امیرمسعود عابدین: شرکت نیو از جمله خودروسازان مهم چین محسوب میشود که قصد دارد به بازار اروپا ورود کند و در چند سال اخیر با محصولات خود، سر و صدایی بر پا کرده است.
طراحی محصولات نیو غالبا ساده و فارغ از شلوغکاری و در عین حال تهاجمی بوده و ES۶ هم از این موضوع مستثنی نیست.
چراغهای دوتایی که سبک غالب در طراحی خودروهای چینی بوده، در این خودرو به شکل مطلوبی اجرا شده است.چراغ کشیده در بالا نقش دیلایت و چراغ مثلثی در پایین، نقش چراغ اصلی را ایفا میکند.
به طور کلی، طراحی بدنه محصولات نیو، به شکل خمیده و منحنی صورت گرفته است و آنچنان خطوط تند و تیزی در آن دیده نمیشود.
در نمای پشتی، با چراغ کشیده و متصل به هم روبهرو هستیم که تا حدودی ما را به یاد خودروهای پورشه میاندازد.برجستگی و تورفتگیهایی در این قسمت به جذابیت آن افزودهاند.
رینگهای ۲۰ و ۲۱ اینچی برای نیو ES۶ قابل سفارش است.
طبیعتا قبل از ورود به کابین، باید انتظار استفاده از نمایشگرهای بزرگ و کوچک را داشته باشیم.نمایشگر کوچک کیلومترشمار و نمایشگر بزرگتر اطلاعات-سرگرمی به شکل عمودی، بیشترین خودنمایی را دارند.البته از حق نگذریم، چوبکاریهای انجام شده روی داشبورد و طراحی D کات فرمان هم در این قسمت جلب توجه میکنند.
آیکون فیزیکی دستیار صوتی هم که یکی از جذابیتهای خودروهای نیو محسوب میشود، در بالای نمایشگر مرکزی قرار دارد.
چهار ترکیب رنگی برای کابین در نظر گرفته شده است.
با فشردن یک دکمه در نمایشگر مرکزی، صندلیها تا ۱۶۰ درجه به عقب رفته و زیرپایی فعال شده و حالتی موسوم به جاذبه صفر که توسط نیو نامگذاری شده، اتفاق میافتد.با این اتفاق، سرنشین میتوانذ به راحتی دراز بکشد.همچنین ۸ برنامه ماساژ هم برای آن در نظر گرفته شده است.
ES۶ با دو پیشرانه برقی قادر است ۴۸۲ اسببخار قدرت و ۷۰۰ نیوتونمتر گشتاور تولید کند.شتاب صفر تا صد آن ۴.۵ ثانیه اعلام شده است.
۳ باتری ۷۵، ۱۰۰ و ۱۵۰ کیلوواتی برای نیو ES۶ قابل سفارش است که به ترتیب ۴۹۰، ۶۲۵ و ۹۳۰ کیلومتر مسافت را طی میکنند.
شروع قیمت برای این خودرو از ۵۲ هزار و ۲۰۰ دلار خواهد بود.نیو ES۶ قرار است با نام EL۶ در اروپا عرضه شود.