مدافع دورتموند بازي مقابل رئال را از دست داد  
مارسل اشملزر، مدافع چپ دورتموند به دليل مصدوميت نمي‌تواند زردها را تا شش هفته همراهي کند. باشگاه بروسيا دورتموند در آستانه ديدار با تاتنهام در ليگ قهرمانان اروپا تاييد کرد که مارسل اشملزر نمي‌تواند تا شش هفته تيمش را همراهي کند.  اشملزر در جريان ديدار دورتموند و فرايبورگ از ناحيه مچ پا دچار مصدوميت شد و در نهايت بعد از معاينه پزشک مشخص شد او تا شش هفته نمي‌تواند تيمش را همراهي کند. اين بازيکن پيش‌تر نيز از ناحيه مچ پا مصدوم شده بود و به اين ترتيب نه تنها در بازي با تاتنهام غايب است، بلکه نمي‌تواند در بازي با رئال مادريد نيز تيمش را همراهي کند.

واکنش يوفا به احتمال اخراج PSG از ليگ قهرمانان
از اظهارات اخير الکساندر چفرين، رئيس يوفا اينچنين برداشت شده بود که يوفا قصد دارد پي‌اس‌جي را از رقابت‌هاي اروپايي محروم کند. پي‌اس‌جي، در نقل و انتقالات تابستاني بيش از 400 ميليون يورو براي جذب فقط دو بازيکن(نيمار و امباپه) هزينه کرده و همين مساله اعتراض باشگاه‌هاي بزرگ اروپايي را موجب شد. چفرين در مصاحبه خود با اشاره به پي اس جي گفت:« اگر بخواهم مثل پلاتيني محبوب شوم، بايد پي اس جي را از رقابت‌هاي اروپايي محروم کنم.» از اين اظهارنظر چنين برداشت شد که رئيس يوفا واقعا قصد اخراج پي‌اس‌جي را دارد؛ اما يوفا طي بيانيه‌اي هرگونه برنامه براي اخراج پي‌اس‌جي از ليگ قهرمانان را تکذيب کرد.

درخشش ستاره‌هاي هندبال ايران در EHf Cup
لژيونرهاي هندبال ايران يک بار ديگر نمايش فوق العاده اي داشتند و اين بار درEHF CUP توانستند بيشترين درخشش را داشته باشند. تيم بيکوز ترکيه که افشين صادقي و سجاد ندري دو ملي پوش هندبال ايران را در اختيار دارد از دور برگشت مرحله انتخابي EHF CUP به مصاف تيم بيسا آلباني رفت و آنها در پايان توانستد با حساب 35 بر 23 به پيروزي برسند و با جبران باخت بازي رفت به مرحله بعدي مسابقات نيز صعود کردند. در اين ديدار ستاره‌هاي ايراني خوش درخشيدند ؛ افشين صادقي 8 گل (4 گل پنالتي) و سجاد ندري نيز 7 گل براي بيکوز به ثمر رساندند تا عملکرد فوق العاده اي را از خود به جاي بگذارند.


برانکو: تا آخرين ثانيه براي هدف‌مان مي‌جنگيم
سرمربي پرسپوليس با حضور در نشست خبري به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و به تشريح شرايط سرخپوشان در ديدار برگشت مقابل الاهلي عربستان پرداخت.
برانکو ايوانکوويچ که در ديدار رفت توانست از شکست دو بر صفر، تساوي دو بر دو را کسب کند، اکنون اميدوار است در جدال برگشت بتواند تيمش را براي عبور از اين مرحله کمک کند. سرمربي کروات سرخپوشان که احتمالا سيدجلال حسيني را به دليل مصدوميت در اختيار ندارد، با حضور در نشست خبري به تشريح شرايط سرخپوشان پرداخت. برانکو ايوانکوويچ در ابتداي صحبت‌هاي گفت: اين دومين ديدار ما مقابل الاهلي است و ما به حريف احترام مي‌گذاريم و مي‌دانيم حريف خطرناکي است اما ما مي‌خواهيم برنده شويم. وي با اشاره به شرايط تيمش گفت: الاهلي در کنار الهلال و النصر جزو برترين تيم‌هاي عربستان است. اما با هيجان و انگيزه بالايي به دنبال برتري هستيم. من تمام نکات را به بازيکنان گفته‌ام و اکنون آنها هستند که در زمين برنده بازي را مشخص مي‌کنند. سرمربي کروات سرخپوشان در واکنش به سوالي در خصوص نتيجه بازي رفت و اينکه آنها توانستند شکست را با تساوي تغيير دهند، گفت: شما در خصوص مرحله يک چهارم ليگ قهرمانان صحبت مي‌کنيد. آنها بازيکنان خطرناکي دارند و ما کاملا شناخت داريم. آيا شما هم مي‌دانيد که ما بازيکنان خطرناکي داريم؟ ما شش بازيکن ملي‌پوش داريم و ديگر بازيکنان ما نيز قابليت بالايي دارند. همه‌اماده هستند و اکنون نتيجه بازي غيرقابل پيش بيني است و هر دو تيم شانس برابري دارند. اينکه بخواهيد برنده و بازنده را پيش بيني کنيد عجيب است. برانکو در ادامه با گلايه بابت برگزاري اين بازي در کشور ثالث گفت: البته اين بازي جاي يک افسوس دارد، اگر پرسپوليس جدال رفت را در آزادي و الاهلي نيز اکنون در جده بازي مي‌کردند، با توجه به طرفداران پرشمار دو تيم بازي جذاب تري را شاهد بوديم. ما براي هواداران‌مان بازي مي‌کنيم و رضايت آنها بخشي از احساس رضايت ماست. اکنون دور از طرفداران به عنوان حامي‌و پتانسيل اصلي تيم کار سخت است.
سرمربي پرسپوليس در پاسخ به سوال خبرنگاري در خصوص اينکه پيش از اين شما از برتري تيم مقابل الاهلي حرف زده‌ايد و آيا به اين مساله‌ايمان داريد گفت: ما براي پيروزي خواهيم جنگيد و اين نه تنها خواسته ما که تمام ملت ايران و خصوصا طرفداران پرسپوليس است. اولين بار است در خصوص الاهلي حرف مي‌زنيم. در مورد اين بازي همه چيز را مي‌دانم. کار سختي پيش رو داريم و ما در بازي رفت توانستيم به بازي برگرديم و اين نشان دهنده انگيزه و روحيه بالاي بازيکنان براي هدفي است که پيش رو داريم. الاهلي مربي خوبي دارد که در ديناموکيف حضور داشته و کار سختي پيش روي ما قرار دارد. در فوتبال هيچ غيرممکني وجود ندارد و ما تا ثانيه آخر براي هدف‌مان خواهيم جنگيد.

کارلوس کي روش، سرمربي تيم ملي ايران، معتقد است که براي صعود از مرحله گروهي جام جهاني، بايد آماده سازي متفاوتي داشته باشند.
کارلوس کي روش، سرمربي تيم ملي ايران براي آماده سازي تيمش به منظور موفقيت در جام جهاني روسيه انتظاراتي بيشتر از گذشته از مسئولان فدراسيون فوتبال ايران دارد و در راس همه آنها توقعات مالي قرار دارد. ايران در 4 دوره گذشته جام جهاني همواره در مرحله گروهي حذف شده و تنها يک بار موفق به کسب پيروزي در بزرگترين تورنمنت فوتبالي دنيا شده است. با اين حال هدف ايران اين بار چيزي فراتر از کسب پيروزي در جام جهاني است و با تيم خوبي که کي روش در اختيار دارد، منتظر صعود به مرحله يک هشتم نهايي است. اما اين مربي پرتغالي رسيدن به اين هدف بزرگ را با شرايط مالي فعلي فدارسيون غيرممکن مي‌داند. سرمربي تيم ملي فوتبال ايران در گفت و گو با رويترز، درباره شرايط ايران بعد از صعود به جام جهاني گفت:"شرايط ما عملاً مثل قبل است. ما فدراسيوني داريم که نهايت تلاشش را مي‌کند، اما متأسفانه در ايران و به نظر من در تمام نقاط جهان، زماني که شما به‌اندازه کافي از حمايت مالي برخوردار نمي‌شويد، براي پياده‌سازي برنامه‌هاي‌تان مشکل خواهيد داشت. ما سه ماه پيش به جام جهاني صعود کرديم و در اين مقطع هيچ دليلي وجود ندارد که برنامه‌اي مشخص و يک بودجه ثابت براي تصميم‌گيري در مورد حضورمان در جام جهاني نداشته باشيم. اگر بخواهيم با همان الگوي دوره قبلي به جام جهاني برويم، به هيچ جايي نمي‌رسيم. اين يک نتيجه‌گيري کاملاً ساده است." صحبت‌هاي کي روش به نوعي اشاره به بيانيه اينستاگرامي‌7 ملي پوش ايران پس از کسب تساوي در زمين کره دارد که فدراسيون فوتبال ايران را متهم به کم ارزش شمردن کار بزرگ بازيکنان تيم ملي کرده بودند. ايران براي آماده سازي خود 29 سپتامبر با توگو بازي دارد و سپس به مصاف روسيه، ميزبان جام جهاني خواهد رفت. کي‌روش در همين رابطه گفت: با ارتباطات شخصي خودم، توانستم يک بازي دوستانه برابر روسيه ترتيب دهم. روسيه کشور ميزبان جام جهاني است و پذيرفت که برابر ايران بازي کند. اين اتفاق از نظر تأثير بين‌المللي و اعتبار، مي‌تواند بسيار مهم باشد، اما ما نمي‌توانيم فقط به روابط شخصي من و چنين ارتباطاتي بسنده کنيم. اگر شما مي‌خواهيد بازي‌هاي تدارکاتي خوبي داشته باشيد، بايد پول خرج کنيد و اين واقعيتي است که نمي‌توان آن را ناديده گرفت." سرمربي سابق رئال مادريد همچنين تأکيد کرد که ايراني‌ها بايد با رويکردي حرفه‌اي‌تر به استقبال جام جهاني بروند؛ در غير اين صورت بايد ريسک ناکامي‌در مهم‌ترين تورنمنت دنياي فوتبال و افزايش فاصله با تيم‌هاي مطرح فوتبال دنيا را به جان بخرند.  " هدف کوتاه مدت من حصول اطمينان از داشتن يک اردوي آماده‌سازي چالشي، بي‌نظير و فوق‌العاده است و من هميشه سعي خواهم کرد که متفاوت باشم. ايران تاکنون در چند جام جهاني حضور داشته است؟ چهار جام جهاني. اين پنجمين جام جهاني است. چهار جام جهاني قبلي چه درسي به ما دادند؟ اينکه اگر مي‌خواهيد به دور دوم راه پيدا کنيد بايد متفاوت باشيد.
روي گل اول تاثيرگذار بود، گل دوم را زد و در نهايت پنالتي خراب کرد تا مرد همه کاره جدال با مدعي سرشناس قهرماني در فوتبال باشگاهي هلند لقب بگيرد.
ستاره ايراني يک بار ديگر نشان داد راه گلزني به تيم‌هاي سرشناس از جمله آيندهوون را بهتر از هر بازيکن ديگري بلد است. رضا قوچان نژاد که بعد از هت تريک فصل قبل برابر آيندهوون در ذهن طرفداران اين تيم باقي مانده بود اين بار در ورزشگاه خانگي باز هم بلاي جان مدافعان پي اس وي و فيليپ کوکو سرمربي سرشناس حريف شد تا حاضران در ورزشگاه با فرياد "گوچي – گوچي" به تمجيد از ستاره ايراني خود بپردازند. هيرنفين در بازي هفته چهارم آرديويسه هلند برابر تيم مدعي آيندهوون با نتيجه 2 بر صفر به پيروزي رسيد و رضا قوچان‌نژاد زننده گل دوم تيمش بود. اين ملي‌پوش ايراني فرصت زدن گل دوم را با ضربه پنالتي در دقيقه 74 داشت که از دست داد. بعد از اين بازي مهاجم ايراني تيم هيرنفين در مصاحبه ويدئويي با شبکه فاکس اسپورت هلند به صحبت راجع به شرايط تيم پرداخت و مدعي شد هيرنفين هم‌اکنون در سطح فني بالايي قرار داردو بايد آن را در طول 90 دقيقه به نمايش بگذارد. گوچي ادامه داد: «پيروزي بسيار خوبي برابر آيندهوون کسب کرديم. خيلي خوشحال هستيم و اتمسفر خوبي بر تيم هيرنفين حاکم است. مي‌دانستيم که بازي سختي با آيندهوون پيش‌رو داريم، زيرا اين تيم خارج از فضاي رقابتي خطرناک است.ما مي‌توانيم بسيار خوب بازي کنيم و اين کار را در نيمه اول برابر آيندهوون انجام داديم. ابتدا ميدان را تحت سلطه خود درآورديم و سپس به خوبي بازي کرديم. احساسي درباره از دست دادن کنترل بازي هم نداشتيم و نترسيديم تا تقريباً همه چيز را شکست داديم». ستاره ايراني درباره قرار گرفتن تيم هيرنفين در جمع مدعيان تصريح کرد:« من ترسي از صحبت در اين رابطه ندارم، اما بايد در بازي بعدي برابر اکسلسيور همين نوع نمايش برابر آيندهوون را اجرا کنيم و برنده باشيم. اگر تمرکز کنيم مي‌توانيم امتيازهاي بسيار زيادي را در اين فصل به دست آوريم. هيرنفين پتانسيل‌هاي زيادي دارد و مي‌تواند يکي از مدعيان قهرماني باشد به شرطي که از اتفاقات نيم فصل پارسال درس عبرت گرفته باشيم». با بردي که هيرنفين برابر آيندهوون به دست آورد با 8 امتياز از چهار بازي بدون اين که شکستي در اين فصل متحمل شده باشد در جايگاه ششم جدول قرار گرفت تا تنها يک امتياز با تيم دوم فاصله داشته باشد. در اين بين گوچي هم با ثبت دومين گل اين فصل خود با قرار گرفتن در رده سوم برترين گلزنان آرديويسه دوباره در مسير جنگ براي آقاي گلي قرار گرفت گرچه هم تيمي‌او تورزبي با 4 گل فعلا در صدر ايستاده و از ستاره ايراني پيشي گرفته است.

سخنگوي وزارت امور خارجه مي‌گويد که خبر شکايت فدراسيون فوتبال سوريه از ايران شايعاتي بوده که در رسانه‌ها مطرح شده و از چنين چيزي مطلع نيستم.
به نقل از ايسنا، بهرام قاسمي‌در نشست خبري که با اصحاب رسانه داشت، در پاسخ به سوالي مبني بر اين‌که بعد از بازي ايران و سوريه برخي حواشي به وجود آمده و تعدادي از منابع خارجي اعلام کردند که فدراسيون فوتبال سوريه از ايران به خاطر الزام تماشاگرانش به رعايت حجاب شکايت کرده و اين مسائل در حالي است که ايران در چند سال گذشته حمايت جدي از سوريه در مبارزه با تروريسم داشته است، تصريح کرد: با ارتباط دادن مسائل ورزشي با سياست‌هاي ايران در سوريه موافق نيستم. آن‌چه در يکي دو روز اخير در رسانه‌ها مطرح شده، اشتباه بوده و من از چنين شکايتي اطلاع ندارم.
سخنگوي وزارت خارجه ايران گفت: به نظر مي‌رسد آن‌چه فدراسيون سوريه دنبال مي‌کند تلاش براي گرفتن امتيازات ورزشي بيش‌تر براي مسائل آتي خود است. تا جايي که مي‌دانم مسائلي که در رسانه‌ها در مورد اين قضيه مطرح شده است با واقعيت منطبق نيست.

تداوم امپراتوري «فدال» بعد از ۱۲ سال
۲ تنيسور پرافتخار تاريخ، بعد از سال‌ها به روزهاي اوج خود بازگشتند و رقابت سنگيني دارند. بازگشت رافائل نادال، تنيسور اسپانيايي و ۳۱ ساله به صدر رنکينگ برترين تنيس بازان جهان بعد از ۳ سال اتفاقي بود که نشان داد او به روزهاي اوج خود بازگشته است.  بعد از چند سالي که چهره‌هايي چون اندي ماري و نواک جوکوويچ جاي نادال و فدرر را در صدر جدول برترين تنيس بازان جهان گرفته بودند، حالا بار ديگر بعد از نزديک به يک دهه شاهد دوئل جذاب سوييسي-اسپانيايي هستيم. قهرماني رافائل نادال در آخرين گرنداسلم سال ۲۰۱۷ که در آمريکا رقم خورد، او را به شانزدهمين جام قهرماني اش در تاريخ تمام گرنداسلم‌ها رساند. همچنين اين اتفاق جايگاه تنيسور اسپانيايي را در صدر جدول رنکينگ جهاني تنيس مستحکم تر کرد. حالا نادال فقط ۳ جام قهرماني با پرافتخارترين تنيسور تاريخ يعني راجرر فدرر فاصله دارد.  اين ۲ تنيس باز در صدر ۲۰۰۵ نيز رده‌هاي اول و دوم رنکينگ جهاني را در اختيار داشتند و حالا بعد از ۱۲ سال همچنان به‌امپراتوري خود در جهان تنيس ادامه مي‌دهند. اگرچه شکست فدرر مقابل دل پوترو باعث شد نتوانيم شاهد رقابت جذاب او با نادال در نيمه نهايي تنيس اپن آمريکا باشيم اما فدال(مخفف نام نادال و فدرر) همچنان رقابت سنگين خود را براي بهترين شدن در تاريخ ادامه مي‌دهند. در اين ميان راجرر فدرر با ۳۶ سال سن هنوز تصميم به خداحافظي نگرفته و شايد با گرفتن بيستمين جام قهرماني اش در سال ۲۰۱۸ بعد از ۱۵ سال تنيس حرفه اي را کنار بگذارد. با اين حال رافائل نادال با ۳۱ سال سن و انگيزه بالا در تعقيب پرافتخارترين تنيس تاريخ است.

اکبري: براي انتقام‌گيري به مصاف ايتاليا مي‌رويم
مربي تيم ملي واليبال ايران گفت: در بازي اول خود براي انتقام گرفتن به مصاف ايتاليا خواهيم رفت. پيمان اکبري، دستيار اول کولاکوويچ در مورد ميزان آمادگي تيم ملي براي مسابقات قهرمانان قاره‌ها گفت: وضعيت تيم ملي خيلي خوب است و بچه‌ها بسيار با انگيزه‌اند و از نظر بدني هم تمرينات خوبي داشته‌اند که‌اميدوارم مزد زحمات اين چند وقت خود را با نتيجه‌اي خوب بگيرند. پيمان اکبري افزود: همانگونه که از نام مسابقات جام قهرمانان بزرگ قاره‌ها مشخص است، رقابت‌هايي دشوار پيش‌رو داريم و بازيکنان هم همه تلاش خود را انجام داده‌اند، اميدوارم که با توجه به برنامه‌ريزي کادرفني و تدارک خوب فدراسيون، تيم ملي بهترين عملکرد را داشته و جزو تيم‌هاي خوب جام قهرمانان بزرگ باشيم. وي در مورد ارزيابي خود از بازي تدارکاتي مقابل جي تکت هم گفت: بازي خوبي بود و با توجه به اينکه ما بعد از مسابقات انتخابي جهان بازي تدارکاتي نداشتيم، اين بازي از نظر ذهني و رواني براي تيم مناسب بود و بازيکنان هم در اندازه‌هايي که بايد باشند، نشان دادند. جا دارد که از احمد مساجدي به خاطر هماهنگي به عمل آورده براي انجام اين ديدار و بازي مفيد تشکر کنم.