کد خبر: ۴۲۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان
سوتی تازه ملانیا ترامپ در سفر نخست وزیر ژاپن و همسرش به آمریکا به سوژه تازه رسانه های جهان تبدیل شده است. ملانیا ترامپ بر خلاف قواعد عرف دیپلماتیک همسر نخست وزیر ژاپن را که در آمریکا به سر می‌برد همراهی نکرد و تنها به استقبال از وی در فرودگاه اکتفا کرد.
به گزارش تجارت آنلاین،"ملانیا" همسر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بر خلاف عرف دیپلماتیک رایج در روابط بین‌الملل، همسر نخست وزیر ژاپن را پس از ورود به آمریکا تنها گذاشت. این در حالی است که "ملانیا ترامپ" همسر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و بانوی نخست ایالات متحده آمریکا بر اساس عرف دیپلماتیک باید همسرش را در دیدارهای رسمی و استقبال از سران همراهی کند.
ملانیا به همراه همسرش در مراسم استقبال از "شینزو آبه" نخست وزیر ژاپن و همسرش در فلوریدا شرکت کرد اما برخلاف قواعد و عرف دیپلماتیک همسر نخست وزیر ژاپن را همراهی نکرد و تنها به استقبال از وی در فرودگاه اکتفا کرد.
رسانه‌های آمریکا این امر را ناشی از آن می‌دانند که احتمالا ملانیا تصور درستی از نقش بانوی اول ایالات متحده آمریکا ندارد.
از جمله وظایف بانوی ایالات متحده آمریکا استقبال از همسران رؤسای جمهوری سایر کشورها و همراهی آنها در آمریکاست.
ملانیا ترامپ تصمیم گرفته تا پایان سال تحصیلی پسرش در کنار او در نیویورک بماند و تا کنون معلوم نیست که آیا وی می‌خواهد وظایف مربوط به بانوی نخست ایالات متحده آمریکا را انجام دهد یا خیر؟
علاوه بر این سوتی تازه که در روزهای اخیر روزنامه ها و رسانه های دنیا از آن به عنوان سوتی تازه ملانیا ترامپ یاد می کنند پیش بینی پلیس انگلیس از افزایش خشونت علیه اقلیت ها، ضرر بالای شرکت رولز رویس، قانون تازه ترامپ برای مسافران و تاکید وزیرخارجه انگلیس به فروش سلاح به عربستان از جمله مهمترین تیترهای صفحه اول روزنامه های یکشنبه دنیا هستند.

*پیش بینی پلیس انگلیس از افزایش خشونت علیه اقلیت ها – ایندیپندنت
نیروهای پلیس در سراسر انگلستان خود را آماده مقابله با خشونت علیه جوامع اقلیت و مهاجران می کنند که پس از تایید ماده50 قانون لیسبون و شروع خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رخ خواهد داد. برطبق گزارش ها پس از برگزاری رفراندوم رای برگزیت در ماه ژوئن میزان جنایت و خشونت علیه گروههای اقلیت افزایش داشته است.
سوتی تازه

*خسارت بالای شرکت رولز رویس –فایننشال تایمز
شرکت رولز رویس بزرگترین ضرر مالی را در تاریخ خود داشته است . این شرکت سازنده موتورهای بزرگ هواپیما پس از محکوم شدن به پرداخت جریمه 671 میلیون پوندی به جرم پرداخت رشوه برای جذب مشتری حدود 4 میلیارد پوند ضرر داشته است.  
سوتی تازه

*قانون تازه ترامپ برای مسافران – وال استریت ژورنال
به دنبال واکنش دادگاه استیناف در ملغی شدن ممنوعیت مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا متعهد شد تا اقدامی فوری در راستای آنچه حفاظت از مرزها و شهروندان کشورش خواند، انجام دهد. دونالد ترامپ اعلام کرد " قانونی تازه" را درباره مهاجرت ارائه خواهد داد.
سوتی تازه

*تاکید وزیرخارجه انگلیس به فروش سلاح به عربستان – گاردین
بوریس جانسون وزیرخارجه انگلستان با تاکید برفروش سلاح به عربستان سعودی اعلام کرد صادرات سلاح باید ادامه داشته باشد. در نامه ای که بین لیام فاکس نماینده حزب محافظه کار و وزیر خارجه رد و بدل شده بوریس جانسون بر ادامه صادرات بمب به عربستان تاکید کرده است این نامه پس از بمباران یک مراسم سوگواری در یمن توسط ائتلاف عربستان سعودی نگاشته شده است. حمله به مراسم سوگواری در یمن باعث مرگ 140 تن شد و با محکومیت جهانی همراه بود.
سوتی تازه

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار