کد خبر: ۳۵۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران گفت : پس از تلاطم‌های ارزی و رکود در کشور بسیاری از تولید کنندگان با مشکلات مالی مواجه شدند اما متاسفانه حمایت چندانی از این بخش ها صورت نگرفت.
عبدالواحد سهل آبادی افزود: امروز صنایعی که امکان تولید دارند با مشکل افت تقاضا رو به رو هستند چنانچه با عرضه محصولات خارجی در بازار ، کمتر به منابع مالی مناسب دسترسی دارند.
وی با اشاره به آغاز برخی اقدامات دولت برای خروج از رکود در واحدهای تولیدی تصریح کرد : تحرکاتی که از سوی دولت برای بحث خروج از رکود آغاز گردیده بارقه‌ای از امید را در صنایع تولیدی ایجاد کرده است هر چند برای  تحقق آن مستلزم زمان کافی هستیم چرا که  تغییرات مثبت در این بخش  به آرامی صورت می گیرد.
وی تصریح کرد: امروز بخش عمده ای از صنایع فعال در کشور، صنایع کوچک و متوسط است  ضمن اینکه معمولا وضعیت این صنایع نیز رصد می‌شود. 
وی با توجه به حرکت های صورت گرفته برای رفع مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط در کشور خاطر نشان کرد: جریان شناسایی و معرفی صنایع کوچک و متوسط  به بانک ها روند مثبتی داشتهبه طوری که پیش بینی می شود با اختصاص تسهیلات، به واحدهای تولیدی  شاهد رشد و بهبود شرایط  در صنایع کوچک و متوسط در کشور باشیم.
این فعال در حوزه صنعت و تولید کشور تصریح کرد : متاسفانه فشاری زیادی در شرایط  رکود اقتصادی به تولیدکنندگان وارد می شود از این رو برای حل این مشکل‌‌ باید با کاهش سود سپرده‌ها و ارائه تسهیلات از صنعتگران داخلی حمایت شود.
سهل آبادی با اشاره به اینکه هم اکنون عمده بخش های تولیدی با 30 درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند، گفت: متاسفانه نزدیک به ۷۰ درصد از واحدهای تولیدی نیز  با رکود و کاهش تولید مواجه شدند از این رو باید برای سرعت بخشیدن در حل این معضلات چاره‌ای اندیشیده شود.
منبع: خبر خودرو
نام:
ایمیل:
* نظر: