و چه جريان ديگر به او احترام مي‌گذاريم.
رييس فراکسيون اميد مجلس دهم گفت: رفتارهاي بعد از انقلاب نيز مثل قبل از انقلاب، فراز و فرودهايي در تحزب داشت. در مقاطعي جلوي آن گرفته شد و در مقاطعي با نگاه کمي‌تعداد احزاب زياد شدند اما خروجي قابل توجهي از آن‌ها نديدم.
وي گفت: بايد به سمت احزاب تاثيرگذار و فراگير برويم چرا که وقتي نگاه شان مطرح مي‌شود زمينه تحقق آن نيز در کشور فراهم شود. بايد در اين مسير حرکت کنيم که به اعتقاد من راهبرد کلي نخبگان و دلسوزان هم بايد به همين سمت باشد؛ به سمت رسيدن به احزابي که بتوانند بخش بزرگي از مردم را نمايندگي کنند. عارف يادآور شد: وقتي تصميم تشکيلاتي گرفته شد همه موظف به اجراي آن هستند.
وي همکاري و تفاهم با جريان‌هاي ديگر را مورد تاکيد قرار داد و گفت: واقعيت اين است که دو جريان را بايد در کشور به رسميت بشناسيم که‌امروز تحت عنوان اصلاح طلب و اصولگرا معرفي مي‌شود بايد به دنبال حذف يکديگر نباشيم. زماني که يک جريان خاص جريان ديگر را حذف کند، ديديم چه هزينه‌هايي به نظام تحميل شد که ممکن است برخي اثرات آن در دهه‌هاي آينده
وي افزود: مردم ما تجربه کرده‌اند که جايي که خواسته‌ايم رقيب را با شيوه‌هاي غيردموکراتيک دفع کنيم چه نتيجه اي گرفته‌ايم. ما بر رقابت همراه با رفاقت اصرار داريم.
عارف ادامه داد: رويکردي که هميشه براي اصلاحات قائل شده‌ايم سعه صدر است. آرامش، عقلانيت و خرد جمعي رويکردهايي هستند که اگر به آن‌ها بپردازيم بسياري از مسائل حل مي‌شوند.
رييس فراکسيون اميد مجلس به طرح دو فوريتي مقابله با برهم زنندگان مراسم رسمي‌اشاره کرد و گفت: اين مسئله مدت‌ها مطرح بود که چرا بايد عده اي خودسر خود را محور عالم بدانند و جلسات قانوني يا عرفي که نيازي به مجوز ندارند را برهم بزنند؟
عارف افزود: پيام اين طرح اين است که اين مسئله را جرم تلقي کنيم. البته چيزهايي به آن اضافه شده که برخي دلسوزان در فضاي مجازي مطرح مي‌کنند، بايد سعه صدر داشته باشيم و در نظر بگيريم که اين يک پيش نويس است. اينکه رقبا در تيترهاي روزنامه‌هايشان چيزهايي بزنند طبيعي است اما در داخل خانواده اصلاح طلب چرا؟
وي تاکيد کرد: بايد حرمت‌ها را حفظ کنيم چقدر در گذشته به خاطر اين برخوردها هزينه داديم. چقدر بخاطر اين برخوردها عذرخواهي و حلاليت طلبيده شد.  وي تاکيد کرد: ما بايد به طور طبيعي به سمت تحزب و داشتن حرکات تاثيرگذار برويم. همزمان هم بايد با همگرايي جبهه‌ها پيش برويم و با راهبردهايي که داشته‌ايم تاکنون گام‌ها را خوب برداشتيم.  رييس فراکسيون اميد مجلس با تاکيد بر اينکه ما تصميم گرفتيم به هيچ حزب سهمي‌ندهيم چرا که شرايط براي وزن کشي احزاب فراهم نيست گفت: البته ما براي زنان و جوانان تبعيض مثبت قائل مي‌شويم و براي هر يک 30 درصد در نظر مي‌گيريم و چون با هم، همپوشاني دارند تصميم گرفتيم 50 درصد شورا زنان و جوانان باشند.
عارف گفت: ما شورا را پارلمان محلي مي‌دانيم و اعتقاد داريم همه خدمات جز خدمات امنيتي و سياسي بايد در چارچوب شورا قرار گيرد پس بايد به سمت افراد متخصص و شايسته و اهل فن برويم. ما نياز به رأي مردم و حضور آن‌ها براي کانديدا شدن داريم تا گفتمان ما در شوراها هم فعال شود.

کاظم جلالي در نمازجمعه تهران:
سخنران پيش خطبه‌هاي نماز جمعه تهران گفت: منطقه غرب آسيا که اکثريت قاطع آن را مسلمانان تشکيل مي‌دهند و اماکن مقدس مسلمانان در آنجا وجود دارد با اسفبارترين منازعات دروني، خشونت، افراطي گري، تروريسم، اشغال و جنگ نيابتي مواجه است و مردم سوريه، يمن، عراق، افغانستان و بحرين در اين منطقه با مشکلات بزرگي مواجه‌اند.
به گزارش ايسنا کاظم جلالي افزود: اگر مسلماني نداي مسلمان ديگري را پاسخ ندهد، براساس منويات ديني مسلمان نيست. در نقاط مختلف غرب آسيا مسلمانان مورد تهاجم هستند. برخي حکام جهان اسلام يا ساکتند يا از آشوب‌ها حمايت مي‌کنند و دنياي اسلام با سراني مواجه است که از غارت و تهاجم به مسلمانان حمايت مي‌کنند و اتحاد را هدف قرار داده‌اند و زمينه دخالت قدرت‌هاي فرامنطقه اي را ايجاد نموده‌اند.
وي با بيان اينکه سران مرتجع عرب از واقعيت دور شده‌اند گفت: برخي حکمرانان کشورهاي اسلامي‌در منطقه در تلاشند چهره اسلام را به گونه‌اي ديگر نشان دهند و با هدف اسلام گريزي و اسلام هراسي کشورهاي استکباري همراه شده‌اند و در اين شرايط است که رهبري در نامه‌اي به جوانان کشورهاي اروپايي تاکيد داشتند که اين واقعيت اسلام نيست و اسلام دين وحدت، دوستي، مهرباني و رحمانيت است. جلالي تصريح کرد: کمک‌هاي مالي، تسليحاتي و اطلاعاتي به گروه‌هاي تندرو و پروژه تهديد آفريني و شکاف افکني بين ملت‌هاي اسلامي‌از سوي سران مرتجع عرب و کشورهاي استکباري و رژيم صهيونيستي دنبال مي‌شود و آنان در تلاشند آرمان فلسطين را از اوليت‌هاي مسلمانان خارج کنند و از طريق بي هويت سازي نهادها و سازمان‌هاي اسلامي‌و اشتغال آنها به مسائل فرعي اين استراتژي را دنبال مي‌کنند.   کنفرانس اسلامي‌با صحنه گرداني کشورهاي مرتجع عربي تصميماتي متناسب با خواست رژيم صهيونيستي مي‌گيرد و جريان مقاومت را تضعيف مي‌کند. جرياني که با شکل گيري خود پيروزي‌هاي بزرگي را در لبنان، غزه، جنگ سي و سه روزه به دست آورد.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي‌خاطر نشان کرد: قدس، قبله اول مسلمانان و سرزمين فلسطين، سرزمين مقدسي است که قرآن از آن ياد کرده‌اما عده اي به دنبال از بين بردن آن و در اين ميان سران عربي با بي توجهي به دنبال گسترش رژيم صهيونيستي در مقابل دولت مستقل فلسطيني هستند و امروز شاهديم قانون منع پخش اذان از مساجد از سوي دولت صهيونيست تصويب شده و نسل کشي تدريجي با ابزارهاي پيدا و پنهان در فلسطين در حال انجام است و محاصره غزه، تغيير هويت فرهنگي مسلمانان و شهرک سازي گسترده و بيرون انداختن ساکنان اصلي فلسطين از سرزمين مادري شان بخشي از بحران فلسطين است.
وي افزود: تقويت کارخانه‌هاي اتمي‌و زرادخانه‌هاي رژيم صهيونيستي بدون هيچ نظارتي در جريان است و همراهي کشورهاي عرب منطقه براي تفرقه افکني از سوي رژيم صهيونيستي و تحت فشار قرار دادن جمهوري اسلامي‌وضع منطقه را تاسف بارتر کرده است. سخنگوي کنفرانس بين المللي فلسطين تاکيد کرد: در چنين وضعيتي جمهوري اسلامي‌ايران براساس اصول انساني، ديني و قانون اساسي و نفي سلطه پذيري و سلطه جويي و حمايت از مظلومين با هدف ايجاد اتحاد و وحدت بين مسلمانان و زنده نگه داشتن اولويت اصلي فلسطين در ميان مسلمانان در روزهاي چهارم و پنجم اسفند ماه با حضور روساي مجالس اسلامي‌و گروه‌هاي مقاومت و نهادهاي غير دولتي حامي‌فلسطين، آرمان فلسطين را فرياد مي‌زند و بر پرهيز از غفلت مساله فلسطين تاکيد مي‌کند.

قانون تحزب نيازمند بازنگري است
يک عضو حزب اعتماد ملي بر لزوم بازنگري در قانون تحزب تاکيد کرد.به گزارش ايسنا،‌ محمدجواد حق‌شناس در کنگره سالانه حزب ترقي ايران با تاکيد بر اهميت احزاب در فرايند دموکراسي گفت:‌ قانون تحزب در کشور ما نياز به بازنگري دارد. قانوني که در مجلس قبل شکل گرفت عملا يک گام به پس بود. او متذکر شد:‌ قانون سال 60 بايد اصلاح مي‌شد اما نياز به احزاب چيزي نبود که اتفاق افتاد. احزاب کشور نگران هستند.حق‌شناس پيشنهاد تصويب قانون جامع فعاليت‌هاي سياسي را مطرح کرد که در آن قانون انتخابات و احزاب وجود داشته باشد.وي افزود: انتخابات يک مقوله است که بايد در اين قانون به آن پرداخته شود. همچنين بحث رفراندوم مسکوت مانده است.او با اشاره به وقايع سال 88 بر لزوم وجود قانوني نيز براي برخورد با جرايم سياسي و حضور هيأت منصفه و دادگاه‌هاي بررسي آن تاکيد کرد.

خطر  زرادخانه‌رژيم صهيونيستي براي صلح
سخنگوي وزارت خارجه کشورمان تاکيد کرد: زرادخانه اتمي‌رژيم صهيونيستي بزرگترين تهديد براي صلح و امنيت منطقه و جهان است. به گزارش ايسنا، بهرام قاسمي‌با اشاره به سخنان و ادعاهاي بي اساس رئيس جمهور آمريکا و نخست وزير رژيم صهيونيستي در کنفرانس مطبوعاتي مشترک در واشنگتن اظهار کرد: اين سخنان حاوي هيچ نکته جديدي جز تکرار ادعاهاي پوچ و بي ارزش درباره برنامه صلح آميز هسته‌اي ايران نبود.‌ اين ادعاها در حالي باز تکرار مي‌شود که آژانس بين المللي انرژي اتمي‌در گزارشات خود بارها بر صلح آميز بودن برنامه هسته‌اي ايران صحه گذاشته است؛ واقعيتي که بطور مکرر توسط کشورهاي مختلف نيز مورد تاييد قرار گرفته است. اين ديپلمات ارشد کشورمان افزود: واقعيت تلخ آن است، اين سخنان و ادعاهاي ناروا توسط رژيمي‌تکرار مي‌شود که به هيچ قانون و مقررات بين المللي پايبند نيست و صدها کلاهک در زرادخانه هسته اي خود دارد و به عنوان بزرگترين تهديد عليه صلح و امنيت در منطقه خاورميانه و جهان بشمار مي‌رود و پرونده قطور جنايات بي پايان و اقدامات غيرانساني اش عليه مردم مظلوم فلسطين و ديگر همسايگان در گزارشات متعدد سازمان ملل منعکس است.

ترامپ برنامه‌اش درمورد ايران را علني نمي‌کند
رئيس‌جمهور آمريکا در نشست خبري کاخ سفيد درباره برنامه‌هاي دولت درخصوص ايران، کره شمالي و روند مبارزه‌امريکا با تروريسم در خاورميانه، گفت که وي قصد ندارد از پيش برنامه‌هاي دولت در اين زمينه را اعلام کند.به گزارش ايسنا، دونالد ترامپ گفت: من مجبور نيستم درباره اين‌که مي‌خواهم چه کاري با کره شمالي انجام دهم، توضيح ارائه کنم. من همچنين مجبور نيستم درباره برنامه‌ها در قبال ايران توضيح دهم. مي‌دانيد چرا؟ زيرا آنها نبايد بدانند. شما نيز در نهايت از پرسيدن اين سوال خسته خواهيد شد. در هفته‌هاي اخير تنش ميان ايران و آمريکا افزايش يافته است و واشنگتن چند شخص و شرکت را به اتهام ارتباط با برنامه موشکي ايران در فهرست تحريم قرار داد.