کد خبر: ۲۲۳۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
به گزارش مرکز زلزله نگاری ژئوفیزیک دانشگاه تهران، یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ساعت ۲۳:۰۴:۵۳ زلزله‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری به مرکزیت گیان نهاوند اتفاق افتاده است. دومین زمین لرزه نیز ساعت ۷:۱۴:۱۱ صبح امروز -دوشنبه ۱۸ اردیبهشت- به مرکزیت برزول به بزرگی ۳.۱ ریشتر و در عمق ۸ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

نهاوند دو بار لرزید

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر ساعت ۲۳ و چهار دقیقه و ۵۳ ثانیه شامگاه گذشته شهرستان نهاوند را لرزاند.

به گزارش مرکز زلزله نگاری ژئوفیزیک دانشگاه تهران، یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ساعت ۲۳:۰۴:۵۳ زلزله‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری به مرکزیت گیان نهاوند اتفاق افتاده است.

دومین زمین لرزه نیز ساعت ۷:۱۴:۱۱ صبح امروز -دوشنبه ۱۸ اردیبهشت- به مرکزیت برزول به بزرگی ۳.۱ ریشتر و در عمق ۸ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

لازم به ذکر است؛ منبع تولید این زلزله گسل گیان در جنوب غرب شهرستان نهاوند بوده و این گسل یکی از گسل‌های فعال کشور است.

فرماندار نهاوند شامگاه گذشته، از اعزام گروه‌های ارزیاب به مناطق زلزله‌زده شهرستان نهاوند و گیان خبر داد و گفت: تاکنون خسارتی از این زلزله گزارش نشده است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری نهاوند، ضرغام احمدوند با اشاره به وقوع زلزله ۴.۲ ریشتری در شهرستان نهاوند به مرکزیت بخش و شهر گیان، اظهار کرد: درحال حاضر گزارشی از وقوع خسارات جانی و مالی اعلام نشده است.

وی افزود: تیم‌های ارزیاب به‌منظور بررسی وضعیت مناطق مختلف شهرستان به ویژه بخش و شهر گیان اعزام شده‌اند و گزارش آن اعلام خواهد شد.

فرماندار شهرستان نهاوند از آماده‌باش کامل نیروهای امدادی شهرستان نهاوند و شهرستان‌های معین خبر داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان نیز گفت: زلزله شب گذشته در شهرستان نهاوند خسارتی به دنبال نداشته است.

علی سنجربگی پیرامون زلزله شب گذشته در شهرستان نهاوند، اظهار کرد: پس از وقوع زلزله، تیم‌های ما در جنوب استان یعنی شهرستان‌های نهاوند، ملایر و تویسرکان در آماده باش کامل بودند و تیم‌هایی برای ارزیابی به منطقه اعزام شدند که خوشبختانه این زلزله خسارتی به دنبال نداشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به اینکه بزرگی زلزله نهاوند ۴.۲ ریشتر بود، توضیح داد: خوشبختانه ساختمان‌های ما مقاوم‌سازی شده اند و در برابر این بزرگی، تخریب نمی‌شوند.

به گزارش ایسنا، یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ساعت ۲۳:۰۴:۵۳ زلزله‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری به مرکزیت گیان نهاوند اتفاق افتاده است. دومین زمین لرزه نیز ساعت ۷:۱۴:۱۱ صبح امروز -دوشنبه ۱۸ اردیبهشت- به مرکزیت برزول به بزرگی ۳.۱ ریشتر و در عمق ۸ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

 

برچسب ها: زلزله ، زمین لرزه ، نهاوند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار