واکنش قاسمي‌به اظهارات وزير خارجه‌امريکا:
سخنگوي وزارت خارجه در رابطه با مطرح شدن برجام منطقه‌اي گفت: من مفهوم برجام منطقه‌اي را نمي‌فهمم و ما تنها يک برجام را مي‌شناسيم.
توافق ميان ايران و گروه ۵+۱ مربوط به حوزه خاصي است و مسائل ايران و کشورهاي خليج فارس مساله ديگري است که راهکارهاي خاص خود را مي‌طلبد. من نمي‌توانم در اين باره اظهارنظر کنم و نمي‌توانم شباهت يا تفاوتي ميان اين دو مساله بدانم.به گزارش ايلنا، بهرام قاسمي‌در نشست خبري با اصحاب رسانه، در رابطه با افزايش مناسبات با قطر و تنش اخير در خليج فارس تصريح کرد: مسائلي که بعد از اجلاس رياض در منطقه رخ داد و شاهد بوديم اتفاقات ناگواري در روابط کشورهاي همجوار ما رخ داد. انتظار ما اين است که با توجه به تحولات منطقه‌اي آنها بتوانند در روندي مثبت و پشت ميز مذاکره مسائل‌شان را حل کنند و براي ثبات منطقه تلاش کنند. ما نيز آنها را به گفت‌وگو و خويشتنداري دعوت مي‌کنيم.سخنگوي دستگاه ديپلماسي در رابطه با افزايش حملات امريکا در سوريه گفت: متاسفانه آنچه توسط آمريکا و متحدانش در سوريه رخ داده، اين است که در بزنگاه‌هاي خاصي که تروريست‌ها در وضعيت نامطلوبي قرار مي‌گيرند، حضور آمريکايي‌ها مشهودتر مي‌شود و سعي مي‌کنند زماني براي آنها بخرند و موازنه قوا را تغيير دهند.قاسمي‌با بيان اينکه اگر امريکا خواهان مبارزه با تروريسم است بايد در روابطش تجديد نظر کند، ابراز داشت: امريکا بايد يکسري اقداماتش را کنار بگدارد و اجازه دهد سوريه در تحقق ثبات و امنيت تلاشش را بکند و از تماميت ارضي اين کشور دفاع بکنند.او در رابطه با برگزاري همه پرسي استقلال کردستان عراق بيان کرد: تماميت ارضي عراق، حاکميت ملي، قانون اساسي و يک عراق باثبات و دموکراتيک که تمامي‌اقوام، اديان و قوميت‌ها بتوانند به صورت مسالمت‌آميز و با حقوق خود زندگي کنند براي ما مهم است و اين براي ثبات منطقه مهم است.
اين ديپلمات عالي‌رتبه وزارت امور خارجه افزود: طرح اين مسائل کار نسنجيده‌ است و مي‌تواند آثار مخربي را در مجموعه مسائل تماميت ارضي عراق داشته باشد. اصل مهم حاکميت ملي و تماميت ارضي است. تاکيد مي‌کنيم با تمامي‌طوايف و قبايل روابط خوبي داشته‌ايم و توصيه مي‌کنيم زندگي مسالمت‌آميز و آرامي‌را تجربه کرده و به ثبات عراق کمک کنند.
قاسمي‌در رابطه با نبود پرچم ايران در ديدار محمدجواد ظريف با رييس‌جمهور قزاقستان بيان کرد: آنهايي که چنين بهانه‌اي را مطرح و کلام نادرستي را بيان کردند، يا بسيار غافل و جاهل هستند يا عمد و غرضي داشته‌اند ولي آنها با واقعيات تشريفات آشنايي نداشتند و به بيراهه رفتند. براساس پروتکل‌هاي تشريفات و حتي در تهران اين مساله را مي‌توان ملاحظه کرد که وقتي پرچم دو کشور بر روي ميز قرار مي‌گيرد که دو مقام هم‌سطح با همديگر ديدار داشته باشند.او افزود: وقتي تفاوت سطح پروتکل وجود دارد فقط پرچم مقام عالي‌تر قرار مي‌گيرد. در ديدار ظريف با مسئولان کشورهاي خارجي در آستانه فقط پرچم آن کشور که مسئولان عالي‌رتبه داشتند وجود دارد ولي در ديدار وزراي امور خارجه پرچم‌هاي دو کشور وجود دارد. چندي پيش هم در سفر رئيس سازمان حج که با وزير حج سعودي ديدار کرد چون مقام سعودي بالاتر بود، فقط پرچم عربستان وجود داشت. ما نيز همين پروتکل را رعايت مي‌کنيم.سخنگوي وزارت امور خارجه در رابطه با طرح بحث خليج عربي از سوي وزير خارجه‌امريکا يادآور شد: آقاي تيلرسون يک سابقه نفتي دارد و علي‌الاصول با توجه به پيشينه‌اي که از سياستمداران امريکايي داريم، آنها مي‌دانند خليج فارس نام مشخص و ديرپا است. شايد او اشتباه کرده است چون او مدير نفتي است.قاسمي‌تاکيد کرد: در شکل بدبينانه آن است که او تاريخ و جغرافيا را نمي‌شناسد. توصيه مي‌کنم در کنار مطالعات نفتي‌شان تاريخ و جغرافيا را بشناسند و سري به اسناد وزارت خارجه‌امريکا و کتابخانه‌هاي واشنگتن و کنگره و حتي کشورهاي ديگر بزنند. اين کار، کار دشواري نيست و لازم است اين داستان را مرور کنند تا با واقعيات تاريخي آشنا شوند. با دلار و تجارت تاريخ، تمدن و فرهنگ را نمي‌توان خريد و با تغيير داد. با معامله نمي‌توان يک کشور را بي‌فرهنگ يا بافرهنگ کرد.
قاسمي‌با بيان اينکه نام خليج فارس مهم و حساس است، گفت: براي ملت ايران طرح دقيق و کامل خليج فارس بسيار با اهميت است و ايشان بايد در طرح اين مسائل دقت کند.
او در پاسخ به اين که آيا ايران از عربستان به خاطر ترورهاي اخير شکايت خواهد کرد؟ گفت: قبل از اتفاقات تلخ اخير شاهد اظهارات سخيف از سوي مسئولان سعودي بوديم که تا حد زيادي شبهه برانگيز است. اين موضوع از سوي دستگاه‌هاي ذي ربط در حال بررسي است و به هر جمع‌بندي در اين باره رسيده شود که از اين داستان از چه مبدايي ريشه گرفته است، پيگيري‌هاي لازم را خواهيم داشت.سخنگوي وزارت خارجه در رابطه با حمايت‌هاي امريکا از معارضان در سوريه تصريح کرد: اقدامات امريکا در سوريه قابل توجيه نيست. آنها گفتند که در حال مبارزه با تروريسم هستند ولي تجربه گذشته نشان مي‌دهد امريکايي‌ها صداقت لازم را ندارند. لازم است بجاي اين اقدامات، عزم خودشان را براي مبارزه با داعش و گروه‌هاي مسلح جزم کنند.او در پاسخ به اين که چرا ايران هنوز نتوانسته عضو پيمان شانگهاي شود، ابراز داشت: ما عضو ناظر اين سازمان هستيم. پروسه عضويت ايران در شانگهاي بسيار پيچيده است که ما ملاحظات خود را داريم و اين پروسه نيز زمانبر است. بايد سي سند امضا و مورد تصويب قرار گيرد و پروسه‌هاي لازم در شانگهاي طي شود. به همين خاطر گفتم که در اجلاس آستانه ما در دستورکار نيستيم. مساله عضويت ايران تا حدي طولاني‌تر است. ما مي‌کوشيم اسناد را با دقت بيشتري مطالعه کنيم و با اسناد خود تطبيق دهيم.
او در رابطه با تاخير در برگزاري اجلاس آستانه۵ يادآور شد: طي روزهاي آينده اجلاس کارشناسي آستانه را در مسکو خواهيم داشت و اگر اين نشست بتواند به تفاهمات لازم برسد و هماهنگي‌هاي لازم ميان سه کشور صورت بگيرد، هفته بعد از آن مي‌توان نشست آستانه ۵ را برگزار کرد.
قاسمي‌در رابطه با طرح شايعاتي نظير خريد خودروهاي لوکس گفت: برخي رسانه‌ها نياز به تيراژ دارند. ما اين مسائل را تکذيب کرديم. هيچ گونه خريد خودرويي به ويژه خودروهاي لوکس صورت نگرفته است. البته ما در سفارتخانه‌هايمان همانند ديگران بايد نوع خاصي از خودروها را خريداري کنيم. ما هيچ نوع مذاکره‌اي با هيچ کسي براي خريد خودروي لوکس نکرديم و نيازي هم در اين باره نداريم.
او درخصوص ناتوي عربي خاطرنشان کرد: اين مسائل يک نوع کپي‌برداري است. در اجلاس رياض هم ديديم که تصميمات آن اجلاس با واقعيات منطقه هم‌خواني ندارد. کپي‌برداري از الگوي مختلف جهان در همه جا ميسر نيست و اگر اتفاقي هم مي‌خواهد رخ بدهد بايد بومي‌باشد.او در پاسخ به سدسازي‌هاي اخير ترکيه بيان کرد: ايران درخصوص مسائل مشترک با حساسيت مسائل را پيگيري مي‌کند. وزارت خارجه با همکاري ساير دستگاه‌ها مسائل مرزي را دنبال مي‌کند و در صورت لزوم، اظهار نظر مي‌کند. من در اين باره موضوع را به وزارت نيرو احاله مي‌کنم ولي دولت با اشراف و دقت زياد، منافع ملي و امنيت خود را پيگيري مي‌کند.
قاسمي‌در پاسخ به اينکه با توجه به تصويب طرح افزايش تحريم‌هاي ايران درسناي امريکا و مطرح شدن آن در مجلس نمايندگان امريکا ، ايران چه رايزني‌هايي را با ديگر شرکاي برجام مانند اتحاديه اروپا داشته است؟ گفت: بحثي که در کنگره‌امريکا مطرح است، آن است که سياست‌هاي تحريمي‌يک سياست ناکارامد، پوسيده و شکست خورده در جهان است که پاسخگوي هيچ خواسته‌اي نمي‌تواند باشد و کاري بي‌دليل و محکوم است و نوعي آب در‌هاون کوبيدن تلقي مي‌شود.
او افزد: سياستمداران امريکايي بايد متوجه باشند که آزمودن آزموده خطا است و آنها نبايد کاري کنند که در آينده و در نطقه ديگري مجبور به عقبگرد باشند. توصيه من اين است که به عقب بازنگردند.سخنگوي وزارت خارجه با بيان اينکه در مورد آنچه در سنا مطرح است بايد ديد نتيجه نهايي آن چه مي‌شود، گفت: خطاب من به هيات حاکمه‌امريکا است. اگر اين بحث جلو برود، کاري بيهود و اشتباه است و امريکا بايد با دقت و هوشياري ويژه‌اي عمل کند. ما اين مساله را رد مي‌کنيم و باتوجه به بحث برجام، آن اقدام، يک نوع عدم حسن نيت و برخلاف برجام محسوب مي‌شود.
قاسمي‌با بيان اينکه ما با دولت امريکا در اين باره بحث و مذاکره‌اي نداشته و نداريم ولي به آنها توصيه مي‌کنيم که مجددا بين راه و بيراهه اشتباه نکنند، اظهار داشت: ما در مواقع لازم براساس طراحي خود و تنظيماتي که وجود دارد، اقدام مي‌کنيم. احتمالا کميسيون مشترک برجام ميان ايران و گروه ۱+۵ در تيرماه برگزار مي‌شود. ما براساس مکانيزم‌هايمان اين روند را رصد مي‌کنيم و در صورت لزوم آن را طرح و از طريق مکانيز‌م‌هاي طراحي‌شده موضوع را پيگيري مي‌کنيم.
او اضافه کرد: ما سياست‌هايمان را دنبال مي‌کنيم و با کسي در خصوص منافع و امنيت ملي خود رودربايستي و تعارف نداريم. معتقد هستيم اين روند جز تخريب روند قبلي و ايجاد زحمت و مشکل براي امريکا ارمغان ديگري نخواهد داشت. مهم است که دولت امريکا به فرجام اقدامات خود بينديشد.
رئيس مرکز ديپلماسي عمومي‌و رسانه‌اي وزارت امور خارجه در رابطه با رويکرد دوگانه اردوغان نسبت به ايران يادآور شد: ما در امور داخلي ترکيه دخالت نمي‌کنيم. ترکيه منافع خود را دنبال مي‌کند. ما نيز روابط‌مان را براساس منافع ملي خود و روابط همسايگي دنبال مي‌کنيم. همچنين من در جايگاهي نيستم که درخصوص رئيس جمهور کشور دوست که با راي مردم به اين جايگاه رسيده است، اظهارنظر کنم.
قاسمي‌در رابطه با نظر ايران درخصوص افزايش نيروهاي بيگانه در منطقه در پي تحولات اخير خليج فارس تصريح کرد: تصورمان آن است که ورود کشورهاي فرامنطقه‌اي به تنش‌هاي منطقه‌اي ميافزايد، ورود کشورهاي ديگر موجب شد تنش‌هاي کنوني زودتر تجلي يابد و خود را نشان دهد. ما با همه همسايگان در تعامل گفت‌وگو و صحبت هستيم. اين مساله ادامه خواهد داشت. براي ما ثبات، امنيت و توسعه اقتصادي مهم است و براي ما خشونت، عقب‌ماندگي و فقر درمنطقه نگران‌کننده است چون ممکن است که اثرات خود را بر ديگر کشورها نشان دهد.
او در پاسخ به اين سوال که با توجه به حوادث تروريستي تهران آيا نوع حضور ايران در سوريه هم تغيير مي‌کند؟‌ خاطرنشان کرد: سياست اصولي ايران ثابت و تغييرناپذير است. من ارتباطي ميان اين دو مسئله مشاهده نمي‌کنم.
اين مقام عالي رتبه وزارت امور خارجه درخصوص دوگانه‌سازي‌هايي که در رابطه با قدرت ديپلماتيک و قدرت نظامي‌صورت مي‌گيرد، ابراز داشت: در هيچ کجاي دنيا اين دوگانه‌سازي‌ها وجود ندارد. قدرت سياسي، قدرت ديپلماسي، قدرت اقتصادي و قدرت نظامي‌تکه‌هايي هستند که پازل قدرت و توان ملي را تکميل مي‌کند. ديپلماسي بدون قدرت و توان نظامي‌و به صورت بالعکس بي‌معنا است. آنهايي که اين موضوعات را تفکيک مي‌کنند، با کمبود يا ديد کمي‌روبه‌رو هستند که اين مجموعه مسائل را نمي‌توانند به يک شکل خاص جمع‌بندي کنند.
قاسمي‌در رابطه با تحولات افغانستان بيان کرد: اتفاقات اخير افغانستان و انفجارهاي اخير که منجر به شهادت تعداد بسياري از مردم کشور دوست ما شد، برايمان نگران‌کننده است. تحولات بعدي نيز براي ما موجب نگراني است. ما فکر مي‌کنيم بدخواهاني هستند که از طرق گوناگون سعي مي‌کنند نظم و ثبات افغانستان را تحت تاثير قرار دهند و اين پذيرفتني نيست.
او با بيان اينکه ما از همه گروه‌هاي افغاني مي‌خواهيم مسائل‌شان را پشت ميز مذاکره مطرح کنند، يادآور شد: ما مي‌خواهيم اين گروه‌ها اجازه دخالت بيگانگان ندهند و نگذارند افغانستان به سمت هرج و مرج و بي ‌ثباتي برود. ما از پروسه کابل و نشست‌هايي از اين دست حمايت مي‌کنيم چون ممکن است با اين نشست‌ها بر بخشي از مشکلات فائق شد. ايران و افغانستان پيوندهاي بسياري دارند و علاقه‌مند توسعه، ثبات و امنيت در اين کشور هستيم و هر آنچه بتوانيم در اين راستا انجام نخواهيم داد.

دستگيري ۵ عامل مرتبط با داعش در جاسک
رييس کل دادگستري هرمزگان گفت: در روزهاي گذشته ۵ نفر از عواملي که مرتبط با گروه تروريستي داعش بودند در بندر جاسک دستگير و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.به گزارش ايلنا، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبري افزود: پرونده اين افراد در جريان رسيدگي است و در آينده نزديک حکم قطعي در مورد آنان صادر مي‌شود.رييس کل دادگستري استان هرمزگان از به هلاکت رسيدن ۴ نفر از اشرار مسلح در کوه‌هاي اطراف شهرستان رودان توسط ماموران نيروي انتظامي‌خبر داد و ابراز کرد: اين افراد پس از درگيري با ماموران نيروي انتظامي‌به هلاکت رسيدند.وي اظهار کرد: از اين افراد مقداري مواد منفجره، اسلحه و پرچم گروه تروريستي داعش کشف و ضبط شده است.اکبري گفت: هيچ يک از اخبار منتشر شده مبني بر کشف جليقه انتحاري يا استفاده از وسايل خاص گروه‌هاي تروريستي از اين باند درست نبوده و اسلحه و ادوات کشف شده، سلاح‌هاي معمول مورد استفاده اشرار است.

آژانس به راستي‌آزمايي در ايران ادامه مي‌دهد
مديرکل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي‌تأکيد کرد که آژانس کماکان به راستي‌آزمايي و نظارت بر تعهدات مرتبط هسته‌اي ايران ذيل برجام و مطابق با اقدامات مربوط به پادمان‌هاي آژانس ادامه مي‌دهد.به گزارش ايسنا، يوکيا آمانو در دومين نشست فصلي شوراي حکام در سال 2017 به موضوع نظارت بر فعاليت‌هاي هسته‌اي جمهوري اسلامي‌ايران توسط آژانس پرداخت و گفت: شما به تازگي گزارش من در خصوص نظارت و راستي‌آزمايي جمهوري اسلامي‌ايران را ذيل قطعنامه 2231 شوراي امنيت سازمان ملل دريافت کرده‌ايد. آژانس به نظارت و راستي‌آزمايي اجراي تمام تعهدات مرتبط هسته‌اي طبق برنامه جامع اقدام مشترک، بر اساس شروطي که در برجام تعيين شده، مطابق با اقدامات مربوط به پادمان‌هاي استاندارد آژانس و به شکلي عادلانه و عملي ادامه مي‌دهد.آمانو گفت: آژانس به راستي‌آزمايي عدم انحراف مواد هسته‌اي اعلام شده از سوي ايران طبق توافق پادماني‌اش ادامه مي‌دهد. ارزيابي‌ها در خصوص عدم وجود مواد و فعاليت‌هاي هسته‌اي اعلام نشده در ايران نيز در حال انجام است.

اختلاف افکني درکشور ادامه کار داعش است
يک عضو مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم، گفت: اگر وحدت و انسجام ملي در کشور دچار خدشه شود هيچ سلاحي نمي‌تواند از کشور ما و مردم دفاع کند.حجت الاسلام محمدتقي فاضل ميبدي در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به ضرورت حفظ وحدت ملي پس از حوادث تروريستي اخير تهران اظهار کرد: ايجاد تفرقه ميان اقوام و فرهنگهاي کشور بسيار خطرناک بوده و وحدت ملي کشور را دچار خدشه مي‌کند. اگر هم انسجام ملي ما دچار خدشه شود هيچ سلاحي نمي‌تواند از کشور دفاع کند. اگر اختلافات ايجاد شود آسيب پذيري ما خيلي بيشتر خواهد شد.وي در ادامه افزود: هنگامي‌که در کشورهاي اروپايي داعش اقدام تروريستي انجام مي‌دهد، مقامات يا مردم آن کشور عليه مسلمانان اقدامي‌انجام نمي‌دهند زيرا مي‌دانند مسلمانان از داعش متنفر هستند.
بايدها و نبايدهاي صنعت بيمه از نگاه دکتر مظلومي‌مديرعامل بيمه تعاون
دکتريونس مظلومي‌مديرعامل بيمه تعاون در مصاحبه با روزنامه عصر ارتباط و درخصوص انتظارات صنعت بيمه از دولت دوازدهم گفت :انتظارات صنعت بيمه از دولت بايد توسط رييس کل بيمه مرکزي و دبيرکل سنديکا مطرح شود ، اما نظر شخصي بنده به عنوان کارشناس اين است که صنعت بيمه مي‌تواند جايگاه بالاتري را در اقتصاد کشور داشته باشد ونيازمند حمايت دولت است .
وي افزود : يکي ازدلايل عدم رشد صنعت بيمه بنا به گفته اکثر کارشناسان ومديران اين صنعت عوارض مختلفي مانند پرداخت ماليات برارزش افزوده است که طي اين چند سال فشارزيادي به اين صنعت وارد کرده است .مظلومي‌ادامه داد : درهيچ کشوري بر روي حق بيمه ، ماليات برارزش افزوده وضع نمي‌شود وهمچنين پرداخت عوارض مختلفي مانند پرداخت عوارض به وزارت بهداشت و. . براي صنعت بيمه مشکلاتي را ايجاد مي‌کند ومهمترين خواسته ما حذف عوارض از حق بيمه‌ها است .مديرعامل بيمه تعاون درمورد بيمه عمر ونقش آن برزندگي افراد جامعه اظهار داشت : اصلي‌ترين علت عدم استقبال از اين بيمه نامه درکشور، مباحث فرهنگي است . درچند سال اخير با توجه به تلاش شرکت‌هاي بيمه در زمينه بيمه عمر فرهنگ سازي لازم در اين بخش صورت نگرفته است .وي درخصوص تنظيم صورت‌هاي مالي شرکت‌هاي بيمه برمبناي استانداردهاي بين المللي( IFRS )ادامه داد : به طور کلي مي‌توان گفت " IFRS " به ضرر شرکت‌هاي بيمه نيست وتنها اقلامي‌که درصورت‌هاي مالي درج مي‌شوند را شفاف سازي مي‌کند وبا اجراي آن صورت‌هاي مالي ارائه شده توسط شرکت‌هاي بيمه در پايان دور ه مالي به واقعيت نزديک تر خواهد شد . استانداردهاي بين المللي باعث ايجاد حصول اطمينان در ميان ذي نفعان شرکت‌هاي بيمه خواهد شد .مظلومي‌درمورد تاثير صنعت بيمه در زمينه اشتغال زايي بيان داشت : صنعت بيمه با توسعه سهم صنعت قطعا مي‌تواند کمک بسيار زيادي به اشتغال زايي کند. وي خاطر نشان کرد :صنعت بيمه با برخورداري از ظرفيت‌هاي کافي مي‌تواند به ورود ارز وصادرات خدمات بيمه اي به خارج از کشور نيز کمک کند ، اما درکل اين خواسته کاملا آرمان گرايانه و دور از ذهن است ولي اگر اين صنعت بخواهد مي‌تواند به درآمدهاي ارزي نيز کمک کند. مديرعامل بيمه تعاون درخصوص امانت داري شرکت‌هاي بيمه درمورد اطلاعات بيمه گزاران خود تصريح کرد :اطلاعات بيمه گذاران در اختيار بيمه گران امانت است ونبايد فاش شود، مگر اينکه بر مبناي راي قضايي باشد که در اين صورت بايد در اختيار آنها قرارگيرد . در غير اين صورت اطلاعات مشتريان و ذي نفعان شرکت‌هاي بيمه محرمانه است و نبايد در اختيار کل جامعه قرار بگيرد .مظلومي‌درمورد بزرگترين ريسک‌هايي که صنعت بيمه با آن روبه رو است ، افزود: متاسفانه درچند سال اخير با خصوصي شدن شرکت‌هاي بيمه رقابت‌هاي نادرستي بين آنها ايجاد شده است و شرکت‌هاي بيمه منافع بلند مدت خود را فداي منافع کوتاه مدت کرده‌اند وبه سمتي رفته‌اند که ممکن است فعاليت آنها سود اوري لازم را نداشته باشد . وي ادامه داد : با توجه به رقابتي شدن شرکت‌هاي بيمه، در زمينه دريافت قراردادهاي بيمه درمان تکميلي ، تعرفه‌هاي خدمات درماني در دو وسه سال اخير افزايش يافته است وباعث زيان ده شدن بيمه درمان تکميلي شده است .در صورت ادامه اين موضوع خسارت وزيان هنگفتي به صنعت بيمه وارد خواهدشد . به طور کلي مهمترين چالش صنعت بيمه افزايش ضريب خسارت شرکت‌هاي بيمه در رشته بيمه درمان تکميلي است . مديرعامل بيمه تعاون با اشاره به حاکميت شرکتي وتاثير آن برصنعت بيمه گفت : حاکميت شرکتي تنها مربوط به صنعت بيمه نيست و در کل دنيا مطرح است و سهامداران جز تا کلان را نيز شامل مي‌شود . وي ادامه داد : شرکت‌ها ي بيمه ، فقط شامل سهامداران وکارکنان شرکت‌ها نمي‌شود، بلکه قشر عظيمي‌از جامعه را رد برمي‌گيرد. مظلومي‌با توجه به دستور رييس کل بيمه مرکزي مبني برافزايش سرمايه شرکت‌هاي بيمه تا پايان سال اضافه کرد : اين دستور رييس کل بيمه مرکزي مصوبه هيات دولت است وبا توجه به قانوني شدن آن شرکت‌هاي بيمه موکلف به رعايت آن هستند. مديرعامل بيمه تعاون درمورد تاثير برجام برصنعت بيمه تصريح کرد : برجام و ورود شرکت‌هاي بيمه خارجي به کشور ، موجب بالندگي ، توسعه ورشد صنعت بيمه وهمچنين افزايش کيفيت اين صنعت خواهدشد. وي ادامه داد : صنعت بيمه زواياي گوناگوني دارد که يکي از ابعاد آن دانش فني است . در طول اين سالها که ارتباط ما به دليل تحريم‌ها با صنعت بيمه جهان قطع شده بود ، منجر به عدم توسعه يافتگي اين صنعت شده است اما با ورود بيمه‌هاي خارجي کمک به استفاده از تکنولوژي روز دنيا مي‌شود. مديرعامل بيمه تعاون با اشاره به اينکه سامانه سنهاب بيمه مرکزي منجر به متمرکز شدن اطلاعات بيمه اي مي‌شود ، افزود : اين سامانه به بيمه مرکزي کمک کرده تا نظارت‌هاي دقيق تري را برشرکت‌هاي بيمه داشته باشد و شرکت‌ها ي بيمه بايد از يک سري اطلاعات وديتاهاي موجود در اين سامانه بهره مند شوند و هرگونه عمليات صدور بيمه و پرداخت خسارت از طريق اين سامانه انجام شود و نبايد کاربران مجبور به وارد کردن اطلاعات به صورت دستي دراين سامانه شوند.

بيمه "ما" به هر سهم 170 ريال سود داد
سود 170 ريالي هر سهم شرکت بيمه "ما" در جلسه مجمع عمومي‌عادي سالانه که با حضور سهامداران اين شرکت برگزار شد، مورد تصويب قرار گرفت.
به گزارش روزنامه تجارت، مجمع عمومي‌عادي سالانه و عمومي‌عادي بطور فوق العاده شرکت بيمه "ما" روز 21 خرداد 96 با حضور 83.86 درصد سهامداران جهت بررسي و تصويب صورت‌هاي مالي منتهي به 30 اسفند 95 و انتخاب اعضا جديد هيات مديره برگزار شد. که ضمن استماع گزارش هيات مديره و اظهارنظر حسابرس مستقل و بازرس قانوني، صورت‌هاي مالي تصويب شد.
بنابراين گزارش مجمع به رياست روستا به نمايندگي از بانک ملت، مقيم زاده از گروه مالي ملت، غني از توسعه مالي آيندگان، رسولي نماينده سازمان بورس، قزلباش نماينده بيمه مرکزي، شيرازي حسابرس و بازرس قانوني، وثوق مديرمالي و صفدري مديرعامل شرکت برگزار شد.
طبق صورت‌هاي مالي ارائه شده در مجمع جمع درآمدهاي شرکت مبلغ 3 هزار و 722 ميليارد ريال بوده که نسبت به اين مبلغ در سال مالي 94 با رشد 36 درصدي همراه بود و سود خالص شرکت 350 ميليارد ريال اعلام شد که نسبت به سال مالي ماقبل 15 درصد افزايش يافت.
توضيح اينکه سهم شرکت بيمه "ما" از کل بيمه کشور 8/2 درصد مي‌باشد. اين شرکت توانسته است در سال 95 نسبت به سال قبل 75/6 درصد رشد در تعداد مشتريان داشته باشد.
همچنين سود پايه هر سهم که در سال مالي 94 مبلغ 304 ريال بود، در سال مالي 95 به مبلغ 350 ريال رسيد و در نهايت طبق تصويب مجمع تقسيم سود 170 ريالي راي آورد.

اصلاح نرخ‌هاي بيمه درمان تکميلي در سنديکا
ويرايش جديد نرخ و شرايط بيمه درمان تکميلي در سنديکاي بيمه گران تهيه و به بيمه مرکزي ارسال شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌سنديکاي بيمه گران، پس از جلسات متعدد کارشناسي در کارگروه تخصصي بيمه درمان و کميسيون فني سنديکا ، نرخ‌هاي بيمه تکميلي اصلاح و ويرايش جديد نرخ و شرايط اين نوع بيمه نامه به بيمه مرکزي ارسال شد.
لازم به ذکر است با توجه به زيان دهي و نابساماني بيمه تکميلي درمان و هشدار مديران عامل شرکت‌هاي بيمه در اين خصوص ، ضرورت بازنگري در شرايط پوشش بيمه‌هاي درمان و کنترل هزينه‌هاي نامتعارف اين رشته اولويت کاري سنديکا در سال جديد بود.