کد خبر: ۲۲۳۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲
فرماندار قصرشیرین از وقوع سه زمین لرزه به بزرگی ۴.۵، ۲.۹ و ۳.۲ در شهرستان قصرشیرین خبرداد و گفت: این زلزله‌ها خسارتی در پی نداشته است.

زلزله قصرشیرین را لرزاند

عصر امروز شنبه زمین لرزه حوالی «قصرشیرین» در استان کرمانشاه را تکان داد.

مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد: این زلزله ساعت ۱۷ و ۴۸ دقیقه و سه ثانیه عصر امروز شنبه ثبت شده است.

این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

محل وقوع این زلزله در هفت کیلومتری قصرشیرین، ۲۱ کیلومتری خانقین و ۳۳ کیلومتری سرپل‌ذهاب اعلام شده است.

کانون این زلزله در موقعیت ۳۴.۵۰ شمالی و ۴۵.۵۰ شرقی ثبت شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: زلزله ۴.۵ ریشتری شهرستان قصرشیرین خسارتی درپی نداشته است.

محمدباقر محمدی در گفتگو باخبرنگار مهر اظهار کرد: در پی زلزله ۴.۵ ریشتری به مرکزیت کشور عراق و حوالی قصرشیرین تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه به حالت آماده باش درآمدند.

وی افزود: بر اساس ارزیابی‌های اولیه نیروهای امدادی و دهیاران منطقه تا کنون هیچ‌گونه خسارتی اعلام نشده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از عموم مردم خواست تا با حفظ خونسردی اخبار و اطلاعات را از منابع معتبر دریافت کنند.

در همین حال فرماندار قصرشیرین از وقوع سه زمین لرزه به بزرگی ۴.۵، ۲.۹ و ۳.۲ در شهرستان قصرشیرین خبرداد و گفت: این زلزله‌ها خسارتی در پی نداشته است.

محمد حیدری با اشاره به آمادگی دستگاه‌های مدیریت بحران و ارزیاب در پی زلزله‌های قصرشیرین، اظهار کرد: با توجه به ارزیابی و بررسی‌های انجام شده در شهرستان قصرشیرین تا کنون هیچ گونه خسارتی گزارش نشده است.

وی با تاکید بر آماده باش بودن مدیریت بحران شهرستان قصرشیرین، افزود: در حال حاضر گروه‌های ارزیاب در مناطق زلزله خیز شهرستان قصرشیرین حضور داشته و تمامی دستگاه‌های امداد و خدمات رسان در حال آماده باش هستند.

فرماندار قصرشیرین تصریح کرد: ۳ زلزله به بزرگی ۴.۵، ۲.۹ و ۳.۲ در شهرستان قصرشیرین رخ داده که بزرگترین آن عصر امروز حدود ساعت ۱۷:۴۸ دقیقه در هفت کیلومتری این شهرستان، ۲۱ کیلو متری خانقین و ۳۳ کیلومتری سرپل ذهاب و در خاک عراق به ثبت رسیده است.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار