کد خبر: ۳۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹
دادستان دیوان محاسبات:
دادستان دیوان محاسبات گفت:شعبه ویژه دیوان محاسبات و همچنین یک دادیار دیوان، بطور ویژه در حال رسیدگی به این موضوع هستند و تا 20 روز آینده گزارش نهایی دیوان محاسبات منتشر می شود.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از خانه ملت؛فیاض شجاعی درباره بررسی موضوع استعفای نعمت زاده وزیر صنعت،معدن و تجارت  از عضویت در هیئت مدیره 20 شرکت خصوصی پتروشیمی در دیوان محاسبات، گفت: نامه احمد توکلی نماینده مردم تهران در خصوص عضویت وزیر صنعت در هیئت مدیره شرکت های پتروشیمی خصوصی در دیوان محاسبات کشور در حال بررسی است.
 
دادستان دیوان محاسبات ادامه داد: براساس قانون، دارندگان مشاغل دولتی (کارکنان دولت) از عضویت در هیات مدیره و همچنین مدیرعاملی شرکت‌های خصوصی منع شده‌اند که بر این اساس نباید به طور مثال حتی یک وزیر در شرکت‌های خصوصی عضو هیات مدیره باشد البته قانون ملاحظاتی درباره مشاغل آموزشی و تحقیقاتی دارد.
 
فیاض شجاعی تصریح کرد: با توجه به نامه احمد توکلی موضوع عضویت و استعفای نعمت‌زاده وزیر صنعت از هیات مدیره شرکت‌های خصوصی در دیوان محاسبات در حال پیگیری بوده و این پرونده به شعبه ویژه دیوان محاسبات ارائه داده شده و واحدهای فنی و حسابرسی دیوان، مشغول رسیدگی به این موضوع هستند تا صحت مطلب روشن شود.
 
وی ادامه داد: علاوه بر ارسال پرونده وزیر صنعت به شعبه ویژه دیوان محاسبات، یکی از دادیارهای دیوان نیز مسئول بررسی این پرونده است و مقرر شده وی اطلاعات مورد نیاز را از مراجع ذی صلاح استعلام کند.
 
فیاض شجاعی گفت: بر اساس قانون، عضویت در هیئت مدیره شرکت های خصوصی پتروشیمی ثبت قانونی می شود بنابراین مقرر شده استعلامات دیوان محاسبات به نحوی به عمل آید که مشخص شود اگر وزیر صنعت استعفا داده این استعفا چه زمانی بوده و چه کسی جایگزین او شده است.
 
دادستان دیوان محاسبات کشور یادآور شد: با توجه به در دستور کار بودن این پرونده، گزارش نهایی دیوان تا 20 روز آینده اعلام می شود.
 
به گزارش خبرگزاری خانه ملت،احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس در  واکنش به استعفا وزیر صنعت از عضویت در 20 هیئت مدیره شرکت های پتروشیمی گفته بود: دیوان محاسبات باید گزارش رسمی خود را درباره این موضوع ارائه کند تا صحت استعفا وزیر صنعت،معدن و تجارت معلوم شود.
 
وی با بیان اینکه بنده در این رابطه 6 ماه پیش نامه ای به دیوان نوشتم، افزود: دیوان محاسبات پاسخ گفتن به این موضوع را به تاخیر انداخته و تا کنون نظر خود را اعلام نکرده است.
 
پایان پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: