معاون بانک مرکزي خبر داد؛
معاون اقتصادي بانک مرکزي با بيان اينکه برآوردها حکايت از آن دارد که رشد اقتصادي در فصل بهار ۹۶ هم مثبت است، گفت: شاخص توليدات کارگاههاي بزرگ صنعتي در سه ماهه ابتداي امسال۵.۵ درصد رشد دارد.
پيمان قرباني در گفتگو با خبرگزاري مهر با تاکيد بر اينکه ورود اقتصاد ايران به دوره رونق غيرتورمي، قابل انکار نيست، گفت: مطابق تعاريف استاندارد، در مرحله‌بندي چرخه‌هاي تجاري، تجربه رشد اقتصادي منفي در دو فصل متوالي، به عنوان رکود اقتصادي و در مقابل حصول به رشد مثبت در دو فصل متوالي تحت عنوان رونق اقتصادي طبقه‌بندي مي‌شود؛ بر همين اساس، بررسي رشد اقتصاد و رشد توليد ناخالص داخلي بدون نفت در سال ۱۳۹۵، حاکي از اين است که رشد اقتصادي براي تمامي‌فصول سال مثبت و رشد توليد ناخالص داخلي بدون نفت نيز در يک مسير فزاينده، از ۱.۸- درصد در فصل اول سال ۱۳۹۵ به ترتيب به ۳.۹، ۵.۴ و ۵.۶ درصد در فصول دوم تا چهارم اين سال رسيد که در مجموع، حاکي از ورود اقتصاد به دوره رونق است.معاون اقتصادي بانک مرکزي افزود: همچنين از آنجا که طي دوره مذکور، نرخ تورم کاهش يافته است، رونق ايجاد شده غيرتورمي‌بوده است؛ در حاليکه، انتقاداتي هم که در اين خصوص مطرح شده، عمدتاً به دليل عدم توجه انتقادکنندگان به مفاهيم و تعاريف مرسوم در خصوص رونق و رکود بوده است.قرباني در پاسخ به اين سوال که تعيين مراحل رونق و رکود اقتصادي، بر چه مبنايي صورت مي‌گيرد، تصريح کرد: تعيين مراحل رونق و رکود در ادوار تجاري، بر اساس ارقام رشد­ کل صورت مي‌گيرد و احياناً عملکرد يک يا چند فعاليت يا زيربخش خاص، چه از بابت تبيين دوره‌هاي رکودي و چه از منظر تعيين دوره‌هاي رونق، ملاک طبقه‌بندي مزبور نيست.وي تاکيد کرد: نگاهي به برخي شاخص‌هاي پيش‌نگر نظير شاخص توليد کارگاه‌هاي بزرگ صنعتي و نيز گزارش عملکرد شرکت­هاي بورسي، به خوبي نشان مي‌دهد که رشد مثبت و مناسب اقتصادي در فصل اول سال جاري نيز، ادامه خواهد داشت و تجربه رشد مثبت، تنها به سال ۱۳۹۵ محدود نمي‌شود.قرباني ادامه داد: دستاورد خروج از رکود در حالي تحقق يافته که نرخ تورم در سطح يک‌رقمي‌محقق شده است؛ به اين معنا که نرخ تورم در سال ۱۳۹۵ با کاهش ۲.۸ واحد درصدي نسبت به رقم سال قبل يعني ۱۱.۹ درصد، به ۹.۱ درصد رسيده است که نشان مي‌دهد رشد اقتصادي ۱۲.۵ درصدي سال ۱۳۹۵ بدون هزينه‌هاي تورمي‌حاصل شده است.وي گفت: آخرين تحولات شاخص بهاي کالاها و خدمات مصرفي، همچنان کنترل تورم در سطوح هدف‌گذاري شده را نشان مي‌دهد؛ لذا عملکرد رشد اقتصادي، رشد توليد ناخالص داخلي بدون نفت و همچنين نرخ تورم سال ۱۳۹۵ نشان از خروج اقتصاد کشور از دوره رکود تورمي‌و ورود به دوره رونق غيرتورمي‌است.مرکز آمار ايران چهارشنبه(۱۵ شهريورماه) رشد اقتصادي فصل بهار را بدون نفت ۷ درصد و با نفت ۶.۵ درصد اعلام کرده است.
بانک ملي ايران به عنوان بزرگترين بانک جهان اسلام و در راستاي تاکيد نهادهاي بالادستي، گامي‌بلند در جهت عملياتي کردن مقررات مبارزه با پولشويي را برداشت.
 به گزارش روابط عمومي‌بانک ملي ايران، دکتر محمد رضا حسين زاده گفت: مجموعه مقررات و ضوابط اجرايي ناظر بر قانون مبارزه با پولشويي تحت عنوان بخشنامه «سري 37 ب» تدوين و پس از تصويب در کميته عالي تدوين و بازنگري بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هاي بانک ملي ايران به شعب سراسر کشور ابلاغ شد. مديرعامل بانک ملي ايران اظهار کرد: شناسايي و احراز هويت مشتريان ايراني و خارجي، تعيين سطح فعاليت مشتريان، نحوه ارسال اسناد و مدارک مشتريان به نشاني پستي آنها، رعايت مقررات مبارزه با پولشويي در حوزه نظام‌هاي پرداخت و روابط کارگزاري‌ها، گزارش واريز وجوه نقد بيش از سقف مقرر (CTR) و شناسايي معاملات مشکوک و شيوه گزارش دهي (STR) از اجزاي اين بخشنامه است.

در راستاي ارايه خدمات مناسب به مشتريان شهر شيراز، شعبه جديد بانک ايران زمين، 15 شهريور ماه با حضور مديرعامل و مديران ارشد بانک افتتاح شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي: عبدالمجيد پورسعيد مديرعامل بانک ايران زمين با اشاره به ظرفيتهاي اقتصادي شهر شيراز تصريح کرد: ظرفيت‌هاي اين شهر به لحاظ صنعتي، گردشگري و توليدي در کنار نگرش بانک ايران زمين به ارائه خدمات با کيفيت به مشتريان، از مهمترين دلايل افتتاح شعبه فرهنگ شهر بوده است. وي اظهار اميدواري کرد اين شعبه در راستاي ارائه خدمات نوين و با کيفيت بانک ايران زمين به مردم شيراز موفق عمل کند.براساس اين گزارش شعبه فرهنگ شهر شيراز، در خيابان فرهنگ شهر، ايستگاه دوازده، نبش کوچه ۲۹ واقع شده است.
نشست يکروزه مديرعامل با مديران مناطق و معاونان و مديران ستادي با هدف بررسي عملکرد بانک ، در محل ساختمان مرکزي بانک حکمت ايرانيان برگزار شد .
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک حکمت ايرانيان ، در اين نشست دکتر عسکرزاده مديرعامل ، دکتر زارع اسکندري عضو هيات مديره ، دکتر جهاني رئيس کميته حسابرسي داخلي و جليل بي نظير معاون امور بانکي بانک حکمت ايرانيان به ايراد سخنراني پرداختند و در راستاي بهبود عملکرد بانک حکمت ايرانيان در خدمت رساني به مشتريان نکاتي را تصريح کردند .در بخش ديگري از اين مراسم نيز دکتر سوري مدير بانکداري شرکتي با ارائه پاورپوينت به تشريح شيوه‌هاي نوين بانکداري اختصاصي و شرکتي پرداخت . در پايان نيز ، جلسه پرسش و پاسخ ميان مديران مناطق و معاونان و مديران ستادي برگزار شد .
بنيان‌گذار بانک اقتصادنوين: از فعاليت‌هاي شرکت "نوين تک" در توسعه استارتاپ‌ها حمايت مي‌کنيمهمزمان با عيد سعيد غدير خم و به منظور تکميل زنجيره خدمات شرکت پرداخت نوين آرين، شرکت "نوين تک" رسما افتتاح شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک اقتصادنوين، در اين مراسم که با حضور بنيان‌گذار بانک اقتصادنوين و اعضاي هيات مديره، مديرعامل و کارکنان شرکت پرداخت نوين و رئيس دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبايي برگزار شد، مهندس محمد صدرهاشمي‌نژاد بنيان‌گذار بانک اقتصادنوين، طي سخناني با اشاره به لزوم توجه به کسب و کارهاي جديد گفت: فعاليت‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته توسط شرکت نوين تک در بحث حمايت و توسعه استارتاپ‌ها کاملا مورد حمايت قرار خواهد گرفت.
وي افزود: با راه‌اندازي شرکت نوين تک امکان حمايت از استارت‌آپ‌ها به عنوان کسب و کارهاي جديد براي گروه اقتصادنوين فراهم خواهد شد و با اين رويداد بانک اقتصادنوين نيز به قافله کسب و کارهاي مدرن پيوست.
وي اظهار داشت: شرکت پرداخت نوين به عنوان يکي از زيرمجموعه‌هاي بانک اقتصادنوين با درک اهميت اين موضوع مامور به ورود به حوزه کسب و کارهاي جديد شده است که استمرار اين روند آينده مجموعه اقتصادنوين و شرکت پرداخت نوين را تضمين خواهد کرد.
در ادامه اين مراسم، مهندس کريم خمسه رئيس هيات مديره شرکت پرداخت نوين نيز گفت: در عصر حاضر کسب و کارهايي موفق خواهند بود که بر پايه خلاقيت، انگيزه ، تلاش و پشتکار شکل گيرند.
آيين توديع و معارفه مدير شعب بانک کشاورزي در استان کرمان با حضور داور ماهي کار عضو هيات مديره اين بانک و مسئولان استاني برگزار شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کشاورزي، مهندس ماهي کار در اين جلسه با استناد به آيات قرآني بر اهميت بخش کشاورزي تاکيد کرد و آن را نوعي عبادت و اطاعت خالق و ماموريت انسان بر روي زمين دانست. وي در ادامه سخنان خود به سند چشم انداز ۱۴۰۴ و دو نکته اساسي بهره مندي انسان از سبد غذايي و محيط زيست مطلوب اشاره و تصريح کرد: توسعه کشاورزي، زمينه ساز توسعه اقتصادي است. وي افزود: امروز ملاک و معيار برنامه‌ها و اقدامات بانک کشاورزي بر اساس سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي است که در اين زمينه بانک کشاورزي با تزريق بيش از ۱۷۰۰۰ ميليارد ريال اعتبار به ۴۶۰۰ بنگاه کوچک و متوسط ، مقام اول نظام بانکي کشور را در حمايت از بنگاه‌هاي توليدي کسب کرده است.
مهندس ماهي کار در پايان سخنان خود ضمن قدرداني از خدمات مهدي جهان نجاتي، با حکم دکتر مرتضي شهيدزاده رئيس هيات مديره و مديرعامل بانک کشاورزي، محمدروشني سالار را به عنوان مدير جديد شعب بانک در استان کرمان معرفي کرد.
اين گزارش مي‌افزايد محمد روشني سالار مدير جديد شعب بانک کشاورزي در استان کرمان نيز ابراز اميدواري کرد اين مسئوليت خطير را با سربلندي پشت سر بگذارد.
قرارداد تأمين مالي بلندمدت بانک پارسيان و اگزيم بانک کره‌جنوبي در راستاي اشتغالزايي و کمک به توليد و پيشرفت اقتصاد کشور، به‌امضاي طرفين رسيد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک پارسيان؛ اين بانک يکي از 12 بانک ايراني است که در چارچوب توافق بانک مرکزي ، قرارداد تامين مالي بلند مدت به ارزش 8 ميليارد يورو با اگزيم بانک کره جنوبي منعقدکرد و به همين منظوراين بانک در زمينه‌ قراردادهاي فاينانس، آماده بررسي قبول عامليت پروژه‌هاي ارائه شده از سوي متقاضيان است.
هدف ازاين طرح، تامين مالي ميان مدت ( با دوره بازپرداخت نهايتاً تا ده سال) خريد کالاها و خدمات از کشور کره جنوبي به منظور اجراي طرح‌هاي زيربنايي توليدي و صنعتي و طرح‌هاي توسعه اي در ايران مي‌باشد و وزارت امور اقتصاد و دارايي به منظور تضمين بازپرداخت تسهيلات دريافتي تحت قرارداد، نسبت به صدور ضمانت نامه بازپرداخت اقدام مي‌کند.
همچنين در قالب قرارداد مذکور، معادل يورويي100 ميليون دلار به عنوان تسهيلات ارزي کوتاه مدت(ريفاينانس) نيز اجرايي شد که تسهيلات موردنظر درقالب گشايش اعتبار اسنادي و باهدف تامين مالي کوتاه مدت جهت خريد کالاهاي اساسي، ضروري، دارو و تجهيزات پزشکي(حداکثر با دوره بازپرداخت 180 روزه) و مواد اوليه واحدهاي توليدي( حداکثر با دوره بازپرداخت 360 روزه) توسط خريداران ايراني از صادرکنندگان کره جنوبي قابل استفاده است .
بنا به اين اطلاعيه؛ نرخ سود بابت تسهيلات 180 روزه با يوريبور شش ماهه با حاشيه سود 18 درصد؛ و براي تسهيلات 360 روزه با يوريبور شش ماهه با حاشيه سود 3/2 درصد است و همچنين سررسيد اعتبار اسنادي؛ حداکثر 7 ماهه و غيرقابل تمديد است .
عضو شوراي اسلامي‌شهر تهران با بيان اين‌که بانک شهر همواره پشتيبان مديريت شهري بوده است، نقش اين بانک را در حمايت از موضوعات فرهنگي همچون برگزاري نمايشگاه عطر سيب، حائز اهميت ارزيابي کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، مجيد فراهاني، عضو پنجمين دوره شوراي اسلامي‌شهر تهران در حاشيه افتتاح نمايشگاه فرهنگي عطر سيب با بيان اين مطلب اظهار کرد: يکي از وظايف مهم شهرداري‌ها همواره کمک به مراسم و آيين‌هايي است که با روح مردم پيوند دارد و شوراي شهر جديد نيز افتخار دارد تا اين مسير معنوي را همراهي کند تا روح 1400 ساله اين مراسم‌ها حفظ شود.وي در ادامه با اشاره به نقش بانک شهر در حمايت از شهرداري‌ها اظهار کرد: اين بانک به عنوان مجموعه‌اي که با شهرداري‌ها پيوند دارد، هميشه به عنوان پشتيبان در کنار مديريت شهري بوده است و خوشحال هستيم که اين حمايت را از موضوعات فرهنگي مانند برگزاري نمايشگاه‌ عطر سيب نيز دارد.اين عضو شوراي اسلامي‌شهر تهران خاطر نشان کرد: بانک شهر همواره درتامين اعتبار پروژه‌هاي مختلف عمراني و طرح‌هاي زير ساختي پيشقدم بوده و در برگزاري نمايشگاه فرهنگي عطر سيب نيز توانسته حمايت‌هاي بسزايي را داشته باشد که قابل تحسين است. فراهاني ابراز اميدواري کرد تا با تداوم اين حمايت‌ها ، شاهد رشد و رونق به ويژه در حوزه‌هاي فرهنگي باشيم.بر اين اساس، نمايشگاه فرهنگي عطر سيب، از 20 شهريورماه با حمايت بانک شهر در بوستان ولايت تهران برگزار مي‌شود.
دکتر ايازي معانت اجتماعي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در دومين نشست کارشناسان حوزه خيرين سلامت دانشگاه‌ها و دانشکده‌هاي علوم پزشكي كشور كه در مشهد برگزار شد از نقش و رويكرد بانك قرض الحسنه مهرايران در زمينه‌هاي اجتماعي و اقدامات مثبت و موثر صورت گرفته در حوزه سلامت تقدير و تشكر نمود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهر ايران، دکتر ايازي در اين نشست گفت: پرداختن به موضوعات اجتماعي يکي از اساسي‌ترين نکاتي است كه وزير بهداشت به آن تاكيد مي‌نمايد و بالا بردن سلامت جامعه در كنار كاهش هزينه‌هاي تحميلي بر خانواده‌ها، جامعه و دولت در دستور كار اين وزارتخانه و خيرين اين حوزه قرار دارد. وي نقش سازمان‌هاي مردم نهاد و کانون‌هاي اجتماعي را بسيار مهم دانست و تصريح کرد: بايد فرهنگ سلامت را در سطح جامعه تقويت کنيم تا مردم مراقبت‌هاي لازم براي داشتن زندگي با کيفيت تر را انجام دهند. در ادامه، دکترمشکيني معاون وزير کشور نيز در خصوص فعالان اجتماعي در اين همايش عنوان داشت: جريان سلامت را بايد از طريق هم افزايي بين خيرين و مسئولين کنترل وآن را اجرا كرد. اقدامي، رئيس اداره سازمان و برنامه ريزي بانک قرض الحسنه مهرايران نيز با حضور در اين همايش، خدمات اين بانک در خصوص وظايف اجتماعي را همسو و در کنار خيرين دانست و گفت: در اين حوزه تا کنون گام‌هاي موثري در بانك برداشته شده است و اميدواريم با همت و همگرايي خيرين كشور اين تعاملات در سطح وسيعي ادامه پيدا نمايد.

طي مراسمي‌با حضور معاون امور مناطق و سرپرست مديريت کل امور مديران بانک مهر اقتصاد، سيد عبداله‌هاشمي‌به سمت معاون اداري مالي و کورش صادقي به سمت رئيس دايره اعتبارات اداره‌امور شعب استان مازندران منصوب شدند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد استان مازندران، جواد حاجي مزداراني – معاون امور مناطق بانک– در اين مراسم با بيان اينکه منابع تخصيص يافته در هر استان بايد براي تقويت اقتصاد و ايجاد اشتغال همان استان هزينه شود، ابراز داشت: استان مازندران با وجود ذخاير و حجم بالاي نقدينگي، متاسفانه از نرخ بيکاري بالائي برخوردار بوده و سالانه کارخانه جات و واحدهاي توليدي بزرگ به دليل عدم تخصيص تسهيلات و کمبود بودجه به تعطيلي کشيده مي‌شوند.
مزداراني با تاکيد بر اينکه تخصيص منابع در وهله نخست بايد در جهت حفظ و ايجاد اشتغال باشد، افزود: بانک‌ها و موسسات مالي در استان‌ها مي‌توانند با بررسي و شناسائي اين کارگاه‌ها و با کارشناسي تمامي‌جوانب به جاي انتقال نقدينگي به مرکز، با اعطاي تسهيلات به اين واحد‌ها در رشد و شکوفائي اقتصاد و رونق بازار سهيم باشند.
معاون امور مناطق بانک در بخش ديگري از سخنان خود تصريح کرد: شاخص مطالبات که بخش عمده ي آن مربوط به اعتبار سنجي است ناشي از بي توجهي به مبلغي تخصيص يافته است و بخش ديگر آن نيز ناشي از مشکلاتي است که خارج از اراده فرد در اثر بحران‌هاي مالي موجود در بازار نظير تحريم‌ها بوجود مي‌آيد.
آرش شهرکي‌کيا مشاور مديرعامل و مديرامورحراست پست‌بانک‌ايران در مراسم توديع و معارفه مسئول جديد حراست مديريت شعب استان سيستان و بلوچستان گفت: ارتقاء و رضايت‌مندي عمومي‌از بانک مهمترين برنامه‌ اين امور است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌پست‌بانک‌ايران: وي در ادامه ضمن ابراز رضايت از عملکرد محمدعلي قهقائي رئيس پيشين دايره حراست مديريت شعب استان اظهارداشت: جابجائي در هر سازماني امري طبيعي و جهت پويائي و رشد بيشتر مجموعه صورت مي‌گيرد.
شهرکي‌کيا تصريح کرد: اميدواريم غلامرضا مودي نيز به‌عنوان سرپرست حراست استان تلاش کند تا با لحاظ قراردادن شعار؛ اخلاق‌گرائي، تصميم‌سازي، پاسخگوئي و تاثيرگذاري بيش از گذشته موجبات ارتقاء و رضايت‌مندي از مجموعه را فراهم سازد.
علي‌اصغر فروزان‌خواه مديرشعب پست‌بانک استان نيز ضمن تقدير از خدمات قهقائي و تبريک به مودي به تشريح جايگاه حراست در امر پيشگيرانه و پيش‌بيني کننده در مجموعه بانک و جلوگيري از تخلفات پرداخت و سپس گزارشي از عمکرد استان را ارائه کرد.
گفتني است: در اين مراسم معاونان و نمايندگان ادارات اطلاعات و حراست کل استان نيز حضور داشتند که درپايان با اهداء لوح و هدايائي از تلاش‌هاي قهقايي تقدير و ابلاغ انتصاب مودي به وي اعطاء شد.
سرپرست مديريت شعب خراسان رضوي موسسه اعتباري ثامن گفت : فعاليت علمي، عملي و بهبود مستمر و توسعه پايدار مقدمه حضور در بازار پولي و بانکي است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌موسسه اعتباري ثامن؛ مسعود کيوانفر وصول مطالبات را يکي از اهداف مهم ثامن در شش‌ماهه دوم سال جاري دانست و افزود: توان سنجي، سازمان‌دهي، برنامه‌ريزي و تقسيم‌کار بين همکاران و درنهايت پيگيري مطالبات از امور بسيار مهم شعب است .
وي تصريح کرد: سودمندترين و مفيدترين عملکرد شعب در حال حاضر پيگيري و وصول معوقات است، چراکه باعث رشد نقدينگي و سودآوري مي‌شود.
کيوانفر با اشاره به کارکردهاي نيروي انساني يادآور شد: هر يک از افراد بايد به نقش و رسالت خود واقف بوده و با ايفاء تعهد و مسئوليت‌ها ، موجب شرکت شوند.
مجتبي آموزش معاون اعتباري خراسان رضوي با اشاره به روند افزايشي وصول مطالبات گفت : با تلاش همکاران وصول مطالبات روند افزايشي به خود گرفته است.
مسعود صال مصلحيان معاون اجرايي خراسان رضوي افزود: يک برنامه‌ريزي خوب و صحيح بايد از لغزش‌ها و اشتباهات پيشگيري کرده و بهره‌وري را افزايش دهد.
افتتاح شرکت کوشاب غرب ايلام
 با تسهيلات بانک صنعت و معدن

شرکت کوشاب غرب ايلام با تسهيلات مصوب ريالي 4 ميليارد توماني و تسهيلات مصوب ارزي 9 ميليون و 600 هزار يورويي بانک صنعت و معدن به بهره برداري مي‌رسد.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانک صنعت و معدن، محصول شرکت کوشاب غرب ايلام ، ماءالشعير است و براي 44 نفر در اين منطقه كمتر توسعه يافته كشورمان ايجاد اشتغال خواهد کرد.بر اساس اين گزارش، بانک صنعت و معدن تاکنون بيش از 52 ميليارد تومان تسهيلات در قالب طرح رونق توليد به صنايع كوچك و متوسط استان ايلام پرداخت كرده است.گفتني است طرح‌هاي زيربنايي زيادي در سال‌هاي اخير با تسهيلات بانك صنعت و معدن در كشور به اجرا در آمده و موجب ايجاد اشتغال شده است.

حضور تيم جانبازان تنيس ‌روي ميز
در کره جنوبي  با حمايت بانک دي

بانک دي از ورزشکاران جانباز و معلول کشور براي حضور در مسابقات آزاد بين‌المللي تنيس روي ميز کره‌جنوبي حمايت کرد.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک دي، اين بانک در راستاي ايفاي نقش خود در حوزه مسئوليت‌هاي اجتماعي از تيم هفت نفره جانبازان و معلولين کشور براي شركت در مسابقات آزاد بين المللي تنيس روي ميز کره جنوبي حمايت کرد.اين مسابقات از 28 تيرماه لغايت چهارم مرداد در اينچئون کره جنوبي برگزار شد و تيم ايران با هفت ورزشکار به مربيگري مهدي ارمندنيا در اين مسابقات حضور داشت که حسن جانفشان، مهدي رضاپور در کلاس 2، حميدرضاشيخ زاده، مهدي معصومي‌در کلاس 4، فريدون کامراني، يوسف بچاري و علي يزدي در کلاس 9 اعضاي تيم ملي جمهوري اسلامي‌ايران در اين مسابقات را تشکيل دادند.تيم كشورمان در اين دوره از مسابقات كه در آن کشورهاي مختلفي از جمله‌امريکا، تايلند، روسيه، آلمان و هلند حضور داشتند، موفق به کسب چهار مدال برنز تيمي‌و انفرادي شد.
گفتني است اين رويداد بين‌المللي که از امتياز 40 برخوردار بود و تاثيرگذاري مناسبي در رنکينگ جهاني شرکت کنندگان دارد به منزله مسابقات تدارکاتي براي رقابت‌هاي قهرماني آسيا در چين نيز به شمار مي‌رفت.

اعطاي بيش از 28 هزار فقره تسهيلات
ازدواج و تهيه جهيزيه توسط بانک رفاه

بانک رفاه از ابتداي مردادماه تا هفدهم شهريور ماه سالجاري تعداد 28 هزار و 773 فقره تسهيلات قرض الحسنه ازدواج و تهيه جهيزيه پرداخت کرد.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک رفاه، در اجراي دستورالعمل بانک مرکزي و طرح ضربتي پرداخت تسهيلات قرض الحسنه ازدواج ، شعب بانک رفاه در سراسر کشور از اول مرداد تا 17 شهريور ماه نسبت به پرداخت اين تسهيلات به متقاضيان واجد شرايط اقدام و 28 هزار و 773 فقره تسهيلات ده ميليون توماني پرداخت کرده‌اند.ادارات امور شعب اين بانک در استان‌هاي خراسان رضوي، خوزستان، مازندران و آذربايجان غربي به ترتيب داراي بيشترين پرداختي به تعداد 3624، 2848، 1766 و 1627 فقره تسهيلات قرض الحسنه ازدواج و تهيه جهيزيه بوده‌اند.

حمايت بانک صادرات ايران
 از خودرو سازان خراسان رضوي

بانک صادرات ايران در استان خراسان رضوي به منظور حمايت از رونق توليد در صنعت خودرو ، تسهيلاتي به ارزش ٢ هزار ميليارد ريال در اختيار خودرو سازان اين استان قرار داد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، در راستاي کمک به رونق واحدهاي توليدي و در چارچوب برنامه‌هاي اقتصاد مقاومتي ،طي تفاهمنامه اي بين بانک صادرات ايران،شرکتهاي سايپا و سازه گستر با قطعه سازان طرف قرار داد اين شرکتها، طي سالهاي ٩٥ و نيمه اول سال ٩٦، پرداخت تسهيلاتي بالغ بر ٢ هزار ميليارد ريال به خودرو سازان در دستور کار قرار گرفت .لازم بذکر است مانده تسهيلات اعطايي اين بانک تا پايان سال ١٣٩٥ بالغ بر ٦٥٠ هزار ميليارد ريال مي‌باشد که اين ميزان تسهيلات اعطايي نسبت به پايان سال قبل (اسفند ١٣٩٤) معادل ٣٦/٣درصد رشد داشته است.بانک صادرات ايران طي سال ١٣٩٥ با پرداخت ١٧٤ هزار ميليارد ريال تسهيلات، اهتمام ويژه اي را در زمينه اعطاي تسهيلات به بخشهاي اقتصادي، عمراني و صنعتي کشور معمول داشته و توانسته عملکرد موفقي را طي سال ١٣٩٥ در زمينه اعطاي تسهيلات رقم زده و رتبه نخست را در زمينه اعطاي تسهيلات در بين ساير بانکهاي کشور با رشد ٣٦/٣درصد کسب نمايد.

پرداخت سود سهام شرکت پارس مينو
 از طريق شعب سراسر کشور بانک سپه

 بر اساس قرارداده منعقده دو جانبه بانک سپه و شرکت صنعتي پارس مينو عمليات پرداخت سود سهام سهامداران شرکت مذکور هم اکنون از طريق کليه شعب اين بانک آغاز شده است.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانک سپه، در اين راستا سهامداران حقيقي شرکت ياد شده ضمن مراجعه به شعب اين بانک با ارائه مدارک هويتي معتبر مي‌توانند سود سهام خود را دريافت و يا به ساير حساب‌هاي خود انتقال دهند.شايان ذکر است بانک سپه به عنوان نخستين بانک ايراني و دولتي و بيش از 90 سال سابقه درخشان در عرصه بانکداري و ارائه خدمات مناسب به مشتريان، عامليت پرداخت سود سهام تعداد زيادي از شرکت‌هاي سهامي‌بورسي و فرابورسي را از سال‌هاي گذشته از طريق شعب سراسر کشور به عهده دارد.

گام 1000 ميليارد ريالي بانک سامان
 براي ازدواج جوانان

بانک سامان از ابتداي سال 95 تا 20 شهريورماه‌امسال، بيش از 10 هزار و 800 فقره تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت کرده است.رضا شيرين گوهريان مدير اعتبارات خرد و صنفي در گفت‌وگو با «سامان‌رسانه» با اعلام اين خبر گفت: پرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج از سال گذشته به‌عنوان يکي از برنامه‌هاي اصلي بانک براي ياري‌رساني به نسل جوان جامعه در دستورکار قرار گرفته است.مدير اعتبارات خرد و صنفي بانک سامان تصريح کرد: بر همين اساس بانک سامان هم‌راستا با سياست‌هاي ابلاغي بانک مرکزي، بودجه مجزايي به اين امر اختصاص داده که بر همين اساس، از ابتداي سال 95 تا 20 شهريورماه سال جاري، 10 هزار و 820 فقره تسهيلات به مبلغ يک‌هزار و يکصد و سي‌ميليارد ريال به متقاضيان واجد شرايط پرداخت شده است. وي خاطرنشان کرد: به هريک از زوجين مبلغ 100 ميليون ريال تسهيلات قرض‌‌الحسنه ازدواج، بر اساس شرايط و ضوابط بانک مرکزي و با کارمزد سالانه چهار درصد پرداخت مي‌شود که متقاضيان مي‌بايست نسبت به بازپرداخت آن طي 48 قسط مساوي ماهيانه اقدام کنند.