کد خبر: ۱۹۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
رئيس سازمان گسترش و نوسازی صنايع ايران از سهم ۱۵ ميليارد دلاری صنعت خودرو در اقتصاد كشور سخن گفت.
 به گزارش تجارت آنلاين به نقل از مهر، سيدرضا نوروززاده در مراسم افتتاح تعميرگاه تخصصي سراتو و مركز خدمات تخصصي گيربكس اتوماتيك با اشاره به پيشرفت‌هاي روز افزون در عرصه خدمات پس از فروش، گفت: خوشبختانه سايپايدك در زمينه طراحي و ارائه خدمات نوين از شركت‌هاي پيش رو در كشور است و همين مزيت رقابتي باعث مي‌شود كه اقبال مردم به استفاده از خودروهاي داخلي كه از خدمات خوبي هم برخوردار هستند، بيشتر شود.
 
 رئيس سازمان گسترش و نوسازي يادآور شد: صنعت خودرو سال‌های سخت خود را پشت سر گذاشته و با تلاش مدیریت و تمامی کارکنان، این صنعت وارد مسیر رو به رشد شده است. با تلاشی که در صنعت خودروسازی رخ داده، این مجموعه در مدت زمانی بسیار کمتر از حد معمول توانست خود را بازیابی کند. در واقع وجود توانمندی در زمینه تولید خودرو در داخل کشور موجب ایجاد یک مزیت قابل‌ملاحظه برای ایران شده و همین امر زمینه رشد و شکوفایی این صنعت را فراهم خواهد کرد.
 
وي تاكيد كرد: مزیت ما، در ساخت داخل خودروهای تولیدی است، حال هرچه عمق ساخت داخل را بیشتر کنیم صرفه‌جویی ارزی بیشتری خواهیم داشت.
 
نوروززاده در ادامه بر ضرورت تخصصي شدن خدمات پس از فروش تاكيد كرد و گفت: افتتاح تعميرگاه تخصصي سراتو و مركز خدمات تخصصي گيربكس اتوماتيك در سايپايدك بيانگر آن است كه مديران و كاركنان اين مجموعه به خوبي ضرورت‌هاي ارائه خدمات مطلوب به مشتريان را درك كرده‌اند. اين يك اتفاق خوب براي خدمات پس از فروش است كه اميدواريم ادامه يابد.
 
وی همچنين توجه به خواسته‌هاي مشتريان در طراحي و ارائه خدمات را يك اصل مهم و انكارناپذير دانست و افزود: ارتباط مستمر با مشتريان و دريافت نظرات و پيشنهادهاي آنان، قطعا راهگشاي برخي مشكلات موجود خواهد بود و از اين رو تاسيس باشگاه مشتريان سايپا مي‌تواند نقش اين پل ارتباطي را بر عهده بگيرد.
 
وي گفت: ارزي كه براي خودروهاي وارداتي مصرف شده مطابق با كل خودروهاي توليدي در كشور است؛ لذا بايد به توليد داخل بيشتر توجه كنيم.
 
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت همچنين با اشاره به برخي انتقادهاي اخير به كيفيت خودروهاي داخلي، تاكيد كرد: ما انتقادهاي مردم را مي‌پذيريم، چراكه آنها را ولي نعمت خود مي‌دانيم. هرچندكه بعضي از توليدات داخلي دچار نواقصي هستند اما بايد بپذيريم اين نواقص معلول علت‌هايي است كه در سال‌هاي گذشته به وجود آمده‌اند و رفع آنها به زمان بيشتري نياز دارد.
 
نوروززاده ادامه داد: ما به هيچ عنوان قصد فرافكني نداريم و انتقاد را حق مردم مي‌دانيم. در عين حال بر خود واجب مي‌دانيم معايب را برطرف كنيم. كارگراني كه در خط توليد خودرو مشغول كار هستند، از همين مردم هستند و تمام همت و تلاش خود را به كار مي‌گيرند كه با غيرت فراوان مشكلات را برطرف كنند. صنعت خودروسازي از افق روشني برخوردار است و همه بايد دست به دست هم دهيم تا بطور شايسته در خدمت ملت باشيم.
 
در همین حال، مديرعامل گروه خودروسازي سايپا در این مراسم اظهار داشت: خدمت رساني به مشتريان را وظيفه اصلي خود مي‌دانيم و سايپايدك در اين زمينه همواره پيشتاز بوده است.
 
مهدي جمالي اظهار داشت: خودروسازي پيشتاز صنايع كشور است كه توانسته با وجود مشكلات، نقش خود را به خوبي ايفا كند.
 
وي ادامه داد: گروه سايپا همه تلاش خود را براي جبران عقب‌ماندگي‌ها به كار خواهد برد؛ همان طور كه در سه ماه گذشته بر دو بخش توسعه محصول و افزايش كيفيت خدمات پس از فروش بيشتر تمركز كرده‌ايم.
 
مديرعامل گروه سايپا در بخش ديگري از سخنانش تاكيد كرد: با توجه به فضايي كه اين روزها درباره خودروسازي داخلي به وجود آمده است، به عنوان يك رفتار سازماني در برابر مشتريان سر تعظيم فرو مي‌آورم و همه تلاش خود را به كار مي‌بريم تا كيفيت توليدات را افزايش دهيم و رضايت آنها را افزايش دهيم. ما از همه مردم مي‌خواهيم تا كمك كنند در شرايطي آرام به اهداف مد نظر خود برسيم.
 
وي در بخش ديگري از سخنانش بر لزوم افزايش كيفيت خدمات پس از فروش تاكيد كرد و گفت: خوشبختانه همكاران ما در سايپايدك به اين امر مهم توجه ويژه‌اي دارند. در همين راستا، راه‌اندازي مركز خدمات تخصصي تعمير گيربكس اتوماتيك، تعميرگاه سراتو و باشگاه مشتريان در كنار اقدامات قبلي، تكميل كننده زنجيره خدمات تخصصي و با كيفيت به مشتريان گروه سايپا هستند.
 
مدیرعامل سایپایدک هم در این مراسم گفت: سازمان خدمات پس از فروش سایپا برای ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت به خودروهای جدید گروه خودروسازي  سایپا از آمادگی کامل برخوردار است.
 
مصطفی وحیدزاده با اشاره به ورود محصولات جدید به سبد فروش گروه سایپا، اظهار داشت: یکی از سیاست‌های راهبردی گروه سایپا تنوع محصول است و بر همین اساس آمادگي داريم تا با گسترش كيفي و كمي خدمات، رضايت مشتريان را افزايش دهيم.
 
وی افزود: طبیعتا با توجه به متنوع شدن سبد محصولات، خدمات پس از فروش هم باید متناسب با این تنوع محصول گسترده و متنوع شود. لذا سایپایدک تمام نیازهای خدمات پس از فروش را در قرارداد با شرکای تجاری سایپا به آنها یادآور شده است و امیدواریم بتوانیم با بهره‌گیری از توان فنی شبکه نمایندگی‌ها، خدمات مطلوبی به مشتریان این محصولات ارائه دهیم.
 
وحیدزاده تاکید کرد: قطعات یدکی خودروهای جدید نيز به مقدار کافی تهیه شده و مشتریان نباید بابت تامین قطعه نگرانی داشته باشند.
 
وی گفت: با ورود خودروهای جدید به بازار، ظرفیت و ترکیب پذیرش تعمیرگاه‌های مرکزی تغییر خواهد کرد و با توجه به اینکه در انتخاب محصولات کیفیت خودرو مد نظر بوده است، از نظر ظرفیت پذیرش مشکلی نخواهیم داشت؛ ضمن اينكه تعميرگاه تخصصي سراتو را نيز راه‌اندازي كرده‌ايم تا مشتريان اين خودرو نگراني بابت كيفيت تعميرات و خدمات نداشته باشند.
 
 

برچسب ها: صنعت ، اقتصاد ، تعمیرگاه
نام:
ایمیل:
* نظر: