کد خبر: ۱۱۲۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
ثبت نام متقاضیان تبدیل خودروهای عمومی بنزینی به دوگانه سوز بصورت رایگان آغاز شد که این طرح در فاز کنونی تنها مشمول خودروهای وانت و تاکسی می شود و در فاز آتی پیرو اعلان عمومی تاکسی های اینترنتی نیز ثبت درخواست خواهند شد.

کرامت ویس کرمی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اعلان این خبر اظهار کرد: در طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودرو‌های عمومی، خودرو‌های وانت بار و تاکسی در اولویت قرار گرفته‌اند و در ادامه تاکسی اینترنتی می‌تواند اقدام به دوگانه سوز کردن خودرو‌های خود کنند.
وی تصریح کرد: با اجرای این طرح یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودرو دوگانه سوز خواهد شد و با اجرای کامل این طرح مصرف سی ان جی در کشور حدود ۱۲ میلیون مترمکعب افرایش می‌یابد و از سوی دیگر نزدیک به ۱۲ میلیون لیتر از مصرف بنزین کاهش می‌یابد که منابع مالی این طرح از محل ماده ۱۲ تامین خواهد شد.
کرامت ویس کرمی در خصوص طرح تعویض مخازن فرسوده، گفت: خودرو‌های فرسوده مشمول طرح جدید گازسوز کردن خودروها نمی‌شوند.
در ادامه حمید قاسمی ده چشمه معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز گفت: خوشبختانه خودروسازان هم از موضوع گازسوز کردن خودروها استقبال کرده‌اند و ۲۵ هزار خودرو به صورت دوگانه‌سوز توسط کارخانه‌ها تحویل داده شده است.
وی تصریح کرد: سامانه جدید به زیرساخت‌های اطلاعاتی مثل ثبت احوال و شاهکار هم متصل شده است و صاحبان خودرو می‌توانند با در اختیار داشتن کد ملی و شماره تلفن همراه خود که متعلق به مالک خودرو است، به این سامانه مراجعه و مراحل ثبت نام خود را پیگیری کنند.
معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: خوشبختانه در کشور نیازی به واردات مخازن سی ان جی نداریم و سیاست دولت این است که طرح سی ان جی در سبد سوختی قرار بگیرد.
معاون مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به ظرفیت تولید مخزن سی ان جی در کشور گفت: ۷۰۰ هزار مخزن توسط کارگا‌ه‌های تولیدی داخلی در سال تولید می‌شود.
قاسمی تصریح کرد: مواد اولیه مورد نیاز برای تولید مخزن سی ان جی تامین شده است و مشکلی در این زمینه نداریم.
او بیان کرد: در حال حاضر ۵۷۰ میلیون دلار برای اجرای این طرح پیش‎بینی شده است و با بانک تجارت و ملت قرارداد منعقد کرده‌ایم.
سامانه جدید که به‌منظور سهولت در فرآیند ثبت‌نام، نوبت‌گیری و بررسی‌ و پالایش نهایی اطلاعات متقاضیان گازسوز کردن خودروهای عمومی راه‌اندازی شده است.
متقاضیان از جمله مالکان خودروهای تاکسی عمومی و وانت‌بارها، نیسان و کامیونت می‌توانند با مراجعه به این سامانه اینترنتی به آدرس https://gcr.niopdc.ir که از روز سه‌شنبه (٢٣ اردیبهشت‌ماه) فعال شده است، ثبت‌نام خود را نهایی و نوبت‌گیری کنند.
هم‌اکنون زیرساخت‌ها برای افزایش سهم سی‌ان‌جی در سبد سوخت خودروها و توزیع روزانه حدود ۴۰ میلیون مترمکعب سی‌ان‌جی در کشور وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح، مقدار توزیع سی‌ان‌جی از روزانه حدود ۲۱ میلیون مترمکعب کنونی تا روزانه ۳۰ میلیون مترمکعب افزایش یابد.
شایان ذکر است سامانه irngv.ir همچنان برای ثبت‌نام گازسوز کردن خودروهای شخصی فعال است و مالکان این دسته از خودروها می‌توانند به سامانه جامع اطلاعات خودروهای دوگانه‌سوز مراجعه و از این طریق نسبت به ثبت‌نام برای تبدیل خودرو شخصی خود اقدام کنند.
کشورمان با دسترسی به منابع عظیم گازی و بهره‌مندی حدود ۹۶ درصد از جمعیت کشور از نعمت گاز، زیرساخت‌های بهتری برای توسعه‌ این صنعت دارد که عدم نگرانی بابت قطعی سوخت و در دسترس نبودن آن وجود نداشته و ایجاد ایستگاه‌های سی‌ان‌جی با سرعت زیاد به دلیل توسعه شبکه گازرسانی از آن جمله است.

نام:
ایمیل:
* نظر: