کد خبر: ۱۳۸۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
در حالی که مذاکرات در قطر با بن‌بست روبرو است، طالبان با درخواست از نیروهای امنیتی افغان برای خارج شدن از صفوف دولت گفت که افغانستان خانه مشترک ما است و آن را از اشغال نجات خواهیم داد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، گروه طالبان در پی فرمان عفو رهبر این گروه از نیروهای امنیتی دولت افغانستان خواست تا از جنگ دست بکشند.

بیانیه می‌افزاید: «این نیروها در برابر ایجاد حاکمیت اسلامی حائل واقع می‌شوند بنابراین ما جز از بین بردن آن‌ها چاره دیگری نداریم».

در ادامه این بیانیه نیز آمده است: «بار دیگر اطمینان می‌دهیم افغانستان خانه مشترک همه ما و شماست؛ این خانه را از اشغال و عناصر مفسد، بیگانه‌پرور، مخالف صلح و اسلام‌ستیز نجات خواهیم داد و سپس برادروار با هم زندگی آرام و مطمئن خواهیم نمود».

طالبان در حالی از نیروهای امنیتی خواسته تا از حمایت دولت دست بردارند که این گروه تاکنون پیشنهادات برای آتش‌بس را نپذیرفته و همزمان با جریان مذاکرات، جنگ در بیش از 20 ولایت افغانستان ادامه دارد.

از سوی دیگر نیز با بی‌نتیجه بودن دیدارهای تیم‌های مذاکراتی دولت افغانستان و طالبان برای تعیین دستورکار مذاکرات منابع از آغاز میانجی‌گری کشورهای آلمان، نروژ، اندونزی، ازبکستان و قطر برای خروج از بن‌بست خبر می‌دهند.

«محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در واکنش به این گزارش‌ها اما تصریح کرد: در گفت‌وگوهای میان افغانستانی میانجی وجود ندارد. البته کشور میزبان در کنار آماده‌سازی سهولت‌های دیگر، در صورتی که ضرورتی احساس شود، بدون شرکت‌ در نشست‌ها، می‌تواند به شکل انفرادی با طرفها نظرات و مشاوره‌های خود را شریک کند.

انتهای پیام/.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار