با همراه شدن بهشت، پاستور و بهارستان رقم خورد؛
گروه اجتماعي: شانزدهمين شهردار تهران توسط نمايندگان دوره پنجم شوراي شهر تهران انتخاب شده است. همانطور كه از قبل پيش‌بيني مي‌شد، سرانجام محمدعلي نجفي توانست با نظر مثبت 21 عضو شوراي شهر پايتخت به‌عنوان شهردار انتخابي پارلمان شهري معرفي شود. روز پنجشنبه حسين مرعشي و محسن مهرعليزاده دو گزينه ديگر شهرداري تهران بودند كه قرار بود به ارائه برنامه‌هاي خودشان براي مديريت شهري تهران بپردازند و در نهايت همان روز اعضاي شوراي پنجم تهران از گزينه نهايي خود براي شهرداري رونمايي كنند.
هرچند در نهايت به هنگام راي گيري اعضاي شوراي شهر محمدعلي نجفي تنها گزينه باقيمانده بود و ديگر گزينه‌ها انصراف داده بودند. الهه کولايي يکي از سه کانديداي شهرداري تهران در نامه‌اي در دقايق انتهايي راي‌گيري، از کانديداتوري خود انصراف داد. پس از آن و دقايقي پيش از آغاز روند راي گيري براي انتخاب گزينه نهايي شهرداري تهران، همچنين مهرعليزاده هم کنار کشيد تا محمدعلي نجفي تنها گزينه پيشِ‌روي اعضاي شوراي شهر باشد.
با اين همه آنطور كه مرتضي الويري، رئيس سني شوراي شهر دوره پنجم با اشاره به تشکيل نخستين جلسه شوراي اسلامي‌شهر تهران در آغاز شهريور، انتخاب رسمي‌شهردار را منوط به برگزاري رأي‌گيري در جلسه رسمي‌شورا و انتخاب وي توسط اعضاي پنجمين دوره شوراي اسلامي‌شهر تهران دانست. الويري همچنين در پاسخ به سؤالي درخصوص احتمال ريزش آراي نجفي که در رأي‌گيري امروز با 21 رأي به‌عنوان گزينه اصلي شهرداري شهر تهران توسط منتخبان دوره آتي شوراي شهر تهران انتخاب شده است، گفت: در دو هفته يا چند روز آينده که تا آغاز کار رسمي‌شوراي شهر باقي است ممکن است نظرات و يا گزينه‌هاي جديدي مطرح شود، اگرچه اين احتمال ضعيف است.
اولين اظهار نظر نجفي
گزينه نهايي شهرداري تهران گفت: به تهراني‌ها تعهد مي‌دهم تمام تلاش خود را براي ايجاد شرايط مطلوب‌تر به کار گيرم. محمدعلي نجفي پس از انتخاب به‌عنوان شهردار تهران به شبکه خبر گفت: در مرحله نخست از اعضاي دوره پنجم شوراي اسلامي‌شهر تشکر مي‌کنم که بنده را لايق دانستند و اين توفيق را به بنده دادند. وي گفت: به شهروندان تعهد مي‌دهم همه تلاش و قدرتم را براي ايجاد شرايط مطلوب‌تر براي زيست آنان به کار خواهم گرفت. نجفي در ادامه گفت: از همه‌امکانات استفاده خواهم کرد تا خواسته شهروندان را که ايجاد آرامش از جنبه روحي و رواني و ايجاد آسايش از جنبه فيزيکي و مادي براي شهروندان است فراهم کنم. نجفي گفت: تلاش خواهم کرد که زندگي شهروندي آنان پس از چهار سال بهتر از شرايط امروزي باشد.
راه سخت پيش روي نجفي
در همين حال يك عضو منتخب شوراي شهر پنجم تهران با بيان اينکه وضعيت کنوني تهران به گونه‌اي است که نجفي براي بهبود آن راه سخت و زمان‌بري را در پيش دارد گفت: با اين حال تجربه و برنامه‌هاي نجفي نشان داده است که مي‌تواند بخش زيادي از چالش‌هاي تهران را حل کند. افشين حبيب‌زاده در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به انتخاب محمدعلي نجفي به‌عنوان شهردار تهران گفت: به نظرم دکتر نجفي کار بسيار سختي را پيش رو خواهد داشت که مي‌توان در سرفصل کلي آن را تنظيم کرد. وي با بيان اينکه يک بخش از فعاليت‌هاي پيش روي نجفي به داخل شهرداري بازمي‌گردد و آن هم انتظام ساختاري درون شهرداري است که آن را مي‌توان يکي از کارهاي مهم دانست، تصريح کرد: البته نجفي در برنامه‌اي که به شوراي شهر ارائه کرد به‌طور مفصل به اين موضوع پرداخته که نشان دهنده ضرورت ايجاد تغييرات و اصلاحات در درون شهرداري است. حبيب‌زاده با بيان اينکه شهرداري در دوران نجفي نيازمند تغيير رويکرد در مديريت شهري است که بايد از تمرکز در کالبد به تمرکز در روح حاکم بر شهر تغيير کند گفت: حال شهر تهران بد است و بايد شهردار جديد تهران براي اين موضوع چاره‌اي بينديشد.
مرحله جديدي از مديريت شهري
استاندار تهران با تاکيد بر لزوم تفويض اختيارات توسط شهردار به معاونين و تحقق نظارت بر امور مديريت شهر افزود: اميدوارم شهردار آينده قانون را محور قرار دهد. سيدحسين‌هاشمي‌در تشريح اقدامات انجام شده در سطح استان تهران و همچنين ويژگي‌هاي شهردار آينده تهران گفت: روزي که به‌عنوان استاندار تهران منصوب شدم تلاش کردم ديوار بتني ميان روابط شهرداري تهران و استانداري را بردارم چراکه همه قصد داريم به مردم خدمت کنيم و اين ديوارکشي‌ها معنا ندارد، قطعا باهم بودن و هم افزايي کمک مي‌کند کارها بهتر انجام شود. در حقيقت وحدت رويه براي خدمت‌رساني يک ضرورت اجتناب ناپذير است. وي افزود: در راستاي برداشتن اين ديوار بتني سه ملاقات با شهردار داشتم و تحکيم روابط را پيگيري کردم اما وقتي مشاهده کردم آن چيزي که مي‌خواهيم محقق نمي‌شود رها کردم البته اين به اين معنا نبود که ارتباط قطع شود معاونين استانداري ارتباط داشتند اما آنچه که مي‌خواستيم صرفا در ارتباط‌ها
 نبود.
هاشمي‌ابراز اميدواري کرد: در دوره جديد براي کاهش معضلات شهر تهران مثلث شهرداري، شورا و فرمانداري با يک ارتباط موثر و هم‌افزا شکل بگيرد. شرايط موجود نشانگر آن است که اين تعامل و همکاري حتما ايجاد خواهد شد لذا شاهد آرامش بيشتر شهر خواهيم بود و مي‌توان کارهاي مهم را آغاز کرد. اميدواريم در دوره جديد خلاءهايي که داشتيم را پر کنيم و شاهد هيچ خط کشي نباشيم و شهروندان هم به شورا و شهرداري کمک کنند که انجام کارها تسهيل شود چراکه قطعا توسعه با مشارکت مردم محقق خواهد شد. استاندار تهران ادامه داد: بي‌ترديد مي‌توان بسياري از کارها را از طريق فاينانس‌ها و بدون استفاده از منابع داخلي پيش برد. اميدواريم مديريت شهري در دوره جديد به دنبال فروش شهر و فضاها نباشند و اين موضوع را جز و سياست‌هاي خود هم در شورا و هم شهرداري قرار دهند و کاهش هزينه‌هاي اضافي را دنبال کنند. وي در تشريح ويژگي‌هاي شهردار پايتخت گفت: در تمام دنيا شهرداران پايتخت‌ها ويژگي‌ها خاصي دارند اما برخي شاخص‌ها مي‌تواند در پيشبرد اهداف مديريتي شهر موثر باشد. شهردار آينده بايد پيش از هر چيز انگيزه کار داشته باشد بايد براي هرسال برنامه داشته باشد و برنامه‌ها را پيگيري کند اين يکي از اصلي و کليدي‌ترين مسائل است.
گروه اجتماعي: از اواسط هفته گذشته بود كه مسئولان سازمان هواشناسي درباره احتمال طوفان و آب‌گرفتگي و سيلاب در برخي مناطق كشور به ويژه بخش‌هايي در شمال كشور و استان گلستان هشدار دادند.
با اين حال به نظر مي‌رسد كه كم‌توجهي به هشدارهاي مطرح شده از سوي مسئولان هواشناسي بازهم حادثه آفريده است.تداوم بارندگي شديد در شرق استان گلستان باعث آبگرفتگي معابر، تخريب مسيرهاي دسترسي و مرگ تعدادي از گلستاني‌ها شد. بارندگي شديد در شرق گلستان که از عصر پنجشنبه آغاز شده، در حالي تا لحظه تنظيم اين گزارش (ظهر جمعه) ادامه دارد که براساس گزارش‌هاي اعلام شده تا کنون باعث مرگ چند گلستاني، آبگرفتگي معابر و تخريب مسيرهاي دسترسي شده است. بارندگي شديد از صبح جمعه در کلاله آغاز شده و براساس اعلام هواشناسي تاکنون ميزان آن به حدود ۵۲ ميليمتر رسيده است. باران کلاله باعث آبگرفتگي معابر و خيابان‌ها شهري و برخي روستاهاي اطراف شده است.همچنين يک نفر در مسير سيلاب شهرستان گرفتار شد که تيم‌هاي امدادي در حال انجام عمليات نجات وي هستند. اما در گنبدکاووس علاوه بر آب گرفتگي معابر طوفان و باران شديد جان يک جوان در روستاي قره‌ماخر بخش اينچه‌برون را گرفت. اين فرد ٢١ ساله به دليل سقوط از روي پشت بام در اثر وزش شديد باد جان خود را از دست داد. در علي آبادکتول و مسير محمدآبادکتول هم سيل خسارت‌هاي زيادي وارد کرد و باعث مسدود شدن مسيرهاي روستايي شد. در پي اين سيلاب خودرويي شامل سه نفر مفقود شد که بر اساس اعلام هلال احمر گلستان خودروي افراد به همراه جنازه يک نفر پيدا شده و امدادها براي پيدا کردن ساير افراد همچنان ادامه دارد. بارندگي رگباري همچنان در شهرهاي شرقي گلستان مانند مينودشت و گاليکش ادامه دارد.معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر گلستان از مفقود شدن يک خانواده سه نفره بر اثر جاري شدن سيل شب گذشته در دهنه زرين گل علي آباد کتول خبر داد. عليرضا صياد معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر گلستان افزود:پس از اطلاع از اين خبر بلافاصله ۶ تيم به استعداد ۲۵ نفر با تمام تجهيزات به محل حادثه اعزام شدند و با کمک نيرو‌هاي مردمي‌مشغول جستجو هستند. مديرکل بحران گلستان گفت: اين خانواده که يک زن و شوهر و يک کودک سه ساله بودند ديشب حوالي ساعت 10 شب در مسير روستاي گردشگري افراتخته علي آبادکتول در سيلاب گرفتار شدند. مقدم افزود: هر چند خوردوي آنان پيدا شده‌اما هنوز خود اين افراد يافت نشده‌اند. وي افزود: فرد مفقودي کارمند شهرداري شهر خان ببين بوده است.در همين حال آنطور كه ايسنا گزارش داده معاون فني و عمليات سازمان اورژانس کشور از پيدا شدن پيکر يکي از مفقودان سيل استان گلستان خبر داد. حسن نوري با اعلام اين خبر افزود: در ادامه عمليات جست‌وجوي مفقودان سيل استان گلستان پيکر يکي از آنها که زني ۳۵ ساله بود پيدا شد،‌ اما هنوز از دوتن ديگر خبري نيست. گير افتادن پرايد در مسير سيلاب باعث مفقود شدن اين سه نفر شده‌ بود. به گفته معاون فني و عمليات سازمان اورژانس کشور با پيدا شدن اين مفقودي آمار افراد فوت شده به دوتن رسيد. اولين نفري که در سيل گلستان فوت شد مردي ۲۱ ساله بود که به دليل شدت وزش باد از پشت بام خانه‌اي در روستاي قره‌ماخر گنبدکاووس به پايين پرت شد. جستجو براي يافتن مفقودان ادامه دارد و اورژانس گلستان در آمادگي کامل براي ارائه خدمات به حادثه ديدگان است.
مديرکل استاندارد استان گلستان گفت: ۲۸ آسانسور اماکن عمومي‌گلستان در سال گذشته پلمب شدند و فقط ۱۰ تائيديه صادر شد.
به گزارش خبرنگار مهر، محمود فرماني در جلسه شوراي استاندارد استان گلستان که ظهر يکشنبه با حضور «نيره پيروز بخت» رئيس سازمان ملي استاندارد ايران برگزار شد، اظهار کرد: از ابتداي سال ۹۵ به دليل احساس خطر در حوزه آسانسورهاي عمومي‌در استان گلستان، اقدام به بازرسي آنها کرديم که ۲۸ آسانسور در اين بازرسي‌ها پلمب شدند.وي افزود: در فاز نخست ۴۵ آسانسور مورد بازرسي قرار گرفتند که ۱۷ دستگاه پلمب شدند و تائيديه براي ۶ دستگاه صادر شد و در سال ۹۵ از مجموع ۷۵ آسانسور مورد بازرسي قرار گرفته، ۱۱ دستگاه پلمب شدند و چهار دستگاه تائيديه دريافت کردند.وي ادامه داد: در مجموع در سال گذشته ۵۶۹ مورد تائيديه انطباق آسانسور در گلستان را صادر کرديم و ذکر اين نکته ضروري است که صدور گواهي پايان کار ساختمان‌هاي داراي آسانسور توسط شهرداري‌ها، منوط به ارائه تائيديه‌ايمني و کيفيت آسانسور از اداره کل استاندارد استان است.مديرکل استاندارد گلستان با اشاره تدوين استاندارد در سطح استان گفت: در سال گذشته ۳۴ استاندارد در سطح استان گلستان تدوين شده که بيش از ۵۸ درصد آنها توسط شرکت‌هاي خصوص و دانش بنيان انجام شده است.فرماني تصريح کرد: همچنين ۹۵ پروانه کاربردي نشان استاندارد در استان صادر شد و ۷۶ اظهارنامه وارداتي و ۲۶ اظهار نامه صادراتي مورد ارزيابي قرار گرفت.وي ادامه داد: در سال گذشته ۲۵ آزمايشگاه همکار و پنج شرکت بازرسي کالا تائيد صلاحيت خود را تمديد کردند.فرماني به بررسي کيفيت آب شرب اشاره در استان و خاطرنشان کرد: در راستاي اهميت به سلامت شهروندان، ۱۰۰ نمونه بررسي کيفيت آب شرب در سطح شهر گرگان انجام شد.وي يادآور شد: همچنين آزمون بلانکيت از ۱۰۰ نمونه خمير در نانوايي‌هاي سطح استان گرفته شد که خوشبختانه هيچ کدام از اين ماده استفاده نمي‌کردند.مديرکل استاندارد گلستان با بيان اينکه ۶۳ جايگاه CNG در استان وجود دارد، اظهار کرد: از اين تعداد ۵۸ جايگاه تائيديه رفع نواقص بحران را اخذ کردند، چهار جايگاه موفق به دريافت تائيديه نشدند و يک جايگاه هم در حال طي کردن مراحل اخذ تائيديه است.فرماني تصريح کرد: جايگاه‌هاي CNG که موفق به اخذ تائيديه رفع نواقص بحران نشده‌اند تا پايان شهريورماه‌امسال فرصت دارند که تائيديه کامل را دريافت کنند.وي افزود: استان گلستان در بخش ايمني جايگاه‌هاي سوخت جزو سه استان برتر کشور است که نشان مي‌دهد اهميت زيادي به اين بخش داده‌ايم.
سامانه توزين الکترونيکي براي کنترل بار وسائط نقليه سنگين و سبک در ابتداي ورودي محور هراز و سوادکوه راه‌اندازي شد.
به گزارش روابط عمومي‌اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان مازندران ، مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي مازندران در مراسم بهره‌برداري از اين سامانه توزين اظهار کرد: براي ايمني در سطح اين محور با فرماندهي انتظامي‌اهداف مشترکي داريم و تلاش داريم که به مقوله‌ايمني به صورت ويژه توجه کنيم. مهندس احمدآفرين محمدزاده تصريح کرد: هوشمندسازي جاده‌ها يکي از اقدامات جدي در اين زمينه است و بحث اضافه تناژ بار يکي از مواردي است که در کشور به آن توجه مي‌شود. وي خاطرنشان کرد: اضافه تناژ در کنترل وسيله نقليه و صدماتي که به بستر جاده وارد مي‌کند باعث خسارت مالي زيادي مي‌شود. وي با اشاره به وجود معادن زياد در منطقه بيان کرد: همواره شاهد حمل اضافه بار زيادي در اين محور هستيم، با راه‌اندازي سيستم توزين در حال حرکت تناژ خودروهاي عبوري محاسبه و مورد شناسايي قرار مي‌گيرد. مهندس محمدزاده بيان کرد: از اين سيستم براي کنترل مناسب‌تر محور در حوزه کنترل بار انجام مي‌شود، اين سيستم براي کمک بهتر به پليس‌راه و برخورد با رانندگان متخلف در دستور کار است. مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي مازندران اضافه کرد: هدف ما اين است که بخش عمده‌اي از تردد جاده‌اي که خارج از ضوابط حمل و نقل جاده‌اي است را کنترل کرده و بنا داريم از طريق اين سيستم ميزان تصادفات جاده‌اي را کنترل کنيم. مهندس محمد زاده از برنامه‌ريزي براي توسعه دوربين‌هاي ثبت تخلفات در مازندران خبر داد و افزود: در حال حاضر 45 دوربين رصد جاده‌اي در سطح محورهاي استان فعال بوده و ستاد مرکزي کشور بر روي اين دوربين‌ها کنترل دارد.
مديرعامل شركت شهرک‌هاي صنعتي مازندران گفت: هم‌زمان با 21 مرداد روز حمايت از صنايع كوچك، اجراي پروژه روكش آسفالت جاده دسترسي شهرك صنعتي سلمانشهر به اتمام رسيد.
به گزارش روابط عمومي‌شركت شهرک‌هاي صنعتي مازندران، سيد مصطفي موسوي اظهار داشت: روز 21 مرداد، روز حمايت از صنايع كوچك و متوسط در شوراي فرهنگ عمومي‌كشور نام‌گذاري شده و شركت شهرک‌هاي صنعتي نيز در راستاي تحقق اهداف توسعه و رشد اقتصادي، پروژه‌هاي زيرساختي شهرک‌ها را انجام مي‌دهد. مديرعامل شركت شهرک‌هاي صنعتي مازندران افزود: پروژه‌هاي زيرساختي شهرك صنعتي با تأمين اعتبارات موردنياز، اجرايي مي‌شود و با توجه به اينكه راه دسترسي شهرك صنعتي سلمانشهر، مشترك با روستاهاي هم‌جوار بوده، پروژه روكش آسفالت با مشاركت راه و شهرسازي استان انجام شد. وي بيان داشت: به‌منظور تسهيل در عبور و مرور صنعتگران و توليدكنندگان در حمل‌ونقل كالا و مواد اوليه، اجراي اين پروژه در دستور كار قرار گرفت. مديرعامل شركت شهرک‌هاي صنعتي مازندران ادامه داد: پروژه روكش آسفالت جاده دسترسي به طول 1500 متر و با هزينه‌اي بالغ‌بر 3200 ميليون ريال انجام‌شده است. موسوي تصريح كرد: اين پروژه عمراني در كمترين زمان ممكن، در مدت يك ماه انجام شد.
بوشهر- خبرنگار تجارت : فرمانده درياباني استان بوشهر گفت:در ۴ ماه نخست امسال افزون بر ۹۰۰ ميليارد ريال کالاي قاچاق توسط درياباني استان بوشهر کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزايش دارد.
سرهنگ ولي‌الله رضايي‌نژاد در جمع خبرنگاران در بوشهر با تبريک روز خبرنگار نقش مهم اصحاب رسانه در جامعه مهم و تاثيرگذار دانست و اظهار داشت: شخصيت يک خبرنگار حقيقي نيست بلکه حقوقي است چراکه خبرنگاران پل ارتباطي بين مردم و مسئولان و منتقل کننده دغدغه‌هاي جامعه به مسئولان هستند.وي، با بيان اينکه خبرنگاران در عرصه فرهنگ ايثار و شهادت پيش قدم هستند افزود: اين مهم در 8 سال دفاع مقدس و عرصه‌هاي مختلف متبلور شد.فرمانده درياباني استان بوشهر، خبرنگار را تجسم امانت، تعهد و دلسوزي دانست و خاطر نشان کرد: ايمان، آگاهي و اقتدار به عنوان سرفصل مهم فعاليت درياباني استان بوشهر که در همه حوزه‌ها به ويژه عرصه اطلاع رساني کاربرد دارد.سرهنگ رضايي‌نژاد، آمادگي عملياتي، تعامل درون و برون سازماني و کاهش آسيب‌پذيري را 3 راهبرد مرزباني ناجا دانست و تصريح کرد: ثبات سياسي و امنيتي هر کشور به لحاظ داشتن مرز مطمئن و مطلوب است که اين مهم در جمهوري اسلامي‌ايران محقق شده است.وي با بيان اينکه درياباني استان بوشهر در کنار مردم مرزنشين و نيروهاي مسلح، سپاه و بسيج، مرزباني مي‌کند افزود: مرزهاي دريايي استان بوشهر از امنيت قابل توجهي برخوردار است و اين در حالي است که توان عملياتي درياباني استان بوشهر روزافزون است.فرمانده درياباني استان بوشهر، برخورد با کالاي قاچاق و ترددهاي غيرمجاز مرز دريايي را از اولويت‌هاي درياباني استان بوشهر دانست و خاطرنشان کرد: در 4 ماه نخست امسال افزون بر 900 ميليارد ريال کالاي قاچاق توسط درياباني استان بوشهر کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزايش دارد.

مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري ايلام گفت: اخبار منتشر شده از سوي رسانه‌هاي فضاي مجازي مبني بر وقوع آتش سوزي در عرصه‌هاي طبيعي استان ايلام کذب محض بوده و صحت ندارد.
رضا احمدي اظهار کرد: در روزهاي اخير از سوي رسانه‌هاي مجازي به طور مکرر خبرهايي درخصوص وقوع آتش سوزي در جنگل‌ها و مراتع نقاط مختلف استان ايلام منتشر مي‌شود که واقعيت ندارد.وي افزود: رسانه‌هاي فضاي مجازي بدون علم و آگاهي و کسب اطلاعات از منابع موثق خبري با مشاهده دود و آتش حاصل از آتش زدن پس چراي مزارع با آب و تاب تمام اين آتش سوزي‌ها را به عرصه‌هاي جنگلي و مرتعي استان ايلام منتسب مي‌کنند.احمدي يادآور شد: با وجود آتش سوزي در پس چراي مزارع اما با هوشياري و حس مسئوليت پذيري اقشار مختلف مردم و نيز حضور به موقع نيروهاي منابع طبيعي، محيط زيست و بسيج از سرايت آتش به عرصه‌هاي طبيعي جلوگيري مي‌شود. وي با بيان اينکه برابر قانون آتش زدن پس چراي مزارع به ويژه مزارع نزديک به عرصه‌هاي طبيعي ممنوع است، تاکيد کرد: بايد دستگاه‌هايي چون محيط زيست، جهاد کشاورزي و دادستاني بر عليه کشاورزان متخلف اقامه دعوي کنند.فرمانده يگان حفاظت منابع طبيعي و آبخيزداري استان ايلام نيز يادآور شد: اخبار کذب منتشر شده در سايت‌ها و رسانه‌هاي مجازي در مورد موضوع وقوع آتش سوزي در عرصه‌هاي جنگلي باعث تشويش اذهان عمومي‌و دل نگراني جامعه مي‌شود.سرهنگ غلامرضا فتحي تاکيد کرد: در صورت ادامه اين روند سايت‌ها و رسانه‌هاي مجازي که بدون هيچ استنادي اقدام به درج اخبار در خصوص وقوع آتش سوزي در عرصه‌هاي جنگلي و مرتعي استان ايلام کنند به پليس سايبري به عنوان رسانه‌هاي خاطي معرفي مي‌شوند.

ارتقاء طرح تحول سلامت در دستور کار دولت دوازدهم
وزيرپيشنهادي بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: همکاري شرکاء وزارت بهداشت دراجراي طرح تحول بخش بزرگي از مشکلات حوزه سلامت را حل مي‌کند. سيدحسن قاضي زاده‌هاشمي‌در گفتگو با خانه ملت، درخصوص برنامه‌هاي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در دولت دوازدهم،گفت: مهم‌ترين موضوع دردولت دوازدهم ادامه اجراي طرح تحول سلامت و ارتقاء آن براساس مصوبات مجلس دهم درقالب قانون برنامه ششم توسعه است، درعين حال استقرارنظام ارجاع با هدف کنترل هزينه‌ها و دسترسي عادلانه تربه خدمات بهداشتي و درماني، همچنين اجراي طرح پزشک خانواده نيز يکي ديگر ازاولويت‌هاي وزارت بهداشت ودرمان در دولت آينده است. وي با بيان اينکه کمک به حوزه‌اموزش و پژوهش هم يکي از برنامه‌هاي اين وزارتخانه در طول 4 سال آينده است، افزود: بايد بتوان از اين مسير دستيابي به فناوري و خلق ثروت در کشور ميسر شود.

کاهش آدم ربايي در کشور
رئيس پليس آگاهي ناجا از کاهش آمار آدم ربايي در سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد. سردار محمدرضا مقيمي‌در گفتگو با ايسنا، درباره اينکه آيا آمار آدم ربايي در کشور افزايش داشته يا خير؟ اظهار کرد: آمار آدم ربايي در کشور نه تنها افزايش نداشته بلکه‌امارهاي ما از ابتداي امسال تا کنون نشان مي‌دهد که تعداد اين پرونده‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش هم داشته است. وي با اشاره به چند پرونده آدم ربايي اخير اظهار کرد: با توجه به گسترش فضاي مجازي بعضي از خانواده‌ها اين اخبار را در اين فضا منتشر کرده و به سرعت نيز فراگير شد و طبيعي است که پس از آن افکار عمومي‌نيز نسبت به اين مسائل حساسيت داشته باشد اما گرچه بحث خبر پيرامون اين موضوعات زياد شده‌اما آمار آدم ربايي در کشور کاهش داشته است. رئيس پليس آگاهي ناجا با اشاره به شيوه‌هاي پليس در کشف جرايم اظهار کرد: قدرت کشف پليس در جرايم افزايش داشته و پرونده‌هاي اينچنيني نيز با سرعت و در اولويت رسيدگي مي‌شود.

نجات ۷ شهروند شاهرودي از ميان دود و آتش
با تلاش آتش نشانان هفت نفر که در ميان آتش پارکينگ يک مجتمع مسکوني در شاهرود گرفتار شده بودند ، نجات يافتند. به گزارش ميزان، عليرضا محمدي رئيس سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شاهرود گفت: اين حريق در پارکينگ يک مجتمع مسکوني چهار طبقه ۹ واحدي رخ داده بود و با آتش گرفتن لوازم انبار شده، دود غليظي راهرو‌ها و قسمت‌هاي ديگر مجتمع مسکوني را در بر گرفت. وي افزود: آتش نشانان ايستگاه يک و چهار به محل اعزام شدند و ضمن قطع جريان برق و گاز و شعله‌هاي آتش را که در حال سرايت به طبقات بالايي مجتمع مسکوني بود را خاموش کردند. به گفته وي، همزمان با اطفاي آتش، گروه ديگري از آتش نشانان با دستگاه‌هاي تنفسي وارد راهرو‌ها و طبقات بالايي مجتمع مسکوني شدند و ۷ نفر از ساکنان را که در ميان دود غليظ گرفتار شده بودند، به خارج از مجتمع مسکوني منتقل کردند.

تبيين موفقيت‌هاي همراه اول همزمان با سالروز ۲۳ سالگي
همراه اول به منظور گراميداشت روز خبرنگار و بيست و سومين سالروز عرضه اولين سيم كارت در ايران، ميزبان خبرنگاران در مراسم «شبي با اصحاب رسانه» بود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، اپراتور اول تلفن همراه کشور به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار و ۱۹ مرداد بيست و سومين سالروز آغاز عرضه سيم كارت در ايران، با حضور بيش از ۱۷۰خبرنگار فعال در رسانه‌هاي کشور، مراسمي‌جهت گراميداشت اين دو رويداد مهم برگزار کرد.
صدوقي با بيان اينکه اکنون همراه اول ۲۳ ساله شد، گفت: اين اپراتور در ۵ سال اخير ۱۰۳۰۰ ميليارد تومان در زمينه نوسازي و توسعه شبکه سرمايه گذاري کرده است و امروز با ۲۳ سال سابقه، با ميانگين سن ۲ سال تجهيزات شبکه، جوان‌ترين اپراتور کشور است .
مديرعامل اپراتور اول با اشاره به طرح ترابرد پذيري تلفن همراه که از خرداد ماه سال ۹۵ شروع شده است، گفت: همراه اول تنها برنده طرح ترابرد پذيري است، در حالي که اپراتورهاي دوم و سوم تراز منفي دارند. براي ما ارزشمند است که مشترکين با وجود اينکه مي‌توانستند اپراتورهاي ديگر را انتخاب کنند، همراه اول را انتخاب کردند.
صدوقي با بيان اينکه طرح‌هاي بلوغ ۱۰ ساله رگولاتوري، در ۳ سال اجرا شد، گفت: اولين طرح سايت شرينگ بود که سايت‌هاي ما با اپراتورهاي ديگر به اشتراک گذاشته شد، دومي‌اجراي طرح «رومينگ ملي» بود و همراه اول شبکه خود را در اختيار اپراتورهاي ديگر قرار داد و امروز بيش از يک ميليون و ۱۰۰ هزار نفر از مشترکين اپراتورهاي ديگر از شبکه همراه اول سرويس دريافت مي‌کنند. سومين اقدام، طرح ترابردپذيري بود که با موفقيت همراه اول، همراه بود. چهارمين موضوع هم SMP يا همان محدود کردن اپراتور غالب در خصوص طرح‌هاي رقابتي با ساير اپراتورها بود.
مديرعامل اپراتور اول ادامه داد: ما با مشکلات زيادي که داشتيم ۵ مگابايت فرکانس ۱۸۰۰ شبکه نسل ۲ را تخليه و شبکه LTE را فعال کرديم. همراه اول تا شهريور ماه ۹۵، تعداد ۳۷۷ سايت نسل ۴ راه‌اندازي کرده بود و با توسعه پرشتاب، تعداد ۹۷۰۰ سايت نسل ۴ و ۴.۵ تا پايان سال ۹۵ و هم اکنون بالاي ۱۰ هزار سايت نسل ۴ و ۴.۵ راه‌اندازي کرده است.
صدوقي با اشاره به مذاکرات همراه اول با اپراتور سوم، گفت:‌ در ارديبهشت ماه مذاکراتي با اپراتور سوم انجام داديم، توافق خوبي که هر دو اپراتور در آن برنده هستند و آن اجراي RAN Sharing براي اولين بار در کشور بود. همراه اول در ۷۱۰ شهر و اپراتور سوم در ۲۱ شهر نسل چهار راه‌اندازي کرده بودند، در شهرهايي که اپراتور سوم نسل ۴ نداشت، از فرکانس رايتل استفاده کرده و با RANمشترک، به رايتل هم سرويس ارائه داديم.
مديرعامل همراه اول با تشکر از حمايت‌هاي دکتر واعظي وزير ارتباطات و فناري اطلاعات، گفت: دکتر واعظي در بسياري از موارد از جمله در واگذاري پروانه نسل ۳ و ۴ و در حفظ فرکانس ۹۰۰ از همراه اول حمايت کردند. کمک‌هاي ايشان در اين ۴ ساله براي همراه اول ذي قيمت بود.  صدوقي گفت: دولت دوازدهم در حال شروع است و ما حضور مهندس جهرمي‌را با پيشنهاد هوشمندانه دکتر روحاني رياست محترم جمهوري غنيمت مي‌شماريم.