کد خبر: ۱۳۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از طرحی در وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اختصاص یارانه خرید کالا به مردم خبر داد و گفت: این طرح به منظور تحریک تقاضای داخلی و رونق تولید طراحی شده است.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از مهر، مجتبی خسروتاج در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران از طرحی در وزارت صنعت خبر داد که بر مبنای آن یارانه خرید کالا به مردم اختصاص یابد و مبلغ آن از طریق پرداخت وام و اقساط بازپرداخت شود.
 
اختصاص یارانه برای خرید کالا به مردم
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به مهر افزود: وزارت صنعت همواره به دنبال طرح‌هایی است که بتواند به شکل اختصاص یارانه کالایی به مردم، زمینه تقاضا را فراهم کرده تا از محصولات داخلی در بخش تولید حمایت شود.
 
وی تصریح کرد: همچنان که در توزیع سبد کالا و نیز سبد امنیت غذایی توزیع کالاهایی همچون مرغ، تخم‌مرغ و پنیر از تولیدات داخلی استفاده شد و بر همین اساس بنا داریم تا بتوانیم یارانه کالایی در قالب اختصاص وام به مردم ارائه دهیم تا کالاهای بادوام خریداری کنند و این اقدام در راستای تحریک تقاضا بر بازار داخلی همزمان با رونق تولید است.
 
جلوگیری از تبلیغات کالاهای خارجی
 
خسروتاج از جمله دیگر برنامه‌های وزارت صنعت را جلوگیری از تبلیغات کالاهای خارجی دانست و خاطرنشان کرد: تبلیغات کالاهای داخلی برای تحریک تقاضا در دستور کار قرار گرفته و بر همین اساس تلاش داریم تا جلوی تبلیغات کالاهای خارجی را در یک برنامه زمان‌بندی شده بگیریم.
 
وی اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های فعلی دولت هجوم کالاهای خارجی به بازار است که فرصت را برای کالاهای داخلی محدود می‌کند.
 
جذب ۳ میلیارد دلار سرمایه خارجی در صنعت برای سال ۹۴
 
قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از برنامه این وزارتخانه برای جذب ۳ میلیارد دلار منابع خارجی در سرمایه‌گذاری‌های صنعتی خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم سرمایه‌گذاری‌های بخش صنعت را گسترش داده و سرمایه‌های خارجی را نیز جذب کنیم.
 
وی گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود ۶۱.۵ میلیارد دلار در بخش صادرات کالا و ۱۶ میلیارد دلار در بخش صدور خدمات ارزآوری داشته باشیم.
 
به گفته قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت فضای جدید پس از مذاکرات لوزان برای انتقال تکنولوژی در بخش صنعت، معدن و تجارت فراهم شده و حجم هیات ها و تعداد هیات‌های خارجی‌ که قصد دارند به ایران بیایند بسیار زیاد است که بر این اساس بنا داریم در بخش جایگزینی ماشین‌آلات و تکنولوژی‌های روز وارد شده و افزایش تولید و بهره‌وری را شاهد باشیم.
 
خسروتاج از اولویت اتمام طرح‌های نیمه‌تمام در وزارت صنعت خبر داد و گفت: با سرمایه‌گذاری‌های اندک می‌توان حجم بالایی از واحدهای تولیدی را فعال کرد.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال ۹۳ علی‌رغم همه محدودیت‌های بین‌المللی و نقل و انتقال پول، ایران توانست ۱۶۰ میلیارد دلار با دنیا تبادل تجاری داشته باشد که بر این اساس ۵۰ میلیارد دلار صادرات کالا و ۱۱ میلیارد دلار صادرات خدمات صورت گرفته، ۳۰ میلیارد نفت و فر آورده نیز صادر شده است.
 
به گفته وی واردات در سال گذشته به ۵۳ میلیارد دلار رسیده و در مقابل هزینه خدمات نیز ۱۵ میلیارد دلار بوده است. بنابراین برای کشوری در شرایط تحریم و عدم کارکرد مناسب شبکه بانکی این رقم تبادل خارجی نشانگر فعال بودن بنگاه‌ها است.
 
جلسه سه‌شنبه با شاکیان انتخابات اتاق
 
خسروتاج درخصوص شکایت از آیین‌نامه انتخابات اخیر اتاق‌های بازرگانی گفت: سه‌شنبه هفته جاری قرار است جلسه مشترکی با شاکیان برگزار شود اما تا به امروز هیچ دادخواست مکتوبی برای شکایت از انتخابات اتاق دریافت نکرده‌ایم و تنها برخی افراد شفاهی اعلام کرده‌اند که نسبت به این انتخابات اعتراض دارند.
 
وی ادامه داد: صحیح نیست برخی که در انتخابات اتاق پیروز نشده‌اند بعد از برگزاری انتخابات معترض باشند در حالی که آنها اگر اعتراضی داشتند می‌توانستند پیش از برگزاری مطرح کنند.
 
به گفته قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت شورای عالی نظارت در راستای وظیفه قانونی خود عمل کرده و موظف بوده تا انتخابات سالمی برگزار کند که خوشبختانه این انتخابات با سلامت کامل برگزار شد.
 
۳ راهکار وزارت صنعت برای رونق تولید
 
قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از ۳ برنامه بهبود فضای کسب و کار، پشتیبانی از تولید و تحریک تقاضا در بازار داخلی و خارج به عنوان برنامه اصلی وزارت صنعت برای رونق تولید خبر داد و گفت: لایحه تولید رقابت‌پذیر هفته گذشته با رفع ایرادات شورای نگهبان در مجلس روند کار خود را ادامه داد که امیدواریم هرچه زودتر قانون مربوطه ابلاغ شود.
 
وی اظهار داشت: دولت اواخر سال گذشته مصوبه‌ای در رابطه با کاهش زمان صدور فرآیندهای شروع کسب و کار داشته که امسال نیز با قدرت ادامه خواهد یافت.
 
به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تمهیدات این وزارتخانه فضا برای مشارکت ۸۰ درصدی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در اکتشافات فراهم است که امیدواریم با لغو محدودیت‌های بین‌المللی بتوانیم پهنه‌های اکتشافی بیشتری را به بخش خصوصی بسپاریم.
 
وی اظهار داشت: یکی از دلایل توسعه صادرات در سال گذشته لغو ممنوعیت‌های صادراتی و وارداتی بوده که وزارت صنعت تلاش کرده با تعرفه جلوی واردات را بگیرد.
 
به گفته خسروتاج مراکز مشاوره برای دسترسی واحدهای کوچک به منابع اطلاعاتی راه‌اندازی خواهد شد ضمن اینکه فعال‌سازی فاینانس چین را برای واردات ماشین‌آلات و کالاهای سرمایه‌ای در دستور کار داریم.

نام:
ایمیل:
* نظر: