کد خبر: ۱۴۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۲
رئیس اداره ایمنی، ترافیک و حریم راه‌های راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه ۷۰ درصد تصادفات عامل انسانی دارد، گفت: فرهنگ ترافیک واحترام رانندگان به اصول راهنمایی و رانندگی در کشور سهم اندکی دارد.
به گزارش تجارت آنلاین و به نقل از مهر، فرشاد یوسفیدر خصوص وضعیت ایمنی در آزادراه ها وجاده‌های استان تهران گفت: ایمنی سه رکن انسان، جاده و وسیله نقلیه دارد و آمارها نشان می دهد ۷۰ درصد از تصادفات رانندگی ناشی از خطای انسانی است.
 
وی تصریح کرد: در وزارت راه به این اعتقاد رسیدیم که راه باید بخشنده باشد اما تاحدودی می توان به این موضوع پرداخت، زیرا آمارها از سهم بالای عامل انسانی در تصادفات رانندگی خبر می‌دهد در حالی که سهم وسایل نقلیه ۲۰ درصد و سهم راه هم ۱۰ درصد است.
 
رئیس اداره ایمنی، ترافیک و حریم راه‌ها در اداره کل راه و شهرسازی استان تهران اظهارداشت: به عنون یک کارشناس معتقدم فرهنگ ترافیک و احترام رانندگان به اصول راهنمایی و رانندگی در کشور سهم اندکی دارد.
 
یوسفی افزود: وزارت راه، در جاده‌ها حداکثر سرعت را مشخص می‌کند اما برخی رانندگان به این قوانین احترام نمی‌گذارند و با ۱۵۰ کیلومتر در ساعت در یک آزادراه که سرعت ۱۲۰ کیلومتر تعیین شده، حرکت کنند که به طور حتم در چنین موردی راننده مقصر است، ضمن آنکه ما نمی توانیم در تمام جاده ها از تجهیزات هوشمند استفاده کنیم، بنابراین رانندگان باید به قوانین احترام بگذارند.

برچسب ها: خطا ، تصادفات ، وزارت راه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار