کد خبر: ۲۳۰۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶
مدیر فنی ۱۷ ساله شرکت طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ ره‌وب که سالهاست در حوزه فناوری و برنامه نویسی فعالیت دارد از چالش ها و آرزوهایش می گوید.

چالش ها و آرزوهای نابغه 17 ساله ایرانی

به گزارش تجارت آنلاین، حمیده به واسطه فعالیت والدین خود در سن ۹ سالگی وارد مسیر برنامه نویسی شد و برای ادامه این مسیر ،تصمیم به ترک تحصیل گرفته است. 

در ادامه اشاره می کند به چالش ها و مشکلاتی که به خاطر سن کم با مشتریان داشته است. چرا که کسی نمی تواند خود را راضی کند که استارتاپ و پروژه های اصلی کسب و کار خود را به یک دختربچه نوجوان بسپارد.

اما بعد از مدتی با شناختی که از حمیده کسب کردند و همچنین وقتی دیدند همکاری با حمیده منجر به پیشرفت روز افرونشان شده است، ابراز رضایت و خوشحالی از همکاری با حمیده داشتند.

همچنین حمیده با نحوه دید جامعه و نگاهی که جامعه بعنوان یک شخص بی سواد و ترک تحصیل کرده با او داشت، صحبت کرد و اینکه چقدر با این نوع صحبت ها اذیت شده است. که برای رفع این مشکل تصمیم می گیرد با شرکت در دوره های برنامه نویسی دانشگاه تهران، مدرک مربوطه را کسب کند و به تمام این صحبت ها پایان دهد.

حمیده به این نکته اشاره می کند که از جایی که خودش به عنوان یک نوجوان توانسته بود به چنین پیشرفتی برسد تصمیم گرفته تجربیات و آموخته های خود را به نوجوانان هم سن خود انتقال دهد. برای همین منظور دوره های استعدادیابی برای تعدادی نوجوان برگزار می کند تا متوجه استعداد آنها در برنامه نویسی و سایر حوزه های وب شود. 

حمیده در سوابق اجرایی خود توانسته بیش از ۲۰۰ وب‌سایت ایرانی و ۵۰ سایت بین‌المللی را با کدنویسی اختصاصی طراحی کند. از سایت‌هایی که حمیده جعفری و تیم فنی ره‌وب طراحی کرده‌اند می‌توان به روان رشد، شایان بهجتی، نرم‌افزار گستر آپادانا، همگامان، علی ویترین، پویا احراز و همچنین سایت برورو اشاره کرد.

 او همچنین طراحی سایت یک استارتاپ خارجی در حوزه لوازم‌‌ آرایشی با نام « برند ریویوز» را برعهده داشته است.

حمیده همچنین از کمپین‌های شرکت‌هایی چون تاژ، سایپا، سن‌ایچ و تی‌سی‌ال به‌عنوان تجربه‌هایش در زمینه بازاریابی و کمپین‌های تبلیغاتی نام برد.کمپین فروش دوره‌های زبان انگلیسی شایان بهجتی از دیگر فعالیت‌های این مدیر فنی نوجوان بوده است.

 حمیده جعفری در پاسخ به این سوال که آیا از ترک‌ تحصیل پشیمان شده یا نه،‌ گفت: «مسیر زندگی هر کسی متفاوت است و من دیگران را به ترک تحصیل تشویق نمی‌کنم اما درباره خودم ترجیح می‌دهم که در حوزه کاری‌ام متخصص شوم و توسعه فردی را تجربه کنم. برای همین هم هست که با وجود مشکلات و چالش‌هایی که درس نخواندن برایم به وجود آورده و بی‌اعتمادی مشتریان را دیده‌ام، از درس نخواندن پشیمان نیستم و سعی کرده‌ام با انجام یک کار باکیفیت،‌ اعتماد مشتریان را جلب کنم و کیفیت کارم را بالاتر ببرم.»

 

تجربیات صاحبان کسب و کارها

بر اساس این گزارش در این نشست مریم جوکار (دکترای فیزیک از دانشگاه تهران و مدیر موسسه همگامان) از همکاری با حمیده می گوید: ویژگی هایی که در حمیده وجود داشت در افراد بزرگسال نبود. ایشان روحیه مقاومی داشتند. بحث علاقه به توسعه و خودشکوفایی. حمیده در اصل ترک تحصیل نکرده و با کار در پروژه های مختلف خودش را ارتقا میدهد و این علاقه به حل مسئله و مقاومتش یعنی همان تحصیل.

خیلی وقت ها ما نیاز سازمانمان را نمی توانستیم به شرکت ها و گروه های دیگه انتقال بدیم اما حمیده متوجه نیازهای ما می شد و تمام نیازهای ما را در سایت و پورتال هایمان پیاده سازی می کرد. چون از دیدگاه حمیده هیچ چیزی بن بست نداره ، باعث شده ما هم در ایده پردازی و پیاده سازی بن بستی نداشته باشیم. در اصل حمیده برای ما مثل چراغ جادو بوده است.

حمیده برای تمام شعب ما سامانه ای پیاده سازی کرده است که تمام مشکلات ما در فیلترینگ و تحریم پوشش داده است و با نوشتن پیام رسان های حرفه ای ارتباط بین شعب، دانش آموزان، معلمان و شعب خارج از کشور ارتباط کاری ما را ساده و آسان کرده است.

حمیده در حال حاضر با تربیت و آموزش نیروی جوان به موسسه ما کمک می کند در حوزه سایت و وبینارهای آنلاین خودکفا شویم.

علی دادرس (مدیر فروشگاه عینک ستیا) نیز در ادامه در خصوص همکاری با مجموعه ره وب گفت: حدود سه سال پیش تصمیم گرفتیم فروشگاه پیشرفته عینک در ایران راه اندازی کنیم. بعد از کلی تحقیق برای ۱۳ شرکت داکیومنت ارسال کردیم و درخواست اجرای پروژه داشتیم. در نهایت تنها کسی که توانست درخواست ها و نیازهای ما را پیاده سازی کند و ایده های جدیدی به ما ارائه دهد حمیده جعفری بود. 

بر خلاف تصور ما در زمانبندی این پروژه، حمیده سر زمان و دقیقا با انتظارات ما سایت رو تحویل داد و مدیریت پروژه درستی را روی این پروژه پیاده کرد.در طول پروژه آموزش هایی به ما داد که اضافه بر چیزی بود که جزء تعهداتش بود.

علی هاشمی نسب (مدیر استارتاپ و سایت علی ویترین) از دیگر افرادی بود که در خصوص تجربه کاری خود گفت: چندین سال به دنبال طراحی استارتاپی بودیم که بتواند نیازهای جامعه کفش را پوشش دهد. علی ویترین اولین تجربه استارتاپی حمیده جعفری بود که در سال ۹۶ استارت خورد. اوایل به دلیل سن کم حمیده استرس داشتیم و مطمئن نبودیم این پروژه خوب پیش بره اما به مرور با شناخت حمیده خیالمون از پشتیبانی این استارتاپ راحت شد و در کل این مسیر با قدرت و سرعت پیش رفتیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: