کد خبر: ۳۴۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی جریان قراردادهای اخیر خودروسازان را مثبت ارزیابی کرد و گفت : در صورتی که این قراردادها همراه با انتقال تکنولوژی و دانش فنی باشد صنعت خودرو ایران جان تازه ای خواهد گرفت.
فریدون احمدی اظهار داشت: با توجه به ملاحظاتی که در این قراردادها وجود داشته باید نگاه مثبتی به این همکاری ها داشت چرا که معتقدم قراردادهای جدید به صنعت خودروسازی ایران تکانی خواهد داد.
وی افزود: در صورتی که در جریان همکاری های جدید خودروسازان خودروهایی با کیفیت مناسب و در کلاس جهانی به بازار داخل عرضه شود می توان شاهد بازاری رقابتی و نهایتا رشد خودروسازی در ایران بود.
وی با اشاره به سرمایه گذاری صورت گرفته در صنعت خودرو ایران تصریح کرد : خرید بخشی از سهام خودروسازان و  حضور سرمایه گذاران خارجی با شرایط معین به منظور تعمال و همکاری مشترک قطعا در رفع مشکلات صنعت خودرو در حوزه نقدینگی و تولید نقش مهم و موثری  را برجای خواهد گذاشت.
وی تاکید کرد: حرکت های آغاز شده در صنعت خودرو فرصت خوبی برای نیروهای داخلی است تا خود را به  تکنولوژی و دانش فنی روز دنیا مجهز نمایند.
نماینده زنجان و طارم در مجلس دهم با اشاره به اینکه خودروسازان خارجی به شرط صادرات به بازار ایران اجازه ورود یافتند ، تصریح کرد : بر اساس قراردادهای جدید خودروسازان درصدی از تولیدات مشترک باید صادر شود که این خود تبعا در افزایش کیفیت محصولات نقش موثری خواهد داشت.
احمدی افزود: سرمایه گذاری مشترک در صنعت خودرو ایران شرایطی را برای شرکتها فراهم می کند تا با بهره گیری از تجربیات خودروسازان خارجی ، بازارهای خوبی را در کشورهای هدف و منطقه کسب نمایند.
منبع: خبر خودرو
نام:
ایمیل:
* نظر: