کد خبر: ۱۰۹۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
در سال 2019 و در چنین روزی ژاوی هرناندز اعلام کرد که در پایان فصل از بازی در مستطیل سبز وداع می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در سال 2019 در چنین روزی ژاوی هرناندز ستاره اسپانیایی باشگاه بارسلونا و السد قطر اعلام کرد که در پایان فصل از مستطیل سبز وداع خواهد کرد.

ژاوی یکی از بهترین هافبک جهان در نسل خود و یکی از بهترین هافبک‌های تاریخ فوتبال است. همچنین او بهترین بازیکن اسپانیایی در تمام ادوار فوتبال به شمار می‌رود.

ژاوی از سن ۱۱ سالگی فوتبال را شروع کرد و به عضویت در لاماسیا (آکادمی بارسلونا) درآمد. او نخستین بازی خود را برای تیم بارسلونا در ۱۸ اوت ۱۹۹۸، مقابل مایورکا انجام داد و تا زمان جدا شدن از این تیم پس از ۱۷ سال، در ۷۰۰ بازی حضور داشت، ۸۵ بار گلزنی کرد و بیش از ۱۵۰ پاس گل داد.

او به دلیل مهارت بالا در پاس‌کاری، کنترل توپ، کارهای تیمی و شیوه بازی تیکی تاکا به شهرت رسید و ۳۱ قهرمانی باشگاهی و ملی را به‌ دست آورد

ژاوی موفق شد در رقابت‌های لالیگا 8 عنوان قهرمانی را بدست آورد، 4 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا کسب کرد و جام قهرمانی جام جهانی و جام ملت‌های اروپا را در کارنامه خود دارد.

وی 943 بازی انجام داد، 133 بازی ملی در جمع ماتادورها دارد و 126 گل به ثمر رسانده است. 3 قهرمانی در کوپا دل ری، 2 سوپرکاپ اروپا، دو جام باشگاهی جهان دیگر افتخارات ژاوی است.

 

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: