کد خبر: ۱۰۹۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
مدیرکل کار استان کرمان با اشاره به وجود ۴۸۰ هزار کارگر بیمه شده تامین اجتماعی در کرمان افزود: سال گذشته رشد ۷ درصدی در بیمه کارگران استان داشتیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، رضا اسماعیلی عصر امروز در آیین مراسم تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان کرمان که با حضور محمدجواد فدائی استاندار کرمان برگزار شد اظهار داشت: در استان کرمان بیش از 53 هزار واحد کارگری داریم که در سازمان تامین اجتماعی کد بیمه‌ای دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با عنوان اینکه 480 هزار نفر در این واحدها بیمه شده‌اند افزود: در سال گذشته در استان کرمان رشد 7 درصدی در بیمه کارگران داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه نقش کارگران در تولید و جهش تولید بسیار اهمیت دارد افزود: قبلا کارگران فقط با چکش و بیل شناخته می‌شدند اما امروز طیف گسترده‌ای از کارگران در سطوح مختلف وجود دارد و سطح سواد کارگران نیز افزایش پیدا کرده است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه تعامل بین دولت کارفرما و کارگر باید بیشتر شود تا از این ظرفیت بیشتر استفاده کنیم گفت: در استان کرمان بیش از 600 تشکل کارفرمایی و کارگری داریم که در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در استان کرمان هر ساله فراخوان کارگر نمونه بوده است افزود: در این دوره بیش از هزار و 800 نفر در این فراخوان ثبت‌نام کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه بازدید میدانی انجام شده است گفت: هر ساله در بین کارگران کشور کارگر نمونه از استان کرمان داشته‌ایم و امیدواریم که امسال هم داشته باشیم.

انتهای پیام/511/ی

نام:
ایمیل:
* نظر: