کد خبر: ۱۳۴۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۵
در برنامه "گفت و گوی ویژه خبری" بررسی شد؛
دلایل نابسامانی توزیع نهاده‌های دامی و مشکلات سامانه بازارگاه در برنامه "گفت و گوی ویژه خبری" امشب بررسی شد.

به گزارش  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نابسامانی توزیع نهاده‌های دامی و کوتاهی وزارت جهاد کشاورزی امشب ۱۳ مهر ماه در برنامه گفت و گوی ویژه خبری با حضور محسن حافظ رئیس هیئت مدیره انجمن توزیع کننده‌های نهاده‌های دام و طیور و کمالی سروستانی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی مورد بررسی قرار گرفت.

محمد علی کمالی سروستانی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه سیستم تامین نهاده به شدت دولتی است  و اصل ۴۴ قانون اساسی در این بخش رها شده است گفت: یک سری تصمیماتی پشت در‌های بسته گرفته می‌شود و ما از این وضعیت متحیر هستیم که چرا یک بخش از دولت اعلام می‌کند که نهاده  را به صورت کامل وارد کرده است و بخش دیگری می‌گوید که نهاده در اختیارشان قرار نگرفته است تا توزیع صورت گیرد.

او  افزود: بار دیگر می‌گویند که نهاده وارد کشور شده است و وارد کنندگان اعلام کردند که پیش فروش کردند و به آن‌ها مجوز داده شده تا پیش‌فروش هایشان را توزیع کنند لذا ما معتقدیم در سیستم بازارگاه نتوانستند به موقع نهاده را تامین کنند و عملاً این نهاده بر وضعیت مرغدار یا دامدار تاثیری نگذاشته است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه نهاده های دامی بعد از وارد شدن غیب می شوند ادامه داد: مرغدار به واسطه عرقی که به شغلش دارد به جوجه مانند فرزندش نگاه می کند، اگر میلیون ها جوجه را بخواهید بکشید بوی تعفن آن همه جا را می گیرد.

کمالی سروستانی با اشاره به اینکه سامانه بازارگاه یک ابزار است تصریح کرد: سامانه‌های نرم‌افزاری برای این است که دقت و سرعت کار بالا برود. این سامانه زمانی می‌تواند کارکرد داشته باشد که با سیستم بازار همخوانی داشته باشد. قرار نیست در سه جبهه بجنگیم و ما نمی خواهیم آزمون و خطا کنیم، این سامانه نظام تشکلی را از هم جدا  کرده و خود را با تمام تولیدکنندگان مواجه کرده است.

در حال تکمیل...

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار