کد خبر: ۲۳۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی از مذاکره فولکس واگن برای راه اندازی خط تولید در ایران خبر داد و گفت: پژو در اوج بی اخلاقی ایران را ترک و اکنون باید خسارت دهد.
حسین گروسی درباره همکاری خودروسازان معتبر جهانی در دوران پساتحریم گفت: گمانه زنی های مختلفی درباره همکاری خودروسازی های مطرح جهان برقرار بوده با اینحال ایران همچنان همکاری خود را با شرکت پژو ادامه می دهد.
وی با تکذیب همکاری تویوتا برای تولید خودرو در ایران افزود: تنها شرکتی به ایران آمده و برای ایجاد خط تولید مذاکره می کند، فولکس واگن است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود اعلام آمادگی خودروسازان خارجی برای ورود به صنعت خودرو کشور، ما نمی خواهیم ایران به بازار مصرف آنها تبدیل شود.

وی ادامه داد: هر خودروسازی که حاضر به همکاری است باید تا 50درصد سرمایه گذاری کرده و 30درصد از محصولات را به بازارهای جهانی از طریق ایران صادر کند.

وام 25میلیون تومانی خودرو
این نماینده مجلس درباره وضعیت بازار خودرو پس از اعطای وام 25میلیون تومانی بیان کرد: خودروسازان به این موقعیت نباید به مثابه یک فرصت برای فروش خودروهای بی کیفیت نگاه کنند.

وی افزود: نمی توان انتظار داشت این حجم تقاضا تأثیر چشمگیری بر بازار خورو داشته باشد با ایتن حال باید انگیزه برای خودروسازان در جهت ارتقای محصولات و خدمات پس از فروششان باشد. 

چالش ایران خودرو و پژو
این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره اختلاف نظر ایران خودرو و خودروسازی فرانسوی پژو بیان کرد: شرکت پژو در اوج بی اخلاقی زمانی که ایران خودرو قرارداد داشت، یک طرفه همکاری با ایران خودرو را لغو کرده و دیگر ادامه نداد. 

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: در حقیقت، شرکت پژو در حال حاضر به ایران خودرو و مردم ایران بدهکار است.

گروسی افزود: بر اساس مذاکرات اخیر قرار بود با سرمایه گذاری هایی که انجام می دهند این خسارت را جبران کنند. پژو متعهد شده 50درصد در ایران سرمایه گذاری کرده و سه مدل از خودروهای روز را تولید کند. 

پژو یک ریال هم خسارت نداده است
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این حال، تاکنون شرکت پژو یک ریال هم در صنعت خودروسازی ایران سرمایه گذاری نکرده است. 

این نماینده مجلس گفت: خود شرکت پژو از عملکردش درخصوص ایران شرمنده است. چون کار پژو غیرقانونی بوده، شرکت ایران خودرو می تواند از آنها شکایت کند. 

شرط برای پژو
این نماینده مجلس بیان کرد: در این شرایط آنها باید خسارت وارد به ایران خودرو را جبران کنند. همانطور که اشاره شد پژو با سرمایه گذاری 50درصدی در ایران یا صادرات 30درصد محصولات می تواند جبران کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا رضایت طرفین برای عقد قرارداد جدید به شکل های مختلف جلب شده، گفت: عوامل مختلفی بر جلب رضایت و عقد قرارداد مجدد تأثیر داشته است. 
نام:
ایمیل:
* نظر: