به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، مهدی دهقان در نشست خبری خدمات سبز مشترکین برق شرکتهای توزیع برق استان خراسان رضوی و شهرستان مشهد، اظهار کرد: رویکرد خوبی که از سال گذشته توسط شرکت توانیر بهوجود آمد، ارائه خدمات در قالب خدمات کشوری بود که ما بهصورت یکسان و با یک وحدت رویه خدمات خود را ارئه دادهایم.
معاون فروش و خدمات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در خصوص خدمات سبز افزود: این خدمات از مرداد ماه سال جاری بهصورت جدی آغاز شد و از ابتدای مهر ماه سال جاری به شکل آزمایشی در کل شرکتها آغاز شده است و در آذرماه بهصورت کامل عملیاتی میشود.
وی عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح، قطع ارتباط مردم با شرکت و بسته شدن درهای پاسخگویی نیست بلکه با هدف بهبود شرایط پاسخگویی غیرحضوری با توجه به شرایط کنونی است.
دهقان ادامه داد: در همین راستا مرکز پاسخگویی خدمات فروش و پس از فروش انشعاب برق با شماره ۳۶۱۰۴ به صورت ۲۴ ساعته در اختیار مشترکین شهرستانهای استان است، که از سال گذشته تاکنون در بین مردم بسیار شناخته شده است و ما اکنون روزانه بیش از 700 تماس داریم که بیشتر خدمات خود را از این مرکز دریافت میکنند.
معاون فروش و خدمات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی با بیان اینکه هم اکنون خدمات حوزه اتفاقات و عملیات با شماره ۱۲۱ نیز به صورت شبانهروزی ارائه میشود، عنوان کرد: بهزودی با تلفیق این دو شماره کلیه خدمات توزیع برق استان علاوه بر اپلیکیشن برق من از طریق مرکز سمپات با شماره 121 ارائه میشود.
وی با اشاره به اینکه اپلیکیشن «برق من» تاکید همه شرکتها مخصوصا توانیر است، اظهار کرد: مراجعه به دفاتر پیشخوان بهعنوان آخرین راهکار برای مشترکینی که دسترسی به گوشی هوشمند، اینترنت و تلفن ثابت ندارند است زیرا باید مراجعه حضوری را به حداقل برسانیم و مردم بتوانند از بسترهای موجود خدمات خود را دریافت کنند، سلامتی و ایمنی مردم و حفظ محیط زیست از جمله مهمترین مسائلی است که مورد تاکید میباشد.
دهقان تاکید کرد: چنانچه به هیچ یک از بسترهای غیرحضوری ارائه خدمت دسترسی وجود نداشت بیش از 560 دفتر فعال پیشخوان برای مراجعین حضوری در استان تحت کنترل وجود دارد.
معاون فروش و خدمات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اپلیکیشن «برق من» تنها مخصوص شهرهای بزرگ نیست و هر فرد از هر نقطه ایران که به گوشی هوشمند دسترسی داشته باشد بهراحتی میتواند از کافه بازار این اپلیکیشن را دانلود، نصب و از خدمات آن استفاده کند، خدمات این برنامه شامل 28 مورد خدمت در حوزه مشترکین و 12 خدمت در بخش بهرهبرداری است که در حال توسعه است.
وی ادامه داد: شهروندان تنها با در اختیار داشتن شناسه قبض از سادهترین خدمات مانند مشاهده قبض تا سایر خدمات مورد نیاز خود را میتوانند دریافت کنند.
دهقان علاوه بر این شماره 1521 را نیز معرفی کرد که مشترکین برق میتواند از هر نقطهای با آن تماس گرفته و بخشی از خدمات را دریافت کنند.
معاون فروش و خدمات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: در حال حاضر با مرکز خدمات پاسخگویی ما روزانه یک هزار و 300 تا یک هزار و 500 تماس گرفته میشود.
وی در خصوص نرم افزارهای طراحی شده مانند «برق من» که برای پاسخگویی به مردم است، عنوان کرد: این نرم افزارها به شکلی طراحی شده که درخواست مردم بعد از ثبت شدن بهصورت مستقیم در کارتابل شخصی که مسئول حل آن است، قرار میگیرد و بهعنوان یک تقاضا به سرعت دیده میشود و بهراحتی مانند یک ارتباط حضوری، یک ارتباط دوسویه برقرار میشود.
انتهای پیام/ 70051