کد خبر: ۲۲۷۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵

آسیب‌های ناترازی بنزین

مصطفی نخعی
سخنگوی کمیسیون انرژی

ناترازی بنزین یک واقعیت است. مصرف ما بیشتر از تولید  است و د ولت برای این که این فضا را مد یریت کند  محد ود یت‌هایی را د ر سقف سوخت گیری، فاصله‌های بین سوخت گیری‌ها و کارت سوخت جایگاه‌ها ایجاد  کرد ه است. البته من شنید ه ام برخی از آقایان د ر د ولت اظهار نظر کرد ه بود ند  که ما مصوبه مجلس را د ر خصوص کارت‌های سوخت جایگاه‌ها اجرا کرد یم و توپ را د ر زمین مجلس اند اخته بود ند ، اما مصوبه مجلس این نیست که شما کارت آزاد  بنزین را جمع کنید . ما گفتیم که شما به نوعی برنامه‌ریزی و سازو کاری را طراحی کنید  که مرد م تشویق شوند  از کارت شخصی خود شان استفاد ه کنند . بند ه مستند  به اظهارنظر د وستان د ر د ولت و همین‌طور فضایی که د ر مجلس وجود  د ارد ؛ اعلام میکنم به واقع هیچ بحثی د ر مورد  افزایش قیمت نیست. مطمئنا ما تا پایان امسال موضوع افزایش قیمت را نخواهیم د اشت، اما این که سال آیند ه چه اتفاقی بیفتد  را نمی‌توان از الان پیش‌بینی کرد  و باید  منتظر بمانیم که لایحه بود جه هم بیاید  و اگر د ولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت د ر سال آیند ه د اشته باشد  باید  د رآمد  خود  را د ر بود جه پیش‌بینی کند . د ولت به جای این که مکانیزم تشویقی بگذارد  که من به عنوان شهروند  از کارت شخصی خود  استفاد ه کنم، صورت مسأله را پاک کرد ه است و گفت کارت‌های آزاد  جایگاه را جمع می‌کنم که این بد ترین نوع اجرای یک قانون است. د ولت باید  از مکانیزم‌های تشویقی یا مکانیزم‌های تنبیهی استفاد ه می‌کرد  تا مرد م ترغیب و تشویق شوند  از کارت‌های شخصی خود شان استفاد ه کنند . این همان چیزی است که ما د ر مجلس و کمیسیون انرژی و تلفیق مد نظرمان بود . ابتد ا شما می‌توانید  رفتار جامعه را تحلیل کرد ه و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنید ؛ هر چه استفاد ه از کارت‌های شخصی افزایش پید ا کند ، تحلیل‌ها د قیق‌تر شود . اما وقتی افراد  از کارت جایگاه استفاد ه می‌کنند ، نمی‌د انید  چه کسی و چگونه د ر حال استفاد ه است و تحلیل‌های ما قطعا د قیق نخواهد  بود . 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار