35 كشته و بيش از 8 مفقود در استان‌هاي شمالغرب كشور
گروه اجتماعي: از ساعات ابتدايي روز جمعه بارش سيل‌آساي باران در چهار استان آذربايجان شرقي، غربي، کردستان و زنجان شرايط بحراني را ايجاد کرد.
براساس اعلام سازمان مديريت بحران اين سيل اوج گرفت و همزمان خسارات زيادي را در بخش‌هاي روستايي و شهري اين استان‌ها وارد کرد. آخرين‌آمار منتشر شده از سوي رسانه‌ها از کشته‌شدن ۲۵ نفر در اين سيل حکايت دارد که ۱۷ نفر از اين کشته‌ها در استان‌هاي آذربايجان شرقي و غربي بودند و ۵ کشته نيز در استان کردستان. علاوه بر اين آنچه تعداد مفقودان و کشته‌هاي اين سيل را افزايش داده‌است، حضور عجيب مردم در مسيرهاي سيل براي تماشاي اين واقعه بود.
در اين ميان برخي معتقدند كه اين سيل علاوه بر تلفات تلخي كه به دنبال دارد، مي‌تواند در روند احياي درياچه اروميه موثر باشد. با اين حال و همزمان مسئولان محلي گزارش دادند تعداد زيادي از مفقودان و کشته‌شدگان سيل تماشاگران سيل بودند و عمليات امداد براي نجات مفقودان ادامه دارد، در همين رابطه، اسماعيل نجار، رئيس سازمان مديريت بحران کشور در تازه‌ترين اظهارات خود، آخرين وضعيت مناطق سيل‌زده را تشريح کرد و از مرگ 25 تن در پي سيلاب در چهار استان کشور خبر داد. وي با بيان اينکه بارش‌ها از حوالي ساعت 10 صبح جمعه آغاز شده و سيلاب حوالي ساعت 17 عصر جاري شد، گفت: هشدارهاي لازم از سوي مقامات محلي به شهروندان داده شده و حتي در حريم رودخانه‌ها نيز به خودروها و افراد حاضر مراجعه کرده و از آنان مي‌خواستند که با توجه به پيش‌بيني‌ها محل را ترک کنند. نجار که براي بازديد از مناطق حادثه ديده به تبريز سفر کرده، گفت: در منطقه آذرشهر پلي قرار دارد که هنگام سيل تعدادي از خودروها روي آن قرار داشته و علي رغم هشدارها، تعدادي از اين خودروها حاضر به خارج شدن از آن نبودند. نجار با بيان اينکه هفت خودرو روي اين پل قرار داشته و هنگام سيل، آب آنها را با خود برده، افزود: در شهرستان آذرشهر بين 15 تا 17 مورد اعلام مفقودي شده است که تا کنون جسد چهار تن از اين افراد کشف شده و نيروهاي امداد و نجات در حال جستجو در محل هستند. وي با اشاره به وضعيت منطقه عجب‌شير نيز اظهار کرد: در اين شهرستان روستايي به نام چنار بيشترين تاثير را از سيل گرفته است. حدود 20 مورد مفقودي اعلام شده که تا کنون جسد 15 تن کشف شده و جستجو براي پنج تن ديگر ادامه دارد. وي با اشاره به وضعيت سيل در استان آذربايجان غربي، اظهار کرد: گزارش‌هاي واصله حاکي از اين است که در اين استان تعدادي پل تخريب شده و نوجواني 12 ساله هم جان خود را از دست داده است. نجار با اشاره به مرگ اين نوجوان گفت: تصاوير و شواهد نشان مي‌دهند که اين نوجوان با دوچرخه وارد سيلاب شده و جريان آب او را با خود برده است. وي با بيان اينکه در پارک کوثر سقز در استان کردستان نيز رانش زمين سبب مرگ چهار تن شد، گفت: يک نفر نيز در بانه به دليل سيلاب جان خود را از دست داد. رئيس سازمان مديريت بحران کشور با تاکيد بر اينکه جستجوها در استان‌هاي تحت تاثير سيل ادامه دارد، گفت: گزارش‌ها از آذربايجان شرقي نيز حاکي از اين است که به 1100 نفر امدادرساني شد. از اين تعداد 77 نفر اسکان اضطراري داده شده، 14 نفر به مکان امن منتقل شده، شش نفر در بيمارستان بستري شده و از 48 واحد مسکوني نيز تخليه آب صورت گرفته است. نجار ادامه داد: متاسفانه برخي از افراد که مفقود شده يا جان خود را از دست داده‌اند، در حال تصويربرداري سيلاب و حتي برخي در حال گرفتن عکس سلفي بودند که دچار حادثه شدند.
بارش بي‌سابقه طي ۱۵ سال اخير
اين اتفاق در شرايطي است که سيل کرمان و سيستان و بلوچستان در اسفند ماه سال ۹۵، حجم بالاتري نسبت به اين سيل داشت و همزمان تلفات در آن کمتر از سيل آذربايجان تا کنون بود. به نظر مي‌رسد مديريت بحران در اين سيل خود بحراني بوده است. در اين زمينه معاون عمراني استاندار آذربايجا‌ن‌شرقي درباره حجم بارش‌ها در اين استان مي‌گويد: بر اساس گزارش‌هاي هواشناسي، در تمام نقاط استان با بارش باران مواجه بوديم و در مجموع بيش از ۴۰ ميلي‌متر بارندگي ثبت شده که اين ميزان بارندگي در ۱۰ - ۱۵ سال اخير بي‌سابقه است. وي با بيان اين که معمولاً بارش شديد باران، سرمازدگي و غيره از سوي هواشناسي پيش‌بيني شده و اطلاع‌رساني مي‌شود، اظهار کرد: اين‌بار نيز بارش شديد باران پيش‌بيني شده و به تمامي‌فرمانداري‌ها، بخشداري‌ها، شهرداري‌ها و دهياري‌ها اعلام شده بود و آنان را مکلف کرده بوديم تا تصميمات لازم را براي کاهش خسارات اتخاذ کنند. پورمهدي خاطرنشان کرد: تجاوز به حريم رودخانه و ساخت‌و‌سازهاي غيرمجاز در حاشيه رودخانه‌ها منجر به جاري شدن سيل و آسيب رسيدن به ساخت‌وسازهاي اطراف رودخانه‌ها شده است. وي از جاري شدن سيل در تمامي‌شهرستان‌هاي استان همچون، مراغه، بناب و اهر خبر داد و گفت: بر اساس گزارش‌هايي که ساعت ۱۹ روز جمعه به ما ارسال شد، در دو شهرستان عجب‌شير و آذرشهر سيل خودروي افرادي که در حال عکس‌برداري از طغيان رودخانه‌ها بودند را با خود برده است و هم اکنون نيروها در حال امدادرساني هستند.
معاون عمراني استاندار آذربايجان‌شرقي عنوان کرد: متأسفانه در روستاي چنار عجب‌شير، سيل باعث فوت و مفقود شدن چندين نفر شده است که علاوه بر نيروهاي امدادي، از ارتش نيز درخواست کمک کرديم و شخص آقاي استاندار نيز پيگير اين موضوع است. پورمهدي تأکيد کرد: از صبح روز جمعه اورژانس، نيروي انتظامي، راهداري، آتش‌نشاني، هلال احمر و غيره در حال آماده‌باش و خدمات‌رساني هستند. وي با بيان اين که علي رغم بارندگي شديد، تلفاتي در شهرستان تبريز نداشتيم، گفت: در روستاهاي شهرستان تبريز همچون هروي، بيرق و کندرود سيل جاري شده که اقدامات لازم و امدادرساني انجام شده و هم‌اکنون سيل در اين روستاها مهار شده است. معاون عمراني استاندار آذربايجان‌شرقي با بيان اين که‌امدادرساني به سيل‌زده‌ها همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: بعد از پايان امدادرساني و عادي ‌شدن شرايط، برآورد خسارت کرده و به نهادهاي مرتبط اطلاع خواهيم داد تا در اسرع وقت، خسارات ناشي از سيل را جبران کنيم.
وي به مردم توصيه کرد که از ايستادن در کنار رودخانه‌ها و عکسبرداري از سيل خودداري کنند؛ چرا که در شهرستان آذرشهر همين عکس گرفتن از سيل حادثه آفريد. پورمهدي با بيان اين که همين بارش‌ها به احياي درياچه اروميه کمک مي‌کند، خاطرنشان کرد: مردم تذکرات مسئولان را جدي بگيرند تا با کمترين خسارت ممکن اين سيل را پشت سر بگذاريم. وي در پايان تأکيد کرد: جلسات مديريت بحران در دو شهرستان عجب‌شير و آذرشهر تشکيل شده، تمام هماهنگي‌هاي لازم با دستگاه‌هاي مربوطه انجام شده و همچنين فرمانداري‌هاي بناب و اسکو نيز به عنوان فرمانداري‌هاي معين، اين دو شهرستان را در امر امدادرساني ياري خواهند کرد.
پيگيري رئيس جمهور از حادثه
نجار با تاکيد بر اينکه به نمايندگي از دولت در محل حضور دارد، گفت: از همان دقايق نخست حادثه، عوامل هلال احمر، اورژانس، استانداري، بخشداري و ... که همگي از نمايندگان دولت هستند در محل حضور داشتند. بنده نيز به دستور وزير کشور به محل آمدم و گزارش‌ها از حادثه به طور منظم به وزير کشور و رئيس جمهور ارائه مي‌شود. رئيس سازمان مديريت بحران کشور با انتقاد از برخي خبرسازي‌ها در فضاي مجازي گفت: اينکه حادثه‌اي طبيعي را دستمايه خبرسازي و انتصاب مطالب خلاف واقع به مسئولان و دولت کنيم، اقدام شايسته‌اي نيست.

مديرکل دفتر تنوع زيستي و حيات وحش سازمان حفاظت محيط زيست از وعده يک ميليارد توماني وزارت راه براي حذف تهديدات يوزپلنگ در جاده عباس آباد شاهرود خبر داد.
مجيد خرازيان مقدم در گفتگو با ايسنا، با اشاره به اينکه در پستانداران بزرگ جثه به ويژه گربه سانان يکي از مهمترين عوامل تلفات، تصادفات جاده اي است، تصريح کرد: در يوزپلنگ اولين عامل تلفات، تصادفات جاده‌اي است ولي در تلفات پلنگ، اولي شکار و دومين عامل مهم تصادفات جاده‌اي است. وي در تشريح وظايف سازمان حفاظت محيط زيست در بحث تصادفات جاده اي حيات وحش کشور، اظهار کرد: وظيفه اين سازمان آنست که نقاط حادثه خيز را در کشور مشخص و تعيين کند که در هر نقطه چه تمهيداتي بايد صورت گيرد و آن را به دستگاه مربوطه يعني وزارت راه ابلاغ کند. مديرکل دفتر تنوع زيستي و حيات وحش سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينکه در برخي نقاط چون پارک ملي گلستان و جاده عباس آباد شاهرود اين مطالعات صورت گرفته و برنامه تدوين شده به وزارت راه ابلاغ شده، افزود: اين وزارتخانه موافقت کرده که در ارتباط با جاده عباس آباد که زيستگاه يوزپلنگ محسوب مي‌شود، يک ميليارد تومان اختصاص دهد تا زير نظر پروژه بين‌المللي يوز تمهيدات جاده‌اي براي کاهش تلفات اعمال شود. خرازيان مقدم گفت: مطالعات و شناسايي نقاط حادثه خيز استان يزد نيز در حال انجام است قرار بود در سال 95 در استان فارس نيز مطالعات صورت گيرد ولي به دليل کمبود اعتبارات سازمان محيط زيست اين مطالعات به سال 96 موکول شد.

معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي ناجا با اعلام اينکه حدود ۹۰ درصد مجموع سرقت‌ها در نوروز کشف شده گفت: ميزان کشفيات سرقت در طرح نوروزي امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزايش داشته است.
به گزارش مهر سرهنگ رضا موذن با اشاره به برنامه‌هاي متعدد پليس آگاهي درخصوص مبارزه با سرقت در طرح نوروزي امسال، گفت: از ۲۶ اسفند ۹۵ تا پايان ۱۳ فروردين، سرقت‌هايي نظير مغازه ۱۹ درصد، محموله ۲۰ درصد، موتورسيکلت ۱۰ درصد، خودرو و جيب بري ۷ درصد، وسايل داخل خودرو ۲ درصد و منزل ۷ دهم درصد کاهش داشته است. وي ادامه داد: طي اين مدت مجموع سرقت‌ها در کشور بيش از يک درصد کاهش داشته است. اين مقام انتظامي‌افزود: عليرغم کاهش سرقت در اکثر استان‌ها، کشف جرايم سرقت بيش از ۴ درصد و کشف به وقوع ۳ درصد ارتقاء و بهبود يافته است. وي با بيان اينکه طي اين مدت، به طور ميانگين حدود ۹۰ درصد مجموع سرقت‌ها کشف شده است، خاطرنشان کرد: ميزان کشفيات سرقت در طرح نوروزي امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزايش محسوسي داشته است. به گفته موذن، بهترين عملکرد کشف جرايم سرقت، مربوط به سرقت خودرو است که ۹۵ درصد اين سرقت‌ها به کشف منجر شده است. موذن با اشاره به برنامه‌هاي دقيق و هدفمند اين پليس در راستاي کاهش سرقت در سال‌جاري، گفت: به کارگيري نگهبانان محله و نيز افزايش گشت‌هاي خودرو، موتورسيکلت و نيز خودروهاي پلاک خوان در سطح کشور از برنامه‌هاي مهم اين پليس به شمار مي‌آيد.

رئيس بخش توليد واکسن‌هاي هوازي موسسه تحقيقات واکسن و سرم سازي رازي با اشاره به توليد واکسن پاستورلوز طيور در اين موسسه گفت: در شش ماهه نخست سال گذشته، 3 ميليون و 530 هزار دز از اين واکسن توليد شد که توانست تمامي‌نياز بازار را در اين مدت تامين کند.
دکتر کيوان تدين با اشاره به توليد واکسن پاستورلوز طيور در 6 ماهه نخست سال گذشته، اظهار کرد: در اين مدت 3 ميليون و 530 هزار دز واکسن پاستورلوز طيور توليد شده که توانسته تمام نياز بازار در خصوص اين واکسن را تامين کند.وي با اشاره به اينکه توليد اين واکسن در مقايسه با مدت مشابه سال 94 از رشد مناسبي برخوردار بوده، افزود: اين واکسن براي ايمن سازي فعال عليه وباي طيور، بوقلمون، اردک وغاز استفاده مي‌شود.رئيس بخش توليد واکسن‌هاي هوازي موسسه رازي خاطرنشان کرد: پاستورلوز يا وباي طيور، بيماري واگيرداري است که پرندگان وحشي واهلي را گرفتار کرده و با درصد واگيري وتلفات بالا بروز مي‌کند.دکتر تدين گفت: اين بيماري گاهي به شکل حاد، با عفونت خون و تلفات سريع و گاهي به صورت مزمن با ورم مفاصل ظاهر مي‌شود.

علي کيواني- خانم زهره حبيبي کارشناس ارشد مديريت بازرگاني موفق به کسب عنوان مقاله برگزيده دومين همايش بانوان فرهيخته صنعت آب و برق در سطح کشور شد.
شرکت آب و فاضلاب شهرها و شهرکهاي غرب استان تهران، در پي فراخوان دومين همايش بانوان فرهيخته صنعت آب و فاضلاب کشور در سال ١٣٩٥ زهره حبيبي کارشناس مسئول دفتر پژوهش و بهبود بهره وري با ارسال مقاله اي تحت عنوان "نقش ميانجي تعادل کار و زندگي در تاثير حمايت ادراک شده سازماني "بر عملکرد سازماني به دبيرخانه جشنواره موفق به اخذ پذيرش گرديد.مقاله ايشان از بين ٤٠٠ عنوان توسط کميته علمي‌همايش برگزيده شد و در کتاب چکيده مقالات دومين همايش ملي بانوان فرهيخته ي صنعت آب و برق کشور به چاپ رسيد.روش اين تحقيق، پژوهشي توصيفي- پيمايشي از نوع همبستگي به شمار مي‌رود و نتايج حاصل از تجزيه و تحليل داده‌ها و مدل سازي معادلات ساختاري نشان داد که حمايت ادراک شده سازماني به صورت مستقيم و غيرمستقيم از طريق تعادل کار و زندگي به عملکرد سازماني تاثير مثبت و معناداري دارد.

علي کيواني –قدس؛ انتصابات جديد از سوي مديرعامل آبفاي شهرها و شهرکهاي غرب استان تهران انجام شد.
منصور جنتي طي احکام جداگانه غلامرضا مرادي زاده را به عنوان سرپرست امور اجرايي طرح‌هاي توسعه مناطق ٢١ و ٢٢ شهر تهران، غلام حسن حاج حيدري را به عنوان سرپرست امور فني و اجرايي امور آبفاي شهر قدس، محمد شاه قلي را به عنوان سرپرست امور بهره برداري امور آبفاي شهر قدس، حميدرضا واثقي را به عنوان سرپرست امور بهره برداري آبفاي ملارد منصوب کرد.
همچنين طي احکامي‌ديگر از سوي مديرعامل شرکت، حسين خلخالي به عنوان سرپرست امور مالي و پشتيباني آبفاي شهريار و ابراهيم روستايي به عنوان سرپرست امور مالي و پشتيباني امور آبفاي شهر قدس منصوب شدند.

مدير کل کميته‌امداد استان بوشهر:
بوشهر- خبرنگار تجارت : مدير کل کميته‌امداد استان بوشهر با اشاره به برگزاري هفته احسان و نيکوکاري در سال 95 اظهار کرد: با حضور گسترده آحاد مردم، خيرين و نيکوکاران در سراسر شهرها و روستاهاي استان، بيش از 45 ميليارد ريال به صورت نقدي و غيره نقدي(کالايي) از جمله کيف، کفش، البسه، سبد کالايي و لوازم خانه جمع آوري شد که بر اساس برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته، بلافاصله در آستانه تحويل سال نوميان نيازمندان توزيع شد.
لطفي در ادامه افزود: اين کمک‌هاي جمع آوري شده در قالب 4 طرح استاني؛هديه نوروزي ايتام،تامين ارزاق و پوشاک شب عيد نيازمندان، کمک به بيماران نيازمندان( طرح شفا)، کمک به مسکن نيازمندان( طرح رضوان) ميان نيازمندان توزيع شد.وي رشد کمک‌هاي جمع آوري شده را در مقايسه با جشن نيکوکاري مشابه سال 94، بيش از 140 درصد عنوان و اظهار اميدواري کرد: اين پيام مهرباني و حس نوع دوستي مردم استان در طول سال جديد هم بيش از پيش توسعه و افزايش داشته باشد.مدير کل کميته‌امداد استان بوشهر با بيان احاديثي از ائمه اطهار در کمک به محرومان و نيازمندان خاطر نشان کرد: مردم متعهد و ولايتمدار ايران اسلامي‌به ويژه استان بوشهر، احسان و نيکوکاري را مديون فرهنگ اهل بيت(ع) هستند که در طول ساليان متمادي با اين ويژگي در سطح جهان معروف و مشهور هستند.وي همچنين از حضور گسترده مردم نيکوکار استان، همراهي مسئولين استاني و شهرستاني، ائمه محترم جمعه و جماعات و دستگاه‌هاي همکار در جشن نيکوکاري به ويژه صدا و سيما، بسيج، آموزش و پرورش تشکر و قدرداني کرد.لطفي در پايان يادآور شد: هموطنان عزيز و هم استاني همچنان مي‌توانند از طريق شماره حساب ۰۱۰۵۷۵۳۹۷۵۰۰۹ کميته‌امداد استان بوشهر نزد بانک ملي و يا از طريق وارد کردن کد *۷۴۱*۰۰۱۵# با تلفن همراه کمک‌هاي خود را در طول سال به افراد نيازمند استان اهداء کنند.

کتاب «تحليل سيکلي استوانه جدار ضخيم ايزوتروپيک تقاطعي تحت بار مکانيکي» دستاورد تحقيقات رييس اداره کل نگهداري و تعميرات شرکت پالايش نفت آبادان به چاپ رسيد.
طراحي ظروف تحت فشار در واحدهاي پالايشگاهي و پتروشيمي، يکي از مهمترين بخش‌هاي مهندسي ساخت واحدها مي‌باشد که با توجه به خطرات و سوانح احتمالي، با دقت و ظرافت خاصي انجام مي‌گردد، بدين سبب موسسات و استانداردهاي بين المللي، تحقيقات و آزمايش‌هاي فراواني براي افزايش دقت روش‌هاي طراحي به کار مي‌برند که بخش عمده اين تحقيقات در خصوص رفتار مواد تحت بارگذاري و بررسي تغييرات پلاستيک تحت بارگذاري سيکلي ناشي از خالي و پر نمودن ظروف مي‌باشد؛ بنابراين موضوع تحليل سيکلي و رفتار ظروف تحت بار، يکي از علوم نوين بوده که تئوري‌هاي متعددي در سال‌هاي اخير براي آن ارائه گرديده و حتي در علوم هوا و فضا نيز بسيار به آن پرداخته شده است، زيرا تعيين عمر مفيد تجهيز نيازمند تحليل درست و پيش بيني صحيح رفتار ماده مي‌باشد.همچنين پيشرفت در علم مواد و رويکرد استفاده از مواد کامپوزيتي با قابليت‌هاي بالا، امروزه مصارف ظروف کامپوزيتي را در صنايع مختلف و به خصوص در پالايشگاه‌ها چند برابر کرده که تاکنون نيز تحقيقات علمي‌در اين زمينه صورت نگرفته است؛ ازين روي پديدآوران اين کتاب، با در نظر گرفتن مواد کامپوزيتي در حالت کلي ايزوتروپ تقاطعي، در ابتدا به ارائه تحليل‌هاي مهندسي براي محاسبه روابط حاکم بر اين مواد در بارگذاري مکانيکي و پس از آن با توجه به پيچيدگي روابط از روش‌هاي عددي براي تحليل و گرفتن نتايج به تحليل نرم افزار Ansysپرداخته‌اند که بر اساس روش المان محدود طراحي شده که از مهمترين روش‌هاي عددي بوده که‌امروزه مورد استفاده قرار مي‌گيرد.اين نرم افزار با وجود قابليت‌هاي فراوان در زمينه بارگذاري سيکلي داراي محدوديت‌هايي نيز مي‌باشد، به طوري که تنها يک دوره از بارگذاري را مي‌تواند تحليل نمايد و براي بارگذاري سيکل‌هاي بعدي دچار خطا مي‌گردد. علاوه بر آن در زمينه معرفي و وارد نمودن اطلاعات مواد کامپوزيتي نيز مشکلاتي وجود دارد.به همين علت در اين کتاب با بهره گيري از روش عددي جديدي که در تحليل‌هاي پلاستيسيته کاربرد دارد و اعمال تغييرات لازم براي مواد ايزوتروپ تقاطعي نتايج رفتار ظروف مورد بررسي قرار گرفته است.کتاب «تحليل سيکلي استوانه جدار ضخيم ايزوتروپيک تقاطعي تحت بار مکانيکي» با همکاري مجيد اجتماع جو؛ کارشناس ارشد بخش مهندسي مکانيک شرکت ملي مهندسي و ساختمان نفت ايران و ... به تحریر درآمده است.
نظر سنجي‌هاي به عمل امده در ايام نوروز سال ۹۶ حکايت از سوخت رساني مطلوب در سطح استان مرکزي دارد .
به گزارش روابط عمومي‌شرکت ملي پخش فراورده‌هاي نفتي منطقه استان مرکزي عبداله گيتي منش مدير منطقه گفت : نتايج نظر سنجي‌هاي به عمل امده توسط واحد روابط عمومي‌نشان از سوخت رساني مطلوب در سطح استان دارد . وي بطرح نظارت بر مجاري عرضه و جايگاه‌هاي سوخت در سطح استان اشاره کرد و گفت : در طول ايام نوروز بيش از ۳۰۰ بار بازديد توسط گروه‌هاي مختلف از جايگاه‌ها و مجاري عرضه سوخت مايع و CNG و نماز خانه‌ها بين راهي به عمل امده است که قطعا" دراين رضايت مندي موثر بوده است .
 مدير منطقه استان مرکزي به نتايج نظر سنجي‌هاي به عمل امده از مردم در سطح جايگاه‌ها اشاره کرد و گفت : نتايج نشان مي‌دهد که بيش از ۹۵ درصد مراجعين از عملکرد جايگاه‌ها و مجاري عرضه و نماز خانه‌هاي بين راهي رضايت داشته‌اند . ايشان به نظر سنجي روابط عمومي‌از ناظران و بازرسان دستگاه‌هاي استاني مسئول اشاره کرد وگفت : طبق اعلام نظر بازرسان و کارشناسان طرح صيانت از حقوق مردم و شهروند مداري , سازمان گردشگري و ميراث فرهنگي و بارزسان طرح سفرهاي نوروزي در استان و همچنين کارشناسان ستاد اقامه نماز استانداري استان مرکزي و ناظر ستاد اقامه نماز استان شکايتي از جايگاه‌هاي عرضه سوخت و نمازخانه‌هاي بين راهي به انها ارسال نشده است .
گيتي منش به وسعت حوزه خدمت رساني در سطح استان اشاره کرد و گفت با توجه به حجم عمليات سوخت رساني و حجم مسافران نوروزي و تردد بيش از ۱۱ ميليون خودرو در سطح جاده‌هاي استان مرکزي امکان بروز نارضايتي برخي از افراد نيز وجود دارد که خوشبختانه در اين منطقه سعي شده است رضايت مراجعين جلب گردد گفتني است منطقه استان مرکزي داراي ۸۳ باب جايگاه سوخت مايع و ۶۲ باب جايگاه سوخت CNG و ۶ باب نماز خانه بين راهي است که در طول ايام نوروز در خدمت مسافران و مردم شريف ايران اسلامي‌بوده‌اند . در پايان مدير منطقه استان مرکزي از مديران دستگاه‌هاي استاني و بازرسان اعزامي‌ستاد ( اعزامي‌از طرف مدير عمليات و رئيس روابط عمومي‌) که در طرح گلگشت نوروزي منطقه را مورد توجه و بازديد قرار دادند و همچنين از کارکنان منطقه استان مرکزي و مالکان جايگاه عرضه سوخت و رانندگان نفتکش تقدير و تشکر نمود

توسعه شبکه کابل در 5 مرکز مخابراتي
عمليات کابل برگردان با هدف توسعه شبکه کابل در مراکز مخابرات شهيد مفتح، الغدير، شهيد عرب سرخي، شهيد جعفري، شهداي شهر قدس از تاريخ 27 فروردين ماه آغاز مي‌شود. به گزارش روابط عمومي‌مخابرات منطقه تهران، با اجراي عمليات مذکور ارتباط تلفني مشترکين در مرکز مخابرات شهيد مفتح با پيش شماره‌هاي 2670، 2671، 2285 الي 2289 در محدوده پاسداران، سروستان دهم، نگارستان يکم الي سوم، مجتمع ورزشي شهيد مفتح و در مرکز مخابرات الغدير با پيش شماره‌هاي 3300 الي 3304، 3343، 3662، 3368 الي 3373 در محدوده خيابان‌هاي خاوران، طيب، اعظم نظامي، 17 شهريور و در مرکز مخابرات شهيد عرب سرخي با پيش شماره‌هاي 3337 الي 3339، 3374 الي 3377 در محدوده شهيد سرگرد محمدي، چهارراه خط آهن، شهيد غيوري، شهيد مصطفي امير، شهيد برادران معروف به مدت 3 روز با اختلال همراه است. براساس همين گزارش با اجراي عمليات کابل برگردان ارتباط تلفني و ديتاي مشترکين در مرکز مخابرات شهيد جعفري از ساعت 2 بامداد به مدت 4 ساعت و در مرکز مخابرات شهداي شهر قدس از ساعت 2 بامداد به مدت 3 ساعت دچار اختلال مي‌شود.

سامانه پي وب در شرکت آب وفاضلاب
 استان گلستان راه‌اندازي شد

سامانه پي وب در شرکت آب وفاضلاب استان گلستان با هدف افزايش رضايت ذينفعان پروژه‌هاي عمراني راه‌اندازي شد.به گزارش روابط عمومي‌شرکت آب وفاضلاب استان گلستان با تلاش مجموعه معاونت مهندسي و توسعه ومعاونت برنامه ريزي و منابع انساني توسعه و مساعدت‌هاي مديرعامل شرکت سامانه پي وب در جهت افزايش رضايت ذينفعان پروژه‌هاي عمراني در شرکت آبفاي گلستان راه‌اندازي شد.براساس همين گزارش اين سامانه در راستاي تقويت دفتر مديريت پروژه (PMO) در شرکت، جهت تحقق بيشتر اهداف دولت الکترونيک به بهره برداري رسيده است.گفتني است سامانه پي وب نسل جديدي از نرم افزارهاي عمراني تحت وب در کشور مي‌باشد که بستري مناسب در ايجاد ارتباط در لحظه ، ميان پائين‌ترين سطح پروژه تا سطح مديريت کلان بين عوامل اجرايي پيمانکار مشاور نظارت کارفرما ذيحسابي بدون محدويت زماني و مکاني را فراهم نموده است. لازم به ذکر است اين نرم افزار قابليت ثبت و ضبط اطلاعات برآوردهاي ريالي پروژه‌ها،صورت وضعيت‌ها از مرحله تهيه،تصحيح تا تاييد جهت روند مديريت پروژه‌ها با حذف خطاهاي انساني و کاهش اتلاف زمان و افزايش بهره وري از دستاوردهاي بزرگ را دارد.

رامين حاتمي‌مديرعامل شرکت نفت مناطق مرکزي شد
طي حکمي‌از سوي مهندس کاردر مديرعامل شرکت ملي نفت ايران مهندس رامين حاتمي‌به عنوان مدير عامل شرکت نفت مناطق مرکزي منصوب شد . حاتمي‌دانش آموخته کارشناسي مهندسي شيمي‌و کارشناسي ارشد مهندسي نفت (مخازن) از دانشگاه صنعت نفت است و پيش از اين مدير مهندسي و ساختمان شرکت ملي مناطق نفتخيز جنوب بوده است.مديريت مهندسي و ساختمان و مديريت توليد شرکت ملي مناطق نفتخيز جنوب، مديريت توليد شرکت نفت و گاز اروندان و سرپرستي شرکت نفت و گاز مارون و مديريت عمليات اين شرکت مهمترين مسئوليت‌هاي مهندس رامين حاتمي‌است.

با يک زلزله
 بيش از 2 ميليون تلفات خواهيم داشت

عضو هيئت رئيسه شوراي شهر تهران گفت: در بحث بحران در شهري مانند تهران اگر زلزله‌اي رخ دهد حداقل بيش از 2 ميليون تلفات خواهيم داشت. ابوالفضل قناعتي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به موضوع آمادگي تهران در مقابل زلزله، اظهار داشت: بدون ترديد تهران هيچ آمادگي در مقابل زلزله ندارد. وي با بيان اينکه چند منطقه شهر تهران داراي بافت ريزدانه است، افزود: جمعيت زيادي در اين مناطق ساکن هستند، به همين دليل اگر زلزله‌اي بالاي 6 ريشتر در اين مناطق داشته باشيم حتي خدمات دهي اورژانس هم دچار مشکل مي‌شود. عضو هيئت رئيسه شوراي اسلامي‌شهر تهران ادامه داد: چنين حوادثي دور از نظر نيست، به همين دليل اگر درجه زلزله در مناطق شمال تهران هم بالا باشد اورژانس مسلما دچار مشکل مي‌شود، چراکه بدون تغيير خيابان‌ها، مجوز ساخت در ارتفاعات بالاتر از استاندارد داده شده است. وي گفت: در بحث بحران در شهري مانند تهران اگر زلزله‌اي رخ دهد حداقل بيش از 2 ميليون تلفات خواهيم داشت.

اعزام اولين گروه حجاج ايراني از اول مرداد
سرپرست سازمان حج و زيارت با بيان اينکه يک ميليون و 300 هزار نفر در انتظار تشرف به حج هستند از اعزام اولين گروه حجاج ايراني به حج تمتع از اول مرداد خبر داد. به گزارش فارس،‌ حميد محمدي گفت: ثبت نام اوليه از واجدين شرايط تشرف به حج تمتع از 23 فروردين ماه آغاز شده و به مدت 10 روز ادامه دارد. محمدي گفت: با توجه به اينکه يک ميليون و 300 هزار نفر در انتظار تشرف به حج هستند و در سال جاري سهميه کشورمان افزايش و به بيش از 86 هزار نفر رسيده است، کساني که تا تاريخ 31 تيرماه 1385 ثبت نام کرده‌اند مي‌توانند با مراجعه به شعب بانک ملي در سراسر کشور نسبت به انجام مراحل ثبت نام اوليه اعزام به حج اقدام کنند. سرپرست سازمان حج و زيارت گفت: هم اکنون کارشناسان مسکن سازمان حج و زيارت در شهرهاي مکه و مدينه منوره در حال تدارک هتل براي اسکان حجاج هستند و از آنجا که درجات هتل‌ها و کاروان‌ها کامل تعيين نشده است.

دولت برنامه‌هاي خوبي براي احياي تالاب‌ها دارد
معاون رئيس‌جمهوري و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: حفظ محيط زيست يکي از برنامه‌هاي ويژه دولت است و در اين رابطه با کشورهاي همجوار براي بحث‌هاي زيست محيطي در ارتباط هستيم. به گزارش ايسنا، معصومه ابتکار با اشاره به اهميت مباحث تغيير اقليم در سطح بين‌المللي و دستور کار مهم کشورها در اين حوزه، افزود: تغيير اقليم نه به عنوان اقليم طبيعي جهان بلکه به‌عنوان پديده‌اي انسان ساخت در حال رخ دادن است و يکي از عوارض آن، تشديد حوادث بزرگ آب و هوايي به عنوان بحران‌ها و مخاطره‌هاي طبيعي جهان است. وي اظهار کرد: بي‌توجهي و تخريب تالاب‌ها، رودخانه‌ها و بستر آنها منجر به تشديد آسيب‌هاي ناشي از سيل در کشور شده است. ابتکار در ادامه تاکيد کرد: نبايد با تکرار اشتباهات گذشته به طبيعت و محيط زيست آسيب وارد کنيم و دولت برنامه‌هاي خوبي براي احياي تالاب‌ها دارد.