رئیس اتحادیه هتلداران ایران خبر داد؛
گردشگري يکي از پردرآمدترين و البته پر چالشترين بخشهاي اقتصادي است. گردشگري ظرافتهاي خاص خودش را دارد و لازم است با گردشگران آنچنان با ظرافت برخورد شود، تا مبادا دلسرد شوند و به سراغ گزينه‌هاي ديگري بروند.
اما يکي از مهمترين بخشهاي مرتبط با گردشگري به هتل‌ها باز مي‌گردد. بي شک گردشگران براي آنکه سفر مناسبي داشته باشند، لازم است در مکاني مناسب سکونت کنند و همين امر مسووليت هتلداران را سنگين تر مي‌کند. اما اشکال دراينجاست که مردم ما هيچگاه از فرصتها استفاده مناسب نکرده‌اند. استانهاي شمالي کشور در تمام طول سال با استقبال گردشگران به ويژه از نوع داخلي رو به رو هستند و بخشهاي ديگر کشورمان با کم لطفي رو به رو مي‌شود. بنابر اين تقسيم گردشگر به درستي صورت نمي‌گيرد. اما تابستان و عيد نوروز يکي از مهمترين زمانها براي مسافرت هستند و همين مساله باعث مي‌شود تا بخشهايي با رونق و بخشهاي ديگر رکود رو به رو شوند.
هتلهاي تهران در کسادي
در اين رابطه رييس اتحاديه هتل‌داران و هتل آپارتمان تهران گفت: در طول ايام عيد نوروز هتل‌هاي تهران تخفيف ۴۰ درصدي را در اقامت مسافران اعمال خواهند کرد. محمد علي فرخ مهر در گفت و گو با ايسنا، با اشاره به تخفيف هتل‌ها در تهران در ايام عيد، گفت: از روز اول عيد تا روز سيزدهم، هتل‌هاي تهران به مسافران تخفيف ۴۰ درصدي در اقامت خواهند داد. با توجه به اينکه تهران در ايام عيد خلوت مي‌شود، مسافران مي‌توانند از پتانسيل‌هاي گردشگري تهران در اين ايام استفاده کنند.وي با بيان اينکه هتل غيرمجاز و بدون مجوز در تهران نداريم، ادامه داد: در حال حاضر تمام هتل‌هاي تهران داراي مجوز از اتحاديه و سازمان گردشگري و ميراث فرهنگي هستند، بعضي از محل‌هاي اسکاني که با عنوان خانه مسافر و به صورت آپارتمان مبله در اختيار بعضي مسافران قرار مي‌گيرند، ممکن است بدن مجوز باشند که در حال شناسايي و پلمب اين گونه واحدها هستيم. رييس اتحاديه هتل داران و هتل آپارتمان تهران با اشاره به اينکه نرخ نامه بايد در معرض ديد مشتري قرار گيرد، افزود: نرخ نامه مصوب اتحاديه و سازمان گردشگري و صنايع دستي با توجه به تعداد ستاره و نوع هتل تعيين مي‌شود و اين نرخ نامه علاوه بر اينکه در معرض ديد مشتري قرار مي‌گيرد، در سايت هتل داران تهران و سازمان گردشگري نيز موجود است. فرخ مهر درباره جريمه واحدهاي متخلف خاطر نشان کرد: در صورتي که تخلف محرز شود علاوه بر برگشتن پول مسافر، سازمان تعزيرات حکومتي واحد متخلف را متناسب با نوع تخلف جريمه خواهد کرد.
هتل‌ها در ايام نوروز گران نمي‌شوند
اما يکي از نگراني‌ها اين است که استقبال مسافران از مناطق خوش آب و هوا در ايام نوروز باعث شود تا خدمات رساني در اين بخشها گران شود. زمزمه‌ها بيانگر آن است که هتل داران در ايام نوروز قيمتها را بالا مي‌برند تا جبران کسادي ديگر ايام سال را کرده باشند. همان اتفاقي که اتوبوسها و سواريهاي بين شهري انجام مي‌دهند و به دليل آنکه معتقد هستند مسافر فقط از يک طرف وجود دارد، انتظار دارند کرايه دو سر را از يک مسافر بگيرند. در اين رابطه رييس هيات مديره جامعه هتلداران ايران از تصميم سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و جامعه هتلداران ايران براي تعيين نرخ اقامت به صورت استاني خبر داد و گفت: نرخ اقامت براي سال آينده به صورت استاني و با توجه به ظرفيت و شرايط مسافرپذيري هر منطقه طي توافقي مشترک ميان اداره ميراث فرهنگي و گردشگري استان و تشکل تابع آن، تعيين خواهد شد.جمشيد حمزه زاده به بي ميلي برخي از هتل‌ها براي افزايش نرخ تحت تاثير کاهش ظرفيت اِشغال اقامتگاه‌ها در طول يک سال گذشته اشاره کرد و افزود: هر سال اين موقع، درصد افزايش نرخ اقامت براي سال آينده تعيين شده بود، اما امسال تعداد مسافران هتل‌ها آن قدر کم شده که افزايش نرخ براي بسياري از هتلدارها توجيه ندارد. رييس هيات مديره جامعه هتلداران ايران گفت: به خاطر شرايط حاکم، جامعه هتلداران بيشتر دنبال افزايش مسافر و جذب بازارهاي جديد است، نه بالا بردن نرخ‌ها. معتقديم بايد کاري کنيم که اقامت در هتل به سبد مسافران بويژه ايراني‌ها وارد شود. لازم است بيشتر اعتمادسازي کنيم. حمزه زاده با اشاره به لزوم آسيب شناسي وضعيت اقامت در هتل‌هاي کشور، اظهار کرد: بايد پيگيري‌هاي جدي داشته باشيم که جامعه هتلداران اين کار را شروع کرده است، اما از آنجا که ماهيت صنعت گردشگري فرابخشي است تا وقتي هر کسي راه خود را مي‌رود نمي‌توانيم کار مفيدي انجام دهيم. بايد براي رفع چالش‌هاي اين صنعت همسو و باهم حرکت کنيم تا مشکلات را رفته رفته از سر راه برداريم. البته اقامتگاههايي که‌اموزش و پرورش و ديگر دستگاهها در اختيار مسافران قرار مي‌دهند، رونق هتلداران را کم کرده و بارها نيز از اين مساله انتقاد کرده‌اند. در هر صورت بايد منتظر ماند، نتيجه را ديد و پس از پايان تعطيلات نوروز به اين نتيجه رسيد که هتلداران تا چه‌اندازه به تعهدات خود پايبند بوده‌اند.

رئيس انجمن نان صنعتي استان تهران گفت: توليد 150 نوع نان توسط عمده توليدکنندگان نان صنعتي موجب گرايش مردم شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران مهدي خان محمدي از ايجاد تنوع در توليد نان صنعتي خبر داد و گفت: برخي از واحدهاي صنعتي با توليد حدود 150 نوع نان براي عمده گروه‌هاي سني موجب رونق و گسترش اين صنعت و گرايش مردم به نان صنعتي شده‌اند. وي با ابراز اميدواري از استقبال مردم براي خريد نان صنعتي ادامه داد: به سبب افزايش تقاضا در اين بخش پيش بيني سرمايه گذاري براي گسترش توليد نان صنعتي مي‌شود و همچنين براي اجرايي شدن هرچه بهتر نياز به همکاري اداره بهداشت، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان استاندارد خواهد بود. اين مقام مسئول با اشاره به ناهماهنگي اداره بهداشت، وزارت صنعت و معدن و سازمان استاندارد با يکديگر که سبب بروز مشکلاتي شده است، اظهار داشت: طبق آئين نامه بايد 40 درصد از بخش توليد نان سنتي به صنعتي اضافه شود که به جهت ناهماهنگي اين سه سازمان روند اجرايي اين برنامه با مشکل مواجه شده است.  خان محمدي با اشاره به اصلاح فضاي رقابتي ميان نان سنتي و صنعتي تصريح کرد: حذف يارانه موجب کاهش فساد و اصلاح فضاي رقابتي و سبب گسترش و توسعه صنعت توليد نان خواهد شد.
رئيس انجمن نان صنعتي استان تهران از عللي که سبب دلسردي توليدکنندگان نان شده است، گفت: دريافت ارزش افزوده از نان صنعتي و ماليات‌هاي سنگين از توليدکنندگان موجب شده تا برخي توليدکنندگان به جهت نااميدي از تعهدات اقدام به واگذاري کارخانه‌هاي خود به انجمن نان صنعتي کنند.  وي تصريح کرد: طبق قانون دريافت ارزش افزوده براي نان مجاز نبوده در حاليکه مميزي‌ها با استفاده از تفاسير و سلايق خود هزينه‌هاي سنگيني را بر دوش توليدکنندگان اين بخش مي‌اندازند.  هما منصوري کارشناس مسئول نظارت بر استاندارد غذايي سازمان استاندارد با تاکيد بر به بکارگيري تلاش مضاعف براي بهبود وضعيت نان صنعتي گفت: سازمان استاندارد با استفاده از تمام توان و به همراه تلاش مضاعف براي اجراي سياستگذاري‌ها کمک و همچنين عزم ملي پيش نياز نظارت خواهد بود.   وي در ادامه افزود: اجباري کردن استاندارد نياز به بررسي و برنامه ريزي منظم براي بهبود زيرساخت‌ها دارد و وجود واحدهاي خرد و نظارت بر آن‌ها يکي از موارد مشکل ساز کنترل بر واحدهاي توليدي است.
رئيس مرکز پژوهش‌هاي اتحاديه پوشاک تهران با اشاره به جايگاه مهم کسبه پلاسکو در توزيع پوشاک توليد داخلي در صنف مردانه گفت: مجموع اجناسي که مي‌توانست داخل پلاسکو باشد حداکثر ۱۵۰ ميليارد تومان بود اما در بازار شب عيد کشور گردش مالي بيش از ۱۰ هزار ميليارد تومان وجود دارد که گردش مالي موجود در پلاسکو نمي‌تواند باعث بر هم خوردن اين بازار شود.
محمد جواد صدق‌آميز در گفت و گو با تسنيم افزود: در همان ابتدا حادثه پلاسکو مطرح بود که بازار شب عيد به خطر مي‌افتد، به همين منظور در مرحله اول آن جو کنترل شد و اطلاع‌رساني لازم در اين خصوص صورت گرفت.
 وي يادآور شد که جايگاه پلاسکو به عنوان بزرگترين توزيع کننده پوشاک مردانه مورد توجه است و بايد در نظر داشت که ۴۰ درصد خريد و فروش پوشاک کشور محدود به ۱.۵ ماه پاياني سال يعني در ايام عيد است. رئيس مرکز پژوهش‌هاي اتحاديه پوشاک تهران تاکيد کرد: صنعت پوشاک در شرايط رکودي به سر مي‌برد به طوري که تمام واحدهاي توليدي مملو از جنس هستند و براي فروش اجناس خود با مشکل مواجه‌اند، بنابراين بايد اذعان داشت که مشکلي براي تامين پوشاک عيد نداريم. وي گفت: پلاسکو جايگاه ويژه‌اي در بخش پوشاک کشور دارد به طوري که ۸۰ درصد پوشاک مردانه در تهران و ۳۰ درصد پوشاک مردانه در کشور از اين محل توزيع مي‌شود به همين منظور سعي شد تا ۶۰۰ کسبه پلاسکو فعاليتي در کنار هم در پاساژ نور داشته باشند. صدق‌آميز با اشاره به اين که در سال جاري پوشاک از رسته قيمت‌گذاري سازمان حمايت و برخورد تعزيراتي خارج شده است، گفت: فضاي رقابتي و عرضه و تقاضا در بخش پوشاک کشور تعيين کننده قيمت‌ها است و نيازي به کنترل وجود دارد. بايد در نظر داشت که پاساژ پلاسکو نقش تاثيرگذاري در ايجاد فضاي رقابتي و کنترل قيمت‌ها و ارتقاي سطح کيفيت دارد.  وي در ادامه صحبت‌هاي خود با بيان اين که ۵۰۰۰ توليد کننده در بخش پوشاک مردانه کشور وجود دارد، گفت: ۲۰۰۰ توليد کننده پوشاک مردانه در تهران و ۳۰۰۰ توليد کننده پوشاک مردانه در ساير استان‌ها وجود دارد، که وضعيت فروش و عرضه اين توليد کنندگان به پلاسکو وابسته بود و پلاسکو مي‌توانست واسط ارتباط آنها با خرده فروشي‌ها شود. 
واردات براي حل بحران پرتقال شب عيد
رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي گفت:در صورت واردات قانونمند، با بحران پرتقال در شب عيد مواجه نخواهيم شد؛ توازن در بازار برقرار مي‌شود و ديگر قاچاقچيان هم براي واردات اين ميوه دست به کار نخواهند شد. حسين مهاجران با بي اطلاعي از واردات پرتقال‌هاي مصري به کشور گفت: پرتقال مصري همان والنسيا است که يکي از بهترين و مرغوب‌ترين پرتقال‌ها به شمار مي‌آيد.مهاجران گفت: مقداري پرتقال مرغوب مازندران براي شب عيد در انبارها ذخيره شده و قيمت پرتقال‌هاي جنوب نيز افزايش پيدا کرده به طوري که پرتقال‌هاي جنوب از ۳ هزار تومان به ۸ هزار تومان و از ۲ هزار تومان به ۵ هزار تومان رسيده است.رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي با بيان اين که در صورت واردات رسمي‌با بحران پرتقال در شب عيد مواجه نخواهيم شد، افزود: به نظر مي‌رسد که وزارت جهاد کشاورزي براي تنظيم بازار پرتقال در شب عيد تصميمات و فکرهاي اساسي دارد و اجازه نخواهد داد براي شب عيد، پرتقال با افزايش قيمت مواجه شود .

توليد ساعت در ايران مقرون به صرفه نيست
خزانه‌دار اتحاديه ساعت با تاکيد بر اينکه صنعت ساعت يکي از پيچيده‌ترين صنايع دنياست گفت: بنده با بيش از ۲۰ سال حضور در نمايشگاههاي ساعت هنگ کنگ و اروپا و چين معتقدم که توليد ساعت در ايران مقرون به صرفه نيست.غلامحسن ادريس‌ابادي در گفتگو با ايلنا گفت: هدف از برگزاري اين نمايشگاه معرفي ساعتهاي اصل از غير اصل بوده و در راستاي فرمايشات رهبري و براي مبارزه با کالاي قاچاق اين نمايشگاه داير شده است تا تا از مردم بخواهيم جنس‌اصل خريداري کنند و از خدمات آن برخوردار شوند. وي افزود: ساعت شرايط خاصي دارد و ما با گمرک در تعامل هستيم مشکلي هم در خصوص واردات آن نداريم و ظرف مدت کوتاهي با تعامل با گمرک ساعتها ترخيص مي‌شوند. وي افزود: فشار اصلي بر وارد کننده است که باعث کاهش سود نهايي مي‌شود و شرايط اقتصادي کشور به گونه‌اي است که ساعت از کالاي سبد خانواده در حال حذف شدن است.وي گفت: تمامي‌ساعت‌هاي اين نمايشگاه در اروپا هم هست و در قيمتهاي مختلف و از ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان آغاز مي‌شود.

روند صعودي قيمت طلا و سکه ادامه يافت
رئيس اتحاديه طلا و جواهر تهران عنوان کرد که طي هفته گذشته بازار داخلي و خارجي طلا و سکه با شيبي ملايم به سمت افزايش قيمت حرکت کرده‌اند که دليل اصلي آن افت ارز دلار در بازارهاي بين المللي و افزايش تقاضا در بازار داخلي است. محمد کشتي آراي در گفت و گو با ايسنا، گفت: به طور کلي درهفته گذشته قيمت جهاني طلا با شيب ملايم با روند صعودي همراه بود.  وي با بيان اينکه به طور متوسط در هفته گذشته قيمت جهاني طلا شش دلار افزايش پيدا کرد ادامه داد: دليل اين افزايش قيمت بيشتر تحت تاثير مواضع دولت جديد آمريکا است که باعث شد قيمت دلارروند کاهشي داشته باشد. رئيس اتحاديه طلا و جواهر تهران ادامه داد: همين روند کاهشي دلار باعث شد قيمت نفت، نقره و طلا افزايش پيدا کند. وقتي ارزش دلار پايين مي‌آيد به طور طبيعي دلار در مقابل ريال هم ارزش پايين تري پيدا مي‌کند به همين دليل است وقتي روند قيمت دلار را در بازار داخلي بررسي مي‌کنيم متوجه مي‌شويم که دلار با کاهش قيمت روبه رو بوده است.
تقدير از برگزيدگان مسابقات ورزشي بيمه مركزي
آئين تقدير از برگزيدگان مسابقات ورزشي رشته‌هاي مختلف به مناسبت سي و هشتمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي‌در بيمه مركزي با حضور معاون توسعه مديريت و منابع، مدير كل توسعه سرمايه انساني و مدير كل روابط عمومي‌و امور بين الملل برگزارشد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌و امور بين المل بيمه مركزي در اين برنامه كه با حضور ورزشكاران وتعدادي از مديران برگزار شد، مجيدبهزاد پور معاون توسعه مديريت و منابع بيمه مركزي با بيان اينكه ورزش يكي از زمينه‌هاي لازم براي بالابردن روحيه كاري و تقويت سرمايه اجتماعي كاركنان است گفت : اجراي بسياري از برنامه‌هاو فعاليت‌هاي سازمان با گنجاندن برنامه ورزشي براي كاركنان تسهيل مي‌شود. وي با تاكيدبراين نكته كه نگاه سازمان به مقوله ورزش، نگاه حمايتي است،گفت : پرداختن به اين موضوع دستوري و مديريتي نيست ولي بايد سازوكارهاي لازم براي تشويق همكاران بمنظور مشاركت در برنامه‌هاي ورزشي در چارچوب قوانين و مقررات فراهم شود. محمد حسين فلاحتكار مدير كل توسعه سرمايه انساني و پشتيباني نيز در اين برنامه با ارائه گزارش اقدامات انجام شده و تشريح برنامه‌هاي آتي ورزشي براي كاركنان گفت : حضور حداكثري كاركنان در رشته‌هاي مختلف ورزشي نيازمند حمايت مديريت و مشاركت جدي كاركنان است و براي برقراري نشاط و شادابي دربين همكاران بايد نسبت به تعريف برنامه‌هاي مدون و مشخص براي ورزش اقدام كرد. گفتني است به مناسبت سي و هشتمين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي‌ مسابقات ورزشي مختلفي بين همكاران بيمه مركزي در رشته‌هاي تنيس روي ميز، شطرنج ، بدنسازي و فوتسال از طرف ستاد برگزاري مراسم دهه فجر بيمه مركزي برگزار شد كه در نهايت ورزشكاران برگزيده در رتبه‌هاي اول تا سوم به شرح زير لوح تقدير و هداياي خود را دريافت كردند: خواهران: رشته تنيس روي ميز: رامش صباغي، صديقه ميرزايي، معصومه فلاح / رشته شطرنج : مرضيه السادات محسنيان، اعظم مومني فر، سيما آقا محمد خان / رشته بدنسازي: وينا ترجمان، نسرين سپهر تاج، زهرا ملا ابراهيمي برادران: رشته تنيس روي ميز: مهدي مقيمي، فرخ حسامي، جعفر ياري / رشته شطرنج: كامران جلاليان، مجتبي نادري وعليرضا ملكي(مشترك)، سيد محمد پيشنماززاده رشته فوتسال: معاونت توسعه مديريت و منابع ،(سرپرست، وحيدرضا شهبازي مربي: رضا كردي معاونت نظارت، (سرپرست: جمشيد حامي‌فرد، مربي: سيد كمال حسيني) شاهد (سرپرست محمد حسين فلاحتكار، مربي: جواد گودرزي)

عيادت مديرعامل بيمه ايران از جانبازان عزيز قطع نخاعي در آسايشگاه‌امام خميني (ره) تهران
همزمان با آغاز سي و نهمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي‌جناب آقاي پور کياني رئيس هيات مديره و مديرعامل بيمه ايران به همراه مدير مجتمع بيمه اي ايثارگران بيمه ايران و مديرکل بنياد شهيد تهران بزرگ از جانبازان سرافراز قطع نخاعي عيادت کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه ايران، در اين ديدار مديرعامل بيمه ايران با تک تک جانبازان گرانقدر قطع نخاعي بستري در آسايشگاه‌امام خميني (ره ) تهران گفتگو کرده و از نزديک در جريان مشکلات آنها قرار گرفت و دستور بررسي و حل مشکلات احتمالي درماني آنها را صادر کرد.

با همکاري بيمه نوين و بانکداري شرکتي  بانک اقتصاد نوين برگزار شد بررسي ابعاد حقوقي قراردادهاي بيمه اي در دومين نشست تخصصي مشترک
  نشست تخصصي مشاوره قراردادهاي بيمه اي با حضور مديران بيمه‌هاي باربري و آتش سوزي بيمه نوين و بانکداري شرکتي بانک اقتصاد نوين برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه نوين، در پي برگزاري سلسله نشست‌هاي تخصصي با هدف ارائه مشاوره خدمات بانکي و بيمه اي به مشتريان بانکداري شرکتي بانک اقتصاد نوين در دومين نشست جلسه "ابعاد حقوقي بيمه نامه‌ها" را براي شرکت‌هاي منتخب بانکداري شرکتي برگزار کرد. در اين جلسه جليل غفاريان و عسگر معزي مديران بيمه‌هاي آتش سوزي و باربري بيمه نوين ضمن معرفي محصولات و پوشش‌هاي بيمه اي شرکت به بررسي مسائل و مشکلات، الزامات قانوني و موردکاوي پروندهاي بيمه اي پرداختند. همچنين بخش ديگري از اين نشست به پاسخگويي ابهامات و مسائل مشتريان حاضر در جلسه و ارائه راهکارهاي بهره برداري مؤثر از خدمات بيمه اي اختصاص داشت. گروه خدمات مشاوره اي بانکداري شرکتي بانک اقتصاد نوين، سلسله نشست‌هاي تخصصي - مشاوره اي را براساس نيازسنجي‌هاي مشتريان خود و هم افزايي بيشتر خدمات با حضور مديران و مشاوران بانکي و مالي برگزار مي‌کند و شرکت بيمه نوين به عنوان يکي از شرکت‌هاي هلدينگ اقتصاد نوين در اين برنامه حضور خواهد داشت.

آغاز ثبت نام کارگاه‌اموزشي- تخصصي "ارزيابي ريسک در صنايع فرايندي و مواد واکنش پذير (صنايع شيميايي )"
به اطلاع کليه علاقه مندان مي‌رساند، انجمن حرفه اي صنعت بيمه اقدام به برگزاري کارگاه‌اموزشي با عنوان " ارزيابي ريسک در صنايع فرايندي و مواد واکنش پذير (صنايع شيميايي )" نموده است. بر اساس اين گزارش، کارگاه‌اموزشي با عنوان " ارزيابي ريسک در صنايع فرايندي و مواد واکنش پذير (صنايع شيميايي )" در دو يکشنبه متوالي مورخ 08 و 15 اسفندماه از ساعت 13:30 الي 17:30 برگزار مي‌شود. اين کارگاه، توسط جناب آقاي عباس گلچينيان، مدير بيمه ايران در استان مازندران برگزار و به‌امورش طبقه بندي و شناسايي ريسک‌هاي صنايع فرايندي و مواد واکنش پذير، ابزارهاي شناسايي ريسک‌هاي صنايع فرايندي و مواد واکنش پذير، اهميت برنامه‌هاي تعميرات و نگهداري در ايمني پايدار، هزاپ و ضرورت اجراي آن در ايمني پايدار، آناليز خطرها و ... مي‌پردازد. گفتني است، هزينه شرکت در اين کارگاه‌هاي آموزشي مبلغ 2.000.000 ريال مي‌باشد و کليه اعضاي انجمن حرفه اي صنعت بيمه معاف از پرداخت شهريه بوده؛ دانشجويان محترم با ارائه مدرک دانشجويي از تخفيف 70% و پذيرفته شدگان آزمون‌هاي صلاحيت حرفه اي انجمن از تخفيف 50% برخوردار مي‌شوند. در پايان به شرکت کنندگان گواهي‌نامه معتبر از طرف انجمن حرفه‌اي صنعت بيمه اعطا مي‌شود.

حضور رئيس هيات مديره بيمه سرمد در غرفه اين شرکت در نمايشگاه
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه سرمد، پرويز مقدسي، رئيس هيات مديره شرکت بيمه سرمد، از غرفه اين شرکت در نمايشگاه «صندوق‌هاي بازنشستگي پيشران توسعه ملي» بازديد کرد و با مديرعامل بيمه سرمد و مشاوران وي به گفت و گو پرداخت. مقدسي با اشاره به اينکه بنگاه‌هاي تحت مديريت صندوق‌هاي بازنشستگي بايد نقشي پيشران در خروج از رکود و ايجاد رونق اقتصادي داشته باشند، نسبت به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي مبتني بر بهره‌گيري از ظرفيت‌ها و توان‌هاي بنگاه‌هاي داخلي ابراز اميدواري کرد. نمايشگاه صندوق‌هاي بازنشستگي پيشران توسعه ملي به همت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي و براي نخستين بار در محل مصلي تهران درحال برگزاري است.

اطلاعات آزمون نمايندگي بيمه مورخ 21 بهمن ماه سال جاري منتشر شد
سوالات و پاسخنامه آزمون نمايندگي بيمه موضوع ماده 5 آيين نامه شماره 75 مصوب شورايعالي بيمه مورخ 21/11/95 منتشر شد.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌پژوهشكده بيمه، سوالات و پاسخنامه اين آزمون كه به طور همزمان در شهرهاي تهران و كرمان برگزار شد و با 1486 نفر متقاضي شركت در آن همراه بود، به شرح زير اعلام مي‌گردد. گفتي است پژوهشكده بيمه اين اطلاعات را به منظور تامين نيازهاي اطلاعاتي متقاضيان آزمونهاي مصوب شوراي عالي بيمه اعلام كرده است.