کد خبر: ۳۰۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:‌ تاكنون بیشتر موانع فراروی عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی مسایل سیاسی بود اما در دوره پسابرجام و با رفع موانع سیاسی امیدوار به عضویت در این سازمان هستیم.
 محمد رضا نعمت زاده، روز شنبه در جمع خبرنگاران در شیراز افزود:‌ هم اینك فعالیت ها طبق ساز و كار سازمان تجارت جهانی برای عضویت ایران در این سازمان ادامه دارد.
وی در باره وضعیت فعالیت همكاری های ایران و سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (UNIDO) نیز گفت:‌ معاونم را مسئول كرده ام تا با آماده كردن طرح ها و پروژه هایی، همكاری دوجانبه را كه حدود هفت یا هشت سال تعطیل شده بود از سر بگیریم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در باره اینكه قیمت خودرو در سال 95 افزایش می یابد، گفت:‌ خبر ندارم، در داخل كشور كه هم اینك قیمت ها، همان قیمت های قبلی است.
وی افزود: در رابطه با خودروهای وارداتی قیمت گذاری وجود ندارد و واردكنندگان بر اساس عرضه و تقاضا برای تعیین قیمت اقدام می كنند.

** 17 درصد واحدهای صنایع كوچك و متوسط متوقف هستند
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: در داخل شهرك های صنعتی سراسر كشور، 17 درصد واحدهای صنایع كوچك و متوسط متوقف هستند كه حل مشكلات آنها در دستور كار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد.
وی ادامه داد:‌ حدود 70 درصد مشكلات آنها كمبود نقدینگی است و با توجه به معوقات و بدهی های بانكی، بانك ها حاضر نیستند به آنها وام بدهند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:‌ بسیاری از واحدهای صنعتی نیز در سطح پایین تر از ظرفیت در حال فعالیت هستند كه دولت با طرح كارت اعتباری خرید كالای داخلی به دنبال توسعه بازار مصرف این كالاهاست.
نعمت زاده افزود: ‌صنایع ایران در سال های 91 و 92 رشد منفی داشتند و در سال 93 رشد مثبت كه این رشد به منزله گام برداشتن در مسیر پیشرفت است و با رفع تحریم ها، وضعیت بهتری را شاهد خواهیم بود و سال 95 سال شكوفایی واحدهای صنعتی خواهد بود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با هدف شركت در گردهمایی سراسری مدیران عالی و استانی این وزارتخانه به شیراز سفر كرده است.
به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، این عضو كابینه در سفر به شیراز با فعالان بخش خصوصی استان فارس در اتاق های اصناف، بازرگانی و خانه صنعت و معدن دیدار می كند.
نام:
ایمیل:
* نظر: