کد خبر: ۲۲۵۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه، پنجم تیر) با ۶ هزار و ۵۲۵ واحد افزایش، در ارتفاع ۲‌میلیون و ۱۹۶ هزار واحدی ایستاد.

ادامه روند افزایشی شاخص

شاخص هم‌وزن با پنج هزار و ۹۴۲ واحد افزایش به ۷۵۶ هزار و ۱۸۶ واحد و شاخص قیمت با سه هزار و ۴۴۷ واحد رشد به ۴۳۸ هزار و ۶۴۴ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از هفت میلیارد و ۸۹۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۵ هزار و ۷۵۶ میلیارد ریال معامله شد.

معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با سه هزار و ۴۱۷ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۲۵۷ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۸۷۲ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۶۲۹ واحد، فجر انریی خلیج فارس (بفجر) با ۵۷۹ واحد و ایران خودرو (خودرو) با ۵۴۲ واحد تأثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک‌هزار و ۳۶۰ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۹۶۱ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۸۹۹ واحد ، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۸۰۰ واحد و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۷۶۸ واحد تأثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، گروه مالی شهر (شهر)، بانک ملت (وبملت)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)،‌ ایران خودرو (خودرو)، شرکت سرمایه‌گذاری شاهد (ثشاهد)، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) و پرداخت الکترونیک پاسارگاد (پی پاد) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۸ واحد کاهش داشت و به ۲۸ هزار و ۲۷ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۶ میلیارد و ۱۷۱ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۴۳۲ هزار و ۸۶۵ نوبت بود.

پتروشیمی تندگویان (شگویا)،‌ سپیدار سیستم آسیا (سپیدار)،‌حمل و نقل گهر ترابر سیرجان (حگهر)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم) و صنعتی مینو (غصینو)‌ تأثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

در مقابل سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، پلیمر آریاساسول (آریا)، مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، پالایش نفت شیراز (شراز) و پتروشیمی زاگرس (زاگرس) با تأثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار