کد خبر: ۱۱۹۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹

علی حدادی

نماینده ساوجبلاغ در مجلس

مقام معظم رهبری سال جاری را با عنوان جهش تولید نامگذاری کردند و برای تحقق این شعار، تمامی دستگاه ها، نهادها، گروه ها، سازمان ها و... باید همکاری داشته باشند. همانطور که در پیام مقام معظم رهبری در آغاز مجلس یازدهم تاکید شد، بحث اقتصاد و فرهنگ باید در اولویت مجلس یازدهم قرار بگیرد. یکی ازمولفه های اصلی بهبود وضعیت اقتصادی کشور بحث جهش تولید است که اگر بخواهیم قدمهای محکمی در این حوزه برداریم در گام اول باید به سمت اشتغالزایی برویم.

ایجاد اشتغال در حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری میتواند گام مثبتی در راستای تحقق شعار سال باشد. اگر مجلس شورای اسلامی بتواند در این حوزه به صورت فعال ورود کند قطعا گام مثبتی برداشتهایم. از سوی دیگر در قالب بررسی طرحهای نمایندگان و لوایح دولت، مجلس شورای اسلامی میتواند به این حوزه ورود کرده و قوانین را اصلاح و حتی در صورت نیاز قوانین مزاحم را کنار زند.

امروز بخشی از قوانین مانعی بر سر ورود سرمایه گذار به بخش تولید است و مجلس شورای اسلامی میتواند در قالب طرحها این قوانین را کنار زند یکی از مشکلات اصلی که امروز سرمایه گذاران برای ورود به حوزه تولید و ایجاد اشتغال دارند بحث مجوزها و بروکراسی اداری پیچیده است. از سوی دیگر باید کارگاههای تولید نیمه فعال و حتی تعطیل نیز مورد توجه قرار گرفته تا مجددا کار را از سر بگیرند.

مجلس شورای اسلامی با نظارت و پیگیری جدی بر تمام این حوزهها میتواند نقش موثری در جلب سرمایه گذار در حوزه تولید و ایجاد اشتغال داشته باشد، اما آنچه که مهم است ورود عملیاتی مجلس شورای اسلامی به این حوزه است. از سوی دیگر بنگاههای کوچک نیز باید مورد توجه قرار گرفته و تقویت شوند. تعاونیهای محلیمحور در سطح بخش یا شهرستانها و یا حتی استانها میتوانند نقش موثری در حوزه اشتغالزایی و رونق تولید داشته باشند اگر نظارت جدی در این حوزه اعمال شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار