کد خبر: ۱۰۹۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴

احمد امیرآبادی فراهانی

نماینده قم در مجلس

روز کارگر فرصت خوبی است تا قدردان زحمات این قشر تأثیر گذار باشیم. باید ایمان بیاوریم که کارگران سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی هستند و قطعاً در تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید میتوانند، موثرترین افراد باشند. بی شک میزان و کیفیت تولید در کشور به آرامش خاطر و دلبستگی کارگران به کارشان وابسته است کارگران باید از لحاظ معیشت و تأمین مخارج زندگی خود حمایت شوند بنابراین کارفرمایان و دولت نسبت به پرداخت حقوق این افراد توجه خاص داشته باشند.

در شرایطی که باید کارگران در روز جهانی کارگر به آرامش و آسایش افتخارکنند، متاسفانه کارگران در برخی مراکز چندین ماه است که حقوقی دریافت نکردهاند و از سوی دیگر از نظر بحث بیمه و قرارداد هم دچار مشکل هستند، بنابراین توجه ویژه به میزان حقوق، پرداخت بیمه و داشتن یک قرارداد اصولی از نیازهای اولیه کارگران است تا با آرامش و امنیت خاطر به بحث تولید بپردازند.

البته در یک بنگاه اقتصادی نیاز به تعامل بین کارگر و کارفرما جدی است. کارفرمایان باید بدانند توجه آنها به کارگران و تأمین مایحتاج آنها میتواند در بحث افزایش تولید و ارتقای سطح کیفیت کالاهای کارگاهها و کارخانههای خودشان بسیار مؤثر باشد.

در اینکه برخی مشکلات برای کارفرمایان و کارآفرینان از لحاظ مادی و قانونی وجود دارد، شکی نیست، اما قرار نیست تاوان مشکلات کشور را کارگران بدهند. دولت باید با رفع مشکلات کارفرمایان حامی قشر کارگر باشد و مسلماً با حل مشکلات آنها میتوان در تحقق شعار سال یعنی جهش تولید هم موفق شویم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار