کد خبر: ۲۳۳۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
به تازگی شرایط خرید لاستیک‌های دولتی اعلام شده که بر این اساس ثبت سند خرده‌فروشی به یک کد ملی، شماره شاسی و شماره موتور برای تایر رینگ ۱۳ و ۱۴، محدود به چهار حلقه به مدت یک سال شد.

کدام کد ملی‌ها مشمول لاستیک دولتی می‌شوند؟

افزایش قیمت لاستیک خودرو در سال‌های اخیر باعث شده که تقاضای صاحبان خودرو‌ها برای خرید لاستیک دولتی بالاتر برود. لاستیک دولتی با قیمتی مناسبت‌تر نسبت به لاستیک آزاد به دست مشتریان می‌رسد، هر چند مراحل خرید لاستیک دولتی باعث شده که برخی همچنان خرید لاستیک در بازار آزاد را ترجیح دهند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، به تازگی شرایط خرید لاستیک‌های دولتی اعلام شده که بر این اساس ثبت سند خرده‌فروشی به یک کد ملی، شماره شاسی و شماره موتور برای تایر رینگ ۱۳ و ۱۴، محدود به چهار حلقه به مدت یک سال شد. این شرایط به تازگی توسط سامانه جامع تجارت و دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شده است.

بنا بر اطلاعیه دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صنعت، معدن و تجارت، ۴ حلقه لاستیک دولتی به هر کد ملی در یک سال اختصاص داده می‌شود. در واقع خرید لاستیک دولتی هم از طریق کد ملی و هم از طریق شماره شاسی و شماره موتور خودرو محدود شده است، به این معنا که اگر فردی صاحب خودرو نباشد نمی‌تواند لاستیک دولتی خریداری کند و از طرفی اگر فردی صاحب دو خودرو باشد، تنها مجاز به خرید ۴ لاستیک دولتی در یک سال است و نمی‌تواند برای ۸ چرخ دو خودرویش لاستیک دولتی بخرد.

در سال‌های پیشین لاستیک دولتی به شماره شاسی و شماره موتورو خودرو‌ها اختصاص داده می‌شد و سهمیه‌ها بدین صورت بود که به هر خودرو در نمایندگی‌های مستقیم شرکت‌های تایرساز با ارائه کارت ماشین به نام فرد متقاضی، در سال دو حلقه تایر اختصاص داده می‌شد و برای سیستم‌های آنلاین نیز ارائه چهار حلقه امکان‌پذیر بود.

در ادامه مقرر شد لاستیک خودرو به کد ملی افراد اختصاص داده شود که از این طریق نیز همچنان سوءاستفاده‌هایی انجام گرفت تا اینکه چندی پیش به انگیزه جلوگیری از این سوءاستفاده‌ها شرایط جدیدی برای فروش لاستیک دولتی اعلام شد.

سامانه جامع تجارت ۲۱ بهمن ماه امسال در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با هماهنگی صورت گرفته با فراجا برای استعلام اطلاعات خودرو، از تاریخ ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۲ در زمان ثبت اسناد فروش به مصرف‌کننده تایر سواری، شماره برگ سبز خودرو و ۵ رقم انتهای شماره شاسی به صورت الزامی دریافت می‌شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: همچنین کد ملی و شماره تلفن همراه تحت مالکیت کاربر نیز مانند قبل دریافت می‌شود، لذا اسناد قبلی با شماره شاسی و موتور تا این تاریخ در سامانه ثبت شود و پس از این تاریخ امکان ثبت با مقادیر قبلی نخواهد بود؛ بنابراین طبق شرایط جدید، صاحبان خودرو‌ها با ارائه کد ملی و شماره شاسی و شماره موتور خودروی خود می‌توانند در هر سال ۴ حلقه لاستیک دولتی خریداری کنند. متقاضیان برای خرید لاستیک دولتی می‌توانند به دو صورت آنلاین (از طریق وبسایت رسمی تولیدکنندگان تایر) و حضوری (نمایندگی‌های فروش لاستیک در سراسر کشور) اقدام نمایند

نام:
ایمیل:
* نظر: