کد خبر: ۲۱۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
ایجاد انعطاف‌پذیری در قیمت خودرو به عنوان یکی از پیشنهادات قطعا می‌تواند یکی از راهکارها در وضعیت فعلی بازار خودرو باشد. اختصاص تسهیلات با بهره کم و شرایط مناسب به متقاضیان خرید را راهکار مهمی در وضعیت کنونی است. حقيقت اين اشت كه هرچند تصمیمات دولت در غالب بسته پیشنهادی به منظور خروج رکود از بازار خودرو، راهکار مهمی است اما قطعا راهکار اساسی نخواهد بود. برای اینکه قدرت خرید مردم افزایش یابد و دسترسی آنها به منابع راحت‌تر شود مصوبه دولت کمک می‌کند توان مالی متقاضیان بالا رفته  و سرعت عمل آنها در تامین منابع مورد نیاز برای خرید خودرو افزایش یابد. خوشبختانه این اقدام دولت حرکت دوسویه‌ای است که ضمن اینکه به مصرف‌کنندگان خودروهای داخلی کمک می‌کند بلکه همزمان به خودروسازان نیز در تامین نقدینگی مورد نیاز کمک خواهد کرد.
بهترین راهکار کنونی صنعت خودرو افزایش کیفیت و ارائه خدمات پس از فروش مناسب است. در صورتی که این اتفاق در خودروهای داخلی رخ دهد به نظر می‌رسد مصرف‌کنندگان بدون حمایت‌های بانکی نیز استفاده از خودروهای داخلی را بر سایر محصولات خارجی ترجیح دهند.
 متاسفانه وجود برخی مشکلات و نقایص در خودروهای تحویلی به مصرف‌کنندگان، موجب بی‌اعتمادی مردم از خودروهای داخلی شده و همین بی‌اعتمادی اساس خودروسازان را هدف قرار داده است. امروز قطعه‌سازان كشور به صورت كاملا جدي با مشکلاتي در زمينه نقدینگی مواجه شده‌اند. در اين شرايط انتظار می‌رود با توجه به اختصاص برخی از منابع برای خروج صنعت خودرو از شرایط فعلی، این تعهدات دولت محقق شود تا در این راستا قطعه‌سازان نیز از وضعیت فعلی رها شوند. امید است با اقدام به موقع دولت در عمل به تعهدات، خودروسازان نیز یک گام به جلو بگذارند و چنانچه خواهان ادامه فعالیت در این حوزه هستند تلاش بیشتری در این راستا نمایند.
 متاسفانه اراده چندانی در کیفیت بخشی و خدمات پس از فروش از سوی خودروسازان دیده نمی‌شود در حالی که همواره شرکت‌های خودروسازان در حال جذب حمایت‌های دولتی بوده اما کمتر رفتار متقابل و مثبتی را از سوی این بخش‌ها دبده می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: