کد خبر: ۲۸۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
دور جدید همکاری ایران خودرو و مرسدس بنز آغاز شد
دور جدید همکاری های گروه صنعتی ایران خودرو با شرکت مرسدس بنز آلمان آغاز شده و نماینده انحصاری فروش و خدمات پس از فروش این شرکت در ایران، قرارداد همکاری خود را با شرکت بنز امضا کرده است.
علی نمکین مدیرعامل شرکت ستاره ایران روز چهارشنبه در مراسم آغازبکار مجدد نمایندگی مزبور در ایران اظهار داشت : قرار است سال آینده بین یک هزار و 500 تا دو هزار دستگاه خودرو بنز در کلاس های مختلف وارد کشور شده و به مصرف کنندگان عرضه شود.
وی یادآور شد : تولید بنز سواری کلاس C در گذشته توسط ایران صورت می گرفت و مراحل مطالعاتی تولید خودرو در ایران آغاز و تفاهم هایی کلی برای همکاری با دایملر و ایران خودرو امضا شده است.
نمکین افزود: مطالعات امکان سنجی و محاسبات اقتصادی تولید خودروهای سواری بنز در ایران آغاز شده و انتظار می رود در گام های بعدی به مونتاژ و تولید ارتقا پیدا کند.
وی اطمینان داد: مشتریان خودرو های مرسدس بنز در ایران، می توانند از خدمات این شرکت در کشورمان برخوردار شوند.
به گفته نمکین، شرکت بنز از گذشته سابقه همکاری با ایران خودرو داشته و این همکاری ها در دوره ای به واسطه اعمال تحریم ها متوقف شد.
براساس این گزارش، « اشتفان باومن » مدیر بخش منطقه ای شرکت مرسدس بنز نیز در این مراسم گفت: لغو تحریم ها، فضایی مناسب برای همکاری بنز با ایران را فراهم ساخته است و به دنبال آن، مذاکرات لازم با طرف های ایرانی انجام شده و به مرحله نهایی رسیده است .
مدیر بخش منطقه ای شرکت مرسدس بنز در مورد برنامه های این شرکت در ایران گفت: هدف اصلی این نیست که خط تولید هم اکنون راه اندازی شود؛ بلکه هدف این است که اول خدمات پس از فروش بهینه ، و تولیدات به صورت CBU (واردات) به بازار ایران عرضه شود، زیرا این امر سریعتر از (CKD) مونتاژ انجام خواهد شد .
وی اضافه کرد: نمی توان به یکباره، نسبت به راه اندازی خط تولید اقدام کرد و تاریخ مشخصی برای این منظور تعیین نشده ،زیرا در آغاز این حرکت نیاز به مطالعه بازار وجود دارد و چدر آینده برنامه زمانی مشخص خواهد شد.
مدیر منطقه ای شرکت بنز یادآور شد: برخی مدل های خودرو بنز از جمله سواری کلاس E در گذشته در ایران تولید شده و بنابراین با توجه به این تجربه در آینده نیز این کار می تواند از سرگرفته شود .
 در این مراسم عباس ملکی تهران قائم مقام ارشد ایران خودرو و میکائیل بارون فون اونگرن- اشترنبرگ سفیر آلمان در تهران حضور داشتند.
سال 2003 خودروهای تولیدی مرسدس بنز C 240 و E 240 به ناوگان موتوری نیروی انتظامی و راهور وارد شد؛ دفتر شرکت دایملر کرایسلر در آن زمان، پشتیبانی این خودرو ها را از طرف شرکت سازنده بر عهده داشت .
شرکت ستاره ایران با مالکیت کامل شرکت دایملر کرایسلر (دایملر آ.گ کنونی ) آن زمان به عنوان شرکت پشتیبانی اتومبیل های پلیس تاسیس شد؛ برای این منظور محلی در کیلومتر 11 جاده مخصوص تهران – کرج احداث شد و تیم فنی مستقر در این محل، برنامه های متعدد آموزشی و پشنیبانی فنی خودروهای نیروی انتظامی را برعهده داشتند و همچنین ماموریت های برون شهری برای تعمیر و سرویس این خودروها در نظر گرفته شد.
سال 2006 (1385) شرکت ستاره ایران بعنوان نماینده انحصاری فروش و خدمات پس از فروش خودروهای سواری مرسدس بنز در ایران فعالیت خود را آغاز کرد. سال 2008 (1387) مونتاژ کلاس ایی W 211 در ایران آغاز شد.
سال 2009 (1388) مدل E 200 NGT و برخی مدل های جدید معرفی شد؛ در این سال ،علاوه بر عرضه خودرو های سواری مرسدس بنز، برنامه ای مخصوص به منظور معرفی مدل گازسوز E 200 NGT و چند مدل جدید، در محل هتل المپیک برگزار شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: