کد خبر: ۱۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱
درخواست ارائه تسهیلات برای واردات کانتینر یخچال دار و همچنین لزوم مقررات زدایی در کشور از مهمترین رویداد های حوزه تجارت در هفته گذشته است
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛درخواست ارائه تسهیلات برای واردات کانتینر یخچال دار و همچنین لزوم مقررات زدایی در کشور از مهمترین رویداد های حوزه تجارت در هفته گذشته است
 
*لزوم ارایه تسهیلات برای واردات کانتینر یخچال‌دار / انزلی بهترین مسیر دریایی جهت صادرات به روسیه
نایب رییس کمیسیون صادرات تاکید کرد: سازمان توسعه و تجارت باید در بحث آزادسازی واردات کانتینر یخچال‌دار و همچنین در جهت حمایت از واردکننده جهت ارایه تسهیلات با توجه به قیمت بالای این کانتینرها به سرعت در این مساله وارد عمل شود.
 
*انتقاد رییس کل گمرک از اخذ 17 نوع عوارض از فعالان اقتصادی / تسهیلات ویژه گمرک به واحد‌های تولیدی

رئيس كل گمرك ايران با اشاره به اينكه امروز رقيب ما در گمرك قاچاقچی است، گفت: برای چندمين بار به حضور 24 سازمان در مرز و اخذ 17 نوع عوارض از فعالان اقتصادی انتقاد كرد و اينگونه سياست‌ها را مانع اصلی تحقق سياست‌های تسهيل تجارت و بهبود فضاي كسب و كار در كشور دانست.
 
*خودكفایی پايدار با تمركز توليد در استان های گندم خيز/ حمايت از كشاورزان وسرمايه گذاری لازمه خودکفایی

درحالی خريد تضمينی گندم در كشور به حدود 6.7 ميليون تن رسيده كه 5 استان كشور بیش از 50 درصد کل خريد را به خود اختصاص داده است
 
*وضع عوارض 320 هزار تومانی برای صادرات گوسفند
رییس اتاق بازرگانی ایران امروز در جلسه هییت نمایندگان از وضع عوارض 320 هزارتومانی برای صادرات گوسفند خبر داد.
 
 *فعال کردن پنجره واحد فرامرزی در کشور / واردات خودرو فقط با کسب مجوزهای لازم صورت می‌گیرد
رئیس کل گمرک: از راه اندزی و فعال کردن پنجره واحد فرامرزی در کشور خبر داد و گفت: یکی از اولویت های کاری ما راه اندازی پنجره واحد فرامرزی در کشور با کمک ذی‌نفعان است
 
*کرباسیان نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران شد
صبح امروز در انتخابات اتاق بازرگانی ایران، مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک با کسب 169 رای نائب رئیس اول اتاق بازرگانی ایران شد.
 
* لزوم مقررات زدایی در کشور / تورم، مقررات و پیچیدگی موجب پیدایش پدیده منفی در اقتصاد کشور می‌شود
شافعی گفت: باید مقررات زدایی در کشور مورد توجه قرار گیرد چرا که تورم، مقررات و پیچیدگی و ابهام در مقررات از عواملی هستند که پیدایش پدیده منفی را در کشور ایجاد می‌کند.
 
*امارات بزرگترین صادرکننده کالا به ایران
بر اساس آمار گمرک در پنج ماهه نخست سال جاری سه میلیون و 853 هزار تن کالا به ارزش پنج میلیاردو 602 میلیون دلار از کشور امارات متحده عربی به ایران وارد شد.
 
*ماه میلیونی مهر آمد/افزایش چشمگیر هزینه های خانواده با آغاز فصل پاییز
با نزدیک شدن به فصل پاییز و بازگشایی مدارس بازار لوازم التحریرو کیف و کفش و روپوش مدارس داغ می شود،بازاری که فروشندگان انتظار رونق چشمگیر و خانواده ها انتظار فروش فوق العاده و تخفیف ویژه را دارند.
 
*افزایش مبادلات تجاری ایران با جهان / روند رو به رشد صادرات ایران در مرداد ماه
بررسی آمار گمرک از صادرات ایران در مرداد ماه حاکی از روند رو به رشد صادرات ایران و افزایش تعامل اقتصادی با کشور های دنیا است.
 

انتهای پیام/
 
 
 
 
 
 

برچسب ها: تسهیلات ، واردات ، تجارت
نام:
ایمیل:
* نظر: