سيف در جمع خبرنگاران تاکيد کرد؛
رئيس کل بانک مرکزي با بيان اينکه دلار گزينه مطلوبي براي سرمايه گذاري نيست، گفت: دامنه تغيير دلار در شش ماهه نخست سال، ماهيانه ۵ درصد بوده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از خبرنگار مهر، ولي الله سيف در حاشيه جلسه‌امروز هيات دولت و در جمع خبرنگاران در مورد کاهش نرخ سود بانکي اظهار داشت: از ۱۱ شهريور بانک‌ها ملزم به رعايت دستورالعمل داخلي شده‌اند و کميته نظارت از سوي بانک مرکزي نيز هر روزه بر عملکرد بانکها نظارت دارد. وي با بيان اينکه عموميتي در بين بانک‌ها در اجراي اين دستورالعمل وجود دارد، گفت: تنها چند مورد تخلف وجود داشت که منجر به عزل رئيس شعبه شد.
رئيس کل بانک مرکزي همچنين با اشاره به نوسانات نرخ دلار گفت: قيمت دلار در شش ماهه اول سال تنها ۲.۱۸ درصد افزايش داشته که دامنه اين نوسانات ماهيانه کمتر از ۵ درصد بوده است، لذا جاي نگراني نيست.
سيف ادامه داد: نرخ ارز مسير طبيعي خود را طي مي‌کند؛ نرخ ارز در پنج فروردين ۹۶ سه هزار و ۷۲۰ تومان بوده است. روز گذشته ارز با سه هزار و ۹۰۳ تومان بسته شد، اين نرخ نشان دهنده افزايش ۲.۲ درصدي افزايش نرخ ارز در شش ماهه گذشته است که متوسط ماهانه آن نيم درصد بوده و طبيعي است.
وي با بيان اينکه بانک مرکزي براي کنترل نرخ ارز دقت نظر دارد، تاکيد کرد: سرمايه گذاري بر روي دلار جايگزين مناسبي براي سپرده‌هاي بانکي نيست، چرا که سپرده‌هاي بانکي به مراتب بازدهي بيشتري نسبت به دلار دارند؛ بنابراين دلار گزينه مطلوبي براي سرمايه گذاري نيست. رئيس کل بانک مرکزي تصريح کرد: دولت تمايلي به افزايش نرخ ارز ندارد و تمايل دولت نسبت به هر اقدامي‌است که منجر به ثبات شود.
وي ادامه داد: آرامش اقتصادي را دولت در چهار سال گذشته توانسته بر بازار حاکم کند که اين ويژگي استمرار خواهد يافت که طبيعتا قابليت پيش بيني در اقتصاد منجر به رشد صادرات و اشتغال خواهد شد.
سيف در خصوص پيش بيني اش در مورد کاهش يا افزايش نرخ ارز هم گفت: نرخ ارز روند طبيعي خود را طي مي‌کند، کسي نمي‌تواند پيش بيني کند که در سرمايه گذاري روي دلار بيش از سپرده گذاري در بانک سود مي‌برد، اين تصور غلطي است و در بلندمدت ثابت شده است کساني که در بانک سپرده گذاري مي‌کنند از افزايش قيمت دلار جلوتر هستند لذا کسي که دلار را به عنوان عامل سرمايه گذاري انتخاب کند ضرر مي‌کند.

علي پهلواني مدير امور سازمان و برنامه ريزي بانک صنعت و معدن گفت: چشم انداز بانك صنعت و معدن، پيشرو ماندن در ارايه چابک و اثربخش خدمات مالي، بانكي و مشاوره اي به فعاليت‌هاي توليدي صادرات محور و زيرساختي دوستدار محيط زيست است.
اين چشم انداز هم راستا با سياست‌هاي ابلاغي اقتصاد مقاومتي ترسيم شده است. پهلواني در گفتگو با پايگاه خبري بانک صنعت و معدن بيان داشت: استراتژي‌هاي بانك صنعت و معدن در دوره جديد، ايفاي نقش موثر در سياستگذاري اقتصادي، تقويت بانکداري شرکتي، توسعه بيش از پيش تعاملات بين المللي و توسعه بستر مشاوره سرمايه گذاري است. وي افزود: اتخاذ اين استراتژي‌ها حاصل كار مشترك تيمي‌از خبرگان بانك در تدوين برنامه راهبردي چهارم بانك صنعت و معدن است كه از انتهاي سال 94 در دستور كار مديريت سازمان و برنامه ريزي قرار گرفت. مدير امور سازمان و برنامه ريزي خاطرنشان کرد: بدين منظور با تشكيل كارگروه‌هاي تخصصي ، محيط داخلي، محيط خارجي نزديك و محيط خارجي دور و در ادامه با تشكيل دفتر مديريت راهبردي؛ چشم انداز، ماموريت، اهداف و اقدامات عملياتي بانك تنظيم و به تصويب هيات مديره بانك رسيد. پهلواني عنوان داشت: در اين برنامه، 13 اقدام يا پروژه استراتژيك تعريف و مسئوليت مديريت اجراي هر پروژه عملياتي با شناسنامه و منشور پروژه مشخص به همكاران منتخب بانك واگذار شده است. وي تصريح کرد: پس از توافق برجام، سيستم بانكي كشور رويكرد جدي در ورود مجدد به سيستم مالي دنيا داشته است تا پس از چندين سال تحريم، بتواند بر اساس استانداردهاي روز بانكداري با تجديد ساختار، خود را با نظام بانكي بين المللي هماهنگ نمايد. بانك صنعت و معدن نيز به عنوان بانكي كه تجربه بالايي در زمينه تعاملات بانكداري بين المللي دارد، براي بازيابي موقعيت گذشته خود برنامه ريزي کرده است. مدير امور سازمان و برنامه ريزي بانك صنعت و معدن در ادامه گفت: استقرار بانكداري متمركز به عنوان يك پروژه عمده كه از زمان برنامه راهبردي سوم در دستور كار بانك قرار گرفته است. وي اظهار کرد: توسعه روابط کارگزاري، خطوط اعتباري خارجي، جذب منابع و مشارکتهاي بين المللي از پروژه‌هاي تعريف شده در برنامه راهبردي است كه به تجهيز منابع و افزايش تراكنش‌هاي كارگزاري بانكي سرعت خواهد بخشيد تا از رهرو آن بانك بتواند نقش آفريني موثرتري در عرصه تامين مالي توسعه اي كشور داشته باشد.

مراسم تجليل از نخبگان افتخار آفرين موسسه اعتباري کوثر در کسب رتبه نخست اولين المپياد علمي‌بانک‌ها و موسسات اعتباري با حضور مديرعامل، قائم مقام، دبير کل کانون بانک‌ها و موسسات اعتباري خصوصي، مسئولين کشوري و لشگري، مديران ورزشي، معاونين، مديران، نخبگان و کارشناسان کوثر برگزار شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌موسسه اعتباري کوثر؛ دکتر رضايي مديرعامل موسسه اعتباري کوثر ضمن تبريک ايام عيد سعيد غدير، ولادت امام موسي الکاظم(ع) گفت: جوانان کوثري در اولين رقابت علمي‌بانک‌ها و موسسات اعتباري خصوصي ثابت کردند که ما مي‌توانيم. دکتر رضايي افزود: جوانان کوثر ثابت کردند که کشور به جوان‌هايي نياز دارد که بتوانند بازوان پُرقدرتي براي پيشرفت کشور ، سرشار از انگيزه‌ي ايماني، بصيرت ديني، همّت بلند واعتماد به‌ نفس باشند . مديرعامل موسسه اعتباري کوثر با اشاره به شاخص‌هاي نخبگان بيان داشت: نخبگي در جوانان ما موج مي‌زند، در موسسه کوثر همواره بر اهميت به سرمايه‌هاي انساني تاکيد شده است و اينکه کوثر ميان ۱۴ بانک و موسسه اعتباري رتبه نخست را کسب مي‌کند نشان مي‌دهد که نيروهاي نخبه، خوش طينت و آينده دار در کوثر فعاليت مي‌کنند و ثابت کردند که "آينده از آن ماست". وي افزود: منابع انساني، سرمايه‌هاي با ارزش موسسه براي کسب افتخارات هستند. سرمايه‌هاي انساني موسسه اعتباري کوثر در حال حاضر از نهال به يک درخت جوان تبديل شده است. نايب رئيس هيئت مديره موسسه اعتباري کوثر بيان داشت: از همين لحظه به شما غيور مردان، نخبگان،جوانان و همدلان کوثري نويد مي‌دهم که‌اماده درخشش کوثر در عرصه‌هاي گوناگون باشيد. بر اساس اين گزارش؛ سيد‌هادي‌هاشمي‌معاون توسعه و مديريت سرمايه‌هاي انساني موسسه اعتباري کوثر با ارائه گزارش اقدامات انجام شده جهت آمادگي حضور تيم کوثر در اولين المپياد علمي‌بانک‌ها و موسسات اعتباري خصوصي گفت: بيش از ۵۵ درصد آموزش‌هاي تخصصي کوثر بر بستر تلفن همراه ارائه مي‌شود . محمد رضا جمشيدي دبير کل کانون بانک‌ها و موسسات اعتباري خصوصي در اين مراسم گفت: با پيشنهاد رسمي‌موسسه اعتباري کوثر در تاريخ 22/03/95 به کانون بانکها و موسسات اعتباري خصوصي مبني بر برگزاري المپياد بانکي در بانک‌ها و موسسات اعتباري خصوصي کشور، نقطه آغاز تشکيل جلسات کميسيون آموزش در کانون بانکها و موسسات اعتباري خصوصي ايران بود که حاصل اين جلسه نيز موافقت مديران آموزش بانک‌ها با برگزاري المپياد بود.

حسين عبده تبريزي:
يکي از اقدامات اوليه براي رونق بخشي به بازار مسکن و افزايش حجم معاملات خانه اولي‌ها، گسترش دامنه پرداخت تسهيلات ارزان قيمت و بلند مدت از طريق ورود ساير بانک‌ها به اين حوزه است.
حسين عبده تبريزي مشاور مالي وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه اگر چه بانک مسکن علاقمند است تعداد و مقدار تسهيلات خريد مسکن را افزايش دهد اما اين موضوع به وضعيت نظام بانکي کشور مربوط است، به پايگاه خبري بانک مسکن- هيبنا، گفت: در حال حاضر ساير بانک‌ها به جز بانک مسکن علاقمند به حضور در عرصه پرداخت تسهيلات خريد مسکن نيستند و همين موضوع باعث مي‌شود دامنه پرداخت تسهيلات از سوي بانک مسکن محدود شود. وي ادامه داد: از آنجا که بانک مسکن از خط اعتباري ارزان ‌قيمت بانک مرکزي و به خريداران مسکن يارانه نرخ سود مي‌دهد عملکرد مناسبي در پرداخت تسهيلات خريد مسکن به ويژه در صندوق پس ‌انداز مسکن يکم داشته است البته از آنجا که تعداد ازدواج سالانه در حدود 650 تا 700 هزار مورد است باز هم نسبت تسهيلات پرداخت شده به جوانان تازه متاهل کم است. اين اقتصاددان با اشاره به عملکرد به بانک مسکن در حوزه پرداخت تسهيلات خريد مسکن عنوان کرد: بانک مسکن اگر چه در حوزه پرداخت تسهيلات خريد مسکن امکانات محدودي دارد اما هنوز حدود 90 درصد از مجموع تسهيلات بلند مدت خريد مسکن توسط اين بانک پرداخت مي‌شود. به گفته وي از آنجا که هنوز نرخ سود بانکي کاهش پيدا نکرده ساير بانک‌ها تمايلي به ورود به بازار رهن يعني بازار تسهيلات بلند مدت خريد مسکن ندارند. عبده تبريزي مهم‌ترين اقدام براي راه‌اندازي بازار مسکن خانه ‌اولي‌ها را اختصاص منابع بيشتر در بخش تسهيلات بلند مدت دانست و افزود: ارائه تسهيلات بلند مدت به متقاضيان خريد مسکن که شاغل هستند و حقوق ماهانه دريافت مي‌کنند اين امکان را به آن‌ها مي‌‌دهد که بتوانند با پرداخت اقساط بلند مدت مسکن بخرند. اما مانع اصلي براي اقدام موثر در اين حوزه نرخ سود بانکي است که به مراتب بالاتر از نرخ تورم عمومي‌کشور است. بالا بودن نرخ سود بانکي منجر شده اقساط تسهيلات خريد مسکن خارج از توان و استطاعت دريافت کننده تسهيلات باشد. عبده تبريزي به دو موضوع بد مسکني و مسکن اجتماعي نيز اشاره کرد و افزود: يکي از بخش‌هاي مهمي‌که در بازار مسکن بايد از سوي دولت مورد توجه جدي قرار گيرد.

رئيس هيئت مديره موسسه اعتباري ملل:
مشكل بانكداري بدون ربا بي‌توجهي مردم و كاركنان بانك‌هاست.
چند سالي است که برخي از اقتصاددانان، مراجع و مسئولان نظام بانکي بر اصلاح و بازنگري در قانون عمليات بانکداري بدون ربا تاکيد دارند و معتقدند که عمليات بانکداري بدون ربا در کشور اجرا نمي‌شود اما قائم‌مقام موسسه اعتباري ملل نظر ديگري دارد و معتقد است: قانون اشکالي ندارد و در حال حاضر بانکداري بدون ربا در کشور به درستي اجرا و عملياتي مي‌شود. اما ممکن است در اجرا فردي يا افرادي اشتباه کنند و قانون را درست اجرا نکنند.
با محمدرضا مروجي ـ قائم مقام موسسه اعتباري ملل ـ درباره نحوه اجراي قانون عمليات بانکداري بدون ربا و نگراني مراجع در اين باره گفت‌وگو کرده‌ايم که بخشي از آن را مي‌خوانيد:
به نظر شما در حال حاضر نظام بانکداري کشور، تا چه ميزان براساس اسلامي‌بودن عملياتي مي‌شود؟
آنچه در قانون به آن اشاره شده بانکداري اسلامي‌نيست، بانکداري بدون رباست. بايد توجه داشت بانکداري بدون ربا و بانکداري اسلامي‌با يکديگر تفاوت‌هايي دارند. اين قانون در سال 1362 مصوب شد و از تاييد فقهاي شوراي نگهبان گذشت و به عنوان گام اول نهاده شد که ما بايد آن را در کشور پياده کنيم. به نظر مي‌رسد با تلاش بانک‌ها در کشور اين قانون عملياتي و اجرايي مي‌شود و مردم عزيز هستند که در اجرا بي‌دقتي و بي‌توجهي مي‌کنند. بنابراين در قانون بانکداري بدون ربا هيچ مشکلي ديده نمي‌شود اما در اجرا مشکلاتي
 وجود دارد.
چرا چند سالي است که شاهد اعتراض مراجع و علما هستيم؟
ورود مراجع عظام به اين موضوع ناشي از نگراني‌ها و دغدغه‌هاي آنهاست و نظام بانکي کشور بايد پاسخگوي اين نگراني‌ها و دغدغه‌ها باشد. اما مخالفت و اعتراض مراجع تقليد درباره جريمه ديرکرد است و در بحث سود نظر خاصي نداشتند. هر چند در مورد ديرکرد جرائم برخي علما آن را حرام مي‌دانند و برخي حرام نمي‌دانند. بايد توجه داشت زماني که براي پرداخت تسهيلات بين بانک و مشتري عقدي بسته مي‌شود براساس توافقي که بين طرفين انجام گرفته جريمه از مشتريان يا به بيان بهتر دريافت وجه التزام انجام مي‌شود اما نکته مهمي‌که بايد به آن اشاره کرد اين است که در تسهيلاتي که به صورت قرض الحسنه و مضاربه پرداخت مي‌شود نمي‌توان شرط جريمه ديرکرد يا وجه التزام در نظر گرفت چرا که در قرض الحسنه فرد مالک پول است و اگر در انجام کاري که براي آن تسهيلاتي به صورت قرض الحسنه دريافت شده اتفاقي رخ دهد که از عمد نبوده نمي‌توان جريمه اي براي آن درنظر گرفت .
از منظر شما ربا بيشتر در چه نوع تسهيلاتي رخ مي‌دهد؟
در سيستم بانکي کشور ربا انجام نمي‌شود، اما اگر ربايي هم صورت گيرد در تسهيلات خرد امکان ربا خيلي زياد است و در تسهيلات درشت مشکل ربا وجود ندارد. بايد توجه داشت در حجم انبوه وام‌هاي خرد بخشي از آنها به صورت صوري بوده و فعاليت اقتصادي شکل نمي‌گيرد؛ اما در تسهيلات درشت موسسات اعتبارتي طرح توجيهي از سرمايه‌گذار مي‌خواهند. پروژه تعريف مي‌شود و بر آن پروژه نظارت مي‌شود تا به نتيجه برسد و اين نمي‌تواند صوري باشد.

مديرعامل بانک صادرات ايران در حاشيه مراسم شصت و پنجمين سالگرد تاسيس اين بانک، از انجام توافقات اصولي با بانکهاي قطري براي تسهيل مبادلات تجاري با اين کشور خبر داد.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک صادرات ايران، سياوش زراعتي در حاشيه مراسم شصت و پنجمين سالگرد تاسيس اين بانک که در شعبه بازار يک برگزار شد، در جمع خبرنگاران از انجام توافقات اصولي موثر براي تقويت همکاريهاي تجاري بين ايران و قطر از طريق شعبه بانک صادرات ايران خبر داد.
بنابراين گزارش مديرعامل بانک صادرات با بيان اينکه بانک‌هاي قطري با شعبه بانک صادرات ايران به عنوان تنها بانک ايراني همکاري‌هاي خود را آغاز کرده‌اند، گفت: مي‌توانم به صادرکنندگان بگويم که توافقاتي انجام شده و کارهاي موثري براي حل مشکل آنها در حال انجام است.
سياوش زراعتي با اعلام اين خبر از انجام اقدامات موثر اين بانک براي حل مشکلات بانکي صادرکنندگان ايراني به قطر از طريق شعبه بانک صادرات در دوحه خبر داد و افزود: بانک صادرات ايران با تجار و صادرکنندگان ايراني و نيز با طرف قطري براي رفع موانع بانکي مذاکراتي داشته و مشکلات بانکي در حال مرتفع شدن است.

رئيس سرپرستي منطقه 2 بانک شهر با اشاره به اهميت نوسازي ناوگان حمل و نقل شهري گفت: در اين حوزه بيش از ۲ هزار و ۵۰۰ تاکسي فرسوده تبريز در نيمه دوم سال گذشته با پرداخت تسهيلات از سوي بانک شهر نوسازي شده است.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، صفر صلاحلو با اشاره به حمايت‌هاي اين بانک از پروژه‌هاي شهري کلانشهرها گفت: مشارکت در اجراي طرح‌هاي پل‌هاي راه آهن، توانيز و گلکار، ميدان افلاک نما، تقاطع غير هم سطح ماران، ميدان آذربايجان، پروژه آيسان و قطار شهري در تبريز و طبقه اول پل قدس در اردبيل از جمله اقدامات بانک شهر در اين منطقه بوده است. صلاحلو، نوسازي بيش از ۲ هزار و ۵۰۰ تاکسي فرسوده تبريز در نيمه دوم سال گذشته با پرداخت تسهيلات از سوي بانک شهر را از خدمات اين بانک براي نوسازي ناوگان حمل و نقل شهري دانست . رئيس سرپرستي منطقه ۲ بانک شهر، 'خوددريافت' براي دريافت پول مشتريان و همزمان نقل و انتقال به صورت الکترونيکي، 'خودبانک' براي ارايه خدمات الکترونيک و اتصال مشتري به متخصصان براي انجام امور بانکي و صدور ضمانت نامه و 'وب کيوسک' براي صدور کارت هديه به مشتريان را از جمله خدمات الکترونيکي بانک شهر اعلام کرد.

حسن تليکاني عضو هيات مديره بانک قرض الحسنه مهر ايران به منظور معرفي سبد محصولات و تشريح اقدامات موثر بانک در حوزه معيشت و رفاه کاركنان با هدف آغاز همكاري‌هاي دو جانبه با مهدي راسخ، معاون توسعه مديريت هماهنگي و امور پشتيباني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات ديدار و گفتگو نمود.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه مهر ايران، تليکاني در اين ديدار ضمن اشاره به تاريخچه و سهامداران بانک بيان داشت: اين بانک در حوزه‌هاي مسئوليت‌هاي اجتماعي در قالب حمايت از اقشار آسيب پذير، سلامت و درمان جامعه و پشتيباني از فرهنگ و آموزش و غيره گام‌هاي موثر و شايسته اي برداشته است. وي افزود: در اين راستا تفاهم نامه‌هاي زيادي با هدف تقويت مالي و توانمندسازي نيازمندان واقعي جامعه با وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌هاي گوناگون منعقد شده است و بانک قرض الحسنه مهر ايران کانون توجه و ارائه خدمات خود را به مناطق محروم و استان‌هاي کمتر برخوردار معطوف ساخته است. در اين رابطه، تعاملات ارزنده اي با سازمان بسيج سازندگي، بنياد مسکن انقلاب، وزارت ورزش و جوانان، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، وزارت آموزش و پرورش و غيره صورت گرفته است.

نشست هماهنگي اجراي برنامه‌هاي گراميداشت هفته بانکداري اسلامي‌با حضور آيت الله‌هاشم نيازي قم عضو مجلس خبرگان رهبري در اين استان برگزارشد.
 به گزارش روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد استان قم، آيت الله‌هاشم نيازي عضو مجلس خبرگان رهبري در اين جلسه ضمن گراميداشت هفته بانکداري اسلامي‌و تبريک دهه ولايت، مسئله اقتصاد، علم و فرهنگ و موضوع نظامي‌را از مهم‌ترين مسائل هر کشوري دانست و بيان کرد: با توجه به‌امنيت و تجهيز نيروي نظامي‌کشور، الحمدالله و به فضل خداوند متعال در شرايطي هستيم که دشمنان نمي‌توانند به ايران اسلامي‌آسيبي وارد کنند. عضو مجلس خبرگان رهبري موضوع اقتصاد را مسئله مهم کشور دانست و اظهار کرد: مقام معظم رهبري ( مد ظله العالي) بر روي مسئله اقتصاد تاکيد ويژه اي دارند و شعار سال را نيز بر اين اساس انتخاب نموده‌اند لذا بانک‌ها به عنوان بنگاه‌هاي اقتصادي بخش عمده اي از کار را برعهده دارند بنا بر اين شما رسالت تاريخي عظيمي‌در پيش داريد. آيت الله نيازي گفت: اميدوارم فعاليت‌هاي بانک مهر اقتصاد به عنوان الگويي براي بانک‌هاي ديگر قرار گيرد و اين راهکار‌هاي علمي‌و فقهي را استان‌هاي ديگر نيز مورد استفاده قرار دهند.

شرکت واحد اتوبوسراني اصفهان و حومه از مديريت شعب استان به دليل همکاري مطلوب با اين سازمان تجليل کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملت، در مراسم جشني که از سوي شرکت واحد اتوبوسراني اصفهان و حومه به مناسبت عيد سعيد غدير و با حضور دکتر جمالي نژاد شهرداراصفهان، سرهنگ رضايي رييس پليس راهور استان اصفهان و جمعي ديگر از مقامات استاني برگزار شد، لوح سپاسي به نشانه قدرداني از تلاش‌هاي بانک ملت در دو بخش خدمات به کارکنان سازمان اتوبوسراني و همراهي در تجهيز ناوگان حمل و نقل شهري به ‌هادي حطيم، مدير شعب استان اصفهان اهدا شد.
بر اساس اين گزارش، بانک ملت درپي عمل به رسالت اجتماعي خود در بهبود وضعيت حمل و نقل در شهر اصفهان و با هدف کاهش آلودگي‌هاي زيست محيطي و رفاه هر چه بيشتر شهروندان، به پذيرش عامليت بازسازي و نوسازي ناوگان حمل و نقل شهري و مشارکت براي خريد ۳۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهري با پرداخت تسهيلات به سازمان اتوبوسراني اقدام کرده است که اين پروژه استاني به زودي به بهره برداري خواهد رسيد.

اعطاي تسهيلات بانک قرض الحسنه رسالت
 به کارکنان نداجا

بانک قرض الحسنه رسالت به کارکنان نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ‌ايران تسهيلات قرض الحسنه اي اعطا مي‌کند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه رسالت، طي نشستي مشترک محمدحسين حسين زاده مديرعامل بانک قرض الحسنه رسالت و امير مهران حدادي معاون کنترلر(مالي) و امير گنجه اي معاون حمل ونقل نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي‌ايران ، تفاهم نامه همکاري را امضا کردند. براساس اين تفاهم نامه، کارکنان نداجا مي‌توانند از تسهيلات قرض الحسنه اي اين بانک با کارمزد ساليانه 2درصد بهره مند شوند.

پروانه فعاليت موزه بانک ملي ايران صادر شد
مديرکل موزه‌ها و اموال منقول تاريخي – فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، پروانه فعاليت موزه بانک ملي ايران را صادر کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملي ايران، پيش از اين پروانه فعاليت موزه بانک شش ماهه بود که اکنون با اتمام مراحل راه‌اندازي و افتتاح رسمي، پروانه فعاليت آن صادر شده است. در متن اين مجوز آمده است: پروانه تاسيس موزه بانک ملي ايران به آدرس خيابان فردوسي، نرسيده به چهار راه استانبول، ادارات مرکزي بانک ملي، ساختمان صندوق پس انداز وابسته به بانک ملي ايران تمديد مي‌گردد. اعتبار اين پروانه از تاريخ صدور به مدت سه سال شمسي بوده و قابل تمديد است. موزه بانک ملي ايران در مرداد ماه سال جاري با حضور دکتر جهانگيري معاون اول رئيس جمهور و جمعي از مقامات ارشد کشوري افتتاح شد. بازديد اين موزه شنبه تا چهارشنبه بجز ايام تعطيل، از ساعت 13 الي 17 براي عموم آزاد است.

جشنواره اينستاگرامي‌بانک تجارت آغاز شد
صفحه رسمي‌اينستاگرام بانک تجارت در جشنواره سفير با طرح سوال از هشتگ #پرسش_هفته به 10 نفر از برندگان جايزه يک ميليون ريالي اهدا مي‌کند.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک تجارت، صفحه رسمي‌اين بانک به آدرس Instagram.com/tejaratbank در شبکه اجتماعي اينستاگرام به منظور افزايش اطلاعات بانکي مشتريان و ارتقاي خدمت‌رساني، جشنواره پرسش هفته برگزار مي‌کند. علاقه‌مندان مي‌توانند با دنبال کردن صفحه رسمي‌اين بانک، سوالات را مشاهده کرده و پاسخ خود را در قالب ويدئويي با کمتر از مدت زمان 30 ثانيه به همين صفحه ارسال کنند. اين سوالات با هشتگ #پرسش_هفته در صفحه رسمي‌بانک تجارت در اينستاگرام نشانه‌گذاري شده است. مدت زمان اين مسابقه 10 روز و شروع آن از تاريخ 21 شهريور 1396 است.

اطلاعيه بانک آينده
 در مورد تعاوني اعتبار افضل توس

پيرو واگذاري مديريت دارائي‌ها و بدهي‌هاي تعاوني اعتبار افضل توس (در حال تصفيه) به بانک آينده براساس مصوبه شوراي محترم پول و اعتبار، مواردي از مهم‌ترين اقدامات انجام شده در اجراي اين مسئوليت را به استحضار ذينفعان تعاوني اعتبار افضل توس (در حال تصفيه) به ويژه‌ سپرده‌گذاران محترم آن تعاوني مي‌رساند: 1- يک هفته پس از واگذاري رسمي، بيش از 200 نفر از همکاران بانک آينده در شعب تعاوني در حالِ تصفيه افضل توس در سراسر کشور مستقر شده و پاسخگوي سپردهگذاران محترم تعاوني افضل توس و رفع ساير مشکلات احتمالي آن‌ها بوده‌اند. 2- وضعيت کليه سپرده‌ها و مشخصات سپرده‌گذاران، بررسي و اطلاعات آن با ذکر جزئيات روشن شده است. 3- بانک آينده ضمن آماده‌نمودن زيرساخت‌هاي فني، آمادگي خود را جهت انتقال سپردههاي مشتريان تعاوني افضل توس (در حال تصفيه) به بانک محترم مرکزي ج.ا.ايران اعلام نموده است.  4- بخش عمده‌اي ازدارائيها و بدهيهاي تعاوني در حال تصفيه افضل توس (به‌رغم کوتاهبودن زمان در اختيار) شناسايي و ارزيابي گرديده و براي استحضار و اخذ دستور به مراجع محترم ذيصلاح ارسال گرديده است. 5- بانک آينده‌امادگي دارد؛ به محض صدور مجوز مراجع محترم ذيصلاح، طي يک برنامه زمان‌بندي تعيين شده، نسبت به انتقال سپرده‌هاي سپرده‌گذاران محترم تعاوني پيش‌گفته، اقدام نمايد.

معرفي برندگان 5 ميليارد ريال
 جايزه «وين کارت» بانک سامان

دور چهاردهم از سري سوم قرعه‌کشي «وين کارت» بانک سامان با حضور مديران ارشد بانک و برند جايزه ممتاز دوره پيشين اين قرعه‌کشي انجام شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سامان، مرتضي حسيني‌نژاد مدير بازاريابي و توسعه محصول در اين باره گفت: در اين قرعه‌کشي که تنها قرعه‌کشي ماهانه نظام بانکي است، برندگان 251 جايزه به ارزش 5 ميليارد ريال شامل يک جايزه 500 ميليون ريالي، 50 جايزه 50 ميليون ريالي و 200 جايزه 10 ميليون ريالي مشخص شدند. حسيني‌نژاد خبرداد: براساس اين قرعه‌کشي، «متين رجبي» مشتري شعبه «خانه اصفهان» شهر اصفهان برنده جايزه 500 ميليون ريالي اين دوره «وين‌کارت» بانک سامان شد.
مدير بازاريابي و توسعه محصول بانک سامان گفت: هدف از ارائه «وين‌کارت» ترويج استفاده از ابزارهاي الکترونيکي به‌جاي پول نقد است و در تداوم اين هدف، کسب امتياز با تراکنش‌هاي مختلفي همچون انجام خريد‌هاي روزانه با وين‌کارت، خريد شارژ، پرداخت قبض، انتقال وجه داخلي، ساتنا و پايا صورت مي‌گيرد.