اليزابت براو
فايننشال تايمز

بسياري از کارشناسان اقتصادي معتقدند که خدمت اجباري سربازي علاوه بر تاثيرات مثبتي که روي حوزه نظامي‌دارد، بر اقتصاد بسياري از کشورها نيز پيامدهاي مثبتي داشته است و در اين ميان، سوئد و فنلاند بهترين الگو براي کشورهاي ديگر هستند.تاثير خدمت اجباري سربازي روي تحصيلات، ميزان وقوع جرم و جرايم و تحولات بازار کار، نامشخص است و روي آن اجماع چنداني وجود ندارد. تحقيقاتي که در اين زمينه انجام شده نشان مي‌دهد که پشت سر گذاشتن اين دوره مي‌تواند احتمال جنايت در آينده را افزايش دهد. اين مساله در ميان مرداني که در آنها پيش‌زمينه‌هاي
 حضور خارجي‌ها در سوريه
 نقض قوانين بين‌المللي است

 در پي اظهارات معاون وزير خارجه سوريه مبني بر اينکه‌امريکا سوريه را ترک کند، وزير خارجه روسيه اعلام کرد، طرف‌هايي که بدون اجازه دمشق وارد سوريه‌ شده‌اند، قوانين بين‌المللي را نقض کرده‌اند.به گزارش شبکه اسکاي نيوز عربي، سرگئي لاوروف، وزير خارجه روسيه در کنفرانس خبري با ايمن الصفدي، وزير خارجه اردن در امان اعلام کرد: ما اوضاع در عراق، ليبي و يمن را مورد بررسي قرار داديم و بر لزوم حل و فصل اين بحران‌ها از طريق تعيين سرنوشت اين کشورها توسط مردم‌شان تاکيد کرديم.وزير خارجه روسيه همچنين گفت: ما در ديدار با وزير خارجه اردن به بررسي مناطق کاهش تنش در جنوب سوريه که در حال برقرار شدن است، پرداختيم. لاورف تصريح کرد: ما با امان در مورد تحکيم هماهنگي‌ها جهت مبارزه با تروريسم توافق کرديم.وزير خارجه روسيه همچنين اظهار کرد: ما بر لزوم حل مساله فلسطين بر اساس طرح صلح عربي توافق کرديم.

پاکسازي قومي‌در ميانمار به راه افتاده است
 زيد رعد الحسين، کميسر عالي حقوق بشر سازمان ملل آنچه را که «حملات نظام‌مند» آشکار ميانمار عليه اقليت مسلمان روهينجا خواند، محکوم و تاکيد کرد که يک «پاکسازي قومي» عليه اين اقليت در ميانمار راه افتاده است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، زيد رعد الحسين، کميسيونر عالي حقوق بشر سازمان ملل گفت: از آنجا که دولت ميانمار جلوي هرگونه دسترسي بازرسان حقوق بشر را مي‌گيرد، وضعيت فعلي را نمي‌توان به طور کامل ارزيابي کرد اما به نظر مي‌رسد که تبديل به يک مثال بارز پاکسازي قومي‌براي کتابهاي درسي شده است.رعد الحسين اظهار داشت: عمليات اجرا شده در ميانمار به روشني نامتناسب و بدون اعتنا به اصول اساسي قوانين بين‌المللي بوده
 است.
مرکل کنفرانس صلح جهاني را افتتاح کرد
آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در جريان افتتاح کنفرانس صلح جهاني در شهر مونستر در غرب ‌آلمان از نمايندگان اديان و کليساها خواست تا با احتکار دين از سوي گروه‌هاي متخاصم با بشريت برخورد کنند.به گزارش خبرگزاري آلمان (د .پ . آ) مرکل گفت: اديان ضامن تحقق صلح هستند و به همين دليل نمي‌تواند توجيهي براي جنگ و خشونت به نام يک دين وجود داشته باشد.مرکل گفت: به صورت ويژه از طايفه‌هاي ديني خواسته مي‌شود تا با احتکار دين از سوي آن کساني که کرامت انساني را زير پا مي‌گذارند، برخورد کنند.در اين کنفرانس بين‌المللي که به مدت سه روز به طول مي‌انجامد نمايندگان برجسته اديان و کليساها و همچنين هزاران شرکت کننده حضور دارند.

تيراندازي در تگزاس
هشت کشته برجا گذاشت

پليس آمريکا از وقوع تيراندازي در شهر «دالاس» در ايالت تگزاس و کشته شدن هشت تن خبر داد.به گزارش ايسنا، پليس آمريکا اعلام کرد: مرد مسلحي پس از اقدام به تيراندازي و کشتن هفت تن، با گلوله پليس از پا درآمد. بنابر اعلام رسانه‌هاي محلي با حضور نيروهاي پليس در محل حادثه ميان آنان و فرد مسلح درگيري ايجاد شد که در جريان آن متهم کشته شد. همچنين در جريان اين حادثه دو نفر مجروح شده و به بيمارستان منتقل شدند، اما گزارشي از وضعيت جسمي‌آنان منتشر نشده‌ است. به گزارش ايسنا به نقل از اسکاي نيوز، انگيزه متهم از اقدام به تيراندازي مشخص نشده‌ است.

حمله به برج‌هاي دوقلو
 سناريويي از پيش طراحي شده بود

ايالات متحده‌امريکا براي زير نظر داشتن کشورهايي که براي آن تهديد به شمار مي‌روند از جمله روسيه، ايران، چين و پاکستان بهترين مکان براي حضور نظامي‌خود را افغانستان يافت. به گزارش ايلنا سکندر احمد، کارشناس و تحليلگر مسائل بين‌الملل و استاد دانشگاه ايندياناپوليس آمريکا، در تبيين واقعه ۱۱ سپتامبر آن را يک سناريوي از پيش طراحي شده و داراي ابعاد و جنبه‌هاي تاريک و همچنين فوايد فراوان براي ايالات متحده‌امريکا در سطح بين المللي خواند.
وي تاکيد کرد که تخريب ناشي از برخورد هواپيماها با برج‌هاي تجارت جهاني نيويورک نمي‌تواند ناشي از برخورد صرفا يک هواپيما باشد و در تصاوير هم انفجاري به مراتب شديد تر به نمايش درآمده است که نشان‌دهنده مقادير زيادي مواد منفجره کار گذاشته شده در اين دو هواپيما است و تخريب ناشي از اين برخورد نيز صحه بر اين مدعاست.اين استاد دانشگاه ايندياناپوليس تاکيد کرد: اين واقعه بهانه خوبي براي لشکرکشي آمريکا به منطقه و حمله به افغانستان جهت مبارزه با سازمان تروريستي القاعده که مسئوليت اين دو حمله را بر عهده گرفته بود، فراهم کرد و به فاصله کمي‌نيروهاي نظامي‌آمريکا حملات خود عليه مواضع تروريست‌ها را آغاز کردند. اما نکته اي که اينجا بايد به آن توجه شود اين است که اين حمله حاصل تفکر چند هفته‌اي نبوده، بلکه پروژه حضور نظامي‌آمريکا در افغانستان در دهه ۸۰ ميلادي و اشغال اين کشور توسط ارتش شوروي آغاز شد.

اسرائيل براي جنگي جديد
 در منطقه‌اماده مي‌شود

يک انديشکده‌امريکايي با اشاره به مانور اخير رژيم صهيونيستي در مرزهاي لبنان و سوريه، نوشت که اسرائيل خود را براي جنگي جديد در منطقه‌اماده مي‌کند. به گزارش ايلنا، انديشکده‌امريکايي استرانفور، در گزارشي، خاطرنشان کرد که اسرائيل طي ماه‌هاي اخير و در حالي‌که جنگ در سوريه در شرف پايان است، گام‌هاي شتابنده‌اي را براي آغاز جنگي جديد در منطقه برمي‌دارد.استرانفور با بيان اين‌که پيروزي در ديرالزور بزرگ‌ترين پيروزي در تاريج جنگ سوريه است، خاطرنشان کرد، پيشروي‌هاي ارتش سوريه و متحدان و پيروزي‌شان در شکستن محاصره ديرالزور، اسرائيل را به چنين تکاپويي واداشته است.اين انديشکده‌امريکايي يادآور شد، در روزي‌که ارتش سوريه پيروزي‌هاي گسترده‌اي در ديرالزور ثبت کرد، اسرائيل بزرگ‌ترين مانور نظامي‌خود طي ۲۰ سال گذشته را با مشارکت ۱۰ هزار نظامي‌و به مدت ۱۰ روز آغاز کرد.به نوشته استرانفور، موضوع قابل‌توجه اين است که مانور نظامي‌اخير اسرائيل، در واقع تنها دفاعي نبود بلکه تهاجمي‌نيز بود.استرانفور نوشت، هدف اصلي اسرائيل از برگزاري اين مانور، آماده‌شدن براي جنگي جديد عليه حزب‌الله لبنان در طول مرزهاي شمالي با فلسطين اشغالي است.

رئيس دستگاه‌امنيت داخلي رژيم صهيونيستي "شاباک" اعلام کرد که جنبش حماس به تحکيم روابط خود با "محور شيعي" به رهبري ايران ادامه مي‌دهد تا براي جنگ جديد عليه اسرائيل آماده شود.
به گزارش خبرگزاري آناتولي ترکيه، نداف ارگمان، رئيس شاباک در گزارشي در جلسه هفتگي دولت رژيم صهيونيستي اعلام کرد، آرامش فريبنده‌اي در غزه حکم‌فرما است چراکه نوار غزه شاهد وخامت بحران‌هايش است به اين دليل که حماس به سرمايه گذاري در "تحکيم و تقويت روابط استراتژيک خود با محور شيعي به رهبري ايران" ادامه مي‌دهد و حماس با حمايت تهران در تلاش است تا جاي پاي خود را در لبنان محکم کند و براي جنگ جديدي با اسرائيل به مقدمه چيني بپردازد.
از سوي ديگر، ارگمان وضعيت امنيتي در کرانه باختري را "شکننده و بسيار حساس" خواند که به گفته وي، از زمان شليک گلوله در داخل مسجد الاقصي در ۱۴ ژوئيه، تعداد هشدارهاي امنيتي به شدت افزايش يافته است.سه فلسطيني در ۱۴ ژوئيه به نيروهاي پليس رژيم صهيونيستي در يکي از دروازه‌هاي مسجد الاقصي آتش گشودند که در پي آن، سه مهاجم فلسطيني به شهادت رسيده و دو پليس اسرائيلي کشته شدند.وي افزود: با حملات گروه‌هاي فلسطيني يا نيروهاي مستقل، سطح بالايي از تهديدها وجود دارد.
زمان زيادي از ادعاهاي بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي مبني بر اينکه روابط تل‌آويو با کشورهاي عربي به سطحي بي‌سابقه رسيده، نمي‌گذرد که اطلاعات جديدي از سفر محرمانه هيئت عالي‌رتبه کشورهاي عرب حوزه خليج فارس به اراضي اشغالي به تازگي منتشر شد.
به گزارش ايسنا، به نقل از سايت اسرائيلي ۳۶۰ ، به تازگي محمد بن سلمان، وليعهد عربستان در راس اين هيئت وارد اراضي اشغالي شده و به دور از چشم دوربين‌ها با نتانياهو ديدار کرده است.طبق گزارش اين سايت، يک افسر اطلاعاتي امارات در کنار انور عشقي، ژنرال سابق و چهره نزديک به خاندان حاکم در عربستان و ديگر مسؤولان سياسي و امنيتي، بن سلمان را در اين سفر همراهي کرده‌اند. دفتر نتانياهو طبق معمول از هرگونه واکنش به اين مساله خودداري کرده تا عربستان بابت آن به دردسر نيفتد به ويژه که عربستان وانمود مي‌کند که حامي‌مساله فلسطين، حقوق تصويب شده و عادلانه فلسطيني‌هاست که اسرائيل هيچ يک از آنها را به رسميت نمي‌شناسد.صالح الشويکي، عضو ائتلاف براي قدس تاکيد کرد که به شدت با اين سفرها به هر دليل و عنواني که انجام مي‌شود و شرايط آن هر چه که هست، مخالفاست.
هزاران پناهجوي خسته ،بيمار،وحشت زده و گرسنه روهينگيا که از بيم جان پس از کيلومتر‌ها پياده روي در جنگل ،کوه و با عبور از مرزها خود را به بنگلادش رسانده‌اند در انتظار کمک غذايي ،بهداشتي و سرپناه هستند.
به گزارش ايرنا،اين افراد پس از حمله نظاميان و بودائيان افراطي که از دو هفته پيش آغاز و منجر به کشته و مجروح شدن چند هزار نفر از مسلمانان شد با پاي پياده و با استفاده از قايق‌هاي ماهيگيري از ايالت راخين ميانمار به بنگلادش گريختند.
تعدادي از اين افراد که پس از ساعت‌ها و حتي روزها گرسنگي خود را با قايق‌هاي چوبي ماهيگيري به سواحل جنوب شرقي بنگلادش مي‌رسانند ،با خيل عظيم پناهجويان مواجه مي‌شوند.
اين افراد که از مردان ،زنان ،کودکان ، نوزدان و افراد سالخورده تشکيل شده پس از رسيدن به ساحل به علت گرماي زياد ، از دست دادن آب بدن و بيماري نياز به مراقب فوري دارند.به گفته مقامات محلي بنگلادش به علت پر بودن بيمارستان‌ها و کمبود امکانات بهداشتي نه تنها امکان بستري شدن اين افراد وجود ندارد بلکه‌امکان اسکان در اردوگاهها نيز امکانپذير نيست .
هشدار کره‌شمالي در باره قطعنامه احتمالی شوراي امنيت؛
کره‌شمالي در بيانيه‌اي اعلام کرد، اگر پيشنهاد مورد نظر واشنگتن براي اعمال تحريم‌هاي شديدتر عليه پيونگ‌يانگ در جلسه شوراي امنيت تصويب شود ايالات متحده بهاي سنگيني پرداخت خواهد کرد.به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، وزارت خارجه کره‌شمالي در بيانيه‌اي گفت: اقدامات آمريکا را از نزديک دنبال مي‌کند و تهديد کرد که‌اماده و مايل است تا به سبک خودش به آنها پاسخ دهد.
شديدترين تحريم‌ها عليه پيونگ يانگ
ايالات متحده‌امريکا درخواست کرده است تا درباره تحريم‌هاي جديد عليه کره‌شمالي در سازمان ملل متحد راي‌گيري انجام شود. سه‌شنبه گذشته‌امريکا پيش‌نويس قطعنامه‌اي را به جريان انداخت که شديدترين تحريم‌هايي که تاکنون عليه پيونگ‌يانگ اجرا شده، ارائه مي‌کند. براساس آن، تمام صادرات نفت و گاز طبيعي ممنوع شده و تمام دارايي‌هاي مالي خارجي دولت کره‌شمالي و رهبر آن کيم جونگ اون مصادره مي‌شود.ديپلمات‌هاي شوراي امنيت مي‌گويند، آمريکا و چين تا شامگاه يکشنبه درباره محتويات اين قطعنامه مذاکره مي‌کردند. قطعنامه‌هاي پيشين مربوط به تحريم‌هاي سازمان ملل متحد ميان آمريکا و چين به بحث گذاشته مي‌شد و اين روند ممکن بود چندين هفته و يا چندين ماه به طول انجامد اما دولت ترامپ درخواست دارد که راي‌گيري با گذشت شش روز انجام شود.
ششمين و قويترين آزمايش اتمي‌کره شمالي
در بيانيه وزارت خارجه کره‌شمالي آمده است: آمريکا از اقدامات مشروع دفاع از خود کره شمالي به عنوان بهانه‌اي براي خفه و خاموش کردن کامل اين کشو سوء استفاده مي‌کند. از آنجايي که‌امريکا ماهيت خودش را به عنوان يک جانور تشنه خون ثابت کرده و روياي معکوس کردن توليد نيروي هسته‌اي اين جمهوري را که به فاز نهايي رسيده است، در سر دارد، راهي وجود ندارد جز اينکه جمهوري دموکراتيک خلق کره منتظر بماند و بگذارد تا آمريکا شادماني کند. قطعا ما به گونه‌اي عمل خواهيم کرد که‌امريکا بهاي سنگيني بابت آن بپردازد.در اين بيانيه‌امده است، تدابير آتي که جمهوري دموکراتيک خلق کره اتخاذ خواهد کرد دردناک‌ترين و رنج‌آورترين پاسخ به‌امريکا در طول تاريخش خواهد بود.کره‌شمالي ششمين و قويترين آزمايش اتمي‌خودش را يک هفته پيش انجام داد که نقض قطعنامه‌هاي سازمان ملل متحد بود اما پيونگ‌يانگ مدعي است که بايد بازدارندگي هسته‌اي خود را عليه آنچه تخاصم آمريکا مي‌بيند، تقويت کند.
شوراي امنيت امروز درباره قطعنامه جديد کره شمالي راي‌گيري مي‌کند
 شوراي امنيت سازمان ملل قرار است درباره قطعنامه تهيه شده از جانب آمريکا به منظور اعمال تحريم‌هاي جديد عليه کره شمالي به دليل آخرين آزمايش هسته‌اي‌اش راي گيري کند اما هنوز موضع چين و روسيه در مورد اين قطعنامه مشخص نيست.
به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، به منظور تصويب اين قطعنامه عليه کره شمالي نياز به ۹ راي مثبت و همچنين عدم هرگونه وتو از جانب ۵ عضو دائم اين شورا يعني آمريکا، روسيه، چين، انگليس و فرانسه است.
پيش نويس اين قطعنامه روز چهارشنبه گذشته به شوراي امنيت سازمان ملل داده شد و آمريکا تقاضاي راي‌گيري درباره اين قطعنامه تحريم‌هاي جديد عليه کره شمالي را براي امروز مطرح کرد. هنوز دقيقا مشخص نيست که اين قطعنامه چه تدابيري را در نظر گرفته است.ديپلمات‌هاي شوراي امنيت سازمان ملل که نامشان فاش نشده گفته‌اند آمريکا و چين همچنان تا آخرين ساعات يکشنبه نيز مشغول مذاکره در مورد اين قطعنامه بودند.ديپلمات‌ها گفته‌اند که‌امريکا پيش‌نويس اصلاح شده قطعنامه‌ها تحريم‌هاي سازمان ملل عليه کره شمالي را ارائه داده است. اين اصلاحيه براي جلب موافقت روسيه و چين از قطعنامه تحريم‌ها صورت گرفته است.به گفته ديپلمات‌ها در قطعنامه جديد بخش‌هاي سخت ملايم‌تر شده و بخش مربوط به تحريم‌هاي فلج کننده نفتي کره شمالي کمتر شده است.
همچنين در بخش مربوط به کارگران مهمان از کره شمالي و بازسي کشتي‌هاي مظنون به حمل مواد ممنوعه با زور بازنگري‌هايي اعمال شده است.اين در حالي است که قطعنامه‌هاي قبلي عليه کره شمالي معمولا چند هفته و در برخي موارد چند ماه براي نهايي شدن مورد مذاکره ميان آمريکا و چين قرار مي‌گرفت اما دولت ترامپ با توجه به آزمايش هسته‌اي اخير کره شمالي رويکرد جديدي را در قبال اين قطعنامه در پيش گرفت و روز سه‌شنبه گذشته پيش‌نويس آن را در اختيار چين و ديگر اعضاي شوراي امنيت قرار داده و خواهان راي‌گيري در مورد آن در عرض ۶ روز شد.ديپلمات‌ها گفته‌اند: ليو جيه‌يي، سفير چين در سازمان ملل که سفري از جانب شوراي امنيت به اتيوپي داشت، روز پنجشنبه مجبور شد به منظور شرکت در مذاکرات به نيويورک برگردد.اين در حالي است که اوايل امروز وزارت خارجه کره شمالي هشدار داد که اقدامات آمريکا را از نزديک زير نظر داشته و «آمادگي و تمايل» دارد تا با تدابير متقابل خود پاسخ آمريکا را بدهد و آمريکا در صورت تصويب تحريم‌هاي جديد هزينه سنگيني پرداخت خواهد کرد.
هيئت اتيوپي در سازمان ملل که در حال حاضر رئيس فعلي شوراي امنيت است، قرار است بعد از نشستي بر سر قطعنامه مربوط به کره شمالي راي‌گيري انجام دهد.
يونيسف با وخيم خواندن اوضاع کودکان در خاورميانه و شمال آفريقا در اثر گسترش جنگ و درگيري، اعلام کرد، از هر پنج کودک در اين مناطق يکي از آنها به کمک‌هاي بشردوستانه فوري نيازمند است.
به گزارش سايت روزنامه مصري اليوم السابع، گزارش صندوق حمايت از کودکان سازمان ملل (يونيسف) که توسط دفتر منطقه‌اي آن در امان منتشر شده، حاکي از اين است که بيش از ۹۰ درصد اين کودکان در کشورهاي درگير جنگ و نبرد زندگي مي‌کنند.خيرت کابالاري مدير منطقه‌اي يونيسف گفت: جنگ همچنان حق کودکي را از ميليون‌ها دختر بچه و پسر بچه سلب کرده و پيشرفت‌هايي که خاورميانه و شمال آفريقا در دهه‌هاي اخير داشته با خطر پسروي روبه‌رو است.وي گفت: کودکان منطقه خاورميانه و شمال آفريقا شاهد سطحي از خشونت‌ها هستند که تاکنون سابقه نداشته است.اين مقام هشدار داد، ادامه خشونت‌ها در اين مناطق، عواقب وخيمي‌نه تنها براي آن مناطق بلکه براي همه جهان خواهد داشت.کابالاري از رهبران کشورهاي جهان خواست تلاش خود را براي توقف خشونت‌ها به خاطر دختران و پسران و آينده آنها به کار ‌گيرند.براساس اين گزارش، کودکان بيشترين آسيب را از ادامه خشونت‌ها، آوارگي و کمبود ملزومات اساسي زندگي مي‌بينند، بسياري از زيرساخت‌هاي شهري از جمله بيمارستان‌ها، مراکز انرژي و آب و فاضلاب در اثر اين درگيري‌ها آسيب جدي ديده‌اند تا جايي که باعث شده‌اند کودکان در معرض خطر بيماري و مرگ قرار گيرند.يونيسف در گزارش خود اشاره کرد، ميليون‌ها خانواده تاکنون چندين بار زير موشک و بمباران ناگزير به ترک منازل خود شده‌اند.